Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Cestovní atmosféra - Expressy ČD (Praha-Ostrava)

Cestovní atmosféra - Expressy ČD (Praha-Ostrava)

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Matoušek
Šetření:28. 02. 2013 - 09. 03. 2013
Počet respondentů:61
Počet otázek (max/průměr):12 / 9.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Lukáš Matoušek a jsem studentem Vysoké školy ekonomické v Praze.

 

Chtěl bych Vás poprosit o vyplnění tohoto dotazníku, týkajícího se cestovní atmosféry u společnosti České dráhy, na trase Praha-Ostrava.

 

Výsledky použiji ve své bakalářské práci v rámci kapitoly srovnání konkurenčního prostředí mezi společnostmi ČD, Leo Express a RegioJet.

 

Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho blízkého okolí ve společnosti České dráhy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5285,25 %85,25 %  
Ano914,75 %14,75 %  

Graf

2. Jak často využíváte expresních vlaků (nikoliv Pendolina) společnosti České dráhy na trase Praha-Ostrava? (stačí cestovat pouze na určitém úseku této trasy)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vícekrát za týdenotázka č. 3, jednou za týdenotázka č. 3, dvakrát do měsíceotázka č. 3, jednou za měsícotázka č. 3, méně než jednou za měsícotázka č. 3, s touto společností jsem na dané trase ještě necestoval → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než jednou za měsíc2038,46 %32,79 %  
dvakrát do měsíce1121,15 %18,03 %  
vícekrát za týden1019,23 %16,39 %  
jednou za měsíc611,54 %9,84 %  
s touto společností jsem na dané trase ještě necestoval59,62 %8,2 %  

Graf

3. Cestujete rád/a vlakem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, velmi rád/a2451,06 %39,34 %  
ano1327,66 %21,31 %  
spíše ne510,64 %8,2 %  
ne510,64 %8,2 %  

Graf

4. Zlepšila se podle Vás železniční doprava s nástupem konkurence?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevšiml/a jsem si zlepšení1736,17 %27,87 %  
ano, nepatrné zlepšení jsem zaznamenal/a1531,91 %24,59 %  
ano, velmi se zlepšila1225,53 %19,67 %  
spíše ne24,26 %3,28 %  
pozoruji zhoršení12,13 %1,64 %  

Graf

5. Co se Vám vybaví, když uslyšíte slovní spojení České dráhy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlak24,26 %3,28 %  
Modrá armáda; Čekej Dlouho.12,13 %1,64 %  
vlaky, tradice ...12,13 %1,64 %  
hlavní železniční dopravce12,13 %1,64 %  
Stagnující (ne)kvalita služeb na jiných linkách12,13 %1,64 %  
Nepříjemné hysterické průvodčí12,13 %1,64 %  
staré vlaky12,13 %1,64 %  
spolehlivost, dochvilnost, adekvatni cena a pohodli12,13 %1,64 %  
hnus, špína, protivný personál, vysoká cena12,13 %1,64 %  
Slušná firma, která obslouží celou železniční síť12,13 %1,64 %  
ostatní odpovědi Postupné zlepšování vozidel, personálu a služeb.
Železniční dopravce? Divná otázka.
zpozdění, špína
Státní dopravce nenabízející kvalitní služby, modernizace vozového parku
Čekej dlouho(času dost)... a neproklientský přístup
zkostnatělá společnost
pohodlí
Čekej Debile
zdražují?
zpoždění
čekej dlouho
nezájem o cestující, žádná kultura
Vlaky
klasika
předražené jízdné
ČD nedělají nic dokud jim neteče do bot. kultura cestování na jiných tratích mimo Praha - Ostrava, je tristní!!!
hrůza a děs! Čekej dacane!
čekáš dlouho? čekej dál!
Petr Žaluda
dříve nic moc, ale teď mnohem lepší - lepší služby, nové vozy,... :)
špína a sezení na zemi!
spokojenost.
čekáš dlouho?
Státní dopravce
zpoždění,
Obslužnost tam, kde ji potřebuji. Ne jen v Praze, Pardubicích, Olomouci a Ostravě.
špinavé vlaky:-)
přeplněné vlaky, zapocení lidi v uličkách a před záchodky
Hnus a smrad
"Čekej, debile" - zpoždění, staré a nekvalitní vybavení, hrubé chování personálu
zastaralost, nepohodlnost, špatné služby
nespolehlivost
cestování vlaky
jednicka na zeleznicnim trhu
monopol
Nic
3676,6 %59,02 % 

