Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Časopisy na českém trhu

Časopisy na českém trhu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Panýrková
Šetření:17. 03. 2014 - 06. 04. 2014
Počet respondentů:273
Počet otázek (max/průměr):15 / 10.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

pro účely mé diplomové práce z oblasti mediálních studií bych Vás ráda požádala o vyplnění jednoduchého dotazníku na téma časopisy. Poskytnuté odpovědi jsou anonymní.

Předem děkuji za váš čas.

Lucie Panýrková

Odpovědi respondentů

1. Čtete časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 2, Ano, občasotázka č. 2, Velmi výjimečně nějaký prolistujiotázka č. 2, Ne, nikdyotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas14051,28 %51,28 %  
Ano, pravidelně7728,21 %28,21 %  
Velmi výjimečně nějaký prolistuji5419,78 %19,78 %  
Ne, nikdy20,73 %0,73 %  

Graf

2. Jaký typ časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lifestylový pro ženy (Elle, Cosmopolitan, Marianne, Vlasta apod.)12546,13 %45,79 %  
Věda, cestování (100+1, Koktejl, Lidé a země apod.)11040,59 %40,29 %  
Zpravodajský (Respekt, Týden, Reflex apod.)10538,75 %38,46 %  
Jiné (úzce specializované a odborné časopisy)7828,78 %28,57 %  
Gastronomický (Apetit, Food apod.)4516,61 %16,48 %  
Hobby a bydlení (Zahrada, Bydlení, Burda apod.)4315,87 %15,75 %  
Lifestylový pro muže (Maxim, Playboy, Esquire apod.)4014,76 %14,65 %  
IT/technologie/gaming (Chip, Computer, Level apod.)3011,07 %10,99 %  
Bulvární (Spy, Rytmus života apod.)2810,33 %10,26 %  
Sportovní/Motoristický279,96 %9,89 %  
Ekonomický (Ekonom, Euro apod.)259,23 %9,16 %  

Graf

3. Chybí Vám na českém trhu nějaký typ časopisu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechybí12947,25 %47,25 %  
Nevím/Je mi to jedno11542,12 %42,12 %  
časopis typu Spiegel v Německu10,37 %0,37 %  
Společenský, ale bez módy a kosmetiky, spíš zajímavé články o lidech, cestování a tak10,37 %0,37 %  
florbalový10,37 %0,37 %  
starý Reflex. Ta nová zprasenina je příšerná.10,37 %0,37 %  
teraristický10,37 %0,37 %  
kvalitní filmový měsíčník10,37 %0,37 %  
něco typu Scientist10,37 %0,37 %  
porno časopisy10,37 %0,37 %  
levnější časopis o hrách10,37 %0,37 %  
o alternativním stravování 10,37 %0,37 %  
jen příběhy ze života10,37 %0,37 %  
bulvarni casopis o zahranicnich celebtitach10,37 %0,37 %  
módní10,37 %0,37 %  
nezávislý deník se zprávami ze světa10,37 %0,37 %  
Seriózní sportovní deník - konkurence k bulvárnímu a prosparťanskému Deníku Sport10,37 %0,37 %  
časopis o TCG10,37 %0,37 %  
chybi10,37 %0,37 %  
Kvalitní módní magazín typu Vogue.10,37 %0,37 %  
Vogue10,37 %0,37 %  
společenský kulturní časopis,jako byl například Bel Mondo10,37 %0,37 %  
Chybí mi časopis o anime, manze a podobných věcí ohledně otaku komunity, která se mimochodem v ČR i na Slovensku pěkně rozrostla :)10,37 %0,37 %  
zahraniční originály, např Hockey news10,37 %0,37 %  
Rugby10,37 %0,37 %  
pro generaci, která už není v pubertě, ale ještě neřeší krizi středního věku ;)10,37 %0,37 %  
zaměřený na umění10,37 %0,37 %  
Časopis o hudbě v širším pojetí10,37 %0,37 %  
časopis zabývající se blíže digitální grafikou, koncept artem apod. 10,37 %0,37 %  
alternativa vůči běžným časopisům pro ženy10,37 %0,37 %  
lifestylový pro ženy - vogue, teen vogue, apod.10,37 %0,37 %  

Graf

4. Čtete alespoň příležitostně časopis Respekt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14954,58 %54,58 %  
Ano12445,42 %45,42 %  

Graf

5. Znáte časopis Bel Mondo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne21879,85 %79,85 %  
Ano5520,15 %20,15 %  

Graf

6. O jaký typ časopisu se podle vás jedná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Společenský3562,5 %12,82 %  
Lifestylový pro ženy814,29 %2,93 %  
Lifestylový pro muže58,93 %1,83 %  
Bulvární35,36 %1,1 %  
Ekonomický/zpravodajský23,57 %0,73 %  
Nevím, znám jen název.11,79 %0,37 %  
BM byl společensko-zpravodajský11,79 %0,37 %  
pokud mám správnou informaci, tak někdy na konci loňského roku skončil. Velká část byla věnována osobnosti , dále architektura, design....překlady 11,79 %0,37 %  

