Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čeští spotřebitelé a ceny

Čeští spotřebitelé a ceny

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Vonášková
Šetření:15. 11. 2011 - 22. 11. 2011
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):17 / 13.63
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

cílem dotazníku je zjistit kde nakupujete a jestli Vám vyhovují ceny a kvalita.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení? (1- nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
hypermarkety3.1251.395
tržiště4.1790.897
internetové obchody3.4111.385
katalogy4.1611.135
prodejna s oblečením1.7861.133
Vietnamský obchod3.7321.553

Graf

2. Jste spokojeni s nabídkou oblečení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2951,79 %51,79 %  
spíše nesouhlasím1628,57 %28,57 %  
souhlasím814,29 %14,29 %  
nevím23,57 %3,57 %  
nesouhlasím11,79 %1,79 %  

Graf

3. Jestliže jste zaškrtli u otázky č. 2 odpověď: „spíše nesouhlasím; nevím; nesouhlasím“, uveďte prosím proč

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Často nenacházím vhodné oblečení pro mou velikost

často se mi stává, že si nevyberu oblečení které by se mi opravdu libilo

Jako muž nekupujitak často a ten výběr mě celkem vyhovuje

když si spočítáte, kolik m. látky je potřeba na ušití dané věci, jak kvalitně je ušitá, jak dlouho vám bude sloužit, myslím si, že jsou ceny-hlavně u společenských oblečení přemrštěné. Z vlastní zkušenosti vím, že šaty koupené za 5000,- se této hodnoty ani nedotkli a jde pouze o trik prodávajícího, co vše si může dovolit k zákazníkovi. Preferuji spíše klasické krejčovství na míru a originalitu

Malý sortiment

Malý váběr

Malý výběr, všechno na jedno brdo, cena neodpovídá kvalitě, když něco není "in", je prakticky nemožné to sehnat.

Nedosatek gothic oblečení, černého oblečení. Všechno stejné podle aktuální módy. Většinou nekvalitní.

nedostatek výběru, všechno stejné, nízká kvalita za vysokou cenu

nejsem spokojena s barvami, ve kterých se oblečení vyrábějí

nelibi se mi, co se ted nosi

nemám čas a nebaví mě shoppingovat

neoriginalita produktu

Pokud myslíte konkrétně v ČR, tak to rozhodně nejsem, často nakupuji v zahraničí, jelikož u nás je velmi omezený výběr. Prakticky se mi nelíbí skoro nic, takže tu taky moc nenakupuji.

potřebovala bych větší výběr, více barev, střihů...

spatna kvalita pouze obleceni v barvach a stylech aktualniho trendu velikosti - prilis velke, prilis male

spatna kvalita velke velikosti moznost zakoupeni pouze trendy obleceni v trendy barvach - nemoznost vyberu

v zahraničí je mnohem větší výběr. a cena oblečení ku běžné mzdě je neporovnatelně nižší.

velikosti, nabídka střihů, kvalita oblečení atd.

Většinou není to co chci. Nesplňují mou představu.

výběr

4. Využíváte-li internet k nákupu oblečení, napište prosím jaký obchod (web):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asos, bonprix, HaM,Bata

aukro

Aukro

Aukro

aukro

aukro

Aukro

aukro, bonprix, A3 sport atd.

aukro.cz

bonprix, halens

eastbay

je jich spousta, většinou zahraniční

jinx.com

mimibazar

Nosferatu

různé

Samozřejmě, různé e-shopy, ať české nebo zahraniční a e-bay.

skateshop.cz, bastard.cz

sportsdirect

Tchibo

www.aukro.cz

www.bonprix.cz

www.metalshop.cz www.bonprix.cz

www.tchibo.cz

www.tchibo.cz

5. Při využití nákupu přes internet: „Hraje roli při výběru zboží také cena poštovného?“

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2353,49 %41,07 %  
spíše souhlasím1534,88 %26,79 %  
spíše nesouhlasím36,98 %5,36 %  
nevím24,65 %3,57 %  

