Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Vlčková
Šetření:18. 03. 2009 - 24. 03. 2009
Počet respondentů:331
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:46 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník bude sloužit jako součást mojí diplomové práce.

Chtěla bych zjistit obecný postoj k celoživotnímu vzdělávání.

Předem děkuji za vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že je v České republice dostatečně kvalitní systém (síť) celoživotního vzdělávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrný14044,03 %42,3 %  
Ano, spíše dobrý 10833,96 %32,63 %  
Ne, spíše nedostačující4313,52 %12,99 %  
Ano, velmi dobrý 226,92 %6,65 %  
Ne, naprosto nedostačující51,57 %1,51 %  

Graf

2. Je podle vás velký zájem českých obyvatel o celoživotní vzdělávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední zájem17855,45 %53,78 %  
Malý zájem13542,06 %40,79 %  
Velký zájem82,49 %2,42 %  

Graf

3. Měl (a) byste v budoucnu zájem o další formy vzdělávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ANO

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ANO

Ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ANO

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ANO

ano

Ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

Ano

Ano

ano

Ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ANO

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

Ano - certifikované kurzy a semináře

Ano měla

ano o bakalářské vzdělání

ano urcite

ano určitě

ano určitě

ano, celoživotní vzdělávání využívám

Ano, člověk by neměl stagnovat

ano, chtěla bych navštěvovat kurzy, na kterých se budou probírat nové zákony předpisy apod.

Ano, jazykové kursy

ano, jistě

ano, kdyby byl čas...

ano, kdyby to práce vyžadovala

Ano, měla

Ano, měla bych zájem, nevím jaký obor, ale každý člověk by se měl celoživotně vzdělávat.

ano, možná

Ano, nejspíš VŠ.

Ano, pedagogické.

ano, pokud se budu o nějakou oblast více zajímat nebo pro mě bude významná v zaměstnání

Ano, pokud to bude možné.

ano, především jazykové vzdělávání

ano, především jazyky

ano, především výuku cizích jazyků.

Ano, rozhodně.

ano, sám vyučuji na icv

ano, určitě

Ano, uvítám jakoukoliv formu vzdělávání.

ano, v současné době se dále vzdělávám na MUVS při ČVUT a zároveň jako součást pracovních školení navštěvuji některé přednášky na IPVZ Praha

Ano, vzdělávám se - pracuji ve zdravotnictví.

ano, zlepšování jazykových dovedností, odborných znalostí

Ano!!

Ano.

ÁNO.

Ano. (Tady by chtělo rozepsat, o jaké -- otázka "měl byste" dává odpověď jen ano/ne.)

asi ano

asi ano

asi ano

asi ano

asi ano

asi ano

Asi ano,momentálně si dodělávám střední vzdělání ukončeně maturitou.

Asi ano.

Asi ano.

asi ne

asi ne

asi ne

asi ne

JÁ OSOBNĚ NE.

Je mi 33 jsem na mateřské a studuji dálkově.

jednoznacne

ještě nevím

již studuji při zaměstnání

Max. rozsireni jazykovych znalosti.

možná

možná ano

Možná ano až děti trošku odrostou.

Možná ano.

možná, dle nabídky

Možná, záleží na vykonávané práci.

Možno

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne, budu šťastná, až dodělám svou školu a pochybuji, že bych poté ještě toužila po dalších školách a učení.. :-)

NE, jedině kdyby to vyžadovalo zaměstnání

Ne, jelikož už mi bude 26, nemám nárok...

ne, stačilo mi to ve škole

nejspíš ano

nejspíš ano

Nejspíš ne, ale nevím, vše je možné.

neuvažovala jsem o tom, ale asi ne, pokud to nebudu potřebovat kvůli práci

nevím

nevím

Nevím

Nevím

nevím

Nevim

nevím, podle pozice v zaměstnání

Nevím, záleželo by na situaci!

po vysoké už toho budu mít dost

Podle možností, ano.

podle potřeby

pokud by byla zajímavá náplň studia

pokud by to bylo v rámci mého zaměstnání nutné, tak ano

pokud se otázka týká mé osoby, tak ano :)

Pravděpodobně ano.

