Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > České dráhy? Čekáš dlouho? Čekej dál!
České dráhy? Čekáš dlouho? Čekej dál!
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jitka Braunová |
---|---|
Šetření: | 09. 02. 2011 - 22. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 187 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 12.95 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:09 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Jituš a Dan dělají projekt pro(ti) Českým Drahám, a chtěli by nějaké vaše odpovědi :) Díky :) Je to krátký :)
Odpovědi respondentů
1. Jak často jezdíš mimo MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
víc než jednou za týden | 85 | 45,45 % | 45,45 % |
jednou za týden až měsíc | 65 | 34,76 % | 34,76 % |
méně než jednou za měsíc | 37 | 19,79 % | 19,79 % |
2. Jakou část z tvojich jízd tvoří cesty mimo směr škola/práce-domov?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než polovinu | 145 | 77,54 % | 77,54 % |
více než polovinu | 42 | 22,46 % | 22,46 % |
3. Jezdí k tvým častým cílům vlak?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 130 | 69,52 % | 69,52 % |
ne | 57 | 30,48 % | 30,48 % |
4. Jakými vlaky jezdíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Osobák/Spěšný | 120 | 64,17 % | 64,17 % |
Rychlík/Express | 118 | 63,1 % | 63,1 % |
IC/EC | 71 | 37,97 % | 37,97 % |
Esko | 22 | 11,76 % | 11,76 % |
SC Pendolino | 16 | 8,56 % | 8,56 % |
5. Jak často používáš vlak v porovnání s autobusem/autem využíváš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vlak používám více než autobus/auto → otázka č. 6, vlak používám méně než autobus/auto → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlak používám méně než autobus/auto | 105 | 56,15 % | 56,15 % |
vlak používám více než autobus/auto | 82 | 43,85 % | 43,85 % |
6. Proč jezdíš vlakem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rychlejší a/nebo časově výhodnější (vyšší rychlost, hustý interval, přesnost, dostupnost stanice, přestupy, návaznost spojů) | 56 | 68,29 % | 29,95 % |
levnější než autobusy/auto | 35 | 42,68 % | 18,72 % |
úroveň vlaků (dobrý servis, čistota, dostatek soukromí, příjemný personál) | 8 | 9,76 % | 4,28 % |
7. Co pro tebe znamená levnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je o 30% levnější | 37 | 45,12 % | 19,79 % |
je o 10% levnější | 27 | 32,93 % | 14,44 % |
je o 50% levnější | 18 | 21,95 % | 9,63 % |
8. Pro jaké kvality železnice je využíváš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednoduchost cenové politiky a slev | 27 | 32,93 % | 14,44 % |
pohodlnost kupé | 24 | 29,27 % | 12,83 % |
pohodlné a polohovatelné sedadla | 14 | 17,07 % | 7,49 % |
Jsem magor/šotouš/zaměstnanec ČD | 12 | 14,63 % | 6,42 % |
chtěl bych otevřené (open space) vagony | 12 | 14,63 % | 6,42 % |
příjemná stanice | 10 | 12,2 % | 5,35 % |
klimatizace | 9 | 10,98 % | 4,81 % |
čisté WC | 5 | 6,1 % | 2,67 % |
ČD financují rozvojovou pomoc v Africe | 4 | 4,88 % | 2,14 % |
dostatek občerstvení, nápojů, novin | 3 | 3,66 % | 1,6 % |
9. O kolik by musel být vlak levnější než je teď autobus abys ním jezdil(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
O nic, považuji vlak za lepší při stejné či mírně vyšší ceně | 35 | 33,33 % | 18,72 % |
o 30 % | 28 | 26,67 % | 14,97 % |
o 50% | 27 | 25,71 % | 14,44 % |
o 10% | 15 | 14,29 % | 8,02 % |
10. Co ti na kvalitě železnice vadí nebo čeho zlepšení by tě na ni mohlo přilákat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nechutné WC | 73 | 69,52 % | 39,04 % |
zastaralost vlaků | 70 | 66,67 % | 37,43 % |
chybějící WiFi | 54 | 51,43 % | 28,88 % |
nepříjemné stanice | 48 | 45,71 % | 25,67 % |
chybějící zásuvky | 41 | 39,05 % | 21,93 % |
nepohodlná či nepolohovatelná sedadla | 39 | 37,14 % | 20,86 % |
ani Bůh neví jaký lístek a za kolik si mám koupit (ani ta za přepážkou...) | 36 | 34,29 % | 19,25 % |
nedostatečná klimatizace | 34 | 32,38 % | 18,18 % |
nedostatek občerstvení, nápojů a novin | 19 | 18,1 % | 10,16 % |
chtěl bych kupé | 12 | 11,43 % | 6,42 % |
hladomor v Africe | 9 | 8,57 % | 4,81 % |
vadí mi kupé | 4 | 3,81 % | 2,14 % |
11. O jakých slevách jsi slyšel?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
In-Karta | 151 | 80,75 % | 80,75 % |
Traťová sleva (bydliště-škola) | 104 | 55,61 % | 55,61 % |
jiné | 53 | 28,34 % | 28,34 % |
žádných | 20 | 10,7 % | 10,7 % |
SporoTiket | 17 | 9,09 % | 9,09 % |
12. Snažil(a) jsi se zjistit jaké slevy a akce by se mohly využít?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, uspěl(a) jsem | 76 | 40,64 % | 40,64 % |
