Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > České značky v potravinářském průmyslu

České značky v potravinářském průmyslu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Švehlová
Šetření:25. 02. 2011 - 08. 03. 2011
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):23 / 23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku pro  praktickou část mé bakalářsklé práce na téma Analýza postojů spotřebitelů k českým značkám v potravinářském průmyslu. Dotazníky jsou anonymní a proto prosím o upřímnost Vašich odpovědí pro co největší objektivitu průzkumu.

Moc děkuji

Lucie Švehlová

Odpovědi respondentů

1. Je pro vás důležité kupovat české potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to důležité5341,09 %41,09 %  
Není to pro mě až tak důležité4333,33 %33,33 %  
Ano,velmi důležité2317,83 %17,83 %  
Není to pro mě vůbec důležité107,75 %7,75 %  

Graf

2. Je pro vás důležité, jestli jsou české potraviny skutečně vyráběny v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to důležité4434,11 %34,11 %  
Ano,velmi důležité4232,56 %32,56 %  
Není to pro mě až tak důležité3426,36 %26,36 %  
Není to pro mě vůbec důležité96,98 %6,98 %  

Graf

3. Je pro vás důležité, že jsou české potraviny vyráběny z českých surovin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to důležité5643,41 %43,41 %  
Není to pro mě až tak důležité3325,58 %25,58 %  
Ano,velmi důležité3325,58 %25,58 %  
Není to pro mě vůbec důležité75,43 %5,43 %  

Graf

4. Je pro vás důležité, že jsou české potravinářské firmy vlastněny českými vlastníky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Není to pro mě až tak důležité4837,21 %37,21 %  
Ano, je to důležité4131,78 %31,78 %  
Není to pro mě vůbec důležité2217,05 %17,05 %  
Ano,velmi důležité1813,95 %13,95 %  

Graf

5. Je pro vás důležité, jestli mají české potraviny tradici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to důležité4937,98 %37,98 %  
Není to pro mě až tak důležité4635,66 %35,66 %  
Ano,velmi důležité2418,6 %18,6 %  
Není to pro mě vůbec důležité107,75 %7,75 %  

Graf

6. Myslíte si, že jsou české potraviny kvalitnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Některé jsou kvalitnější9976,74 %76,74 %  
Nevím1410,85 %10,85 %  
Ano, jsou rozhodně kvalitnější118,53 %8,53 %  
Ne, rozhodně nejsou kvalitnější53,88 %3,88 %  

Graf

7. Myslíte si, že jsou české potraviny dražší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Některé jsou dražší8465,12 %65,12 %  
Nevím2519,38 %19,38 %  
Ano, jsou rozhodně dražší1410,85 %10,85 %  
Ne, rozhodně nejsou dražší64,65 %4,65 %  

Graf

8. Jaké české potraviny nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléčné výrobky6449,61 %49,61 %  
Maso2620,16 %20,16 %  
Mléko2217,05 %17,05 %  
Zelenina129,3 %9,3 %  
Ovoce53,88 %3,88 %  

Graf

9. Z jakých důvodů české potraviny kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podporuji české zemědělství5341,09 %41,09 %  
Jsou kvalitnější2519,38 %19,38 %  
Jsou čerstvé2116,28 %16,28 %  
Jsou kvalitní a za rozumnou cenu1813,95 %13,95 %  
Jsou levnější21,55 %1,55 %  
nebudu jezdit na slovensko10,78 %0,78 %  
maji tradici10,78 %0,78 %  
nesleduji původ10,78 %0,78 %  
jiné mléko neznám10,78 %0,78 %  
lépe chutnají10,78 %0,78 %  
nic10,78 %0,78 %  
kupuji co mi chutná10,78 %0,78 %  
menší ekologická stopa než u dovážených potravin10,78 %0,78 %  
moc je nekupuji10,78 %0,78 %  
local10,78 %0,78 %  

