Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > České vojenské mise v zahraničí
České vojenské mise v zahraničí
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jakub Vrba |
---|---|
Šetření: | 02. 02. 2011 - 16. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:48 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den. Vypracovávám bakalářskou práci na téma Analýza informací o české misi v zahraničí. Tímto dotazníkem bych rád zjistil vliv mediálních informací na čtenáře. Byl bych rád, kdyby se mi mé předpokládané stanovisko potvrdilo či vyvrátilo. Proto Vás moc prosím o jeho vyplnění.Omlouvám se za případné nedostatky dotazníku. Píši ho poprvé a nejsem si jist všemi jeho zákonitosmi. Děkuji
Odpovědi respondentů
1. Odkud se dozvídáte informace o dění u nás i ve světě nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z internet | 53 | 54,64 % | 54,64 % |
z televize | 36 | 37,11 % | 37,11 % |
z tisku | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
nezajímám se vůbec | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
2. Sledujete dění kolem české mise v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [rozhodně ano → otázka č. 3, spíše ano → otázka č. 3, spíše ne → otázka č. 3, vůbec → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 37 | 38,14 % | 38,14 % |
spíše ano | 35 | 36,08 % | 36,08 % |
vůbec | 16 | 16,49 % | 16,49 % |
rozhodně ano | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
3. O které zahraniční mise se nejvíce zajímáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v Afghánistánu | 61 | 62,89 % | 62,89 % |
v Iráku | 28 | 28,87 % | 28,87 % |
v Kosovu | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
jinde (Čad, Bosna a Hercegovina, Somálsko) | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
4. Který aspekt zahraničních misí vás nejvíce zajímá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zprávy o práci našich jednotek | 35 | 36,08 % | 36,08 % |
politické pozadí zahraničních misí | 32 | 32,99 % | 32,99 % |
lidské příběhy | 30 | 30,93 % | 30,93 % |
5. Znáte osobně někoho, kdo je nasazen v zahraniční misi armády ČR?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 61 | 62,89 % | 62,89 % |
ano | 12 | 12,37 % | 12,37 % |
znám někoho kdo byl nasazen, už není | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
nikoho neznám | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ano, jeden vzdálenější člen mé rodiny | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Ano, jedná se o bratra mé bývalé spolužačky | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
nikoho | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ano můj bratr | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Neznám nikoho. | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Znám několik vojáků, kteří byli či jsou na misích | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ostatní odpovědi | 16 | 16,49 % | 16,49 % |
6. Myslíte si, že média dostatečně informují o českých misích v zahraničí?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 69 | 71,88 % | 71,13 % |
ano | 27 | 28,13 % | 27,84 % |
7. Myslíte si, že je správným krokem mít v Afghánistánu naše jednotky? Uveďte prosím důvod vašeho tvrzení.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Z hlediska dobrých vztahů se Spojenými Státy je asi dobré jim pomáhat .Nejspíše proto že jsme v NATO.
Absolutně ne. Nemají tam co dělat žádné jednotky, je to okupace, za níž stojí obvykle politické důvody. Můj pohled.
Ano
ano
ano - jsme v nato, z čehož vyplývají povinnosti
Ano, kvůli boji proti terorismu.
Ano, mimo jiné proto, že jsme součástí NATO
Ano, naše chemicko-biologická jednotka je jedna z nejlepších. Zvyšujeme si prestiž nejen vojenskou ale i politickou. A obecné povědomí o ČR.
Ano, upevňuje to naši pozici v mezinárodních silách a naše výtečné jednotky pomáhají České republice býti více vidět.
ano, určitě - jsou tam potřebné
Ano, všichni se musí zapojit do boje proti terorismu....
ano,utnout tipec teroristům a islámistům
Ano. Pokud je jejich přítomnost tam vedena inteligentně, může pomoci místním obvyatelům naučit se zodpovědně a účinně spravovat své uzemí.
Ano. Jen ať se mydlej klucí v Afghánistánu když doma nemůžou. Aspoň jsou tam pro dobrou věc.
