Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé

Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Volprechtová
Šetření:01. 12. 2014 - 12. 12. 2014
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.05
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

ráda bych Vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku na téma "Cause Related Marketing v ČR". Pro upřesnění se jedná o tzv. dobročinný marketing, marketing pro dobrou věc. Tento dotazník se týká tématu mé bakalářské práce na České zemědělské univerzitě v Praze.

Cílem tohoto dotázníku je zjištění povědomí spotřebitelů o CRM aktivitách a jak případně tyto aktivity ovlivňují jejich nákupní chování.

Předem děkuji za Váš čas,

 

Volprechtová S.

Odpovědi respondentů

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pomoc dětem7870,27 %70,27 %  
pomoc zvířatům6054,05 %54,05 %  
pomoc sociálně slabým a lidem bez domova3834,23 %34,23 %  
zdravotnictví3127,93 %27,93 %  
školství1311,71 %11,71 %  
Vojáci10,9 %0,9 %  
pomoc konkrétní osobě10,9 %0,9 %  
senioři10,9 %0,9 %  
různé10,9 %0,9 %  
jednotlivé osobě přímo10,9 %0,9 %  
jednotlivé osobě10,9 %0,9 %  
na nic10,9 %0,9 %  
postiženým10,9 %0,9 %  
na pomoc starým lidem10,9 %0,9 %  
pomoc seniorům 10,9 %0,9 %  
žádné10,9 %0,9 %  

Graf

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5650,45 %50,45 %  
spíše ne2320,72 %20,72 %  
ano2219,82 %19,82 %  
ne109,01 %9,01 %  

Graf

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tento pojem slyším úplně poprvé6356,76 %56,76 %  
Ano2825,23 %25,23 %  
Ne, ale již jsem o něm slyšela2018,02 %18,02 %  

Graf

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8677,48 %77,48 %  
ano2522,52 %22,52 %  

Graf

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8677,48 %77,48 %  
ne2522,52 %22,52 %  

Graf

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5145,95 %45,95 %  
spíše ne2724,32 %24,32 %  
ne1816,22 %16,22 %  
ano1513,51 %13,51 %  

Graf

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
posilnění dobrého jména společnosti6861,26 %61,26 %  
zlepšení veřejného mínění o společnosti6154,95 %54,95 %  
zvýšení tržeb2926,13 %26,13 %  
posilnění značky výrobku2825,23 %25,23 %  
zvětšení povědomí o společnosti2825,23 %25,23 %  
duševní obohacení spotřebitelů2421,62 %21,62 %  
žádná pozitiva98,11 %8,11 %  
lidé spíše pomůžou, když by za tu věc tak jako tak zaplatili...a navíc - tolik se to nevnucuje jako např. veřejné sbírky10,9 %0,9 %  
zvyseni produktivity prace a hrdosti zamestnancu10,9 %0,9 %  

Graf

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jen v případě stejné ceny3127,93 %27,93 %  
Nevím3127,93 %27,93 %  
Ne3127,93 %27,93 %  
Ano, i kdyby byla cena vyšší1816,22 %16,22 %  

Graf

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7769,37 %69,37 %  
ne3430,63 %30,63 %  

Graf

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6861,26 %61,26 %  
ano4338,74 %38,74 %  

Graf

11. Pokud jste slyšel/a o jiné dobročinné akci potravinářského řetězce, prosím vyplňte název kampaně:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tatranky Tatrám, Potravinová sbírka120 %0,9 %  
Rákosníčkova hřiště - Lidl120 %0,9 %  
Lidl vybírá peníze pro děti120 %0,9 %  
LIDL - Srdce pro děti, Rákosníčkovo hřiště120 %0,9 %  
Národní potravinová sbírka120 %0,9 %  

Graf

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5448,65 %48,65 %  
ano2522,52 %22,52 %  
spíše ne2219,82 %19,82 %  
ne109,01 %9,01 %  

Graf

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5549,55 %49,55 %  
spíše ano3430,63 %30,63 %  
ne1311,71 %11,71 %  
ano98,11 %8,11 %  

Graf

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6558,56 %58,56 %  
spíše ne2320,72 %20,72 %  
ano1210,81 %10,81 %  
ne119,91 %9,91 %  

Graf

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4136,94 %36,94 %  
spíše ano3935,14 %35,14 %  
ne2018,02 %18,02 %  
ano119,91 %9,91 %  

Graf

16. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7063,06 %63,06 %  
Muž4136,94 %36,94 %  

Graf

17. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 255650,45 %50,45 %  
26 - 402926,13 %26,13 %  
41 - 601917,12 %17,12 %  
61 a více76,31 %6,31 %  

Graf

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou5347,75 %47,75 %  
vysokoškolské4540,54 %40,54 %  
vyučen/a65,41 %5,41 %  
vyšší odborné43,6 %3,6 %  
základní32,7 %2,7 %  

Graf

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 0004439,64 %39,64 %  
10 001 - 100 0003834,23 %34,23 %  
do 10 0002926,13 %26,13 %  

Graf

20. Pracovní zařazení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žák/student4742,34 %42,34 %  
Pracující3935,14 %35,14 %  
Podnikatel98,11 %8,11 %  
Důchodce65,41 %5,41 %  
Nezaměstnaný65,41 %5,41 %  
Mateřská dovolená21,8 %1,8 %  
investor10,9 %0,9 %  
ředitelka, t.č. studující VŠ10,9 %0,9 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

  • odpověď Ne:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

17. Věk:

  • odpověď do 25:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žák/student na otázku 20. Pracovní zařazení:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

20. Pracovní zařazení:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na jaké dobročinné účely jste ochotný/á přispět?

2. Působí na Vás charitativní akce pozitivně (v případě zapojení potravinářských řetězců) ?

3. Máte tušení, co zmíněný Cause Related marketing představuje?

4. Věděl/a jste, že tento typ marketingu slouží jako nástroj k financování neziskových organizací?

5. Zaregistroval/a jste někdy při nákupu potravin, že z určitého výrobku putuje část z ceny na dobrou věc?

6. Ovlivnila by tato skutečnost (část z ceny výrobku na dobročinné účely) Vaše rozhodnutí o koupi?

7. Vyberte, jaká pozitiva podle Vás může tento typ marketingu přinášet:

8. Byl/a byste ochotný/á změnit značku stávajícího používaného výrobku na ten, který podporuje dobročinné účely, dokonce i kdyby byla cena vyšší?

9. Zakoupil/a jste již někdy takovýto výrobek?

10. Slyšel/a jste o akci "S Bertíkem za dětským úsměvem" ?

12. Přijde Vám tento způsob financování neziskových organizací jako transparentní a smysluplný?

13. Informují firmy dostatečně o svých společensky odpovědných aktivitách?

14. Vnímal/a byste společnost uplatňující tento druh marketingu jako více důvěryhodnou?

15. Změnil by se Váš názor na Vám nesympatickou společnost v případě, že by využívala Cause Related marketing a jemu podobné aktivity?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Nejvyšší dosažené vždělání:

19. Počet obyvatel trvalého bydliště:

20. Pracovní zařazení:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Volprechtová, S.Cause Related Marketing v ČR - spotřebitelé (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://cause-related-marketing-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.