Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Cestování s vozíkem

Cestování s vozíkem

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Navrátilová
Šetření:08. 02. 2011 - 15. 02. 2011
Počet respondentů:13
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.62
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

         Jsem studentka 3. ročníku oboru Managementu cestovního ruchu a jako dobrovolnice pracuji s lidmi na vozíku. Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla spojit obě oblasti - píši na téma Specifika služeb cestovního ruchu pro handicapované klienty.
        Dotazník je určen pro osoby na vozíku případně jejich rodinných příslušníků.

Dotazník má za úkol zjistit Vaši zkušenosti s (bez)bariérovým cestováním.

Děkuji
 

Odpovědi respondentů

1. 1. Jak často jste účastníkem cestovního ruchu? (Cestování mimo místo svého trvalého bydliště, za účelem zábavy, poznání, relaxace apod.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) více jak 6x ročně538,46 %38,46 %  
c) 3-5x do roka430,77 %30,77 %  
b) 1-2x do roka323,08 %23,08 %  
a) méně než 1x ročně17,69 %7,69 %  

Graf

2. Jaký je nejčastější cíl Vaší rekreace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) tuzemsko969,23 %69,23 %  
b) zahraničí430,77 %30,77 %  

Graf

3. Prosím upřesněte druh rekreace (pobyt u moře, poznávací výlet, hory, příroda apod.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poznávací výlety325 %23,08 %  
Pobyt u moře216,67 %15,38 %  
výlet, příroda, kultura18,33 %7,69 %  
pobyt v tuzemsku v přírodě18,33 %7,69 %  
poznávací výlet18,33 %7,69 %  
pobyt u moře, na horách, cyklo, výlety do přírody18,33 %7,69 %  
pobyt u moře, poznávání18,33 %7,69 %  
hory, příroda, festivaly18,33 %7,69 %  
moře,hory18,33 %7,69 %  

Graf

4. Jaké dopravní služby nejčastěji využíváte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) osobní doprava 861,54 %61,54 %  
b) autobusová doprava 215,38 %15,38 %  
c) železniční doprava 215,38 %15,38 %  
d) letecká doprava17,69 %7,69 %  

Graf

5. . Při výběru zájezdu dáváte přednost:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) vlastnímu plánování1292,31 %92,31 %  
b) výběru z balíčků cestovní kanceláře17,69 %7,69 %  

Graf

6. Pokud jste někdy využili služeb cestovní kanceláře, ohodnoťte:Bezbariérovost pobočky CK

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostatečný327,27 %23,08 %  
chvalitebný327,27 %23,08 %  
nedostatečný218,18 %15,38 %  
dobrý218,18 %15,38 %  
výborný19,09 %7,69 %  

Graf

7. Pokud jste někdy využili služeb cestovní kanceláře, ohodnoťte: Nabídka služeb pro vozíčkáře :

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatečný436,36 %30,77 %  
dostatečný327,27 %23,08 %  
dobrý218,18 %15,38 %  
chvalitebný218,18 %15,38 %  

Graf

8. Pokud jste někdy využili služeb cestovní kanceláře, ohodnoťte: Ochota a profesionalita personálu

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný538,46 %38,46 %  
výborný323,08 %23,08 %  
dobrý323,08 %23,08 %  
dostatečný17,69 %7,69 %  
nedostatečný17,69 %7,69 %  

Graf

9. Pokud jste někdy využili služeb cestovní kanceláře, ohodnoťte: Pravdivost informací podaných CK v porovnáním s realitou

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný650 %46,15 %  
nedostatečný433,33 %30,77 %  
dobrý18,33 %7,69 %  
výborný18,33 %7,69 %  

Graf

10. Pokud jste někdy využili služeb cestovní kanceláře, ohodnoťte: Kvalita poskytovaných online operátorských služeb

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný433,33 %30,77 %  
nedostatečný325 %23,08 %  
výborný216,67 %15,38 %  
dostatečný216,67 %15,38 %  
dobrý18,33 %7,69 %  

Graf

11. S kým nejčastěji cestujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) s rodinou, přáteli, partnery13100 %100 %  

Graf

12. Znáte následující webové stránky, které poskytují informace o bezbariérovém cestování? www.svozikemnacestach.cz, www.jedemetaky.cz, www.project-athena.cz, www.blueflag.org, www.praguecityline.cz, cz.franceguide.com, www.bb-restaurace.cz