Rozhodně ano

samozřejmě určitě bych chtěla dodělat nástavbové studium a popř.vyšší školu

snad je studium jazyků

spise ano, zalezelo by na okolnostech (financni moznosti, zkloubeni s praci, chut, rodinna situace aj)

Spíše ano

spíše ne

spíše ne

spíše ne

Stále přemýšlím o doktorantském studiu.... Možná že na mateřské?

studuji vysokou školu, tedy NE

Ted momentalne ne. Mozna se rozhodnu casem. Skolu mam uz po krk :-)

určitě

určitě

určitě

určitě

určitě

Určitě

určitě - při zaměstnání jazyky a oborová školení a semináře, v důchodu potom zájmově cokoliv, aby se člověk na stará kolena zabavil a držel krok s dobou ;)

Určitě ano

Určitě ano

určitě ano

určitě ano

Určitě ano

určitě ano

Určitě ano, stále se najde něco, o čem by člověk chtěl vědět více.

Určitě ano.

určitě ano. V podstatě dnes mohu jako student VŠ počítat s tím, že odchod do důchodu mi třeba odsunou až na 70let, takže doplňování znalostí bude nutnost. Ale určitě bych se chtěla "na svá stará kolena" stále dovźvíta nové věci a cvičit si mozek.

určitě, pokud mi to čas a peníze dovolí

Určitě!

určitě.

Určitě.

v mých letech už asi ne,kdybych byl mladší uvažoval bych o tom

v oboru, v kterem delam se musim neustale vzdelavat...

V současnosti nevím

vzdělávám se neustále

Zájem bych měla ,ale se třema malýma dětma zatím bohužel nemám tu možnost....

zájem bych měla. částečně bych změnila i systém přijímání, rozvoj apod.

zatím ne, maximálně později další jazyková příprava

4. Co by Vás motivovalo k dalšímu dodatečnému vzdělávání se?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lepší uplatnění na pracovním trhu15448,28 %46,53 %  
Touha po nových informacích, nových dovednostech8526,65 %25,68 %  
Vyšší peněžní ohodnocení6119,12 %18,43 %  
Zisk diplomu, certifikátu (společenský motiv)82,51 %2,42 %  
požadavek zaměstnavatele10,31 %0,3 %  
vse dohromady10,31 %0,3 %  
možnosti 1-310,31 %0,3 %  
vše dohromady10,31 %0,3 %  
všechny zmíněné odpovědi10,31 %0,3 %  
smysluplné vyplnění volného času10,31 %0,3 %  
nuda10,31 %0,3 %  
všechny odpovědi současně10,31 %0,3 %  
informace + ohodnocení10,31 %0,3 %  
kombinace 3 prvých možností10,31 %0,3 %  
všechny varianty10,31 %0,3 %  

Graf

5. O jaké obory studia byste měl (a) případně zájem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studium cizích jazyků12538,82 %37,76 %  
Ekonomika, management7021,74 %21,15 %  
Humanitní vědy5918,32 %17,82 %  
Informatika268,07 %7,85 %  
přírodní vědy41,24 %1,21 %  
zdravotnictvi20,62 %0,6 %  
studium cizích jazyků, přírodovědné zaměření10,31 %0,3 %  
studium jazyků, design a ekonomika10,31 %0,3 %  
řeč sluchově postižených10,31 %0,3 %  
pedagogická činnost10,31 %0,3 %  
učitelství10,31 %0,3 %  
psychologie10,31 %0,3 %  
Vědy o Zemi10,31 %0,3 %  
životní prostředí10,31 %0,3 %  
Gastronomie10,31 %0,3 %  
životní prostředí, pozemkové úpravy, vodní hospodá10,31 %0,3 %  
Ekologie nebo obory s ní spojené10,31 %0,3 %  
technika10,31 %0,3 %  
něco a genetikou10,31 %0,3 %  
více oborů - informatika, cizí jazyky, ekologie10,31 %0,3 %  
humanitní nebo jazykové10,31 %0,3 %  
temer o jakykoliv10,31 %0,3 %  
o všechny nabízené možnosti10,31 %0,3 %  
Jak to teď mám vědět?10,31 %0,3 %  
vše výše10,31 %0,3 %  
Přírodní vědy, psychologie, umělecké10,31 %0,3 %  
informatika, humanitní vědy, cizí jazyky10,31 %0,3 %  
Historie10,31 %0,3 %  
Co takhle přírodní vědy?10,31 %0,3 %  
archytektura10,31 %0,3 %  
biologický směr 10,31 %0,3 %  
přírodovědecky zaměřené10,31 %0,3 %  
Humanitné vedy a cudzie jazyky10,31 %0,3 %  
vyziva a sport, hyzioterapie10,31 %0,3 %  
veřejná správa10,31 %0,3 %  
právní specializace10,31 %0,3 %  
zdravotnická studia10,31 %0,3 %  
umění, architektura10,31 %0,3 %  
lékařství10,31 %0,3 %  
řemesla10,31 %0,3 %  
služby10,31 %0,3 %  
práva10,31 %0,3 %  

