Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Celoživotní vzdělávání
Celoživotní vzdělávání
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marie Vlčková |
---|---|
Šetření: | 18. 03. 2009 - 24. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 331 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 11.83 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 45,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník bude sloužit jako součást mojí diplomové práce.
Chtěla bych zjistit obecný postoj k celoživotnímu vzdělávání.
Předem děkuji za vyplnění
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že je v České republice dostatečně kvalitní systém (síť) celoživotního vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Průměrný | 140 | 44,03 % | 42,3 % |
Ano, spíše dobrý | 108 | 33,96 % | 32,63 % |
Ne, spíše nedostačující | 43 | 13,52 % | 12,99 % |
Ano, velmi dobrý | 22 | 6,92 % | 6,65 % |
Ne, naprosto nedostačující | 5 | 1,57 % | 1,51 % |
2. Je podle vás velký zájem českých obyvatel o celoživotní vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední zájem | 178 | 55,45 % | 53,78 % |
Malý zájem | 135 | 42,06 % | 40,79 % |
Velký zájem | 8 | 2,49 % | 2,42 % |
3. Měl (a) byste v budoucnu zájem o další formy vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ANO
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ANO
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ANO
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ANO
ano
Ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
Ano
Ano
ano
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ANO
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
Ano - certifikované kurzy a semináře
Ano měla
ano o bakalářské vzdělání
ano urcite
ano určitě
ano určitě
ano, celoživotní vzdělávání využívám
Ano, člověk by neměl stagnovat
ano, chtěla bych navštěvovat kurzy, na kterých se budou probírat nové zákony předpisy apod.
Ano, jazykové kursy
ano, jistě
ano, kdyby byl čas...
ano, kdyby to práce vyžadovala
Ano, měla
Ano, měla bych zájem, nevím jaký obor, ale každý člověk by se měl celoživotně vzdělávat.
ano, možná
Ano, nejspíš VŠ.
Ano, pedagogické.
ano, pokud se budu o nějakou oblast více zajímat nebo pro mě bude významná v zaměstnání
Ano, pokud to bude možné.
ano, především jazykové vzdělávání
ano, především jazyky
ano, především výuku cizích jazyků.
Ano, rozhodně.
ano, sám vyučuji na icv
ano, určitě
Ano, uvítám jakoukoliv formu vzdělávání.
ano, v současné době se dále vzdělávám na MUVS při ČVUT a zároveň jako součást pracovních školení navštěvuji některé přednášky na IPVZ Praha
Ano, vzdělávám se - pracuji ve zdravotnictví.
ano, zlepšování jazykových dovedností, odborných znalostí
Ano!!
Ano.
ÁNO.
Ano. (Tady by chtělo rozepsat, o jaké -- otázka "měl byste" dává odpověď jen ano/ne.)
asi ano
asi ano
asi ano
asi ano
asi ano
asi ano
Asi ano,momentálně si dodělávám střední vzdělání ukončeně maturitou.
Asi ano.
Asi ano.
asi ne
asi ne
asi ne
asi ne
JÁ OSOBNĚ NE.
Je mi 33 jsem na mateřské a studuji dálkově.
jednoznacne
ještě nevím
již studuji při zaměstnání
Max. rozsireni jazykovych znalosti.
možná
možná ano
Možná ano až děti trošku odrostou.
Možná ano.
možná, dle nabídky
Možná, záleží na vykonávané práci.
Možno
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne, budu šťastná, až dodělám svou školu a pochybuji, že bych poté ještě toužila po dalších školách a učení.. :-)
NE, jedině kdyby to vyžadovalo zaměstnání
Ne, jelikož už mi bude 26, nemám nárok...
ne, stačilo mi to ve škole
nejspíš ano
nejspíš ano
Nejspíš ne, ale nevím, vše je možné.
neuvažovala jsem o tom, ale asi ne, pokud to nebudu potřebovat kvůli práci
nevím
nevím
Nevím
Nevím
nevím
Nevim
nevím, podle pozice v zaměstnání
Nevím, záleželo by na situaci!
po vysoké už toho budu mít dost
Podle možností, ano.
podle potřeby
pokud by byla zajímavá náplň studia
pokud by to bylo v rámci mého zaměstnání nutné, tak ano
pokud se otázka týká mé osoby, tak ano :)
Pravděpodobně ano.