Graf

10. Dáváte přednost českým potravinám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze některým druhům6348,84 %48,84 %  
Někdy4434,11 %34,11 %  
Ano vždy2116,28 %16,28 %  
Ne, myslím, že zahraniční jsou kvalitnější10,78 %0,78 %  

Graf

11. Jaké jsou podle vás silné stránky českých potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita5240,31 %40,31 %  
Čerstvost3829,46 %29,46 %  
Dostupnost2519,38 %19,38 %  
Cena43,1 %3,1 %  
Jsou naše!10,78 %0,78 %  
jsou české10,78 %0,78 %  
tradice a tradiční chuť10,78 %0,78 %  
nevím10,78 %0,78 %  
chuť10,78 %0,78 %  
původ nemá vliv na žádnou z uvedených vlastností10,78 %0,78 %  
Nejsou v něm dioxiny z Německa10,78 %0,78 %  
žádné10,78 %0,78 %  
to uz tu bylo10,78 %0,78 %  
nic10,78 %0,78 %  

Graf

12. Jaké jsou podle vás slabé stránky českých potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena6852,71 %52,71 %  
Dostupnost3124,03 %24,03 %  
Kvalita1914,73 %14,73 %  
nic32,33 %2,33 %  
Čerstvost21,55 %1,55 %  
nevím21,55 %1,55 %  
příliš mnoho předpisů a regulací10,78 %0,78 %  
netuším10,78 %0,78 %  
žádné10,78 %0,78 %  
nezajimam se10,78 %0,78 %  

Graf

13. Je pro vás důležitá značka při výběru českých potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je důležitá6248,06 %48,06 %  
Není pro mě až tak důležitá4635,66 %35,66 %  
Ano, velmi důležitá1310,08 %10,08 %  
Není pro mě vůbec důležitá86,2 %6,2 %  

Graf

14. Myslíte si, že české potravinářství dokáže nabídnout dostačující sortiment výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, dostačující6751,94 %51,94 %  
Ne, nedostačující4736,43 %36,43 %  
Ano, jednoznačně dostačující1310,08 %10,08 %  
Ne, rozhodně nedostačující21,55 %1,55 %  

Graf

15. Myslíte si, že jsou české potraviny dostatečně podporovány reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ale trochu podporovány jsou5038,76 %38,76 %  
Ano, ale mohlo by to být lepší4837,21 %37,21 %  
Ano, myslím, že jsou podporovány dostatečně1813,95 %13,95 %  
Ne, rozhodně nejsou podporovány dostatečně1310,08 %10,08 %  

Graf

16. Jste při svém výběru českých potravin ovlivněni reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, pouze výjimečně5945,74 %45,74 %  
Ano, ale jen někdy a jen u některých výrobků5240,31 %40,31 %  
Ne, nikdy1713,18 %13,18 %  
Ano, vždy10,78 %0,78 %  

Graf

17. Máte pozitivní zkušenosti s českými potravinami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano9170,54 %70,54 %  
Rozhodně ano3023,26 %23,26 %  
Spíše ne75,43 %5,43 %  
Rozhodně ne10,78 %0,78 %  

Graf

18. Jste ochotni zaplatit více peněz za české potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jen u určitých potravin7961,24 %61,24 %  
Ne, pouze když musím3829,46 %29,46 %  
Ne, nikdy75,43 %5,43 %  
Ano, vždy53,88 %3,88 %  

Graf

19. Všímáte si na výrobcích označení českých výrobků (klasa)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy6449,61 %49,61 %  
Ano, vždy5341,09 %41,09 %  
Ne, nikdy129,3 %9,3 %  

Graf

20. Kupujete české potraviny raději přímo od výrobců (zemědělci, chovatelé)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ale rád/ráda bych6953,49 %53,49 %  
Ano, většinou2922,48 %22,48 %  
Ne, nikdy2620,16 %20,16 %  
Ano, vždy53,88 %3,88 %  