Graf

6. V případě že byste si musel (a) další vzdělávání sám (sama) uhradit, jakou částku byste byl (a) ochotna zaplatit za 1 semestr?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 000 a více Kč9328,7 %28,1 %  
2 000 – 2 999 Kč9328,7 %28,1 %  
1 000 – 1 999 Kč7523,15 %22,66 %  
500 – 999 Kč4814,81 %14,5 %  
0 – 499 Kč154,63 %4,53 %  

Graf

7. Myslíte si, že zaměstnavatelé v ČR jsou vstřícní ke snahám svých zaměstnanců o další vzdělávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano16049,23 %48,34 %  
Spíše ne14644,92 %44,11 %  
Ne, vůbec nejsou vstřícní154,62 %4,53 %  
Ano, zcela41,23 %1,21 %  

Graf

8. Myslíte si, že vliv finanční krize dopadl (dopadne) i na celoživotní vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím15347,22 %46,22 %  
ano12438,27 %37,46 %  
ne4714,51 %14,2 %  

Graf

9. Proč si myslíte, že finanční krize (ne) dopadne i na celoživotní vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

???

ano, lidé si budou chtí rozšířit kvalifikaci, zájem se zvýší.

Anžto dopadne na vše co není dost efektivní. A co si budeme namlouvat, naprostou většinu prací zvládne průměrný středoškolák.

bude kladen vetsi duraz na kvalifikaci zamestnancu, a ti, kteri ji nemaji, si ji budou muste doplnit

Bude méně financí

bude více žádanější protože krize odhalí, že celoživotní vzdělávání je potřeba víc než si lidé myslí

budou mensi dotace

Domácnosti - např. v důsledku ztráty zaměstnání - si nebudou moct dovolit utrácet své peněžní prostředky za takový luxus jako je vzdělání.

domnívám se, že lidé budou méně ochotní za ně platit. Spíš odolží absolvování nějakého vzělávacího kurzu na později.

Dopadne proto, že víc a víc lidí nebude mít peníze celoživotně se vzdělávat. Když je krize, peníze chybí všude.

finance jsou základem všeho, a v případě CŽV to platí dvojnásob, protože se většinou nejdná o levnou záležitost a pokud lidé nebudou mít dostatek peněz k zabezpečení svého životního standardu, těžko budou navíc investovat do svého vzdělání. ještě viditelnější dopad krize uvidíme u kurzů placených zaměstnavateli, protože na to jednoduše nebudou mít navíc dostatek peněz..

finance, nezaměstnanost

Finanční krize odčerpává finanční prostředky domácnostem. Ty raději věnují peněžní prostředky na běžné potřeby než vždělání, které "může vydržet".

finanční možnosti obyvatel

Firmy šetří ne celkovém chodu firmy, tudíž budou i omezovat výdaje na vzdělávání svých pracovníků

Chuť lidí po vědění nemůže ovlivnit ekonomická krize, maximálně budou hledat dostupnější formy studia. Vzdělávání je investice do budoucnosti.

Jak kde...

jsou jiné priority

Každý se teď bojí o svoje místo...firmy propoustějí. Nikdy mi v práci neumožní, abych ještě chodila do školy.

každý,kdo si to umí spočítat ví, že poměr 2-leté krize a lepší práce je spíš nepoměr. Lidé budou šetřit na nečem jiném, na vzdělání težko

Kdo se chce vzdělávat, tak si cestu vždy najde. FInanční krize je krátkodobá a pokud se již někdo vzdělává, kvůli krizi toho nenechá.