Ano. Máme hodně schopné jednotky, které mají co nabídnout, dělají nám tam dobré jméno pro následnou restrukturalizaci.
Ano. Naše zdravotnictví je kvalitní a tak proč nepřenést část do zahraničí. Ale na oplátku byc to chtělo žádné ranněné či mrtvé. Posílat je do lokací abolutně čistých.
ano. prestiz cr. jine staty chvali nase vojaky a jsou spokojeny s nasi spolupraci
asi ano
asi né
Bojové zkušenosti v reálných podmínkách.
Co jiného zbývá?!
inu, asi to vyplývá z našich mezinárodních závazků, celkově to ovšem přinese víc problémů než užitku (až jednou někdo z těch, které zachraňujeme, začne "zachraňovat" nás)
Je to sporné dá se na to dívat ze dvou úhlů pohledu, nedokážu říci, který převládá - zda-li kladný, nebo záporný
Je to správně, pomáhají s obnovou poškozené infrastruktury a s obranou tamějšího obyvatelsta
Je to správným krokem, protože boj proti islámskému radikalismu a mezinárodnímu terorismu by měl být společným zájmem celého civilizovaného světa.
Jelikož se o mise moc nezajímám,jen pouze to co při příležitostném sledování televize zaslechnu, nemohu tuto otázku posoudit. Ale určitě pomoc ze strany našich jednotek shledávám jako potřebné v jakékoli situaci a státě. Pomoc je potřebná od kohokoli.
Jsme součástí určitých vojenských struktur, jejichž zájmy jsou shodné s našimy, součastí členství je že se účastníme i zahraničních misí.
Myslím si, že ano, protože se nezúčastňují jen naše jednotky, ale jednotky z celého světa. Kdyby u nás bylo něco podobného, taky by se sjely jednotky z jiných zemí.
Myslím si, že ano. Pomáhají lidem, kteří jsou v těchto sporech nevinně (obyvatelé země)
Myslím si, že by si to tam měli vyřešit sami
Myslím, že ano...i když si myslím, že většinou pomáhají jednotkám z USA, Francie atd... Ale určitě pomáhají mísním obyvatelům nebo vojákům.
Myslím, že to správné není, že by se nemělo podporovat zabíjení nevinných lidí-civilistů, ke kterému při nasazení zahraničních jednotek nutně dochází - pro neafghánce je často nemožno rozpoznat civilistu a bojovníka.
naše země má jisté spojenecké závazky a z tohoto důvodu je to zřejmě správné
ne je to válečný konflikt, který začaly jiné země, nás k povinnosti vede jen smlouva s NATO
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne a nevím zda tam jsou či nikoliv
ne utracení peněz
ne-nebezpečí
Ne, armáda je pro naši zemi nákladná a úplně bych ji zrušil
ne, jen češi musí tam, kde jsou američani, vez američanů by to nešlo...
ne, měli bychom být neutrálním státem
Ne, naši vojáci tam nemají co dělat
Ne, není to správný krok, protože se jakoby "opičíme" po USA! V podstatě nám do jejich situace nic není.
Ne, nevěřím, že lze Afghánistánu pomoci. Kromě toho si myslím, že náš stát by sám potřeboval pomoci, natož aby dál utrácel peníze.
Ne, nevidím důvod proč by náš malý stát měl za něco tokového "vyhazovat" peníze když se nás konflikt netýká.
Ne, protože naše země na to nemá, jsou důležitější věci kam by mohli cpát peníze. Bojové jednotky ne. Proti vojenské nemocnici nic nemám.
Ne, zbytečně přicházíme o jednotku kvůli konfliktu někoho jiného.
Ne. Myslím si, že vměšování cizích vojsk do cizích zemí není dobrý nápad.
Ne. Neni to náš problém a zbytečně se tím utrácej státní peníze.
ne.není to topřeba
Nemyslím si, že obyvatelé Afghánistánu stále stojí o přítomnost okupačních armád, i za cenu, že by schvalovali propagandu USA o obraně demokracie. ČR by o podobné situaci měla na základě své historie něco vědět. Bohužel je jí to jedno. Stejně jako je to jedno české veřejnosti.
není myslím si že je to plítvání peněz z rozpočtu
Není to naše starost!
