Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > České dráhy

České dráhy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Tomanová
Šetření:12. 07. 2013 - 15. 07. 2013
Počet respondentů:102
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

právě se vám do rukou dostává dotazník, který bude sloužit jako podklad pro vysokoškolskou diplomovou práci.

Jeho účelem je zhodnocení, porovnání služeb Českých drah a nalezení slabých a silných stránek pro budoucí zlepšování společnosti.

Dotazník je zcela anonymní, nezabere více jak 10 minut a proti jeho šíření rozhodně nic nenamítám :)

Předem vám děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jak často cestujete vlakem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Týdně3433,01 %33,33 %  
Vícekrát za rok (4x - )2726,21 %26,47 %  
Měsíčně2625,24 %25,49 %  
Ročně (1-3x)109,71 %9,8 %  
Denně54,85 %4,9 %  
Méně než 1 ročně10,97 %0,98 %  

Graf

2. Které, z nabízených vlakových dopravců, už jste měli možnost vyzkoušet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jen ČDotázka č. 3, ČD + Regiojetotázka č. 4, ČD + Leo expressotázka č. 4, ČD + Regiojet + Leo expressotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen ČD4341,75 %42,16 %  
ČD + Regiojet3735,92 %36,27 %  
ČD + Regiojet + Leo express2221,36 %21,57 %  
ČD + Leo express10,97 %0,98 %  

Graf

3. Kdybyste měli možnost jet kamkoliv po ČR s jakýmkoliv železničním dopravcem z nabízených, kterého byste chtěli vyzkoušet? Nebo byste zůstali věrni ČD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Regiojet2352,27 %22,55 %  
ČD1431,82 %13,73 %  
Leo express715,91 %6,86 %  

Graf

4. Kdyby jste měli možnost jet kamkoliv s jakýmkoliv dopravcem z nabízených, kterého byste zvolili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Regiojet5083,33 %49,02 %  
Leo express610 %5,88 %  
ČD46,67 %3,92 %  