Graf

6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jak se Vám líbí vnější design vlaků2.8091.729
Jak jste spokojen/a s nastupováním do vlaku2.5961.432
Jak se Vám líbí vnitřní design vlaků3.0851.865
Jak hodnotíte mikroklimatické podmínky ve vlacích ČD (teplo, zima…)2.9151.993
Jak hodnotíte osvětlení ve vlacích2.5531.396
Jak jste spokojen/a s hlukem ve vlacích ČD2.7021.571
Jak jste spokojen/a s dispozičním řešením jednotlivých vozů (uspořádání kupé, velkoprostorové vozy…)2.4471.651
Jak hodnotíte pohodlnost sedadel2.7451.552
Je ve vlacích ČD dostatečný prostor pro zavazadla2.2131.912
Je ve vlacích ČD dostatečný prostor pro nohy2.5961.858
Jak hodnotíte vybavení vozů – (zásuvky, stolečky, možnost připojení k WIFI…)3.5741.819
Jaký je Váš názor na poskytované služby na palubě – (jídlo, pití, možnost nákupu jízdenek na pražskou MHD…)3.3192.132
Jak jste spokojen/a s chováním personálu2.4681.568
Jak hodnotíte vzhled personálu (jednotnost a vzhled uniforem, upravenost…)2.1061.372
Jak hodnotíte toalety ve vlacích ČD3.5322.249
Jaký je Váš názor na čistotu ve vlacích3.1061.797
Ohodnoťte vztah kvalita/cena poskytovaných služeb3.1911.942
Jaký bývá Váš nejčastější požitek z jízdy2.8091.729

Graf

7. Uveďte prosím jakékoliv pozitivní či negativní připomínky z cestování:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
.24,26 %3,28 %  
Čistota a odér toalet je zpravidla nevyhovující.12,13 %1,64 %  
výborné jídlo v jídelních vozech,12,13 %1,64 %  
Dostupné informace o výlukách a zpoždění, jízdenka není vázána na konkrétní vlak, zajištěny přípoje12,13 %1,64 %  
V případě potřeby zásahu vlakové čety (sousední kupé nebo i spolucestující se chovají jako z jiného světa) ji nemohu najít.12,13 %1,64 %  
Mám negativní i pozitivní zkušenost s průvodčími. Průvodčí mužského pohlaví bývají veselejší, ochotnější, jejich přístup je skvělý. Horší je to u žen - průvodčích, většinou jsou hysterické a postrádají schopnost řešit věci v klidu, nebo je vůbec řešit.12,13 %1,64 %  
převažují spíše negativní, hlavně po srovnání s konkurencí12,13 %1,64 %  
rychly, spolehlivy zpusob dopravy s ochotnym personalem, 30000km rocne bez jedineho problemu12,13 %1,64 %  
Při cestě s ČD cesta ubíhá příjemně 12,13 %1,64 %  
Česté překvapení mezi tím, co se o cestování s ČD povídá a skutečná realita je často mnohem lepší.12,13 %1,64 %  
ostatní odpovědi Zbytečné hlášení, stačí infopanely.
špinavé vagóny a toalety
nepohodlná sedadla, málo prostoru na nohy, kontroly jízdenek, drahé občerstvení
zpoždění, špína, staré vozy
+jezdí často, -v určitých hodinách jsou plné
Kdyby šlo na mé trase jezdit s RJ, využil bych raději jejich služeb.
nevychovaní spolucestující
častější spoje, jízdenky kdekoliv, nepohodlí, zpoždění, málo místa
u některých vlaků se těžko otevírají dveře, ochotný personál
pokud to nebude nezbytně nutné, tak nikdy více
Ještě že mají ty zásuvky.
špína, spolucestující, málo místa
zapáchající toalety až do kupé; přeplněnost, mnohokrát jsem celou jízdu stála s dalšími cestujícími na chodbě; v zimě přetopeno nebo naopak celá cesta strávená v bundě; v létě když nefunguje správně klimatizace vzduch na odpadnutí - nelze otevřít okna
ČD jsou pro mě při cestování mezi Prahou a Ostravou poslední možnou variantou.
Zima, nedodržují řazení, třeba chybí restaurační vůz, nebo vůz 1. třídy, v létě horko - buďto klimatisaci vůbec nemají, nebo je pokažená, prostě hrůza. Díky ČD jsem přestal vlakem jezdit.
nemám
vozy nic moc
ve vozech B na rychlících Praha>Brno přes Pardubice skoro vždy počůrané wc :(
už k vůli ČD nejezdím vlakem.... negativní? humus špína, blikající světla, málo prostoru k sezení, blbý nástup do vlaku, hluk, zima, třesy, zpoždění... měli by ČD zakázat!
při zpoždění lze využít jiného spoje ČD.
vypnuté topení, nefungující klimatizace
přeplněnost vlaků a dlouhá doba cesty
Příjemné cestování a nejlevnější cena.Zhasnuté kupé a pozorování noční krajiny wow:o :)
...
+dopraví mě i z jiných stanic na této trase, - vysoká přeplněnost ve čtvrtek, pátek a v neděli
Mám psa a ten je ve vlaku problém, neustále mě nutí, aby byl v tašce na zemi, když tam není místo ani na nohy. Taška bez psa nikomu na sedadle navadí, jak je tam malý pes, je to problém.
málo zapojených vagonů na této trase, ač ví, že lidi jezdí - vlaky nepřidají jen protože ví, že ti lidi stejně pojedou, i když pojedou často za velmi nepříjemnýchpodmínek - obzvlášť v letních a zimních měsících
zadne nemam,prosteprumer,nic, nastesti to neni tak hrozne, kdyz vznikla konkurence,trochu se zbrchali.
Cestování vlakem s ČD považuji za nutné zlo, ale bohužel nemám žádnou rozumnou možnost využívat vlaky konkurečních společností. Vadí mi věčná zpoždění, horko ve vagonech a nevychované pokladní. Kdybych měla jinou možnost cestování, určitě bych jí využila.
nejsou
- častá zpoždění, odporné hygienické zařízení; + vysoká frekvence
nefukčnost topení
netreba dlouze predem rezervovat, koupim listek a jedu
špína
Zpoždění
pohodlí
3676,6 %59,02 % 