Není, samozřejmě jde o peníze a moc. Imaginární válka která byla spuštěna je tak prohnilá jak jen to jde. Nevidím žádný důvod proč pomáhat tak nechutnému státu jako je USA, která vytvořila naprosto imaginární konflikt pomocí 11. září.
Nesouhlasim s tim mit BOJOVE JEDNOTKY v Afganistanu, ale spis ty ktere zajistuji pomoc obcanum, napr. polni nemocnice.
netroufám si tvrdit cokoli. o tématu vím příliš málo
nevím
Nezaujímám k tomu stanovisko.
o české jednoty se příliš nezajímám, ale nemyslím, že je správné dráždit hada bosou nohou... dějiny učí - nepodceňujte muslimy
pomáhají normálním lidem
Pomoc spojencům v nato
prestiž, získání zkušeností, apod.
Přínos pro ČR moc nevidím - leda snad výcvik a zkušenosti AČR v ostrém prostředí. Dále je (možná) dobrou reklamou mít tam polní nemocnici a vytvářet si dobré jméno na stavebních a jiných pracích.
Správné, nesprávné...jednou jsme v NATU a z toho plynou povinnosti.
Tak to opravdu nevím...:(
určitě ano, když už jsme členy NATO
uvítal bych méně zasahování státu a větší aktivitu soukromých firem a kontraktorů
V dnešní době, kdy pozadí všeho je úplně jiné, než jaký bývá mediální obraz, si netroufám říct, zda je to správně nebo ne. Jsou problémy, které jsou součástí velmi vysoké hry o které nemá řadový občan ani ponětí.
V rámci členství ČR v NATO je účast na zahraničních misích žádoucí, ale jinak mi to přijde jako zbytečnost a vojáci si tam chodí stejně jenom "nahrabat".
V žádném případě. Nemáme tam co dělat stejně jako ostatní státy.
vzhledem k tomu,kolik nás to stojí,nevidím moc smyslu v nasazování našich vojáků,ať už je to kamkoliv
Z mého pohledu, to jsou jen vyhozené peníze, které by se hodili na jiné a důležité věci v ČR. Např. státní důchod. Dále bych naší jednotku poslal do mise až tehdy, kdyby i tady byl spáchán teroristický útok. Když to vemu z pohledu člověka co nám to přinese. Myslím, že nic maximálně za 50.let se o našem skutku dočteme v nějakých učebnicích nebo v knihách.
Záleží na tom jaké. Myslím, že lékaři a humanitární pomoct je potřeba, ale nechápu, proč se naše republika a další země cpou do sporu jiných.
8. Máme v Afghánistánu dostatečný počet vojáků, nebo bychom jej měli zvýšit/snížit? (nyní jich v Afghánistánu operuje 500 a nový návrh počítá se 720)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
0
0
0
0 českých vojáků
500 stačí
akorát
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano máme
až moc
byla bych spíše pro snižování, ale jen kvůli obřím nákladům na vojenské mise v zahraničí. co se týká potřebnosti, nejsem žádným vojenským/zahraničněpolitickým expertem, takže (ne)potřebu zvyšování/snižování neumím ohodnotit.
do 1000 je to dobry :)
dostatečné
Dostatečný počet
Jako pomoc od našeho malého státu, by jim měla stačit stovka!
Je dostatečný, rozhodně nesnižovat, v případě potřeby zvýšit.
je jich až moc
je jich dost
Je jich tam až moc
Je jich tam dost...nechci aby mi tam odjel další kamarád :-/
Každopádně dostatečný
Když se jim tam chce ať jich tam jede třeba 1000.
máme až moc
Máme tam dostatečný počet vojáků.
měl by se zvýšit počet specialistů
Možno zvýšit, ale nepřehánět.