Graf

5. Proč by to byl právě tento?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komfort21,94 %1,96 %  
luxus21,94 %1,96 %  
komfort, internet, jedlo10,97 %0,98 %  
kvůli možnostem a službám, které nabízí10,97 %0,98 %  
lepší služby, čistota10,97 %0,98 %  
nabízené služby10,97 %0,98 %  
čistota, pohodlí10,97 %0,98 %  
Mohli by poskytovat kvalitnější služby.10,97 %0,98 %  
dostupnost10,97 %0,98 %  
S ostatními nemám zkušenosti.10,97 %0,98 %  
ostatní odpovědi WIFI
Kvalita a cena
Je to pohodlný vlak s kvalitními službami a nízkou cenou.
cena, komfort, sushi
je nejlepší
Pomer cena kvalita pohodlie
oproti čd wifi, stále je nějaký zaměstnanec regiojet k dispozici, v noci bych proto neměla takový strach jako v čd, občerstvení donesou až do kupe, nemusím se zdržovat v jídelním vagonu
Protože z České Třebové žádný jiný nejede :-)
v RJ sa cítim narozdiel od ČD ako klient, ktorého si daný prepravca váži
sluzby ve vlaku
dobré ceny, nabídka občerstvení
Pohodli a komfort, cena
výhodná cena jízdenky, příjemná obsluha, výhodná nabídka jídel a nápojů
Levný, čistý, pohodlný, příjemný s širokou nabídkou služeb.
protože nemůžu zatrhnout dvě odpovědi
byl mediálně opěvován, tak by mě zajímala kvalita služeb
nejlepší poměr cena vs. kvalita a pohodlí jízdy
Jezdí mé trasy, znalost Českých drah
stravování za super ceny :)
Slyšela jsem od známých a rodiny jen dobré reference.
Lepší služby, komfortnější
jednoduchost koupení jízdenky
zkusila bych i Leo express abych mohla porovnat služby s ČD
nejmodernější vybavení, za všech okolností fungující klimatizace, obrazovka s popisky zajímavostí v okolí trasy
pohodlnost sedadel, nabídka jídel
Nejlepší servis
Místenka v ceně, ceny jsou bezkonkurenční, palubní servis nejlepší, naprostá spokojenost když mám volbu jedu jen s ním!!
Má přijatelné ceny a dobré služby.
pohodlí, cena, služby
luxus za málo peněz
protoze jsem spokojena se sluzbami ve Student Agency
Kvůli pohodlí,komfortu,ceně a občerstvení.
Leo express jsem ještě nezkusila, a je lepší nez čd
zvyklost
proaktivní přístup firmy, nekostlivá struktura
Je mi to dost jedno, záleží na ceně a službách
nemá konkurenci v kvalitě
Nevim ostatni neznam
výběr dopravce pro mě není důležitý
Dobrá cena, nejlepší služby, největší pohodlí.
Lepší služby oproti konkurenci
patří ke Student Agency a tam mám dobré zkušenosti jak s úrovní služeb, tak s cenami z jejich autobusů
Nejlepší služby
slysela jsem ze ma velke vybaveni
protože s ním jezdím často
Z důvodů přesně jako v hodnocení u otázky 6.
většinou odjezd bez zpoždění, pohodlí,cena, servis, občerstvení a tisk, internet, kupé (ne jak u Lea otevřené prostory)
nevím, jedu tím co jede.
lepší služby a čistší vlaky než ČD
Protože si můžu vybrat jen jednoho dopravce. Regiojet nebo Leo, to je fuk, hlavně ne ČD
nejlepší prostředí a služby
pohodlie, ceny, jedlo
čistota vlaků, nejlepší služby, vstřícný personál
Jiní dopravci jezdí jen na hlavních tazích
jiný neznám
Jsem na ČD zvyklá.
velice solidní dopravce, člověk si vždy sedne, dostane kávu, noviny, může se připojit na internet, výhodná cena
režijní jízdné
zajímá mě servis, novinky, organizace
dověděla jsem se , že je spolehlivý, rychlý a levný
Velmi dobrý poměr cena a kvalitní servis
poznat kulturu cestování
je mi to jedno, ale tato možnost nebyla v nabídce
kvůli novému vlaku
Fandím mu, odstartoval změny k lepšímu v konkurenčním prostředí.
protože funguje klimatizace, vlak je čistý, stewardi jsou příjemní a je to nejrychlejší a nejlevnější varianta
spolehlivost, jednoduchost
zamluvené sedadlo, příjemné stewardky, občerstvení, čisté WC
dle známých nejlepší reference - pohodlí a služby
Cena, konfort
Ještě jsem s ním nejela
Protože Regiojetem jsem již jela
cista zvedavost nad kvalitou sluzeb
Lepší služby
příznivá cena, zatím největší spokojenost, služby navíc
Levný a má dobrý servis, je mi sympatický jejich obchodní model
Pohodlí, občerstvení za rozumné ceny, wifi.
Je mi jedno jaký dopravce, jde o to dostat se do cíle.
kapacita kupe max. 6 osob, jistota místa
Ten jsem eště nezkusil:)
Na dálkové tratě je ideální neb vím, že nebudu celou cestu do Prahy stát v uličce.
Mám rád kvalitu jejich služeb i politiku, kterou razí.
Pocul som o nom viac
mám slevu
zvědavost
širší nabídka služeb a jejich kvalita
Spokojenost se službami, prostředím, personálem
servis, pohodlí
pouze na zkoušku nemám zkušenost s jinými dopravci
Protože nabízí v ceně noviny atd.
moderni vlaky
9188,35 %89,22 % 

Graf

6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Rychlost přepravy4.2720.625
Frekvence spojů3.9611.047
Čistota4.1360.836
Cena4.3690.524
Pohodlí3.9220.79
Připojení k internetu2.5732.458
Občerstvení během jízdy za přijatelné ceny2.5631.916
Denní tisk1.6412.153
Možnost koupě jízdenky online3.2722.392
Místenka zdarma3.3112.195
Příjemný personál3.7671.111
Pohodlná čekárna2.2331.965
Přítomnost stewarda2.0292.028
Možnost koupě jízdenky chytrým telefónem1.9132.604
Bezpečnost ve večerních-nočních spojích4.2821.095
Možnost zakoupit jízdenku za zvýhodněné jízdné v rámci promoakcí3.0972.36
Nápoje zdarma2.9321.558
Elektrická zásuvka3.2232.387
Klimatizace3.7771.766