Rozhodně ano
samozřejmě určitě bych chtěla dodělat nástavbové studium a popř.vyšší školu
snad je studium jazyků
spise ano, zalezelo by na okolnostech (financni moznosti, zkloubeni s praci, chut, rodinna situace aj)
Spíše ano
spíše ne
spíše ne
spíše ne
Stále přemýšlím o doktorantském studiu.... Možná že na mateřské?
studuji vysokou školu, tedy NE
Ted momentalne ne. Mozna se rozhodnu casem. Skolu mam uz po krk :-)
určitě
určitě
určitě
určitě
určitě
Určitě
určitě - při zaměstnání jazyky a oborová školení a semináře, v důchodu potom zájmově cokoliv, aby se člověk na stará kolena zabavil a držel krok s dobou ;)
Určitě ano
Určitě ano
určitě ano
určitě ano
Určitě ano
určitě ano
Určitě ano, stále se najde něco, o čem by člověk chtěl vědět více.
Určitě ano.
určitě ano. V podstatě dnes mohu jako student VŠ počítat s tím, že odchod do důchodu mi třeba odsunou až na 70let, takže doplňování znalostí bude nutnost. Ale určitě bych se chtěla "na svá stará kolena" stále dovźvíta nové věci a cvičit si mozek.
určitě, pokud mi to čas a peníze dovolí
Určitě!
určitě.
Určitě.
v mých letech už asi ne,kdybych byl mladší uvažoval bych o tom
v oboru, v kterem delam se musim neustale vzdelavat...
V současnosti nevím
vzdělávám se neustále
Zájem bych měla ,ale se třema malýma dětma zatím bohužel nemám tu možnost....
zájem bych měla. částečně bych změnila i systém přijímání, rozvoj apod.
zatím ne, maximálně později další jazyková příprava
4. Co by Vás motivovalo k dalšímu dodatečnému vzdělávání se?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Lepší uplatnění na pracovním trhu | 154 | 48,28 % | 46,53 % |
Touha po nových informacích, nových dovednostech | 85 | 26,65 % | 25,68 % |
Vyšší peněžní ohodnocení | 61 | 19,12 % | 18,43 % |
Zisk diplomu, certifikátu (společenský motiv) | 8 | 2,51 % | 2,42 % |
požadavek zaměstnavatele | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
vse dohromady | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
možnosti 1-3 | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
vše dohromady | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
všechny zmíněné odpovědi | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
smysluplné vyplnění volného času | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
nuda | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
všechny odpovědi současně | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
informace + ohodnocení | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
kombinace 3 prvých možností | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
všechny varianty | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
5. O jaké obory studia byste měl (a) případně zájem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Studium cizích jazyků | 125 | 38,82 % | 37,76 % |
Ekonomika, management | 70 | 21,74 % | 21,15 % |
Humanitní vědy | 59 | 18,32 % | 17,82 % |
Informatika | 26 | 8,07 % | 7,85 % |
přírodní vědy | 4 | 1,24 % | 1,21 % |
zdravotnictvi | 2 | 0,62 % | 0,6 % |
studium cizích jazyků, přírodovědné zaměření | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
studium jazyků, design a ekonomika | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
řeč sluchově postižených | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
pedagogická činnost | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
učitelství | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
psychologie | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Vědy o Zemi | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
životní prostředí | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Gastronomie | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
životní prostředí, pozemkové úpravy, vodní hospodá | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Ekologie nebo obory s ní spojené | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
technika | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
něco a genetikou | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
více oborů - informatika, cizí jazyky, ekologie | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
humanitní nebo jazykové | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
temer o jakykoliv | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
o všechny nabízené možnosti | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Jak to teď mám vědět? | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
vše výše | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Přírodní vědy, psychologie, umělecké | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
informatika, humanitní vědy, cizí jazyky | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Historie | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Co takhle přírodní vědy? | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
archytektura | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
biologický směr | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
přírodovědecky zaměřené | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
Humanitné vedy a cudzie jazyky | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
vyziva a sport, hyzioterapie | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
veřejná správa | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
právní specializace | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
zdravotnická studia | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
umění, architektura | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
lékařství | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
řemesla | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
služby | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
práva | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
6. V případě že byste si musel (a) další vzdělávání sám (sama) uhradit, jakou částku byste byl (a) ochotna zaplatit za 1 semestr?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 000 a více Kč | 93 | 28,7 % | 28,1 % |
2 000 – 2 999 Kč | 93 | 28,7 % | 28,1 % |
1 000 – 1 999 Kč | 75 | 23,15 % | 22,66 % |
500 – 999 Kč | 48 | 14,81 % | 14,5 % |
0 – 499 Kč | 15 | 4,63 % | 4,53 % |
7. Myslíte si, že zaměstnavatelé v ČR jsou vstřícní ke snahám svých zaměstnanců o další vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 160 | 49,23 % | 48,34 % |
Spíše ne | 146 | 44,92 % | 44,11 % |
Ne, vůbec nejsou vstřícní | 15 | 4,62 % | 4,53 % |
Ano, zcela | 4 | 1,23 % | 1,21 % |
8. Myslíte si, že vliv finanční krize dopadl (dopadne) i na celoživotní vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 153 | 47,22 % | 46,22 % |
ano | 124 | 38,27 % | 37,46 % |
ne | 47 | 14,51 % | 14,2 % |
9. Proč si myslíte, že finanční krize (ne) dopadne i na celoživotní vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
???