Myslím si, že 500 stačí jen bych vojáky prostřídal častějc aby na tom byli psychyciky dobře.
Myslím si, že počty jsou dostačující.
Myslím si, že tam máme dostatečný počet vojáků.
Myslím si, že to stačí.
Myslím si,že je to v pořádku..maximálně bych zvýšila počet zdravotníků.
Myslím, že je dostatek vojáků
myslím, že je to v podstatě lhostejno.
ne
Ne, měli bychom tam jít všichni, udělat si z Afghánistánu kolonii a vytlačit USA a Rusko, už tam oxidovali za posledních 30 let dosytosti.
Nedokážu na tuto otázku objektivně odpovědět, ale navíšení mi nevadí.
nedokážu posoudit
nechala bych jen 500
Nejsem generál, abych hodnotila, zda je víc lidí potřeba či ne. Pokud by mělo jít o navýšení vojáků do bojových pozic a ne jako třeba pomocníci na stavbách škol, tak se mi zdá stávajícíc počet dostačující.
Nejsem seznámen se situací našich vojáků v Afghánistánu. Nevím jestli potřebují další podporu.
Neměli by tam být žadný.
Netuším
Neumím odpovědět.
nevím co je moc a co je málo
Nevím, musela bych si o tom přečíst podrobnější zprávy/informace.
Nevím. Neznám tamní situaci, nemohu to posoudit. Osobně bych byla raději, aby naši vojáci byli doma, je to bezpečnější.
Nevím. Zvýšení mne nedráždí, ale nevím, zda je nutné.
ok
Pěkná kravina.... rozhodne snizit na 0
Počet "0" by byl ideální
Počet českých vojáků na této misi by měl co nejmenší.
Počet je dostatečný, ale pomoc navíc se určitě hodí.
Počet vojáků bychom měli snížit.
Podle mě jich je až moc.
Podle mého názoru máme v Afghánistánu dostatečný počet vojáků a i tak se mi zdá poněkud vysoký. Diplomatickou cestou by to mohlo být jednodušší, protože takhle přicházejí rodiny o své syny, otce, vnuky atd.
podle mně není důvod k tomu,aby byl počet našich vojáků zvýšen
pokud sou potřeba tak proč néé
Pokud vím, počet zájemců o misi v Afganistánu je značně větši než počet nasazených vojáků. V ideálním případě by počet měl být takový, aby každý voják, který má zájem a splňuje fizické, odborné a jiné podmínky pro účast, dostal svou příležitost.
Rozhodně bych nezvyšoval ale spíše bych snížil.
Se zvýšením souhlasím, předpokládám, že tyto výpočty pochází z kompetentních míst, které vědí, co je nejlepší.
snizil bych tento pocet, vydaje na jejich pobyt tam neni zanedbatelny.
SNÍŽIT
snížit
snížit
snížit -> 0
snížit na 0
snížit na 0
Snížit na 0.
Snížit nebo nejlépe úplně stáhnout
Snížit, viz předchozí otázka.
snížit!
Snížit.
Snížit. Nejlépe tam nemít žádné.
spíš snížit, nebo stáhnout se úplně
stačí
stačí samy máme málo peněz na to je platit
to nedokážu posoudit
To vůbec nedovedu posoudit.
To z Prahy těžko vyhodnotím, i když v Blesku se určitě dozvíte přesně, co by Armáda měla udělat.
určitě ne snižovat
vojáků je tam akorát. Spíš by jsem zvýšila počet zdravotníků.