Kdyby se zaměstnanci přestali vzdělávat, přestala by firma, kde pracují, být konkurenceschopná.

když budou mít lidé málo peněz, budou si rozmýšlet, za co utrácet

když lidé mají na ostatní nepodstatné věci, ta mohou mít i na vzdělání a na to žádná krize vliv nemá

Když se někdo chce vzdělávat, tak mu v tom "světová finanční krize" nemůže zabránit.

krize odezní a zájem o vzdělání bude stejný

krize podpori migraci pracovniku napric obory

kvůli financím

kvuli financím

lidé a zaměstnavatelé nebudou mít dostatek peněz

Lidé budou fin.prostředky investovat jinde a vzdělávání to určitě nebude.

lidé budou mít méně peněz a nebudou si moci další vzdělávání dovolit

Lidé budou muset spořit.

Lidé budou nuceni zvyšovat si kvalifikaci pro získání nebo udržení pracovního místa.

lidé budou své peníze šetřit a nebudou do vzdělání investovat

lidé budou více šetřit a nebudou investovat do vzdělání

lidé nebudou chtít utácet peníze za studium

Lidé nebudou mít dostatek peněz na další vzdělávání. Pokud vůbec budou mít nějaké volní pen. prostředky budou mít, budou se je spíše snažit spořit.

Lidé nebudou mít peníze na studium

Lidé nebudou mít peníze na vzdělávání

lidé nebudou mít peníze na vzdělávání

lidé nebudou mít tolik peněz financovat studium

Lidé nebudou ochotni investovat své důchody do vzdělání, neboť reálná hodnota důchodů se vlivem inflace snižuje. Nárůst mezd není odpovídající trendu ekonomiky. Vzdělávání jako služba se podstatně zdražuje, což odradí řadu potenciáních zájemců. Zvažují totiž riziko, že studium úspěšně neukončí, a tak jejich investice příjdou nazmat. Dnešní společnost je hlavně konzumní. A vzdělání je pro některé z nás velmi špatně poživatelné :-)

lide pociti potrebu se vice vzdelavat pote co je vyhodi z prace

lidé se budou naopak potřebovat více vzdělávat, rekvalifikace atd.

Lidé se budou více zamýšlet nad tím, zda do vzdělání investovat.

Lidé se vzdělávají nehledě na finanční krizi - lze využít např. elearningové portály, knihovny....

Lidé si uvědomí, že vzdělání jim umožní dosáhnout lepšího uplatnění na trhu

Lidé snižují svoji spotřebu, tudíž i využívání celoživotního vzdělávání.

lidé stácí zaměstnání, ale náklady na "život" jsou tu stále a spíš se zvětšují. Proto lidé raději vynaloží svůj disponibilní čas k tomu, aby si hledali možné zdroje peněz, než aby si dále vzdělávali. Mají prostě víc starostí se svou obživou a budoucností, než aby ve volném čase se dále vzdělávali.

lidé začnou šetřit všude

Lidé ztratí práci - budou ve stresu, nebudou mít peníze na základní životní potřeby tím méně na další vzdělávání. Větší nejistota v zaměstnání atd.

Lidé, kteří se chtějí vzdělávat nebo to potřebují pro své zaměstnání do to půjdou, i když je krize. Není to zas tak drahé, aby se to nedalo zvládnout.

lidi kteří se něco chcou naučit a studovat prostě studovat budou...

Ľudia budú obracať každú korunu a často im na vzdelávanie proste nezostane dostatočné množstvo finančných prostriedkov.

méně finančních prostředků případných zájemců o další vzdělávání

menej penazi

menší ochota zaměstnavatelů umožnit zaměstnancům např. flexibilní pracovní dobu z důvodu vzdělávání

Menší poptávka po vzdělávání z důvodu přehodnocení výdajů potencionálními studenty.

možná nedopadne, protože lidé ve snaze najít si lepší či nové zaměstnání naopak budou více využívat celoživotního vzdělání

Myslím si, že krize nebude tak hluboká, aby měla na CŽV nějaký vliv. A také příliš nechápu, jaký vliv se touto otázkou myslí. Jestli by jako lidé na to vzdělání neměli nebo by se změnila skladba nabízeného CŽV tak, aby se lidé mohli o krizi více dozvědět... Fakt nevím, co si pod tím představit.

myslím si,že hodně lidí,potencionálních zájemců o další vzdělávání se,bude mít existenční obavy a tudíž budou chtít své výdaje na nějakou dobu omezit,snížit na minimum.

myslím, že klesne zájem o dražší formy vzdělávání, protože lidé budou mít méně peněz.