ano, lidé si budou chtí rozšířit kvalifikaci, zájem se zvýší.
Anžto dopadne na vše co není dost efektivní. A co si budeme namlouvat, naprostou většinu prací zvládne průměrný středoškolák.
bude kladen vetsi duraz na kvalifikaci zamestnancu, a ti, kteri ji nemaji, si ji budou muste doplnit
Bude méně financí
bude více žádanější protože krize odhalí, že celoživotní vzdělávání je potřeba víc než si lidé myslí
budou mensi dotace
Domácnosti - např. v důsledku ztráty zaměstnání - si nebudou moct dovolit utrácet své peněžní prostředky za takový luxus jako je vzdělání.
domnívám se, že lidé budou méně ochotní za ně platit. Spíš odolží absolvování nějakého vzělávacího kurzu na později.
Dopadne proto, že víc a víc lidí nebude mít peníze celoživotně se vzdělávat. Když je krize, peníze chybí všude.
finance jsou základem všeho, a v případě CŽV to platí dvojnásob, protože se většinou nejdná o levnou záležitost a pokud lidé nebudou mít dostatek peněz k zabezpečení svého životního standardu, těžko budou navíc investovat do svého vzdělání. ještě viditelnější dopad krize uvidíme u kurzů placených zaměstnavateli, protože na to jednoduše nebudou mít navíc dostatek peněz..
finance, nezaměstnanost
Finanční krize odčerpává finanční prostředky domácnostem. Ty raději věnují peněžní prostředky na běžné potřeby než vždělání, které "může vydržet".
finanční možnosti obyvatel
Firmy šetří ne celkovém chodu firmy, tudíž budou i omezovat výdaje na vzdělávání svých pracovníků
Chuť lidí po vědění nemůže ovlivnit ekonomická krize, maximálně budou hledat dostupnější formy studia. Vzdělávání je investice do budoucnosti.
Jak kde...
jsou jiné priority
Každý se teď bojí o svoje místo...firmy propoustějí. Nikdy mi v práci neumožní, abych ještě chodila do školy.
každý,kdo si to umí spočítat ví, že poměr 2-leté krize a lepší práce je spíš nepoměr. Lidé budou šetřit na nečem jiném, na vzdělání težko
Kdo se chce vzdělávat, tak si cestu vždy najde. FInanční krize je krátkodobá a pokud se již někdo vzdělává, kvůli krizi toho nenechá.
Kdyby se zaměstnanci přestali vzdělávat, přestala by firma, kde pracují, být konkurenceschopná.
když budou mít lidé málo peněz, budou si rozmýšlet, za co utrácet
když lidé mají na ostatní nepodstatné věci, ta mohou mít i na vzdělání a na to žádná krize vliv nemá
Když se někdo chce vzdělávat, tak mu v tom "světová finanční krize" nemůže zabránit.
krize odezní a zájem o vzdělání bude stejný
krize podpori migraci pracovniku napric obory
kvůli financím
kvuli financím
lidé a zaměstnavatelé nebudou mít dostatek peněz
Lidé budou fin.prostředky investovat jinde a vzdělávání to určitě nebude.
lidé budou mít méně peněz a nebudou si moci další vzdělávání dovolit
Lidé budou muset spořit.