Graf

7. Vypište prosím 3 úplně nejdůležitější kritéria při výběru dopravce (železniční/autobusový). (napr. Cena, pohodlí, rychlost přepravy)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena, pohodlí, čistota32,91 %2,94 %  
cena, rychlost, pohodlí21,94 %1,96 %  
cena, rychlost, čistota21,94 %1,96 %  
Cena, rychlost přepravy, pohodlí21,94 %1,96 %  
Cena, pohodlí, rychlost přepravy21,94 %1,96 %  
rychlost, cena, pohodli21,94 %1,96 %  
cena, rychlost (minimum meskani), pohodli 10,97 %0,98 %  
Cena, rychlost, večerní bezpečnost10,97 %0,98 %  
čistota, cena, připojení k internetu10,97 %0,98 %  
cena, rychlost, bezpečnost v noci10,97 %0,98 %  
ostatní odpovědi Cena, ježdění spojů na čas, dostatek místa ve vozech.
dostupnost, rychlost, cena
cena, rychlost přepravy, frekvence spojů
pohodlí, rychlost, vhodný spoj
rychlost přepravy, cena, doplňkové služby
cena, komfort, zasuvka
Cena, pohodlie, obcerstvenie
rychlost, čistota, pohodlí
Pohodlí, bezpečnost, frekvence spojů
Presnosť spojov, Rýchlosť prepravy, Prístup personálu
rychlost prepravy, cena, koupit jizdenku online
rychlost přepravy, pohodlí, bezpečnost
cena, pohodlí, příjemný personál
Cena, bezpečnost, čistota
pohodlí, toalety, možnost chůze po dopravním prostředku
cena, pohodlí (moderní dopr. prostředek), možnost přebookování jízdenky online (přes telefon)
cena, rychlost dopravy, pohodlí
cena, vhodnost spojů (nejlépe bez přesedání), četnost spojů
vhodnost casoveho spoje, jidlo, zasuvka
Čistota, rychlost přepravy, wc ;)
Cena, čas příjezdu, návaznost spojů
hodící se spoje, cena, pohodlí
pohodlí, rychlost, četnost spoj§
rychlost přepravy, cena, pohodlí
cena, pohodlí, personál
Cena, rychlost, přestupy
cena, frekvence spojů, bezpečnost
cena, žádné zpoždění!, časté spoje
cena, frenkvence spoju, rychlost
Cena,pohodlí,rychlost.
cena, kvalita služeb, příjemný personál
bezpečí,rychlost,spoje
Rychlost, cena, pohodli
cena, frekvence spojů, možnost koupě on-line
Cena, rychlost, frekvence spoju
rychlost přepravy, frekvence spojů, cena
cena, elektrická zásuvka, pohodlí
vyhovující časy spojení, cena, čistota
cena, služby během přepravy, rychlost přepravy
rychlost přepravy, pohodlí,cena
cena,cistota, rychlost
komfort, bezpečnost, cena
cena, internet, pohodlí
z kama jede, kdy jede a kama jede
rychlost přepravy, pohodlí, cena
čistota, minimum zpoždění, pohodlí
cena, pohodlí, rychlost
cena,čistota, rychlost
čistota, cena, pohodlí
Cena, doba jízdy, množství přestupů
pohodlí, cena, rychlost přepravy
bez zpoždění, rychlost, spolehlivost
Cena, počet přestupů, doba čekání na spoje
cena, pohodlí, nabízené služby( např.Regiojet: příjemná obsluha, nápoje, denní tisk)
čas
rychlost, cena, spojení
železniční, cena a rychlost. bezpečnost
Komfotr, cena, servis
železniční, cena, pohodlí a rychlost přepravy
frekvence spojů (můžu si vybrat kdy pojedu a nemusm stíhat konkrétní spoj), rychlost, cena
cena, rychlost, služby
cena, rychlost přepravy, bezpečnost ve večerních-nočních spojích
cena, klimatizace, rychlost
wifi, cena, pohodli
cena, čistota, rychlost
cena, vyhovující čas odjezdu, čistota
četnost spojů, cena, pohodlí
Cena, rychlost, spolehlivost
cena, spolehlivost, frekvence spoju
cena, rychlost, komfort
cena, čistota, pohodlí
Pohodlí, rezervace místa, wifi.
vlak je pohodlnější - wc, prostor, koukání z okna
rychlost, návoznost spojů, místo odjezdu
Cena, frekvence, bezpečnost
Záleží na délce trasy, časy odjezdů, cena
cena, kvalitní obsluha, nákup online
pohodli, rychlost prepravy, cena
cena, frekvence spojů, dostupnost
rychlost,cena,frekvence spojů
navazování spojů, čistota, bezpečnost
cena, čistota, spolehlivost
rychlost, frekvence spojů,cena
čistota, rychlost, žádné zpoždění
Wi-fi,zásuvka,rychlost přepravy
cena, rychlost preepravy, vzdalenost od destinace
8683,5 %84,31 % 

