Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > časopisy a životní styl

časopisy a životní styl

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zdenka Kriklavova
Šetření:17. 01. 2011 - 31. 01. 2011
Počet respondentů:205
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená respondentko!
Jako součást mé diplomové práce bych se Vás ráda zeptala, zda se oblékáte, nakupujete produkty a volíte životní styl dle časopisů pro ženy. Za účelem získání přesných a objektivních informací Vás prosím o Vaše upřímné odpovědi. Některé otázky se se budou vztahovat k titulům vydavatelství Burda Praha, konkrétně pak k časopisům Svět Ženy, Instyle a Joy.

 

Odpovědi respondentů

1. Věříte v pravdivost článků v časopisech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7536,59 %36,59 %  
ano7536,59 %36,59 %  
nevím5526,83 %26,83 %  

Graf

2. Jednáte dle toho, co je uvedeno v časopisech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy13163,9 %63,9 %  
ne (přejděte k otázce č.4)6129,76 %29,76 %  
ano vždy73,41 %3,41 %  
nevím62,93 %2,93 %  

Graf

3. Pokud ano, jedná se o:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednorázové činy (např.nákup určitého krému)11483,82 %55,61 %  
dlouhodobé změny (např.v oblasti stravovacích návyků)4130,15 %20 %  
nic32,21 %1,46 %  

Graf

4. Kupujete si produkty (zejména kosmetiku či šaty) na základě reklamy v médiích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9546,34 %46,34 %  
ne8440,98 %40,98 %  
nevím2612,68 %12,68 %  

Graf

5. Dáváte přednost referencím od kamarádek či známých?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18188,29 %88,29 %  
ne167,8 %7,8 %  
nevím83,9 %3,9 %  

Graf

6. Myslíte si, že se v průběhu Vašeho života změnil Váš pohled na důležitost vzhledu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15676,1 %76,1 %  
ne3316,1 %16,1 %  
nevím167,8 %7,8 %  

Graf

7. Jak často kupujete alespoň jeden z časopisů Svět ženy, Instyle, Joy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně často7536,59 %36,59 %  
nikdy5627,32 %27,32 %  
jednou za dva měsíce4120 %20 %  
jednou měsíčně3316,1 %16,1 %  

Graf

8. Doporučila byste některý z uvedených časopisů svým známým?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8541,46 %41,46 %  
ne6632,2 %32,2 %  
nevím5426,34 %26,34 %  

Graf

9. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy ke změně stravovacích návyků, či k vyzkoušení nějaké diety?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10752,2 %52,2 %  
ano7536,59 %36,59 %  
nevím2311,22 %11,22 %  

Graf

10. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy k nákupu kosmetiky, šatů, či jiných produktů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11053,66 %53,66 %  
ne7637,07 %37,07 %  
nevím199,27 %9,27 %  

Graf

11. Inspirovat se nechávám spíše částmi a články:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
redakčními11656,59 %56,59 %  
nevím6129,76 %29,76 %  
inzertními2813,66 %13,66 %  

Graf

12. Je inzerce v uvedených časopisech inspirativní pro Vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8641,95 %41,95 %  
ne8541,46 %41,46 %  
nevím3416,59 %16,59 %  

Graf

13. Vadí Vám inzerce mezi redakčním obsahem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10149,27 %49,27 %  
ano7938,54 %38,54 %  
nevím2512,2 %12,2 %  

Graf

14. Všimla jste si někdy redakčního textu, který byl ve skutečnosti reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11757,07 %57,07 %  
nevím5225,37 %25,37 %  
ne3617,56 %17,56 %  

Graf

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3512962,93 %62,93 %  
36-453818,54 %18,54 %  
15-202210,73 %10,73 %  
46 a více167,8 %7,8 %  

Graf

16. Stupeň dosaženého vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské9948,29 %48,29 %  
vysokoškolské8742,44 %42,44 %  
základní199,27 %9,27 %  

Graf

17. Ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec12259,51 %59,51 %  
student5928,78 %28,78 %  
podnikatel2914,15 %14,15 %  
jiné125,85 %5,85 %  
nezaměstnaný94,39 %4,39 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy ke změně stravovacích návyků, či k vyzkoušení nějaké diety?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 7. Jak často kupujete alespoň jeden z časopisů Svět ženy, Instyle, Joy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věříte v pravdivost článků v časopisech?

2. Jednáte dle toho, co je uvedeno v časopisech?

3. Pokud ano, jedná se o:

4. Kupujete si produkty (zejména kosmetiku či šaty) na základě reklamy v médiích?

5. Dáváte přednost referencím od kamarádek či známých?

6. Myslíte si, že se v průběhu Vašeho života změnil Váš pohled na důležitost vzhledu?

7. Jak často kupujete alespoň jeden z časopisů Svět ženy, Instyle, Joy?

8. Doporučila byste některý z uvedených časopisů svým známým?

9. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy ke změně stravovacích návyků, či k vyzkoušení nějaké diety?

10. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy k nákupu kosmetiky, šatů, či jiných produktů?

11. Inspirovat se nechávám spíše částmi a články:

12. Je inzerce v uvedených časopisech inspirativní pro Vaše nákupní chování?

13. Vadí Vám inzerce mezi redakčním obsahem?

14. Všimla jste si někdy redakčního textu, který byl ve skutečnosti reklamou?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Stupeň dosaženého vzdělání:

17. Ekonomická aktivita

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věříte v pravdivost článků v časopisech?

2. Jednáte dle toho, co je uvedeno v časopisech?

3. Pokud ano, jedná se o:

4. Kupujete si produkty (zejména kosmetiku či šaty) na základě reklamy v médiích?

5. Dáváte přednost referencím od kamarádek či známých?

6. Myslíte si, že se v průběhu Vašeho života změnil Váš pohled na důležitost vzhledu?

7. Jak často kupujete alespoň jeden z časopisů Svět ženy, Instyle, Joy?

8. Doporučila byste některý z uvedených časopisů svým známým?

9. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy ke změně stravovacích návyků, či k vyzkoušení nějaké diety?

10. Inspirovaly Vás někdy výše uvedené časopisy k nákupu kosmetiky, šatů, či jiných produktů?

11. Inspirovat se nechávám spíše částmi a články:

12. Je inzerce v uvedených časopisech inspirativní pro Vaše nákupní chování?

13. Vadí Vám inzerce mezi redakčním obsahem?

14. Všimla jste si někdy redakčního textu, který byl ve skutečnosti reklamou?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Stupeň dosaženého vzdělání:

17. Ekonomická aktivita

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kriklavova, Z.časopisy a životní styl (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://casopisy-a-zivotni-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.