Ne, nestojí to za to... | 69 | 36,9 % | 36,9 % |
Ano, neuspěl(a) jsem | 42 | 22,46 % | 22,46 % |
13. Jaké slevy/služby ČD skutečně využíváš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Traťová sleva (bydliště-škola) | 70 | 37,43 % | 37,43 % |
Žádné, než bych to zjistil(a).... | 62 | 33,16 % | 33,16 % |
In-Karta | 50 | 26,74 % | 26,74 % |
Jiná(é) | 34 | 18,18 % | 18,18 % |
SporoTiket | 5 | 2,67 % | 2,67 % |
14. A něco jiného proč (ne)jezdíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nespolehlivost, nevysvětlené a časté zpoždění | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
vlaky nejezdi az tam kam potrebuji | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
nedostatek financí na auto a jeho provoz | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
Tam, kam jezdím, nevede vhodný spoj. | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
vysoka cena nizsia kvalita prepravy,trva dlhsie | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
nemám kam vlakem jezdit | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
vzdálenost města od vlakové stanice | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
jezdím díky komfortu (dostatek místa pro nohy) | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
ne | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
Domů se dostanu rychleji busem | 1 | 1,79 % | 0,53 % |
ostatní odpovědi | 46 | 82,14 % | 24,6 % |
15. Jak jsou je pro tebe důležitá cena a kvalita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena a kvalita jsou pro mě stejně důležité | 78 | 41,71 % | 41,71 % |
kvalita je pro mě podstatná, ale nepřiplatím si za ní příliš | 52 | 27,81 % | 27,81 % |
hlavně jde o cenu, ale ne tak, že bych několik hodin trpěl| | 40 | 21,39 % | 21,39 % |
půjdu za tím, co je nejpohodlnější a nejlepší, nech to stojí co to stojí | 12 | 6,42 % | 6,42 % |
jezdil bych i kdyby jsem byl i v dobytčáku, hlavně že je to levnější | 5 | 2,67 % | 2,67 % |
16. Co jsou pro tebe výhody železnice?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rychlost | 6 | 6,52 % | 3,21 % |
je ekologičtější | 2 | 2,17 % | 1,07 % |
žádné | 2 | 2,17 % | 1,07 % |
Do některých míst se člověk dostane snáze vlakem. | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
pohodlí | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
cesta ve vlacích IC/EC je docela pohodlná | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
romantika, noznost cestovat se psi bez problemu | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
nedělá se mi v nich nevolno jako v buse:) | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
clovek nemusi ridit | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
Vlak ma potencial (!) byt rychly a pohodlny | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
ostatní odpovědi | 75 | 81,52 % | 40,11 % |
17. Co jsou pro tebe nevýhody železnice?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
špína | 4 | 4,44 % | 2,14 % |
Vysoká cena. | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
čas, cena | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
špína téměř vždy, neochota personálu (ne vždy) | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
preplnene spoje | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
příliš mnoho lidí,často se stojí i několik hodin | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
nedochvilnost, spousta casu clovek stravi na nadra | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
částá zpoždění, přemrštěné ceny, špína | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
poskytnutý servis | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
velké zpoždění, cena | 1 | 1,11 % | 0,53 % |
ostatní odpovědi | 77 | 85,56 % | 41,18 % |
18. A ještě něco křičí brouk mozkožrout? :)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:))))
"Ano, 20.00 je sice prime-time, ale myslíme si, že správný čas pro telenovelu je 17.30. Nedomníváme se, že to je horší čas a doufáme, že si i v tomto čase seriál Tisíc a jedna noc najde své diváky," sdělila Novinkám mluvčí Novy Michaela Fričová. Hlavní vysílací čas televize tak počínaje týdnem od 14. února naplní opět mimo jiné Ordinace v růžové zahradě 2, Ulice, Comeback či také Česko Slovenská SuperStar. Z obrazovek zmizí reprízované díly amerického seriálu Odložené případy, které se až doposud vysílaly v čase, ve kterém půjde nyní turecká telenovela. "Netuším, jestli se k nim vrátíme. To ukáže až čas," dodala Fričová.