Graf

8. Přimělo by vás více využívat železniční osobní dopravy, kdyby ČD zkvalitnily služby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4644,66 %45,1 %  
souhlasím3130,1 %30,39 %  
nevím1110,68 %10,78 %  
spíše nesouhlasím109,71 %9,8 %  
nesouhlasím54,85 %4,9 %  

Graf

9. Napadá vás něco v čem mají ČD navrch nad konkurenčním Regiojetem/Leo expressem? (Silná stránká, Příležitost)

V případě, že jste nikdy nejeli konkurencí nevadí. Třeba vás i přesto něco napadne. V opačném případě vpište NE.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE2524,27 %24,51 %  
více spojů32,91 %2,94 %  
trasy21,94 %1,96 %  
Pokrytí 21,94 %1,96 %  
tradice21,94 %1,96 %  
mají rozhodně víc spojů a jezdí do více míst10,97 %0,98 %  
větší četnost spojů a jezdí do některých míst kde regiojet ne10,97 %0,98 %  
nemožnost si zvolit jiného dopravce na většině tratí10,97 %0,98 %  
Srovnání Českých drah a Regiojetu či Leo expresu je těžké, pokud vím oba přepravci mají jen několik linek. ČD má výhodu v množství spojů které nabízí, je dominantní na trhu.10,97 %0,98 %  
dostupnost, hustá žel.síť10,97 %0,98 %  
ostatní odpovědi tradice, zkušenost, jméno
akorát mají víc spojů jinak určitě ne
větší frekvence spojů
Více spojů a více zastávek
samozrejme frekvencie spojov
Moznost viac tras a spojov
frekvenci spojů a tras
Stavějí v České Třebové. Jezdí všude po ČR, ne jenom Praha - Ostrava. Častější spoje.
Pre management ČD je silná stránka (nepísaná) veľmi prostá: môžu si narozdiel od zdravého podniku dovoliť vyprodukovať stratu bez akýchvoľvek sankcií a obmedzení
ČD mají tradici
ČD mají dobrou a cenově výhodnou skupinovou jízdenku o víkendech na výlety.
Častější spoje, doprava na všech trasách (nejen Praha-Ostrava), bez místenek se do vlaku vejde více lidí, třebaže nepohodlně,
jako státní podnik by mohly být na nejvytíženějších trasách levnější, ale kdo ví, kde se ty peníze ztrácí, že tomu tak není...aktuálně asi navrch v ničem nemají
bohužel některá spojení mezi městy kde Regio nebo Leo ještě nejezdí
Nemohu srovnávat
Celkově Pokrytí v ČR, konkurencí jsem nejela právě proto,že tam do malých měst nejezdí ;)
Není třeba zakoupit místenku do rychlíků.
pokrytí ČR
tradice, roky monopolní postavení na trhu, spoje po celé čr a ne jen na nejfrekventovanějších trasách
člověk může sednout do jakéhokoli vlaku, ať je v něm kolik lidí chce; v Pendolinu se dá dívat online kamerkou, co se děje před i za vlakem
Vždy volná místa (v Pendolinu kvůli vysoké ceně, v obyčejných vlacích se dá i stát, když je přeplněno). Nemusím se bát, že ve vlaku nebude místo a že v něm nebudu moci. U regiojetu a lea se může stát, že už je vlak vyprodaný a nemůžu jím tedy jet.
žádná není
Mají více pokrytých tras.
mají pokrytou celou republiku
časté spoje
frekvence spoju, cilove stanice
Večerní spoje,větší pokrytí železniční sítě.
dopravní síť, zázemí
nenapadá, s Čd jedu v případě nemožnosti jiného spojení (auto, bus....)