Lidé budou nuceni zvyšovat si kvalifikaci pro získání nebo udržení pracovního místa.
lidé budou své peníze šetřit a nebudou do vzdělání investovat
lidé budou více šetřit a nebudou investovat do vzdělání
lidé nebudou chtít utácet peníze za studium
Lidé nebudou mít dostatek peněz na další vzdělávání. Pokud vůbec budou mít nějaké volní pen. prostředky budou mít, budou se je spíše snažit spořit.
Lidé nebudou mít peníze na studium
Lidé nebudou mít peníze na vzdělávání
lidé nebudou mít peníze na vzdělávání
lidé nebudou mít tolik peněz financovat studium
Lidé nebudou ochotni investovat své důchody do vzdělání, neboť reálná hodnota důchodů se vlivem inflace snižuje. Nárůst mezd není odpovídající trendu ekonomiky. Vzdělávání jako služba se podstatně zdražuje, což odradí řadu potenciáních zájemců. Zvažují totiž riziko, že studium úspěšně neukončí, a tak jejich investice příjdou nazmat. Dnešní společnost je hlavně konzumní. A vzdělání je pro některé z nás velmi špatně poživatelné :-)
lide pociti potrebu se vice vzdelavat pote co je vyhodi z prace
lidé se budou naopak potřebovat více vzdělávat, rekvalifikace atd.
Lidé se budou více zamýšlet nad tím, zda do vzdělání investovat.
Lidé se vzdělávají nehledě na finanční krizi - lze využít např. elearningové portály, knihovny....
Lidé si uvědomí, že vzdělání jim umožní dosáhnout lepšího uplatnění na trhu
Lidé snižují svoji spotřebu, tudíž i využívání celoživotního vzdělávání.
lidé stácí zaměstnání, ale náklady na "život" jsou tu stále a spíš se zvětšují. Proto lidé raději vynaloží svůj disponibilní čas k tomu, aby si hledali možné zdroje peněz, než aby si dále vzdělávali. Mají prostě víc starostí se svou obživou a budoucností, než aby ve volném čase se dále vzdělávali.
lidé začnou šetřit všude
Lidé ztratí práci - budou ve stresu, nebudou mít peníze na základní životní potřeby tím méně na další vzdělávání. Větší nejistota v zaměstnání atd.
Lidé, kteří se chtějí vzdělávat nebo to potřebují pro své zaměstnání do to půjdou, i když je krize. Není to zas tak drahé, aby se to nedalo zvládnout.
lidi kteří se něco chcou naučit a studovat prostě studovat budou...
Ľudia budú obracať každú korunu a často im na vzdelávanie proste nezostane dostatočné množstvo finančných prostriedkov.
méně finančních prostředků případných zájemců o další vzdělávání
menej penazi
menší ochota zaměstnavatelů umožnit zaměstnancům např. flexibilní pracovní dobu z důvodu vzdělávání
Menší poptávka po vzdělávání z důvodu přehodnocení výdajů potencionálními studenty.
možná nedopadne, protože lidé ve snaze najít si lepší či nové zaměstnání naopak budou více využívat celoživotního vzdělání
Myslím si, že krize nebude tak hluboká, aby měla na CŽV nějaký vliv. A také příliš nechápu, jaký vliv se touto otázkou myslí. Jestli by jako lidé na to vzdělání neměli nebo by se změnila skladba nabízeného CŽV tak, aby se lidé mohli o krizi více dozvědět... Fakt nevím, co si pod tím představit.
myslím si,že hodně lidí,potencionálních zájemců o další vzdělávání se,bude mít existenční obavy a tudíž budou chtít své výdaje na nějakou dobu omezit,snížit na minimum.
myslím, že klesne zájem o dražší formy vzdělávání, protože lidé budou mít méně peněz.