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano, ano, ano, ne, ano, ne, ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

některé ano

Neznám

neznám.

vůbec nevím, že něco takového existuje

www.svozikemnacestach.cz ANO

13. Pokud jste v předchozí otázce alespoň jednou odpověděli ANO, napište, prosím, zda vám informace zde nalezené pomohly a zda jste byli spokojeni, případně, co zde chybělo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Byla jsem více méně spokojené, i když jsem ještě tyto stránky k zájezdu nevyužila.

chybí mi konkrétnější popisy bezbariérovosti

14. Co považujete za největší problémy rozvoje bezbariérového cestování? Max. 3 • nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci • nevyškolenost personálu pracujícího v rámci cestovního ruchu • bezbariérové koridory pouze na vyžádání (některá letiště, nádraží apod.) • nedostatek veřejných bezbariérových WC • absence nízkopodlažních autobusů na dálkové trasy • vysoká bariérovost ubytovacích zařízení • bariérovost měst a obcí (obrubníky u chodníků, schody do veřejných budov, obchodů,…) • vlastní ___

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

• nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci • absence nízkopodlažních autobusů na dálkové trasy

absence nizkopodlažních autobusů na dálkové trasy,vysoká bariérovost ubytovacích zařízení

bezbariérové koridory pouzde na vyžádání, absence nízkopodlažních autobusů a bezbariérovost měst a obcí

Nedodržování vyhlášky 369/2009 i u nových objektů, schody do veřejných budov, nejasné označování v katalozích CK,že objekty jsou bezbariérové

nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci bariérovost měst a obcí (obrubníky u chodníků, schody do veřejných budov, obchodů,…) bezbariérové koridory pouze na vyžádání

nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci bezbariérové koridory pouze na vyžádání absence nízkopodlažních autobusů na dálkové trasy

nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci • nevyškolenost personálu pracujícího v rámci cestovního ruchu • některé bezbariérové koridory pouze na vyžádání (některá letiště, nádraží apod.) • žádná veřejná bezbariérová WC • absence nízkopodlažních autobusů na dálkové trasy • vysoká bariérovost ubytovacích zařízení • bariérovost měst a obcí (obrubníky u chodníků, schody do veřejných budov, obchodů,…atd.

nedostatek informací o bezbariérovosti v cílové destinaci • vysoká bariérovost ubytovacích zařízení

nedostatek veřejných bezbariérových WC • absence nízkopodlažních autobusů na dálkové trasy • vysoká bariérovost ubytovacích zařízení • bariérovost měst a obcí (obrubníky u chodníků, schody do veřejných budov, obchodů

nevyškolenost personálu, bariérovost ubytovacích zařízení

To, že se bezbariérové cestování bere jako problém, jako něco nadstandartního..

15. Uvítali byste možnost připojit si službu osobní asistence k balíčku služeb (zájezdu) přímo od cestovní kanceláře? (vyškolený asistent s praxí, znalostí destinace, za výhodnější cenu, než při sjednávání soukromé asistence)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1076,92 %76,92 %  
ne323,08 %23,08 %  

Graf

16. Pokud máte výraznou kladnou nebo zápornou zkušenost z Vaší dovolené, prosím, podělte se o ní. (jméno cestovní kanceláře, dopravních společností, destinace, jméno ubytovacího zařízení apod.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ck autoturist se snaží zajistit bezbariérové ubytování formou přímých dotazů v danné destinaci.

dle serveru www.jedemetaky.cz jsem vybral dovolenou v Beskydech, avšak byla to nejhorší dovolená v mém životě, veškeré výlety doporučené touto "observatoří" nebyli sjízdné s elektrickým vozíkem

Dovolená vhodná pro člověka na mechanickém vozíku s možnosti trochu chodit aspoň o francouzských holích.Byla to nádherná dovolená veškerý servis jak na pražském tak i na letišti na Korfu. Skvělé ubytování. Ale jen pro mechanický vozík elektrický by měl problém se otočit. Člověk by měl mít sebou asistenta. A výlet vhodný jen pro člověka co dokáže aspoň trochu ovládat nohy aby se dostal do autobusu. Báječný přístup do moře. World Travel destinace: Korfu Misto: Arillas studia Sea Breez

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Navrátilová, L.Cestování s vozíkem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://cestovani-s-vozikem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.