Všichni by se měli stáhnout.
záleží jakými úkoly budou pověřeni
zatím nesnižovat ani nezvyšovat
Zbytečně moc lidí
zdá se mi, že nemůžu s jistotou říct, jesllti to je hodně nebo málo, i když třeba sleduju z běžně dění v Afgánistánu, musím říct, že je to tak spletitý problém, do kterého zasahuje nejen ministerstvo zahraniční, ale to, že jsme v OSN hodně ovlivňuje počty našich vojáků v misích... je to možná matematika a vní nejsem vůbec dobrá, ale jestliže předpokládáme, že v době nějaké krize, nějakých problémů nám pomůžou ostatní, je samozřejmé, že i my pomůžeme tam, kde je to potřeba všemi možnými silami, aniž bychom ale ze sebe nechávali dělat hloupou zbytečnou návnadu. určitě každý jedinec, každý voják v zahraničí je přesvědčen o tom, že tam pomůže, ale jestliže se sejde několik vojáků, kteří si tam budou připadat zbyteční, to je problém. Celá mise pak bude ztrácet smysl. My jako obyčejní lidé, kteří žijí v české republice do tho nemůžeme vidět tolik, jako ti, kteří v dané zemi operují několik let, kteří tam třeba i velí, nebo působí jako řadoví vojáci - ti by měli určovat hranice - samozřejmě se spoluprací s ministerstvy a s ohledem na zemi, kteoru zastupují.
zrrušit
zvysit
zvýšit
zvýšit
zvyšit
Zvýšit
zvýšit
žadny
9. Je vniknutí do Afghánistánu spojeneckými jednotkami dle Vašeho názoru oprávněné? Proč si tak myslíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-----
-nechci odpovědět-
A je oprávněná teroristická činnost?
Afganistán byl zbaven vlády Talibanu, což je určitě pozitivum, ale to, že tam stále zůstávájí už má jiné důvody než osvobozovat obyvatelstvo. Takže vniknutí svým způsobem oprávněné bylo, to, že tam stále zůstávájí už zas tak dobré není.
ano
ANO
Ano
ano
ano
ano
ano i ne
Ano i ne. Z humanitního hlediska může pomoci zlepšení lidské a lidskoprávní situaci a svojí péči i samosprávě. Při špatné organizaci může natropit více škody než užitku a rozhodit infrastrukturu země, sebevědomí jejích obyvatel i vztahy k západu.
Ano je
ano je, musíme si pomáhat
ano likvidovat teroristy v počátku
ano z duvodu nastaveni miru
ano,
ano, afghánská vláda otevřeně podporovala terorismus (různými způsoby), navíc se jednalo o totalitní režim terorizující své vlastní občany
ano, byl zde režim podporujíci terorismus
Ano, bylo to oprávněné. Už jen kvůli likvidaci totalitnímu režimu. Ale teď už je pobyt jednotek zbytečný.
Ano, musíme se bránit
ANO, protože Afghánistán byl dlouho jedním ze sídel terorismu, který ohrožuje celý západní svět.
Ano, terorismus,výroba drog.
ano,Talibán ohrožuje nejen situaci v Avghánistánu, ale i v sousedních zemích
Ano. Pokud vláda nějakého státu nemá zájem nebo nedokáže dostatečně bojovat proti podpoře mezinárodního terorismu na svém území, případně tento terorismus přímo podporuje, invaze zaraničních jednotek je dle mého názoru oprávněná. V případě io Afganistánu navíc v době invaze bylo téměř 90% území pod kontrlolo Talibanu a legitimní vláda tedy měla pod kontrolou jen velmi malou část svého území.
asi ano atentaty
Asi ano, rozhodně víc oprávněné než vniknutí do suvereního Iráku.
Asi ano.
Byla to spravna reakce na akt agrese vuci USA, ale uz davno mela tato valka zkoncit.
co je to "oprávněně"?
co je v moderním světě oprávněné? nevidíme pod pokličku, nemůžeme stanovit, zda je válka oprávněná či nikoliv
Dané situaci nerozumím natolik, abych mohla posoudit, zda se jedná o oprávněnou situaci.
dle mého názoru se jedná o podmaňování území bohatého na nerostné suroviny - veškeré politické pletky jsou jen záminka vojensko-průmyslového komplexu, který vidí jen prachy a nějaká amerika je jim ukradená.. (skutečně podle mě není náhoda, že se v afgánistánu našla gigantická naleziště vzácných kovů - červenec 2010) možná konspirační myšlenka, ale oficiálním zdrojům nevěřím vůbec
hghg
inu, v dané chvíli se to tak jeví, ale možná se časem ukáže, že by bývalo bylo lepší řešit to jinak. ale po bitvě je každý generálem...
