Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé

Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Volprechtová
Šetření:01. 12. 2014 - 12. 12. 2014
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.05
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

ráda bych Vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku na téma "Cause Related Marketing v ČR". Pro upřesnění se jedná o tzv. dobročinný marketing, marketing pro dobrou věc. Tento dotazník se týká tématu mé bakalářské práce na České zemědělské univerzitě v Praze.

Cílem tohoto dotázníku je zjištění povědomí spotřebitelů o CRM aktivitách a jak případně tyto aktivity ovlivňují jejich nákupní chování.

Předem děkuji za Váš čas,

 

Volprechtová S.

Odpovědi respondentů

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pomoc dětem7870,27 %70,27 %  
pomoc zvířatům6054,05 %54,05 %  
pomoc sociálně slabým a lidem bez domova3834,23 %34,23 %  
zdravotnictví3127,93 %27,93 %  
školství1311,71 %11,71 %  
Vojáci10,9 %0,9 %  
pomoc konkrétní osobě10,9 %0,9 %  
senioři10,9 %0,9 %  
různé10,9 %0,9 %  
jednotlivé osobě přímo10,9 %0,9 %  
jednotlivé osobě10,9 %0,9 %  
na nic10,9 %0,9 %  
postiženým10,9 %0,9 %  
na pomoc starým lidem10,9 %0,9 %  
pomoc seniorům 10,9 %0,9 %  
žádné10,9 %0,9 %  

Graf

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5650,45 %50,45 %  
spíše ne2320,72 %20,72 %  
ano2219,82 %19,82 %  
ne109,01 %9,01 %  

Graf

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tento pojem slyším úplně poprvé6356,76 %56,76 %  
Ano2825,23 %25,23 %  
Ne, ale již jsem o něm slyšela2018,02 %18,02 %  

Graf

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8677,48 %77,48 %  
ano2522,52 %22,52 %  

Graf

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8677,48 %77,48 %  
ne2522,52 %22,52 %  

Graf

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5145,95 %45,95 %  
spíše ne2724,32 %24,32 %  
ne1816,22 %16,22 %  
ano1513,51 %13,51 %  

Graf

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
posilnění dobrého jména společnosti6861,26 %61,26 %  
zlepšení veřejného mínění o společnosti6154,95 %54,95 %  
zvýšení tržeb2926,13 %26,13 %  
posilnění značky výrobku2825,23 %25,23 %  
zvětšení povědomí o společnosti2825,23 %25,23 %  
duševní obohacení spotřebitelů2421,62 %21,62 %  
žádná pozitiva98,11 %8,11 %  
lidé spíše pomůžou, když by za tu věc tak jako tak zaplatili...a navíc - tolik se to nevnucuje jako např. veřejné sbírky10,9 %0,9 %  
zvyseni produktivity prace a hrdosti zamestnancu10,9 %0,9 %  

Graf

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jen v případě stejné ceny3127,93 %27,93 %  
Nevím3127,93 %27,93 %  
Ne3127,93 %27,93 %  
Ano, i kdyby byla cena vyšší1816,22 %16,22 %  

Graf

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7769,37 %69,37 %  
ne3430,63 %30,63 %  

Graf

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6861,26 %61,26 %  
ano4338,74 %38,74 %  

Graf

11. Pokud jste slyšel/a o jiné dobročinné akci potravinářského řetězce, prosím vyplňte název kampaně:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tatranky Tatrám, Potravinová sbírka120 %0,9 %  
Rákosníčkova hřiště - Lidl120 %0,9 %  
Lidl vybírá peníze pro děti120 %0,9 %  
LIDL - Srdce pro děti, Rákosníčkovo hřiště120 %0,9 %  
Národní potravinová sbírka120 %0,9 %  

Graf

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5448,65 %48,65 %  
ano2522,52 %22,52 %  
spíše ne2219,82 %19,82 %  
ne109,01 %9,01 %  

Graf

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5549,55 %49,55 %  
spíše ano3430,63 %30,63 %  
ne1311,71 %11,71 %  
ano98,11 %8,11 %  

Graf

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6558,56 %58,56 %  
spíše ne2320,72 %20,72 %  
ano1210,81 %10,81 %  
ne119,91 %9,91 %  

Graf

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4136,94 %36,94 %  
spíše ano3935,14 %35,14 %  
ne2018,02 %18,02 %  
ano119,91 %9,91 %  

Graf

16. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7063,06 %63,06 %  
Muž4136,94 %36,94 %  

Graf

17. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 255650,45 %50,45 %  
26 - 402926,13 %26,13 %  
41 - 601917,12 %17,12 %  
61 a více76,31 %6,31 %  

Graf

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou5347,75 %47,75 %  
vysokoškolské4540,54 %40,54 %  
vyučen/a65,41 %5,41 %  
vyšší odborné43,6 %3,6 %  
základní32,7 %2,7 %  

Graf

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 0004439,64 %39,64 %  
10 001 - 100 0003834,23 %34,23 %  
do 10 0002926,13 %26,13 %  

Graf

20. Pracovní zařazení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žák/student4742,34 %42,34 %  
Pracující3935,14 %35,14 %  
Podnikatel98,11 %8,11 %  
Důchodce65,41 %5,41 %  
Nezaměstnaný65,41 %5,41 %  
Mateřská dovolená21,8 %1,8 %  
investor10,9 %0,9 %  
ředitelka, t.č. studující VŠ10,9 %0,9 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

  • odpověď Ne:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

17. Věk:

  • odpověď do 25:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žák/student na otázku 20. Pracovní zařazení:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

20. Pracovní zařazení:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

20. Pracovní zařazení:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Volprechtová, S.Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://cause-related-marketing-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.