8 je nejvetsi lez! ale kdyz tam nemate nic realnyho, co by se dalo aspon pri dobry vuli zalhat ;) jeste sem ,prosim, doplnte kolonku- nejhorsi zazitek s ceskymi drahami ;) co jeste krici mozkozrout? :D mam dojem, ze Ceske Drahy uz nejsou pouze ceskym fenomenem- je to pojem, ktery zacina proti nasi vuli prekonavat hranice nasi male zemicky a svou povesti nas ,bohuzel, v urovni sluzeb posouva daleko na vychod (bohuzel ne az na ten ropny)...Kazdy cizinec si po kratkodobem pobytu v Cesku da dve a dve dohromady, jakym zpusobem ma zkoordinovat sve prejezdy a nachystat si minimalni hodinovou rezervu... Situaci muze vyresit podle meho nazoru jen motivujici konkurence a spravne investice.. Pro ceskeho setriveho cloveka je samozrejme zapotrebi i nutne si uvedomit, ze za kvalitu sluzeb je zapotrebi si priplatit...Pote by snad uz i bylo na miste se rozcilovat nad rozrezanymi sedackami, posprejovanymi okny, nefungujici klimatizaci, nevypocitatelnym topicim telesem a kvalitou "toalet", ktere nas nechavaji nostalgicky zavzpominat na detske tabory s odpadnimi jimkami... tak pri dalsi jizde nezapomente!!!may the force be with U ;) P.S. good luck s pruzkumem ;)
Asi jste se hodně bavili, když jste to vytvářeli, co? :)
Bléééééé
Čekej Dlouho, Časem Dojedeš
dis-komfort
Fakt miluju, když na nádraží čeká vlak, tak se zeptám průvodčího, kterej tam čouhá ze dveří, kam ten vlak jede a on na to že neví. I když je zázrak, že vůbec někam jede, ono někdy čekat na vlak, to aby si člověk vzal tejden volno. A tak vůbec, já tu železnici fakt nesnášim.
Hlavne by mali byt transparentnejsie zlavy, viac vyskoleni zamestnanci a lepsie chapanie fungovania slobodneho trhu zamestnancov.
Chápu, že mají vlaky zpoždění, vzhledem ke kolejím to ani moc lepší být nemůže. Jenden průšvih ovlivní dopravu široko daleko. Nicméně je to otrava. Taky mi vadí, že zpoždění přibývá po pěti minutách, takže místo toho, abych si na hodinu někam zašla, tak trčím na nádraží a čekám, kolik minut zas přibyde. A špínu a bordel dělají cestující. Hlavní problém bude asi v zazobaném vedení, korupci, šílených odměnách pro manažery. pak nejsou prachy na údržbu...
jasně. buďto chci jezdit za ceny jak v Praze kvalitníma moderníma vlakama, nebo chci jezdit za třetinovou cenu vagóny z 70 let, ale v žádném případě nechci jezdit starým motorákem za pořád vyšší cenu aby v Praze se modernizoval vozový park. Aneb, měli by postupně modernizovat plošně všude, ceny taky zvedají všem... :) PS: nemám nic proti Praze
je škoda, že už ježdění vlakem není takové familiérní jako ve slunce seno...
je to děs, když na 4 hodinovou trasu nasadí vagóny s "koženkovýma" kupéčkama, kde se mačká osm lidí... je buď zima nebo zas vedro, všichni se potí a nedí se dýchat... to je teda úroveň cestování... a ani nemluvím o bolestech zad po 4 hodinách na nepohodlné sedačce... děs běs
jednou jsme jeli Tábor-Praha přes čtyři hodiny, to byl nářez
Jj, nejdřív k dotazníku: Proč se nemohu rozepsat u rozepisovacích otázek více?:) a některé otázky mi přijdou zbytečně, až moc zjednodušené. otázky: 8) co to je za možnosti odpovědí?:) 12) uspěl jsem tak napůl, těch možností je opravdu hodně:) Můžete mi prosím potom tu vaši práci poslat? Zajímaly by mě vaše názory. A jste pro nebo proti ČD?:) Díky, ať se vám daří, Michal Baroch - člen Klub mladých logistiků
jménooo: Ivana Tylšarová :P
JO
jo, u 16. a 17. otázky se mi to nevešlo: 16. cestování je pohodlnější a příjemnější, 17. na webu ČD se nevyznám
Jo. máte ten dotazník pěkně zkurvený! Ste zaujatí čuráci co si myslí, že vlakem jezdí jenom socky a cigáni!!! Autobusem se cestuje ještě víc na kokot a sem student tak si asi to pojebaný auto nemůžu dovolit!!!!! Nejde mi o cenu! Hlavně že mě nějak rozumně dovezou! A že je tam hromada mamrdů, co nedokáže rozumně složit jízdní řád, a další hromada která nedokáže vlak odpravit načas, tak to bohužel za to nemůžu, ale nic jiného mi nezbývá!!!!!! Otázka č.8 je absolutně mimo kreténi!!! Stejně jako vy!