Graf

6. Objednáváte-li zboží z katalogů, napište prosím z jakého:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bonprix325 %5,36 %  
Magnet216,67 %3,57 %  
bon prinx18,33 %1,79 %  
Hallens, Bon prix18,33 %1,79 %  
Otto18,33 %1,79 %  
Tchibo18,33 %1,79 %  
Mirka sport18,33 %1,79 %  
ne18,33 %1,79 %  
halens, bonprix18,33 %1,79 %  

Graf

7. Co nejčastěji nakupujete? (1 - nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
potraviny a nápoje1.51.179
oblečení2.9820.518
elektroniku3.6610.688
drogerii a kosmetiku2.4110.956

Graf

8. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení? (1- nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3- důležité, 4- nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
aktuální trendy, móda30.714
cena1.8210.647
kvalita1.6070.524
značka3.1250.609
jiné2.8211.361

Graf

9. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/ a u odpovědi: „jiné“ (nejdůležitější), napište prosím jaký:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

atraktivita

Barva, musí se mi to hodit ke gothic šatníku, musí to být pohodlné

jak mi sedí, jak se v něm cítí, jak s mi hodí do šatníku

jak mi sluší

jak mi to sedí, jestli se mi to líbí

jestli se mi líbí, přece:)

Jestli se mi to líbí jestli to dobře "sedí".

Originalita

pohodlnost

pohodlnost, smyslnost

Velikost

Vzhled

vzhled, materiál

10. Jste ochotni za kvalitu zaplatit vyšší cenu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2951,79 %51,79 %  
nevím1323,21 %23,21 %  
souhlasím1221,43 %21,43 %  
nesouhlasím11,79 %1,79 %  
spíše nesouhlasím11,79 %1,79 %  

Graf

11. Jestliže jste zaškrtli u otázky č. 10 odpověď: „souhlasím; spíše souhlasím“, uveďte prosím rozdíl ceny v %, kolik jste ochotni zaplatit navíc za kvalitu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20515,15 %8,93 %  
3039,09 %5,36 %  
10039,09 %5,36 %  
50%39,09 %5,36 %  
nevím26,06 %3,57 %  
20%26,06 %3,57 %  
1026,06 %3,57 %  
10%26,06 %3,57 %  
5026,06 %3,57 %  
15-20%13,03 %1,79 %  
ostatní odpovědi 10-20
40
pětset
60
100%
tolik % o kolik je daná věc kvalitnější
Error dělení nulou (nekvalitní prostě nekoupím :-)
25%
824,24 %14,29 % 

Graf

12. Jaké styly oblečení (sportovní, outdoorové, army, venkovské, společenské atd.) byste uvítali v nově otevřené prodejně?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
společenské1017,86 %17,86 %  
sportovní712,5 %12,5 %  
outdoorové35,36 %5,36 %  
sportovní, společenské23,57 %3,57 %  
elegantní23,57 %3,57 %  
sportovní, dětské11,79 %1,79 %  
nevím11,79 %1,79 %  
sportovní a pohodlné11,79 %1,79 %  
sportovní, elegantní11,79 %1,79 %  
Metalové.11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi street style
normální (džíny,košile, trička ard.)
sportovní, outdoorové,venkovské, společenské
etno
spolecenske.sportovni
ARMY
retro
originální trendové
outdoor, army, společenské
společenské, business, casual
společenské i sportovní
skate
casual
originální
normalni
gothic, metal
běžné nošení
na styly si nehraji
Ne příliš běžné.
šík
společenské, sportovní
spolecenske, na bezne noseni - pohodlne
běžné pro volný čas
ležérně elegantní
spolecenske
různé
sportovně elegantní
2748,21 %48,21 % 

Graf

13. Jak často si v průměru kupujete nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3– 4x do roka2035,71 %35,71 %  
vícekrát1832,14 %32,14 %  
4– 8x do roka1221,43 %21,43 %  
v průměru 1xročně610,71 %10,71 %  