Graf

7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Koupil(a) jsem si ho/ četl(a) jsem hootázka č. 8, Slyšel(a) jsem o něm od známýchotázka č. 10, Zaznamenal(a) jsem reklamní kampaňotázka č. 10, Četl(a)/slyšel(a) jsem o něm v médiíchotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaznamenal(a) jsem reklamní kampaň3258,18 %11,72 %  
Koupil(a) jsem si ho/ četl(a) jsem ho1018,18 %3,66 %  
Slyšel(a) jsem o něm od známých814,55 %2,93 %  
Četl(a)/slyšel(a) jsem o něm v médiích59,09 %1,83 %  

Graf

8. Proč jste si ho koupil(a)/četl(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaujal mě obsah660 %2,2 %  
Zaujal mě design/titulní stránka330 %1,1 %  
Upoutala mě reklamní kampaň/zprávy v médiích220 %0,73 %  
Na doporučení známých220 %0,73 %  
Byl přiložen k jinému časopisu.110 %0,37 %  
Přišel spolu s předplaceným Respektem.110 %0,37 %  
dostal jsem ho110 %0,37 %  

Graf

9. Jak na vás časopis zapůsobil? Shrňte prosím stručně pozitivní i negativní dojmy

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dobrý obsah

inteligentní čtení

Nezaujal mě, nekoupila bych si ho.

Obsahově i graficky mě časopis moc zaujal a pořídila jsem si předplatné. Něco podobného na trhu chybělo - zajímavé čtení z různých oblastí.

Obsahově se jednalo o velmi kvalitní publicistiku, velmi intelektuální, někdy až moc. Co se mu nedá upřít je výborná a na české poměry ojedinělá grafický úprava, tím mám na mysli ilustrace a otvíráky. Nevýhodou asi byla cena a zbytečně drahý papír a formát.

pěkný vzhled, zajímavé články

Velmi zajímavé čtení, povedená česká verze časopisu Intelligent Life, který také odebírám. Odebíralajsem i BelMondo, jehož vydávání bylo nepochopitelně zastaveno.

10. Víte, že časopis již nevychází?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím a je mi to jedno3665,45 %13,19 %  
Vím a mrzí mě to814,55 %2,93 %  
Vím a je mi to jedno814,55 %2,93 %  
Nevím a mrzí mě to35,45 %1,1 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena19972,89 %72,89 %  
Muž7427,11 %27,11 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let16058,61 %58,61 %  
26 - 35 let6624,18 %24,18 %  
Do 18 let238,42 %8,42 %  
36 - 50 let207,33 %7,33 %  
nad 50 let41,47 %1,47 %  

Graf

13. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou12144,32 %44,32 %  
Vysokoškolské11140,66 %40,66 %  
Základní228,06 %8,06 %  
Střední škola bez maturity/vyučen(a)124,4 %4,4 %  
Vyšší odborné72,56 %2,56 %  

Graf

14. Společný čistý příjem vaší domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 000 - 40 0009635,16 %35,16 %  
11 000 - 25 0007427,11 %27,11 %  
41 000 - 60 0005219,05 %19,05 %  
Do 10 000,-Kč3613,19 %13,19 %  
61 000,-Kč a více155,49 %5,49 %  

Graf

15. Velikost místa bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha9534,8 %34,8 %  
1000 - 10 000 obyvatel4817,58 %17,58 %  
11 000 - 50 000 obyvatel4516,48 %16,48 %  
Nad 100 000 obyvatel3613,19 %13,19 %  
Do 1000 obyvatel279,89 %9,89 %  
51 - 100 000 obyvatel228,06 %8,06 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký typ časopisů?

  • odpověď Zpravodajský (Respekt, Týden, Reflex apod.):
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koupil(a) jsem si ho/ četl(a) jsem ho na otázku 7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?

4. Čtete alespoň příležitostně časopis Respekt?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koupil(a) jsem si ho/ četl(a) jsem ho na otázku 7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?

5. Znáte časopis Bel Mondo?

  • odpověď Ano:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koupil(a) jsem si ho/ četl(a) jsem ho na otázku 7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaznamenal(a) jsem reklamní kampaň na otázku 7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím a je mi to jedno na otázku 10. Víte, že časopis již nevychází?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společenský na otázku 6. O jaký typ časopisu se podle vás jedná?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Čtete časopisy?

2. Jaký typ časopisů?

3. Chybí Vám na českém trhu nějaký typ časopisu?

4. Čtete alespoň příležitostně časopis Respekt?

5. Znáte časopis Bel Mondo?

6. O jaký typ časopisu se podle vás jedná?

7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?

10. Víte, že časopis již nevychází?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Nejvyšší dosažené vzdělání

14. Společný čistý příjem vaší domácnosti

15. Velikost místa bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Čtete časopisy?

2. Jaký typ časopisů?

3. Chybí Vám na českém trhu nějaký typ časopisu?

4. Čtete alespoň příležitostně časopis Respekt?

5. Znáte časopis Bel Mondo?

6. O jaký typ časopisu se podle vás jedná?

7. Odkud znáte časopis Bel Mondo?

10. Víte, že časopis již nevychází?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Nejvyšší dosažené vzdělání

14. Společný čistý příjem vaší domácnosti

15. Velikost místa bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Panýrková, L.Časopisy na českém trhu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://casopisy-na-ceskem-trhu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.