Graf

8. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2757,45 %44,26 %  
muž2042,55 %32,79 %  

Graf

9. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let3370,21 %54,1 %  
26-35 let1225,53 %19,67 %  
36-50 let12,13 %1,64 %  
méně než 18 let12,13 %1,64 %  

Graf

10. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou2451,06 %39,34 %  
vysokoškolské1736,17 %27,87 %  
vyšší odborné36,38 %4,92 %  
základní24,26 %3,28 %  
vyučen/a12,13 %1,64 %  

Graf

11. Profese:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student2961,7 %47,54 %  
jiné510,64 %8,2 %  
úředník/ce48,51 %6,56 %  
manuálně pracující36,38 %4,92 %  
podnikatel/ka36,38 %4,92 %  
nezaměstnaný24,26 %3,28 %  
učitel/ka12,13 %1,64 %  

Graf

12. Čistý měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5000 Kč1940,43 %31,15 %  
5001-10 000 Kč1021,28 %16,39 %  
10 001–15 000 Kč714,89 %11,48 %  
20 001-30 000 Kč612,77 %9,84 %  
15 001–20 000 Kč48,51 %6,56 %  
30 001–40 000 Kč12,13 %1,64 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

  • odpověď Je ve vlacích ČD dostatečný prostor pro zavazadla=1:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jak jste spokojen/a s dispozičním řešením jednotlivých vozů (uspořádání kupé, velkoprostorové vozy…)=1 na otázku 6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

8. Pohlaví:

  • odpověď žena:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jaký je Váš názor na čistotu ve vlacích=4 na otázku 6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

9. Věk:

  • odpověď 18-25 let:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 11. Profese:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 5000 Kč na otázku 12. Čistý měsíční příjem:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, velmi se zlepšila na otázku 4. Zlepšila se podle Vás železniční doprava s nástupem konkurence?

11. Profese:

  • odpověď student:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 5000 Kč na otázku 12. Čistý měsíční příjem:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho blízkého okolí ve společnosti České dráhy?

2. Jak často využíváte expresních vlaků (nikoliv Pendolina) společnosti České dráhy na trase Praha-Ostrava? (stačí cestovat pouze na určitém úseku této trasy)

3. Cestujete rád/a vlakem?

4. Zlepšila se podle Vás železniční doprava s nástupem konkurence?

6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

8. Pohlaví:

9. Věk:

10. Vzdělání:

11. Profese:

12. Čistý měsíční příjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho blízkého okolí ve společnosti České dráhy?

2. Jak často využíváte expresních vlaků (nikoliv Pendolina) společnosti České dráhy na trase Praha-Ostrava? (stačí cestovat pouze na určitém úseku této trasy)

3. Cestujete rád/a vlakem?

4. Zlepšila se podle Vás železniční doprava s nástupem konkurence?

6. Následující sadu otázek ohodnoťte prosím jako ve škole (1-nejlepší, 5-nejhorší). Hodnoťte pouze kvalitu expresních vlaků Českých drah na trase Praha-Ostrava či na části této trasy:

8. Pohlaví:

9. Věk:

10. Vzdělání:

11. Profese:

12. Čistý měsíční příjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Matoušek, L.Cestovní atmosféra - Expressy ČD (Praha-Ostrava) (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://cestovni-atmosfera-expressy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.