množství vypravených vlaků
jenom to, že se jim pořád z velké části daří i přes konkurenci v mnoha oblastech zůstat státem vydržovaným monopolem
frakvence spojů
širokou základnu zákazníků
Zvyklost lidí a celoplošnost.
Lidé se pořád potřebují dopravit i do menších měst a vesnicí. V tom má ČD stále nezastupitelnou roli. Lidé je budou využívat pořád. Regio+Leo jsou cca Praha-Ostrava, ale ostatní železniční síť nepokryjí (pokud nebudou nějak závratně rozšiřovat).
nesrovnatelně širší síť
Mají možnost jezdit kamkoliv, současné trasy konkurence jsou mi k ničemu
ČD jezdí i na méně důležitých trasách. Ostatní společnosti jsou konkurencí pouze na hlavním tahu, který pro ně není prodělečný.
Vlaky ČD zastavují v naší vesnici.
jezdí i mimo hlavní tratě
Několikaletý náskok v získávání zákazníků, znalost potřeb cestujících (klientů) z dlouholetého působení na trhu jako monopolního subjektu.
častější frekvenci spojů
množství spojů, rád se lepím na koženku : * : )))
Mají tradici, rozsáhlou síť tratí, starší konzervativní zákaznící nevyhledávají nové věci
možnost otevření okének
četnost spojů
navazující spoje na dalších tratích
Čestnost spojů
Vlaky ČD stojí u nás ve stanici
státní dotace
zkusenosti
množství spojů, celorepublikové pokrytí
navazujici spoje
jezdí po celé republice, možná taky zkušenosti
jezdí všude a mají pod palcem nádraží
nemusí se rezervovat místo
více tras než jen praha-ostrava, návaznost spojů
Není třeba rezervace, stačí přijít koupit lístek a nastoupit, na kratších tratích OK to se dá vydržet i ve stroje nějaká ta k hoďka. Hustá sít tratí, nejezdí jen ty zajímavé dálkové trasy.
vyšší počet železničních stanic
hustší síť tratí po celé ČR
Spoje po celé ČR
není nutné kupovat jízdenky předem, větší frekvence spojů, větší punk
zejména starší lidé je mají zakořeněné jako tradiční dopravce a s ničím jiným by nejeli
hodne spoju
6462,14 %62,75 % 

Graf

10. Kdybyste měli Arabelin prsten, co byste změnili na ČD jako první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlakové soupravy4341,75 %42,16 %  
Zpoždění vlaků2120,39 %20,59 %  
Servis během cestování1211,65 %11,76 %  
Systém slev87,77 %7,84 %  
Personál32,91 %2,94 %  
čistotu21,94 %1,96 %  
Vlastníka10,97 %0,98 %  
neviem čo je Arabelin prsteň10,97 %0,98 %  
co nejschopnejsi top management10,97 %0,98 %  
Bezpečnost-častější přítomnost personálu10,97 %0,98 %  
vhodnější spoje10,97 %0,98 %  
Fronty u přepážek pro koupi10,97 %0,98 %  
Koridor mezi Brnem a Ostravou10,97 %0,98 %  
zrušil bych tento podnik10,97 %0,98 %  
přestupy10,97 %0,98 %  
aby všechny rychlíky stály ve větších městech10,97 %0,98 %  
Cenu10,97 %0,98 %  
celkove vedeni10,97 %0,98 %  
system tvorby cen10,97 %0,98 %  
přestat rušit regionální tratě10,97 %0,98 %  

Graf

11. Stalo se vám někdy, že jste díky frontě u přepážky nestihli svůj vlak?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6866,02 %66,67 %  
ano3533,98 %34,31 %  

