Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Krátký dotazník týkající se Cestovního ruchu

Krátký dotazník týkající se Cestovního ruchu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Michalík
Šetření:16. 10. 2015 - 23. 12. 2015
Počet respondentů:251
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkuji za vyplnění krátkého dotazníku, který bude použit pro diplomovou práci zabývající se cestovním ruchem v Olomouckém kraji.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U otázek 6,8,9,10 možno označit více odpovědí.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je místo Vašeho bydliště ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiný kraj19477,29 %77,29 %  
Olomoucký kraj5722,71 %22,71 %  

Graf

2. Kolik je Vám let ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 a méně12650,2 %50,2 %  
26 - 355120,32 %20,32 %  
36 - 454116,33 %16,33 %  
46 - 55259,96 %9,96 %  
56 - 6562,39 %2,39 %  
65 a více20,8 %0,8 %  

Graf

3. Trávil/a jste někdy dovolenou v Olomouckém kraji ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE14256,57 %56,57 %  
ANO10943,43 %43,43 %  

Graf

4. Jak hodnotíte nabídku cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím / Bez odpovědi10541,83 %41,83 %  
Velmi dobrá5923,51 %23,51 %  
Dostatečná5823,11 %23,11 %  
Nedostatečná166,37 %6,37 %  
Výborná135,18 %5,18 %  

Graf

5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím / Bez odpovědi10943,43 %43,43 %  
Velmi dobrá6325,1 %25,1 %  
Dostatečná5521,91 %21,91 %  
Výborná145,58 %5,58 %  
Nedostatečná103,98 %3,98 %  

Graf

6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výlet či pobyt v přírodě10943,43 %43,43 %  
Žádné aktivity jsem nevyužil10039,84 %39,84 %  
Kulturní atraktivity / kulturní akce9136,25 %36,25 %  
Sportovní aktivity6525,9 %25,9 %  
Pobyt v lázních2710,76 %10,76 %  
Bordel10,4 %0,4 %  
Přijímač na povinné vojně v Přerově duben 199910,4 %0,4 %  
Ne, nikdy jsem tam nebyla10,4 %0,4 %  
Výstavy a soutěže psů.10,4 %0,4 %  
ubytování, stravování10,4 %0,4 %  
různé10,4 %0,4 %  
Flora 10,4 %0,4 %  
Žlutá vila Olomouc 10,4 %0,4 %  
FLORA-výstavy10,4 %0,4 %  

Graf

7. Jaký dopravní prostředek byl hlavním pro cestování za atraktivitami v rámci Olomouckého kraje ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Automobil8935,46 %35,46 %  
Necestoval jsem za atraktivitami Olomouckého kraje8333,07 %33,07 %  
Vlak3413,55 %13,55 %  
Kombinace dopravních prostředků, MHD3011,95 %11,95 %  
Autobus103,98 %3,98 %  
Kolo51,99 %1,99 %  

Graf

8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové stránky11244,62 %44,62 %  
Nesetkal9638,25 %38,25 %  
Sociální sítě6325,1 %25,1 %  
Noviny a časopisy5321,12 %21,12 %  
Turistický průvodce kraje4819,12 %19,12 %  
Informační centrum4216,73 %16,73 %  
Rádio či TV4116,33 %16,33 %  
Inzerce v dopravních prostředcích218,37 %8,37 %  
Veletrhy207,97 %7,97 %  
Bannerová reklama114,38 %4,38 %  
Je nenulová pravděpodobnost, že setkal, ale aktuálně si nevybavuji10,4 %0,4 %  
rodina10,4 %0,4 %  
orientuji se podle vlastních potřeb10,4 %0,4 %  
znami10,4 %0,4 %  

Graf

9. Znáte některé z těchto internetových stránek alespoň podle jména?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám žádnou z výše uvedených12148,21 %48,21 %  
navstivtejeseniky.cz5923,51 %23,51 %  
jesenikytourism.cz5722,71 %22,71 %  
strednimorava-tourism.cz5220,72 %20,72 %  
tourism.olomouc.eu3714,74 %14,74 %  
ok-tourism.cz3011,95 %11,95 %  
moraviaforyou.cz166,37 %6,37 %  