Graf

14. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
231017,86 %17,86 %  
22712,5 %12,5 %  
21610,71 %10,71 %  
2447,14 %7,14 %  
2047,14 %7,14 %  
2547,14 %7,14 %  
3523,57 %3,57 %  
1723,57 %3,57 %  
3711,79 %1,79 %  
3911,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi 38
32
47
42
60
dvacetjedna
67
58
40
30
dvacetčtyři
29
41
27
26
1526,79 %26,79 % 

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4376,79 %76,79 %  
muž1323,21 %23,21 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1017,86 %17,86 %  
maturita610,71 %10,71 %  
střední s maturitou58,93 %8,93 %  
středoškolské47,14 %7,14 %  
Střední35,36 %5,36 %  
vysokoškolské35,36 %5,36 %  
SŠ s maturitou23,57 %3,57 %  
bakalářské23,57 %3,57 %  
23,57 %3,57 %  
úplné střední11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi SOU s maturitou
Střední s maturitou.
vysokoškolské - bakalář
SŠ odborná+maturita
Středoškolské odborné s maturitou
střední - dále studentka
středoškolské s maturitou
Střední škola s maturitou
SOU
zatim zš
vysokoškolské - Ing.
vš bc.
odborná střední škola s maturitou
gymnázium
vyučen
Bc.
V3
střední - gymnázium
1832,14 %32,14 % 

Graf

17. Z jakého jste kraje, města?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1425 %25 %  
Moravskoslezský47,14 %7,14 %  
Brno47,14 %7,14 %  
Beroun23,57 %3,57 %  
středočeský23,57 %3,57 %  
Středočeský kraj23,57 %3,57 %  
Trutnov23,57 %3,57 %  
Karlovarského11,79 %1,79 %  
Střeedočeský, Hořovice11,79 %1,79 %  
hl.m.Praha11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi Olomoucký kraj, Šumperk.
Pardubice
Pardubický
Pardubický kraj
zlínský
Moravskoslezský kraj, Frýdek-Místek
Ústí n.L.
moravsoslezský
Morava
Pelhřimov
Benešov
Královehradecký
jihočeský
Ćeské Budějovice
KHK
Teplice
Plzeň
ústecký kraj
Jihomoravský, Brno
karlovarský
Olomoucký kraj, Přerov
vysočina, golčův jeníkov
středočeský kraj, Český Brod
2341,07 %41,07 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení? (1- nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

2. Jste spokojeni s nabídkou oblečení?

5. Při využití nákupu přes internet: „Hraje roli při výběru zboží také cena poštovného?“

7. Co nejčastěji nakupujete? (1 - nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

8. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení? (1- nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3- důležité, 4- nedůležité)

10. Jste ochotni za kvalitu zaplatit vyšší cenu?

12. Jaké styly oblečení (sportovní, outdoorové, army, venkovské, společenské atd.) byste uvítali v nově otevřené prodejně?

13. Jak často si v průměru kupujete nové oblečení?

14. Váš věk

15. Pohlaví

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Z jakého jste kraje, města?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení? (1- nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

2. Jste spokojeni s nabídkou oblečení?

5. Při využití nákupu přes internet: „Hraje roli při výběru zboží také cena poštovného?“

7. Co nejčastěji nakupujete? (1 - nejčastěji, 2- často, 3- občas, 4- málokdy, 5 – nikdy)

8. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení? (1- nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3- důležité, 4- nedůležité)

10. Jste ochotni za kvalitu zaplatit vyšší cenu?

12. Jaké styly oblečení (sportovní, outdoorové, army, venkovské, společenské atd.) byste uvítali v nově otevřené prodejně?

13. Jak často si v průměru kupujete nové oblečení?

14. Váš věk

15. Pohlaví

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Z jakého jste kraje, města?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vonášková, S.Čeští spotřebitelé a ceny (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://cesti-spotrebitele-a-ceny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.