Graf

12. Oznámkujte jako ve škole nápad expresních pokladen ve větších městech, kde by se prodávaly jízdenky vždy jen na vlaky odcházející do 10 minut. (1=dobrý nápad, 5=špatný nápad)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13735,92 %36,27 %  
22726,21 %26,47 %  
32322,33 %22,55 %  
498,74 %8,82 %  
576,8 %6,86 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.16
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.16
Směrodatná odchylka:1.08
Medián:2
Modus:1

Graf

13. Orientujete se dobře v přehledu slev ČD?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7976,7 %77,45 %  
ano2423,3 %23,53 %  

Graf

14. Vlastníte IN kartu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 15, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE7168,93 %69,61 %  
ANO3231,07 %31,37 %  

Graf

15. Kupujete někdy jízdenku ve specializovaném ČD automatu přímo na nádraží přes dobitou elektronickou peněženku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2475 %23,53 %  
ano825 %7,84 %  

Graf

16. Víte, že jízdenky u ČD již lze lehce pořídit přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7471,84 %72,55 %  
ne2928,16 %28,43 %  

Graf

17. Navštívili jste někdy stránky ČD? www.cd.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 18, Neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO7978,22 %77,45 %  
Ne2221,78 %21,57 %  

Graf

18. Internetové stránky ČD jsou přehledné a vždy najdu, to co hledám?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3543,21 %34,31 %  
spíše nesouhlasím2328,4 %22,55 %  
nevím1316,05 %12,75 %  
souhlasím78,64 %6,86 %  
nesouhlasím33,7 %2,94 %  

Graf

19. Momentálně jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student4543,69 %44,12 %  
Zaměstnanec3836,89 %37,25 %  
Podnikatel87,77 %7,84 %  
V důchodě32,91 %2,94 %  
Na mateřské dovolené21,94 %1,96 %  
nezaměstnaný21,94 %1,96 %  
Student/zamestnanec21,94 %1,96 %  
nezaměstnaná10,97 %0,98 %  
Pracující student10,97 %0,98 %  
absolvent10,97 %0,98 %  

Graf

20. Vaše věková kategorie je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 24 let5250,49 %50,98 %  
25 - 34 let3634,95 %35,29 %  
35- 54 let1110,68 %10,78 %  
více jak 65 let32,91 %2,94 %  
55 - 65 let10,97 %0,98 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6462,14 %62,75 %  
Muž3937,86 %38,24 %  

Graf

22. Uvítám Vaše názory, připomínky, doporučení.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1. Pozitívne hodnotím oživenie trhu železničnej dopravy v ČR vstupom nových investorov a konkurenčných spoločností, vďaka čomu spoločnosť ČD prichádza o post monopolného podniku. Východiská sú dve: Buď bude ČD vplyvom konkurencie produkovať ešte väčšiu stratu ako doteraz (a štát to zaplatí) alebo management spoločnosti zareaguje, podnik ozdraví spolu s cenami v rámci trhu, čo prinesie všeobecný prospech širšej verejnosti. 2. Po skúsenostiach v živote v zahraničí sa domnievam, že ceny vlakových prepravcov v ČR (no rovnako v SR) sú nízke aj s prihliadnutím na relatívne nízke mzdy v rámci týchto krajín. Tento fakt môže byť hodnotený pozitívne a zároveň negatívne, čo je obtiažne zhodnotiť, najmä bez prístupu k informáciam prepravcov o možnosti byť vôbec ziskový pri aktuálnych cenách vlakovej prepravy v ČR. Osobne by som však bol ochotný zaplatiť viac za komfort, pozitívny prístup personálu a schopnosť držať sa cestovného poriadku v rámci možností.

11 - díky frontě u přepážky jsem vlak sice stihla, ale jízdenku jsem si koupit nestihla (zkrátka jsem čekání ve frontě vzdala), dostala jsem tedy přirážku, označila jsem ovšem možnost, že jsem vlak nestihla

Cd by mohli hlavny tah do prahy prenechat konkurencii zvacsej casti a viac sa sustredit na zvysne spoje a tak ich viac zmodernizovat a zlepsit sluzby.