Jak jsem již uvedla, měli by si to tam vyřešit sami
Je neoprávněné, je to mocenský zájem USA
je v podstatě neodůvodnitelné. Aby mělo smysl, tak už by tam vojáci museli zůstat navěky. Po jejich odchodu se všechno vrátí do starých kolejí.
Konfliktu tolik nerozumím, jít zabrat cizí území je divné tak jako tak. ale jaké je pozadí, které k tomu může mnoho říct, to nevím.
mno, války jsou zlo. na druhou stranu, jak jinak se dá bojovat s teroristy? takže v tomto případě oprávněnost ano, ale už se to táhne příliš dlouho
Myslím že ano, ale jde pouze o věc Spojených Států kvůli 11.září 2001.
Myslím, že neoprávněné - nemáme právo přijít a zabíjet ve státu, kde nás nikdo nepožádal o pomoc. Pokud nějaký stát požádá o pomoc při napadení jiným režimem, je nutno to velmi uváženě zvážit.
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne, jde o ropu
Ne, myslím, že vláda v Afghánistánu odpovídala místním poměrům.
ne, nerozumím tomu
ne, nevím proč by tam měl kdo vnikat
Ne, protože tam nebyli zbraně hromadného ničení hlavní důvod vpádu vojsk.
Ne. Američani si to pokazili at si to zpravěj.
ne.je to vměšování a politika.
nebýt spojeneckých jednotek, jen těžko by se dosáhlo zásadních změn v této zemi, na druhou stranu ale i já jako vzdálený pozorovatel situace sleduji, že tyto jednotky jistým způsobem celou zemi a její dějinný vývoj ovlivňují natolik, že to může pro danoou zemi být nepřijatelné, že se nepostaví na vlastní nohy, ale bude jen ocásek někomu, komu se to hodí.... neumím to přesně vyjádřit, ale snad to pochopíš :)
nedokážu posoudit
Nejsem si úplně jistá, ale spíš s tim nesouhlasím. Lidi nemůžou za činnost teroristických skupin a tímhle dostanou největší čočku právě oni, ti co za to nemohou. Taky si nejsem jistá, zda odpovídám dostatečně kompetentně, asi nejsem ohledně této tématiky úplně v obraze.
Nejspíše ano, pokud svou politikou a fanatismem ohrožují ostatní státy
Nemám páru, o co tam jde.
Není oprávněné, nesouhlasím s tím. Nechala bych je žít tak jak chtějí, oplotila je a nestarala se o ně.
není to oprávněný. Američani tvrdily že jsou tam atomoví a chemický zbraně a ani jedno se nepotvrdilo.
Není vůbec oprávněné, je založené na falešných důvodech, vedeno ze strategických a ekonomických důvodů a naprosto bezpředmětné pro většinu lidstva.
Není, ani náhodou viz. předchozí otázka.
Není, jak jsem odpovídala v předchozí otázce. Jakýkoli vpád do cizí země a zabíjení jejích občanů je narušení jejich identity, svobody a práv. Stačí si vzpomenout třeba na rok 1968 v Československu a okolních státech. Mezi tím není valný rozdíl.
Neni, je to obyčejná okupace.
Není, je to okupace.
neoprávněné
Neoprávněné, kdyby byl skutečný důvod ten udávaný, bylo by třeba napadnou mnohem víc států...
netuším
Netuším
nevím
nevím
nevím
Nevím.
Nevím. Nesleduju to dění a proč se vlastně mydlej, mám jiné starosti.
nwm
Oprávněné - téžko říci. Nicméně chápu, že se tak stalo.
oprávněné není, tvrdit že se tam skrývá Usáma bin Ládin a nemít pro to jediný důkaz je nesmysl
Oprávněné..vojenské jednání..