Nakolko bude konkurencia na trhu práce vacsia kvoli prepustaniu tak budu chciet ludia ziskat výhodu vyssiou kvalifikáciou

Napr. financni situace studujiciho, postoj zamestnavatelu-penize, volny cas zamestnancu na studium atd.

nebudou finance na školné apod.

nebudou prostředky

nedostatek financi, pozene lidi spis do prace nez do studia

nejsou peníze

nemá s tím tolik společného

Nemám ponětí

nemyslim si to

NENÍ TO NEZBYTNÝ VÝDAJ A DÁ SE ODSUNOUT NA POZDĚJŠÍ DOBU

nestarám se o to

nevím

nevím

Nevím přesně, záleží na každém člověku zvlášť. Někdo v důsledku krize může ztratit nebo již ztratil zaměstnání a snaží se hledat nové. Stojé ho to čas, námahu a jistě i penize, které se snaží minimalizovat. Proto další výdaje na vzdělávání téměř nepřipadají v úvahu. Někdo jiný se může zachovat zcela opačně, že jej ztráta nebo ohožení postu v zaměstnání donutí se více vzdělávat, aby byl jistější ve výkonu své práce a nabyl lepší konkurenceschopnost. V případě ztráty zaměstnání má potenciální lepší šanci k nalezení jiné práce.

nevím, spíše ne

Nevím.

obecně lidé budou propouštěni pro nadbytečnost, poté přijdou do nové práce a budou nuceni více pracovat, nezbyde jim čas na další vzdělávání

opadne zájem o rozvoj a kvalitu produtků, spořivost a hlavně pocit neinvestovnání ( ne vedomosti), ale fifnanci do studia a rozvoje osobnosti.

Ovlivňuje vše

penize

Podpora dalšího vzdělávání zaměstnanců je možností, jak získat dotace z vládních i evropských zdrojů, mimo jiné je snahou vlády motivovat zaměstnavatele, aby místo propouštění posílali zaměstnance na rekvalifikaci. Dopad krize na celoživotní vzdělávání by tak mohl být překvapivě kladný.

poku se nejedná o "bezplatné" vzdělání v rámci veřejné správy, tak se vlivy krize v podobě vyšší nezaměstnanosti a snaze obyvatel zajistit si vyšší úspory v podobě "železné rezervy" mohou projevit

Pokud dopadla do všech sfér života lidí, musí se dotknout i vzdělávání.

poptávka po absolventech se změní, změní se také možnost mnohých studovat a i možnosti poskytovat pedagogické vzdělání bude situací ve světě ovlivněna

potřeba rekvalifikace

prave naopak, aby lide lepe obstaly na trhu prace postizenym krizi, bude nutne, aby zvysovaly svoje kvalifikace

pretoze bude to mat vpliv aj na ich financnu situaciu a ludia nebudu mat na to aby si sami financovali dovzdelavanie

Proč by měla? Současný stav jen zahýbe s nefungujícími firmami, není to nic likvidačního pro normální lidi.

propuštěníá ze zaměstnání - hledání nové práce - celoživotní vzdělávání - lepší uplatnění na trh práce - lepší fin. ohodnocení

protoze zajem o vzdelane bude slabsi a budou brat z rad z nizsim vzdelanim,protoze tahle prace bude levnejsi

protože dopadne všude. Stát se bude snažit dát peníze do pro něk důležitěkších věcí

Protože finanční krize se týká jen politiků a ne nás občanů, je to hloupost, když to všichni o tom mluví, třebaa důchodců se to nějak nedotklo, pobírájí pořád stejný důchod

protože je jedno jak je člověk vzdělaný.Zde jde o velké propouštěný a najímání levných pracovních sil nejlépe z ukrajiny,slovenska

protože je to k hovnu

Protože lidé budou mít méně peněz na vzdělávání, zaměstnavatelé nebudou ochotní dávat volno na zkoušky

Protože lidé, kteří mají touhu po vzdělání ať už z důvodu karierních (většinou mají stabilní místo na pracovním trhu) nebo za účelem zvýšení kvalifikace i nadále o tomto studiu budou uvažovat.