ČD mají podle mě největší rezervy v dochvilnosti spojů - to je to, co od nich klienti očekávají především - že vlaky pojedou včas, že si budu mít kam sednout, půjde otevřít okno a nebude smrdět záchod.

ČD těžce zaspaly dobu, jejich kvalit a množství služeb těžce neodpovídá ceně. Příšerná je čistota vlaků zejména v regionálních spojích, přeplněnost rychlíků ve špičkách, neprofesionální nepříjemný personál, neprožnost služeb - stupindí kontrola jízdenek průvodčím mě jen obtěžuje.

Českým drahám by dle všeho nejvíce prospělo provětrání zastaralých struktur a zodpovědné vedení nezaložené na trafikách.

Doporučují zkvalitnění uklizecích služeb ve vlakových soupravách tzn. (nejen SC) hlavně čištění párkrát do roka sedaček a udržování čistoty na WC. Využití vlakových nádraží k aktivnímu zapojení cestujících do různých soutěží v případě velkého zpoždění vlaků. Zavést časové jízdné tzn. jízda na krátkou vzdálenost ne na počet km, ale na počet minut = snížení počtu černých pasažerů).

Dotazník ok, ale příště pozor na gramatiku.

Držím ti palce!:)

Když jedeme tři, je pro nás vlak cenově méně přijatelný než auto. IN karta je drahá pro lidi, co jezdí párkrát ročně. Po jejím zavedení stál vlak více než autobus.

Kromě nejstarších souprav jsou ČD stále nejlepším dopravcem

Mám špatnou zkušenost se zajištěním místenky do Mariánských lázní v roce 2012. Místo bylo obsazené a průvodčí nebyl schopen je uvolnit. Nevěděla jsem, že mi má průvodčí dát potvrzení, abych to mohla reklamovat, abych dostala zpět peníze, které jsem za místenku zaplatila. Všechna kupé byla zamčena zevnitř a nebylo označeno, že je tam rezervace.

nemám

nevim

Pěkný přehledný dotazník, snad pomůže.

Pro diplomovou práci mi připadá takový dotazník velmi nízkoúrovňový

Regionální tratě za babku přenechat soukromým dopravcům a přestat s rušením tratí.

Téměř každý jde na vlak maximálně s 10 minutovým předstihem, proto si myslím, že by u přednostních pokladen byly stejné fronty jako u pokladen běžných, čímž by tedy přednostní pokladny ztratily svůj smysl.

u českých drah automaticky počítám s nižším pohodlím neřeším zda se místenka prodává dohromady nebo zvlášť, zajímá mě celková cena za cestu LE je méně pohodlný než RJ, ale je tam mnohem méně pravděpodovné, že nepůjde klimatizace a cena je nižší líbí se mi TV novinky i zobrazení informací k aktuální poloze vlaku ve vlacích RJ v ČD i LE je větší klid než v RJ

v čd se odrazilo to, že neměly konkurenci, jsou v hrozném a zanedbaném stavu, nejela jsem ještě ve vlaku, který by nesmrděl

vlaky čd využívám pouze v těch nejnutnějších případech, je to špína ,smrad a zpoždění nic víc


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Které, z nabízených vlakových dopravců, už jste měli možnost vyzkoušet?

  • odpověď Jen ČD:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČD na otázku 3. Kdybyste měli možnost jet kamkoliv po ČR s jakýmkoliv železničním dopravcem z nabízených, kterého byste chtěli vyzkoušet? Nebo byste zůstali věrni ČD?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Regiojet na otázku 3. Kdybyste měli možnost jet kamkoliv po ČR s jakýmkoliv železničním dopravcem z nabízených, kterého byste chtěli vyzkoušet? Nebo byste zůstali věrni ČD?

6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)

  • odpověď Bezpečnost ve večerních-nočních spojích=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Připojení k internetu=5 na otázku 6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)
  • odpověď Denní tisk=0:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občerstvení během jízdy za přijatelné ceny=0 na otázku 6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)
  • odpověď Pohodlí=4:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost koupě jízdenky online=1 na otázku 6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)
  • odpověď Připojení k internetu=0:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektrická zásuvka=0 na otázku 6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)

11. Stalo se vám někdy, že jste díky frontě u přepážky nestihli svůj vlak?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ročně (1-3x) na otázku 1. Jak často cestujete vlakem?