Nakolko bude konkurencia na trhu práce vacsia kvoli prepustaniu tak budu chciet ludia ziskat výhodu vyssiou kvalifikáciou
Napr. financni situace studujiciho, postoj zamestnavatelu-penize, volny cas zamestnancu na studium atd.
nebudou finance na školné apod.
nebudou prostředky
nedostatek financi, pozene lidi spis do prace nez do studia
nejsou peníze
nemá s tím tolik společného
Nemám ponětí
nemyslim si to
NENÍ TO NEZBYTNÝ VÝDAJ A DÁ SE ODSUNOUT NA POZDĚJŠÍ DOBU
nestarám se o to
nevím
nevím
Nevím přesně, záleží na každém člověku zvlášť. Někdo v důsledku krize může ztratit nebo již ztratil zaměstnání a snaží se hledat nové. Stojé ho to čas, námahu a jistě i penize, které se snaží minimalizovat. Proto další výdaje na vzdělávání téměř nepřipadají v úvahu. Někdo jiný se může zachovat zcela opačně, že jej ztráta nebo ohožení postu v zaměstnání donutí se více vzdělávat, aby byl jistější ve výkonu své práce a nabyl lepší konkurenceschopnost. V případě ztráty zaměstnání má potenciální lepší šanci k nalezení jiné práce.
nevím, spíše ne
Nevím.
obecně lidé budou propouštěni pro nadbytečnost, poté přijdou do nové práce a budou nuceni více pracovat, nezbyde jim čas na další vzdělávání
opadne zájem o rozvoj a kvalitu produtků, spořivost a hlavně pocit neinvestovnání ( ne vedomosti), ale fifnanci do studia a rozvoje osobnosti.
Ovlivňuje vše
penize
Podpora dalšího vzdělávání zaměstnanců je možností, jak získat dotace z vládních i evropských zdrojů, mimo jiné je snahou vlády motivovat zaměstnavatele, aby místo propouštění posílali zaměstnance na rekvalifikaci. Dopad krize na celoživotní vzdělávání by tak mohl být překvapivě kladný.
poku se nejedná o "bezplatné" vzdělání v rámci veřejné správy, tak se vlivy krize v podobě vyšší nezaměstnanosti a snaze obyvatel zajistit si vyšší úspory v podobě "železné rezervy" mohou projevit
Pokud dopadla do všech sfér života lidí, musí se dotknout i vzdělávání.
poptávka po absolventech se změní, změní se také možnost mnohých studovat a i možnosti poskytovat pedagogické vzdělání bude situací ve světě ovlivněna
potřeba rekvalifikace
prave naopak, aby lide lepe obstaly na trhu prace postizenym krizi, bude nutne, aby zvysovaly svoje kvalifikace
pretoze bude to mat vpliv aj na ich financnu situaciu a ludia nebudu mat na to aby si sami financovali dovzdelavanie
Proč by měla? Současný stav jen zahýbe s nefungujícími firmami, není to nic likvidačního pro normální lidi.
propuštěníá ze zaměstnání - hledání nové práce - celoživotní vzdělávání - lepší uplatnění na trh práce - lepší fin. ohodnocení
protoze zajem o vzdelane bude slabsi a budou brat z rad z nizsim vzdelanim,protoze tahle prace bude levnejsi
protože dopadne všude. Stát se bude snažit dát peníze do pro něk důležitěkších věcí
Protože finanční krize se týká jen politiků a ne nás občanů, je to hloupost, když to všichni o tom mluví, třebaa důchodců se to nějak nedotklo, pobírájí pořád stejný důchod
protože je jedno jak je člověk vzdělaný.Zde jde o velké propouštěný a najímání levných pracovních sil nejlépe z ukrajiny,slovenska
protože je to k hovnu
Protože lidé budou mít méně peněz na vzdělávání, zaměstnavatelé nebudou ochotní dávat volno na zkoušky
Protože lidé, kteří mají touhu po vzdělání ať už z důvodu karierních (většinou mají stabilní místo na pracovním trhu) nebo za účelem zvýšení kvalifikace i nadále o tomto studiu budou uvažovat.
Protože lidi budou financovat důležitější věci a na vzdělávání jim už nezbyde
protože lidi na to nebudou mít peníze
protože s tím nemá nic společného
První bude zájem nezkrachovat, negenerovat velké ztráty. Tím pádem bude někde jinde omezováno.
pujde do teto oblasti mene penez, lide budou mit mene penez, budou chtit radsi pracovat, nez-li se vzdelavat...