Graf

21. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 26 let10178,29 %78,29 %  
26 - 35 let1511,63 %11,63 %  
36 - 50 let86,2 %6,2 %  
51 - 65 let53,88 %3,88 %  

Graf

22. Jaké je vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské7054,26 %54,26 %  
Vysokoškolské4232,56 %32,56 %  
Vyšší odborné75,43 %5,43 %  
Základní64,65 %4,65 %  
Vyučen/Vyučena43,1 %3,1 %  

Graf

23. Jaký je váš současný stav

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student8767,44 %67,44 %  
Zaměstnaný2922,48 %22,48 %  
Nezaměstnaný75,43 %5,43 %  
OSVČ53,88 %3,88 %  
Důchodce10,78 %0,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro vás důležité kupovat české potraviny?

2. Je pro vás důležité, jestli jsou české potraviny skutečně vyráběny v ČR?

3. Je pro vás důležité, že jsou české potraviny vyráběny z českých surovin?

4. Je pro vás důležité, že jsou české potravinářské firmy vlastněny českými vlastníky?

5. Je pro vás důležité, jestli mají české potraviny tradici?

6. Myslíte si, že jsou české potraviny kvalitnější?

7. Myslíte si, že jsou české potraviny dražší?

8. Jaké české potraviny nejčastěji kupujete?

9. Z jakých důvodů české potraviny kupujete?

10. Dáváte přednost českým potravinám?

11. Jaké jsou podle vás silné stránky českých potravin?

12. Jaké jsou podle vás slabé stránky českých potravin?

13. Je pro vás důležitá značka při výběru českých potravin?

14. Myslíte si, že české potravinářství dokáže nabídnout dostačující sortiment výrobků?

15. Myslíte si, že jsou české potraviny dostatečně podporovány reklamou?

16. Jste při svém výběru českých potravin ovlivněni reklamou?

17. Máte pozitivní zkušenosti s českými potravinami?

18. Jste ochotni zaplatit více peněz za české potraviny?

19. Všímáte si na výrobcích označení českých výrobků (klasa)?

20. Kupujete české potraviny raději přímo od výrobců (zemědělci, chovatelé)?

21. Jaký je váš věk?

22. Jaké je vaše vzdělání?

23. Jaký je váš současný stav

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro vás důležité kupovat české potraviny?

2. Je pro vás důležité, jestli jsou české potraviny skutečně vyráběny v ČR?

3. Je pro vás důležité, že jsou české potraviny vyráběny z českých surovin?

4. Je pro vás důležité, že jsou české potravinářské firmy vlastněny českými vlastníky?

5. Je pro vás důležité, jestli mají české potraviny tradici?

6. Myslíte si, že jsou české potraviny kvalitnější?

7. Myslíte si, že jsou české potraviny dražší?

8. Jaké české potraviny nejčastěji kupujete?

9. Z jakých důvodů české potraviny kupujete?

10. Dáváte přednost českým potravinám?

11. Jaké jsou podle vás silné stránky českých potravin?

12. Jaké jsou podle vás slabé stránky českých potravin?

13. Je pro vás důležitá značka při výběru českých potravin?

14. Myslíte si, že české potravinářství dokáže nabídnout dostačující sortiment výrobků?

15. Myslíte si, že jsou české potraviny dostatečně podporovány reklamou?

16. Jste při svém výběru českých potravin ovlivněni reklamou?

17. Máte pozitivní zkušenosti s českými potravinami?

18. Jste ochotni zaplatit více peněz za české potraviny?

19. Všímáte si na výrobcích označení českých výrobků (klasa)?

20. Kupujete české potraviny raději přímo od výrobců (zemědělci, chovatelé)?

21. Jaký je váš věk?

22. Jaké je vaše vzdělání?

23. Jaký je váš současný stav

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švehlová, L.České značky v potravinářském průmyslu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ceske-znacky-v-potravinarske.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.