14. Vlastníte IN kartu?

  • odpověď ANO:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Kupujete někdy jízdenku ve specializovaném ČD automatu přímo na nádraží přes dobitou elektronickou peněženku?

19. Momentálně jste:

  • odpověď Zaměstnanec:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35- 54 let na otázku 20. Vaše věková kategorie je:

21. Jste:

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zpoždění vlaků na otázku 10. Kdybyste měli Arabelin prsten, co byste změnili na ČD jako první?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často cestujete vlakem?

2. Které, z nabízených vlakových dopravců, už jste měli možnost vyzkoušet?

3. Kdybyste měli možnost jet kamkoliv po ČR s jakýmkoliv železničním dopravcem z nabízených, kterého byste chtěli vyzkoušet? Nebo byste zůstali věrni ČD?

4. Kdyby jste měli možnost jet kamkoliv s jakýmkoliv dopravcem z nabízených, kterého byste zvolili?

6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)

8. Přimělo by vás více využívat železniční osobní dopravy, kdyby ČD zkvalitnily služby?

9. Napadá vás něco v čem mají ČD navrch nad konkurenčním Regiojetem/Leo expressem? (Silná stránká, Příležitost)

10. Kdybyste měli Arabelin prsten, co byste změnili na ČD jako první?

11. Stalo se vám někdy, že jste díky frontě u přepážky nestihli svůj vlak?

12. Oznámkujte jako ve škole nápad expresních pokladen ve větších městech, kde by se prodávaly jízdenky vždy jen na vlaky odcházející do 10 minut. (1=dobrý nápad, 5=špatný nápad)

13. Orientujete se dobře v přehledu slev ČD?

14. Vlastníte IN kartu?

15. Kupujete někdy jízdenku ve specializovaném ČD automatu přímo na nádraží přes dobitou elektronickou peněženku?

16. Víte, že jízdenky u ČD již lze lehce pořídit přes internet?

17. Navštívili jste někdy stránky ČD? www.cd.cz?

18. Internetové stránky ČD jsou přehledné a vždy najdu, to co hledám?

19. Momentálně jste:

20. Vaše věková kategorie je:

21. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často cestujete vlakem?

2. Které, z nabízených vlakových dopravců, už jste měli možnost vyzkoušet?

3. Kdybyste měli možnost jet kamkoliv po ČR s jakýmkoliv železničním dopravcem z nabízených, kterého byste chtěli vyzkoušet? Nebo byste zůstali věrni ČD?

4. Kdyby jste měli možnost jet kamkoliv s jakýmkoliv dopravcem z nabízených, kterého byste zvolili?

6. Ohodnoťte, které služby jsou pro vás důležité/nebo by byly, kdybyste je měli k dispozici při vašem cestování. (0= není to pro mě vůbec důležité, 5 = nejdůležitější)

8. Přimělo by vás více využívat železniční osobní dopravy, kdyby ČD zkvalitnily služby?

9. Napadá vás něco v čem mají ČD navrch nad konkurenčním Regiojetem/Leo expressem? (Silná stránká, Příležitost)

10. Kdybyste měli Arabelin prsten, co byste změnili na ČD jako první?

11. Stalo se vám někdy, že jste díky frontě u přepážky nestihli svůj vlak?

12. Oznámkujte jako ve škole nápad expresních pokladen ve větších městech, kde by se prodávaly jízdenky vždy jen na vlaky odcházející do 10 minut. (1=dobrý nápad, 5=špatný nápad)

13. Orientujete se dobře v přehledu slev ČD?

14. Vlastníte IN kartu?

15. Kupujete někdy jízdenku ve specializovaném ČD automatu přímo na nádraží přes dobitou elektronickou peněženku?

16. Víte, že jízdenky u ČD již lze lehce pořídit přes internet?

17. Navštívili jste někdy stránky ČD? www.cd.cz?

18. Internetové stránky ČD jsou přehledné a vždy najdu, to co hledám?

19. Momentálně jste:

20. Vaše věková kategorie je:

21. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tomanová, P.České dráhy (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://ceske-drahy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.