Graf

10. Jaké jsou podle Vás nedostatky v Olomouckém kraji týkající se cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedostatečná propagace15963,35 %63,35 %  
Špatná dopravní infrastruktura4417,53 %17,53 %  
Nedostatečná nabídka přírodních atraktivit4116,33 %16,33 %  
Nízká nabídka ubytovacích a stravovacích zařízení3714,74 %14,74 %  
Nízký počet lázeňských zařízení2811,16 %11,16 %  
Nedostatečná kulturní nabídka2610,36 %10,36 %  
nevím145,58 %5,58 %  
"bothies"10,4 %0,4 %  
Drahý anál.10,4 %0,4 %  
špatný a neochotný personál10,4 %0,4 %  
špatné spojení přes hranice krajů do Pardubického kraje a do Polska10,4 %0,4 %  
Zadne10,4 %0,4 %  
-10,4 %0,4 %  
nezjistila jsem závažné nedostatky10,4 %0,4 %  
špatné či žádné značení cyklostezek10,4 %0,4 %  
taktová železniční doprava na Jesenicku10,4 %0,4 %  
nízka profesionalita personálu (ubytování, restaurace, wellness, sportoviště)10,4 %0,4 %  
žádná10,4 %0,4 %  
nic z výše uvedeného10,4 %0,4 %  
V okolí Olomouce chybí kemp.10,4 %0,4 %  
nevím, nikdy mne ten kraj nezajímal10,4 %0,4 %  
nevím, nebyla jsem v OK10,4 %0,4 %  
Sinice ve vodě 10,4 %0,4 %  
nevím, moc se o to nezajímám10,4 %0,4 %  
drahé ubytování10,4 %0,4 %  
neviem10,4 %0,4 %  
nic10,4 %0,4 %  
žádné10,4 %0,4 %  
využití pro děti 10,4 %0,4 %  

Graf

11. Atraktivnost Olomouckého kraje pro cestovní ruch je podle Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stejná jako u ostatních krajů9035,86 %35,86 %  
Lehce vyšší oproti ostatním krajům5923,51 %23,51 %  
Lehce nižší oproti ostatním krajům5722,71 %22,71 %  
Nízká oproti ostatním krajům3614,34 %14,34 %  
Vysoká oproti ostatním krajům93,59 %3,59 %  

Graf

12. Viděla/a jste někdy už následující logo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE17870,92 %70,92 %  
ANO7329,08 %29,08 %  

Graf

13. Viděla/a jste někdy už následující logo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE13553,78 %53,78 %  
ANO11646,22 %46,22 %  

Graf

14. Olomouc region card a Jeseníky region card jsou turistickými kartami, které nabízí slevy a vstupy zdarma na vybrané turistické atraktivity a dopravu v rámci kraje. Setkal/a jste se s některou ze zmíněných turistických karet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20882,87 %82,87 %  
ano4317,13 %17,13 %  

Graf

15. Jaká je pravděpodobnost Vašeho zakoupení Olomouc region card během potencionálního trávení volného času v Olomouckém kraji při ceně 240 Kč/2 dny, nebo 480 Kč/5 dní.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravděpodobně bych si ji nekoupil10742,63 %42,63 %  
Pravděpodobně bych si ji koupil6827,09 %27,09 %  
Koupil bych si ji4216,73 %16,73 %  
Nechci31,2 %1,2 %  
špatně konstruované odpovědi - Koupě podmíněna zájmem o konkrétní slevy, tj. výhodností pro mé cestovní plány10,4 %0,4 %  
Protoč.10,4 %0,4 %  
jezdím autem10,4 %0,4 %  
Neznam podminky10,4 %0,4 %  
v Jesenících zpravidla trávím více dnů na chalupě, výlety i kulturní akce se snažím rozložit do většího časového období10,4 %0,4 %  
Propočítal bych s ohledem na plán daného pobytu úspory a rozhodl se podle výsledku.10,4 %0,4 %  
tam nepojedu10,4 %0,4 %  
mě nezajímá10,4 %0,4 %  
Do Olomouce se vůbec v nejbližší době nedostanu.10,4 %0,4 %  
ne, prostě ne, je to drahý.10,4 %0,4 %  
jezdíme poslední leta do Krkonoš, Jeseníky jsou zbytecne daleko10,4 %0,4 %  
pojedu autem10,4 %0,4 %  
je to drahý jako prase10,4 %0,4 %  
nehodlám se vydat do Olomouckého kraje10,4 %0,4 %  
momentálně nenavštěvuji Olomoucký kraj10,4 %0,4 %  
do Olomouce nejezdím10,4 %0,4 %  
aktuálně nevím, co by mi přinesla10,4 %0,4 %  
bych ji nevyužila10,4 %0,4 %  
trávím čas v přírodě, mimo civilizaci10,4 %0,4 %  
netuším, za co je utrácím a jaké to má pro mne výhody!10,4 %0,4 %  
Aby se to vyplatilo, musíte během relativně krátké doby navštívit hodně atrakcí, ale já se nerad moc honím, 10,4 %0,4 %  
je to pro mě daleký kraj10,4 %0,4 %  
nevím, co s ní10,4 %0,4 %  
nyní neznám podmínky, takže nemohu odpovědět, jestli bych si ji koupila.10,4 %0,4 %  
Ji nevyužiji10,4 %0,4 %  
Tento typ karet nevyhledávám, vždy si platím v plné výši pouze konkrétně vybrané vstupy.10,4 %0,4 %  
cestuji minimálně10,4 %0,4 %  
nevím co přesně nabízí10,4 %0,4 %  
drahé, nevyužil bych10,4 %0,4 %  
nemám v úmyslu cestovat do Olomouce10,4 %0,4 %  
nevidím důvod ke koupi10,4 %0,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Trávil/a jste někdy dovolenou v Olomouckém kraji ?

