Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Černý pátek v Čechách

Černý pátek v Čechách

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Charlene Urychová
Šetření:02. 12. 2015 - 04. 12. 2015
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):12 / 6.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:93,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den/Ahoj!

Jsem studentkou Marketingové komunikace a PR a následující krátký dotazník mi poslouží k napsání seminární práce. Jeho cílem je zjistit informovanost a pohled části české veřejnosti na "Black friday" neboli Černý pátek v Čechách a akce, které s ním souvisejí.

Předem děkuji za jeho vyplnění!

Ch. U.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8262,12 %62,12 %  
Muž5037,88 %37,88 %  

Graf

2. Zadejte prosím věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 407959,85 %59,85 %  
41 - 602821,21 %21,21 %  
15 - 192418,18 %18,18 %  
61 a více10,76 %0,76 %  

Graf

3. Víte, co je Black Friday, neboli Černý pátek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Znám název, ale nevím, co znamenáotázka č. 4, Ne, nikdy jsem název neslyšel/a → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11083,33 %83,33 %  
Znám název, ale nevím, co znamená1612,12 %12,12 %  
Ne, nikdy jsem název neslyšel/a64,55 %4,55 %  

Graf

4. Všimla/a jste si v letošním roce nějaké upoutávky na Černý pátek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9877,78 %74,24 %  
Ne2822,22 %21,21 %  

Graf

5. Jaké formy reklamy na černý pátek jste si všiml/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové stránky obchodu5859,18 %43,94 %  
Zpravodajství (rozhlas, TV, internet)5152,04 %38,64 %  
Newsletter (reklamní email)4646,94 %34,85 %  
Venkovní reklama (plakát, výloha apod.)4242,86 %31,82 %  
Televizní11,02 %0,76 %  
Leták ve schránce 11,02 %0,76 %  
leták11,02 %0,76 %  
facebook11,02 %0,76 %  
V tisku.11,02 %0,76 %  

Graf

6. Koupil/a jste si letos něco ve speciální akci spojené s Černým pátkem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8384,69 %62,88 %  
Ano1515,31 %11,36 %  

Graf

7. Kde jste ve speciální akci nakupoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Český e-shop853,33 %6,06 %  
Kamenný obchod533,33 %3,79 %  
Zahraniční e-shop213,33 %1,52 %  

Graf

8. Jaký druh zboží byl předmětem koupě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika853,33 %6,06 %  
Móda, doplňky746,67 %5,3 %  

Graf

9. Měl jste původně v úmyslu si něco v akci na Černý pátek koupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6679,52 %50 %  
Ano1720,48 %12,88 %  

Graf

10. Naplnil Černý pátek Vaše očekávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1066,67 %7,58 %  
Ne533,33 %3,79 %  

Graf

11. Co Vás zklamalo/odradilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ceny1359,09 %9,85 %  
Výběr zlevněného zboží1045,45 %7,58 %  
Nedostatek zlevněného zboží836,36 %6,06 %  
vybraný produkt nebyl zlevněný14,55 %0,76 %  
nic, jen nebylo dost peněz na účtu14,55 %0,76 %  
Původní ceny byly vysoké, takže cena se "slevou" odpovídala cenám dostupných v jiných eshopech běžně14,55 %0,76 %  
zdražení původních cen před slevou, tudíš výsledná cena je dražší než původní14,55 %0,76 %  
Byla jsem ve spěchu a měla moc povinností. Na nákupy jsem úplně zapomněla14,55 %0,76 %  

Graf

12. Zde je prostor pro Vaše další poznámky a názory na Černý pátek v Čechách.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

--------------------------------

:)

Černý pátek je sice úžasná akce pro obchodníky i pro zákazníky, co nemají moc peněz. Ale ty davy jsou šílené pro všechny. Jak všichni víme, lidi jsou sobečtí. Navíc zásoby obchodníků jsou pro takové akce malé.

Černý pátek v ČR není to samé jako černý pátek v zahraničí. Když s emá jednat o velký výprodeje, tak ať jsou pořádný.

Chtěl bych zelený patek s Cannabis zdarma ...

je to blbost

Je to opět jen marketingové pojetí slev, které přišlo ze západu. Jediné možná co mi vadí obecně, je to, že v České republice, kde je mateřským jazykem čeština, nám to pořád v reklamách servírují jako BLACK FRIDAY!

Je to zbytečné

Jen další z hromady slevových akcí

Když už dělají černý pátek a chtějí být světoví, tak by měli tak jako v Americe slevnit všechno, a ne jen to, co se špatně prodává. Pro mě velké zklamání.

komerční lákadla nemám rád

Kopírování po Amících...

Mohlo by se zapojit vice obchodu s modou, ale slevy byly super, cekala jsem, ze budou nizsi.

Nak tohle neřeším

Nejsem ovce. Po svátkách stejně budou zlevňovat a ještě víc! Kdyby v USA dělali vytírání zadku ježkem, tak to budem dělat taky?

Nenakupuji jen proto, že prodejce nabízí na omezenou dobu nižší ceny. Věci kupuji jen tehdy, když je potřebuji.

nesnáším narváno a tahanice

sleva na cenách není v ČR téměř znát

slevy buď nejsou dost významné nebo se mi nevyplatí snaha dostat se k levnějšíí... přespávaní a další ubohosti

U nás zatím nemá velkou tradici. Letos toho dobře využil Mall.cz.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Zadejte prosím věk:

  • odpověď 20 - 40:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výběr zlevněného zboží na otázku 11. Co Vás zklamalo/odradilo?

6. Koupil/a jste si letos něco ve speciální akci spojené s Černým pátkem?

  • odpověď Ano:
    • 8.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Naplnil Černý pátek Vaše očekávání?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Měl jste původně v úmyslu si něco v akci na Černý pátek koupit?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Měl jste původně v úmyslu si něco v akci na Černý pátek koupit?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Zadejte prosím věk:

3. Víte, co je Black Friday, neboli Černý pátek?

4. Všimla/a jste si v letošním roce nějaké upoutávky na Černý pátek?

5. Jaké formy reklamy na černý pátek jste si všiml/a?

6. Koupil/a jste si letos něco ve speciální akci spojené s Černým pátkem?

9. Měl jste původně v úmyslu si něco v akci na Černý pátek koupit?

10. Naplnil Černý pátek Vaše očekávání?

11. Co Vás zklamalo/odradilo?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Zadejte prosím věk:

3. Víte, co je Black Friday, neboli Černý pátek?

4. Všimla/a jste si v letošním roce nějaké upoutávky na Černý pátek?

5. Jaké formy reklamy na černý pátek jste si všiml/a?

6. Koupil/a jste si letos něco ve speciální akci spojené s Černým pátkem?

9. Měl jste původně v úmyslu si něco v akci na Černý pátek koupit?

10. Naplnil Černý pátek Vaše očekávání?

11. Co Vás zklamalo/odradilo?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Urychová, C.Černý pátek v Čechách (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://cerny-patek-v-cechach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.