řikám nevím
ta dopadne na všecko
touha po dalším vzdělání asi poroste, ale nevím, zda si rodiny najdou potřebné finanční prostředky navíc...
Touha po vzdělání a zvyšování kvalifikace nesouvisí s momentální finanční krizí
touha po vzdělání není závislá na tom, jak je na tom aktuálně ekonomika, pokud tedy není vysoké školné.
Umele vyvolana,dopad na uroven vzdelani minimalni
V případě, že firma v důsledku fin. krize zanikne, tak se dá očekávat vyšší snaha obyvatel vzdělávat se a najít si tak jiné pracovní uplatnění.
Většina lidí si bude chtít udržet stávající zaměstnání, radši si zajistí ekonomickou situaci a nebudou tolik investovat do vzdělání
vláda se bude snažit ušetřit na podpoře vzdělávacích institucí
VŠE JE OVLIVNĚNÉ NYNÍ PENĚZMI. LIDÉ PŘIŠLI O PRÁCI, NEBO JÍ DOSTALI JEN Z HPP NA ČÁSTEČNÝ ÚVAZEK, SPOUSTY RODIN JSOU BEZ PŘÍJMU, KDYŽ PŘIŠLI OBA Z RODINY O PRÁCI.
vzdělání je základ
Vzdelani neni spotrebni komodita, je spise vnimano jako investice.
Z důvodu se zvyšujících počtu výpovědí se zmenšuje počet zájeemců o celoživotní vzdělávání. Nebudou mít motivaci z hlediska pracovního růstu. Zas na druhou stranu by se mohl zvýšit zájem z hlediska lepšího uplatnění v zaměstnání.
Z důvodu snížení nákladů na zaměstnance
zaměstnavatelé budou odmítat platit zaměstnancům vzdělávání, soukromé osoby nebudou mít peníze, nebo je nebudou chtít vynaložit na vzdělání
zaměstnavatelé budou šetřit a nebudou ochotni na vzdělávání svých zaměstnanců přispívat
Zvláště firmy, které poskytují studium svým zaměstnancům, od něj upustí a nebudou jej již poskytovat
10. Pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 271 | 83,64 % | 81,87 % |
Muž | 53 | 16,36 % | 16,01 % |
11. Věk
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 – 29 let | 258 | 79,63 % | 77,95 % |
30 – 39 let | 36 | 11,11 % | 10,88 % |
Do 20 let | 18 | 5,56 % | 5,44 % |
50 – 59 let | 7 | 2,16 % | 2,11 % |
40 – 49 let | 4 | 1,23 % | 1,21 % |
60 – 69 let | 1 | 0,31 % | 0,3 % |
12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední s maturitou | 169 | 52,16 % | 51,06 % |
Vysokoškolské – bakalářské | 93 | 28,7 % | 28,1 % |
Vysokoškolské – magisterské | 30 | 9,26 % | 9,06 % |
Střední bez maturity | 14 | 4,32 % | 4,23 % |
Základní | 11 | 3,4 % | 3,32 % |
Vyšší odborné | 7 | 2,16 % | 2,11 % |
13. Obor zaměstnání
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 44 | 20 % | 13,29 % |
studentka | 7 | 3,18 % | 2,11 % |
ekonomika | 7 | 3,18 % | 2,11 % |
zdravotnictvi | 6 | 2,73 % | 1,81 % |
prodavačka | 5 | 2,27 % | 1,51 % |
zemědělství | 5 | 2,27 % | 1,51 % |
ekologie | 5 | 2,27 % | 1,51 % |
účetní | 4 | 1,82 % | 1,21 % |
finance | 4 | 1,82 % | 1,21 % |
učitelka | 3 | 1,36 % | 0,91 % |
ostatní odpovědi | 130 | 59,09 % | 39,27 % |
14. Obec, ve které žijete:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 - 19 tis. | 49 | 44,55 % | 14,8 % |
20 - 39 tis. | 32 | 29,09 % | 9,67 % |
40 - 59 tis. | 15 | 13,64 % | 4,53 % |
60 – 79 tis. | 7 | 6,36 % | 2,11 % |
80 - 99 tis. | 6 | 5,45 % | 1,81 % |
> 100 tis. | 1 | 0,91 % | 0,3 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.