Pochybuji o oprávněnosti vniknutí do Afghánistánu, protože se jednalo o velice důmyslnou a dlouhá léta připravovanou akci, která byla kvůli veřejnosti rozpoutána až po 11.9.2001.
Pokud Afgánistán ukrývá a podporuje protizápadně naladěné teroristy není vyhnutí...
Pokud člověk přichází v míru tak ano, ale pokud jako nepřítel tak určitě to není oprávněné.
Proti teroristům a jim podobným živlům se musí bojovat, ale na druhou stranu náš domov to není. Taky se nám nelíbylo, když tu byli němčouři apod.
rozbít bordel
Sice zasahování do jiných problémů či konfliktů nepovažují za správné, v mnoha případech je to však potřebné. Z hlediska opravněnosti, asi ano, mohlo by se to třeba časem dotknout i jiných?
Situaci v Afghánistánu je nutné řešit, ale kdyby odtamtud nemuseli rychle odejít ruští vojáci, nedošlo by k situaci, která je teď nezvladatelná.
svým způsobem asi ano,ale je těžké to posoudit
Tak já si myslím že to nutné je.Pokud si to vláda neumí zařídit tak si myslím že to je adekvátní.
Tak na půl. Každý má nějaké náboženství, a USA nemělo právo vtrhnout do jejich země, i když to prý mysleli v dobrém, tedy nastolit demokracii.
to je mi prdel, nechci aby tam mohl umřít ani jeden čech
Vítězové píší dějiny, historie se neptá poražených. V tomto případě myslím, že zásah byl, na rozdíl od Iráku, oprávněný, nikoliv však z důvodů nejvíce mediálně prezentovaných (bašta terorismu), ale z důvodů porušování základních lidských práv vládnoucím Talibánem a v neposlední řadě ničení památek kulturního dědictví (Bámjánští Buddhové) - vláda, která si neváží své historie nemá právo na existenci.
Vniknutí ano, protože tam kooperovala skupina, která ohrožovala celý svět, ale způsob, jakým bylo vniknutí provedeno působilo jako plán nějaké horké americké hlavy, která na civilní obyvatelstvo moc nemyslela....
Všechno je to o politice. Každý má právo žít a vládnout ve své zemi podle tradic a vlastní kultury, pokud to neubližuje ostatním. A ostatní nemají právo vměšovat se do záležitostí druhých, pokud je ten někdo neohrožuje. Podle mého jsou tyto spory kvůli nerostným surovinám, které jiné země nemají,
vůbec netuším
Vzhledem k dřívější režimní podpoře útoku "na USA" r.2001 je vniknutí asi spíše oprávněné.
Za účelem zničení velkých teroristických skupin ano které prováděli/provádějí útoky na USA.
10. Vyřeší se konflikt silou, nebo by bylo lepší zahájit diplomatická jednání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ideální by byla kombinace obojího | 58 | 59,79 % | 59,79 % |
diplomatická jednání by přinesla lepší výsledky | 31 | 31,96 % | 31,96 % |
nejlepší řešení je silou | 8 | 8,25 % | 8,25 % |
11. Víte kdy konflikt v Afghánistánu začal? V případě že ano, uveďte prosím rok.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 28 | 28,87 % | 28,87 % |
2001 | 21 | 21,65 % | 21,65 % |
2002 | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
nevím | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
2004 | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
1979 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
tak to nevím tipuji 2001 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
po útocích na Ameriku | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
myslím si rok 2002 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
- | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ostatní odpovědi | 28 | 28,87 % | 28,87 % |
12. Kterou politickou stranu volíte? Případně alespoň uveďte zda jste nakloněn(a) spíše pravici či levici.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pravice | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
levice | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
pravici | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
ODS | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
Levici | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
věci veřejné | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
nevolim | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
zelené | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
TOP 09 | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
ČSSD | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
ostatní odpovědi | 48 | 49,48 % | 49,48 % |
13. Uveďte prosím, zda jste student, pracující, nezaměstnaný či důchodce.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 55 | 56,7 % | 56,7 % |
pracující | 40 | 41,24 % | 41,24 % |
důchodce | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.