Protože lidi budou financovat důležitější věci a na vzdělávání jim už nezbyde

protože lidi na to nebudou mít peníze

protože s tím nemá nic společného

První bude zájem nezkrachovat, negenerovat velké ztráty. Tím pádem bude někde jinde omezováno.

pujde do teto oblasti mene penez, lide budou mit mene penez, budou chtit radsi pracovat, nez-li se vzdelavat...

řikám nevím

ta dopadne na všecko

touha po dalším vzdělání asi poroste, ale nevím, zda si rodiny najdou potřebné finanční prostředky navíc...

Touha po vzdělání a zvyšování kvalifikace nesouvisí s momentální finanční krizí

touha po vzdělání není závislá na tom, jak je na tom aktuálně ekonomika, pokud tedy není vysoké školné.

Umele vyvolana,dopad na uroven vzdelani minimalni

V případě, že firma v důsledku fin. krize zanikne, tak se dá očekávat vyšší snaha obyvatel vzdělávat se a najít si tak jiné pracovní uplatnění.

Většina lidí si bude chtít udržet stávající zaměstnání, radši si zajistí ekonomickou situaci a nebudou tolik investovat do vzdělání

vláda se bude snažit ušetřit na podpoře vzdělávacích institucí

VŠE JE OVLIVNĚNÉ NYNÍ PENĚZMI. LIDÉ PŘIŠLI O PRÁCI, NEBO JÍ DOSTALI JEN Z HPP NA ČÁSTEČNÝ ÚVAZEK, SPOUSTY RODIN JSOU BEZ PŘÍJMU, KDYŽ PŘIŠLI OBA Z RODINY O PRÁCI.

vzdělání je základ

Vzdelani neni spotrebni komodita, je spise vnimano jako investice.

Z důvodu se zvyšujících počtu výpovědí se zmenšuje počet zájeemců o celoživotní vzdělávání. Nebudou mít motivaci z hlediska pracovního růstu. Zas na druhou stranu by se mohl zvýšit zájem z hlediska lepšího uplatnění v zaměstnání.

Z důvodu snížení nákladů na zaměstnance

zaměstnavatelé budou odmítat platit zaměstnancům vzdělávání, soukromé osoby nebudou mít peníze, nebo je nebudou chtít vynaložit na vzdělání

zaměstnavatelé budou šetřit a nebudou ochotni na vzdělávání svých zaměstnanců přispívat

Zvláště firmy, které poskytují studium svým zaměstnancům, od něj upustí a nebudou jej již poskytovat

10. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena27183,64 %81,87 %  
Muž5316,36 %16,01 %  

Graf

11. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 29 let25879,63 %77,95 %  
30 – 39 let3611,11 %10,88 %  
Do 20 let185,56 %5,44 %  
50 – 59 let72,16 %2,11 %  
40 – 49 let41,23 %1,21 %  
60 – 69 let10,31 %0,3 %  

Graf

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou16952,16 %51,06 %  
Vysokoškolské – bakalářské9328,7 %28,1 %  
Vysokoškolské – magisterské 309,26 %9,06 %  
Střední bez maturity144,32 %4,23 %  
Základní113,4 %3,32 %  
Vyšší odborné72,16 %2,11 %  