Kdyby na zeleznicich nepanovala korupce stejne jako jinde, urcite my se jezdilo lip a levneji. viz pripad s vlaky od Student Agency - lepsi nabidka, lepsi vlaky - vsechno nejlepsi, ale stejne se vybrala drazsi a min komfortni varianta.
Možná by bylo vhodné naučit se regulovat klimatizaci na správnou teplotu (v osobáku) - většinou je mi v létě zima a to nejsem zimomřivá
myslím,že je to nejdostupnější a nejspolehlivější doprava a kvalita se v poslední době zlepšila myslím,že váš test je zujat proti vlakové dopravě
ne
ne, netuším jak s tíhle chcete vyhrát stáž...
Nemám s ČD vysloveně špatnou zkušenost, ale jak jsem psal, jsou lepší dopravci ve stejný i lepší kvalitě za nížší cenu. Problém je je služba e-ticket není, alespoň donedávna nebyla přístupná běžným bezzákazníckokaretních klientům. Web je řešen taky dost nešťastně. Najít tam něco dá docela práci. Měli by se modlit za zdraví a dlouhý život IDOSU, který jim dost pomáha. uff
Nenávidím hyterické paničky, které si myslí, že by se měl svět podělat z toho, že na ně nezbylo místo a musí těch pár kilometrů -o můj bóže - stát.
Není co žrát !!!
nn
Otázka č. 5 má fakt podivnou češtinu....
privatizovat
s vyšší třídou vlaků, které z 95% využívám jsem spokojen
spíš?
Tento dotazník obsahuje řadu formálních chyb a obecných nedostatků, proto zvažte jeho eventuální použití, protože součástí prezentace výsledků v rámci jakéhokoli šetření je i zveřejnění dotazníku včetně specifikace a významu otázek... Teda tak by to být mělo.
Určitě! :D
Vlakem jedu proto, abych jel vlakem, i když je to dražší. Železnice nemůže za to, jakého má provozovatele (ČD). Pokud se zruší, něco mi v přírodě bude chybět. Mrzí mě, že se vlaky propagují negativně. Ani ten Železniční magazín už se v trafice nedá koupit, musím si ho nechat posílat. Děkuju že železnice je stále tu.
Vlaky a železnice mě od mala fascinují. Jezdím vlakem ráda. Bohužel v místě mého bydliště není vlakové spojení. Na vlak musím dojíždět autobusem. Kdbyych mohla jezdit jenom vlakem,jezdila bych. Jezdím většinou delší trasy (250km),využívám EC a SC. Na kvalitu si nemohu stěžovat. Ale je fakt,že jsem ještě nenavštívila ve vlaku WC :))
Vlaky kterými jezdím poslední dobou mnohem zlepšily služby. Často záleží na lidech se kterými cestuju jestli je cesta příjemná nebo ne. Proto jsem proti otevřenému prostoru. Do kupé se člověk může schovat - když má štěstí nepřisednou si hulákající sportovní fanoušci nebo rodiče, které nezvládají své děti - vřískající dítě v otevřeném prostoru bude otravovat všechny ... trávit takhle 5 hodin je o nervy.
vy jste asi nikdy nečetli literaturu,jak se dělá dotazník... a doufám,že lidi jako vy vlakem nejezdí
xD
yes
ze mam kvuli pozdnim prichodum prusvihy v praci, protoze S7 rano nekdy jede a nekdy ne, takze si asi budu privstavat a jezdit zase busem...
Zkoušel si někdo někdy sednou v osmi lidech na osmimístné sedačky v rychlících? S těmi opěradly na hlavu uprostřed?
Žádám copyright za kradení mých frází, Dano! :P
že jsi debil!
Železnici chybí vozy, kde by mohl člověk za jízdy bez komplikací pracovat a to i na regionálních spojích. Staré a neudržované vozy, uzavřená nevlídná nádraží cestující vyhání. Železnici též chybí stabilita sítě. Neustálé vyhrožování s rušením tratí vyhání cestující, kteří jí nevěří a místo investice do slevového (bonusového) průkazu investují do starého auta. Též neustálé výluky, kdy v určité trase vlaku je cestující nucen jet autobusem velmi snižuje přitažlivost železnice.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.