Graf

13. Obor zaměstnání

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student4420 %13,29 %  
studentka 73,18 %2,11 %  
ekonomika73,18 %2,11 %  
zdravotnictvi62,73 %1,81 %  
prodavačka52,27 %1,51 %  
zemědělství52,27 %1,51 %  
ekologie52,27 %1,51 %  
účetní41,82 %1,21 %  
finance41,82 %1,21 %  
učitelka31,36 %0,91 %  
ostatní odpovědi lesnictví
pravo
IT
marketing
ekonomika a management
administrativa
informatika
důchodce
státní správa
student VŠ
zdravotní sestra
osvč
administrativa, asistentka, recepční
farmacie (výroba)
střední management - poradenství, rozvoj osobnosti
stavebnictví
skola
vlasova kozmeticka
administrativní prcovník v oblasti daní
student gymnázia
důchodkyně
vedouci v cateringu
telemarketing
zdravotnictví (zdravotní sestra)
technologie potravin
dřevařství
ekonomika, finance
vysokoškolský učitel - informatika
servírka
Zootechnik
studentka ekonomiky
Ekonomie a management
studium technického směru
Technologie potravin-studijní obor na MZLU
studium
sudent
vzdělávání
VŠ studentka
Krajinářství
pedagogika
OSVČ - opravy motorových vozidel, prodej,...
Manažersko - ekonomický
školství
Ekonomika-management
skolstvi
finanční poradenství
---
odpadové hospodářství
ekonom
vývoj informačních systémů
Prodavač
mateřská
student, vzdělávání (výuka AJ)
finance a obchod
studentka PEF, MZLU
student doktorand
ekonomické
student magisterskeho
Agroekologie
student ekonomického směru
Hospodářská politika a správa - Finance
stále student
zahradnická činnost
knihovník
Turismus
bezpečnost
cestovný ruch
studentka VŠ
kuchařka
psychologie
technik
Veřejnosprávní činnost
dělník
student všeobecného víceletého gymnázia
student VS
lektor
učitel odbornéh výcviku
zdravotní laborantka
architektura
konzultace IT
soukromé podnikání
Cestovní ruch
informační technologie
strojárstvo - zmenová majstrová
státní zaměstnanec - kultura
personalista
Management obchodní činnosti
Informacni technologie
studuji právnickou fakultu
informační specialista
Management (projektový)
žurnalistika
executive researcher
polygrafický průmysl
NYNÍ NA MATEŘSKÉ
elektroinstalační materiál
gastronomie
bankovní poradce
strojírenství
bankovnictví
knihovnictví
lektorka, v souč. době na mateř.dov.
úřednice v bance
kuchyň,obsluha restaurace,atd,pohostinství
na mateřské
paramedic
referent
na mateřské dovolené
asistentka
internet
manager obchodu a služeb
mateřská dovolená
13059,09 %39,27 % 

Graf

14. Obec, ve které žijete:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 19 tis. 4944,55 %14,8 %  
20 - 39 tis.3229,09 %9,67 %  
40 - 59 tis.1513,64 %4,53 %  
60 – 79 tis. 76,36 %2,11 %  
80 - 99 tis.65,45 %1,81 %  
> 100 tis. 10,91 %0,3 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že je v České republice dostatečně kvalitní systém (síť) celoživotního vzdělávání?

2. Je podle vás velký zájem českých obyvatel o celoživotní vzdělávání?

3. Měl (a) byste v budoucnu zájem o další formy vzdělávání?

4. Co by Vás motivovalo k dalšímu dodatečnému vzdělávání se?

5. O jaké obory studia byste měl (a) případně zájem?

6. V případě že byste si musel (a) další vzdělávání sám (sama) uhradit, jakou částku byste byl (a) ochotna zaplatit za 1 semestr?

7. Myslíte si, že zaměstnavatelé v ČR jsou vstřícní ke snahám svých zaměstnanců o další vzdělávání?

8. Myslíte si, že vliv finanční krize dopadl (dopadne) i na celoživotní vzdělání?

10. Pohlaví

11. Věk

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

13. Obor zaměstnání

14. Obec, ve které žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že je v České republice dostatečně kvalitní systém (síť) celoživotního vzdělávání?

2. Je podle vás velký zájem českých obyvatel o celoživotní vzdělávání?

3. Měl (a) byste v budoucnu zájem o další formy vzdělávání?

4. Co by Vás motivovalo k dalšímu dodatečnému vzdělávání se?

5. O jaké obory studia byste měl (a) případně zájem?

6. V případě že byste si musel (a) další vzdělávání sám (sama) uhradit, jakou částku byste byl (a) ochotna zaplatit za 1 semestr?

7. Myslíte si, že zaměstnavatelé v ČR jsou vstřícní ke snahám svých zaměstnanců o další vzdělávání?

8. Myslíte si, že vliv finanční krize dopadl (dopadne) i na celoživotní vzdělání?

10. Pohlaví

11. Věk

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

13. Obor zaměstnání

14. Obec, ve které žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vlčková, M.Celoživotní vzdělávání (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://celozivotni-vzdelavani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.