  • odpověď ANO:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výborná na otázku 5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobyt v lázních na otázku 6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?
  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Necestoval jsem za atraktivitami Olomouckého kraje na otázku 7. Jaký dopravní prostředek byl hlavním pro cestování za atraktivitami v rámci Olomouckého kraje ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné aktivity jsem nevyužil na otázku 6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím / Bez odpovědi na otázku 4. Jak hodnotíte nabídku cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím / Bez odpovědi na otázku 5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízká oproti ostatním krajům na otázku 11. Atraktivnost Olomouckého kraje pro cestovní ruch je podle Vás:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nesetkal na otázku 8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?

5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

  • odpověď Nevím / Bez odpovědi:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím / Bez odpovědi na otázku 4. Jak hodnotíte nabídku cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?

  • odpověď Žádné aktivity jsem nevyužil:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Necestoval jsem za atraktivitami Olomouckého kraje na otázku 7. Jaký dopravní prostředek byl hlavním pro cestování za atraktivitami v rámci Olomouckého kraje ?

8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?

  • odpověď Internetové stránky:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Veletrhy na otázku 8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výborná na otázku 5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je místo Vašeho bydliště ?

2. Kolik je Vám let ?

3. Trávil/a jste někdy dovolenou v Olomouckém kraji ?

4. Jak hodnotíte nabídku cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?

7. Jaký dopravní prostředek byl hlavním pro cestování za atraktivitami v rámci Olomouckého kraje ?

8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?

9. Znáte některé z těchto internetových stránek alespoň podle jména?

10. Jaké jsou podle Vás nedostatky v Olomouckém kraji týkající se cestovního ruchu?

11. Atraktivnost Olomouckého kraje pro cestovní ruch je podle Vás:

12. Viděla/a jste někdy už následující logo?

14. Olomouc region card a Jeseníky region card jsou turistickými kartami, které nabízí slevy a vstupy zdarma na vybrané turistické atraktivity a dopravu v rámci kraje. Setkal/a jste se s některou ze zmíněných turistických karet?

15. Jaká je pravděpodobnost Vašeho zakoupení Olomouc region card během potencionálního trávení volného času v Olomouckém kraji při ceně 240 Kč/2 dny, nebo 480 Kč/5 dní.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je místo Vašeho bydliště ?

2. Kolik je Vám let ?

3. Trávil/a jste někdy dovolenou v Olomouckém kraji ?

4. Jak hodnotíte nabídku cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

5. Jak hodnotíte kvalitu služeb poskytovaných v rámci cestovního ruchu v Olomouckém kraji ?

6. Využil/a jste některou z následujících aktivit v Olomouckém kraji ?

7. Jaký dopravní prostředek byl hlavním pro cestování za atraktivitami v rámci Olomouckého kraje ?

8. Setkal/a jste se s informacemi o cestovním ruchu v Olomouckém kraji? Pokud ano, jakou formou ?

9. Znáte některé z těchto internetových stránek alespoň podle jména?

10. Jaké jsou podle Vás nedostatky v Olomouckém kraji týkající se cestovního ruchu?

11. Atraktivnost Olomouckého kraje pro cestovní ruch je podle Vás:

12. Viděla/a jste někdy už následující logo?

14. Olomouc region card a Jeseníky region card jsou turistickými kartami, které nabízí slevy a vstupy zdarma na vybrané turistické atraktivity a dopravu v rámci kraje. Setkal/a jste se s některou ze zmíněných turistických karet?

15. Jaká je pravděpodobnost Vašeho zakoupení Olomouc region card během potencionálního trávení volného času v Olomouckém kraji při ceně 240 Kč/2 dny, nebo 480 Kč/5 dní.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Michalík, D.Krátký dotazník týkající se Cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://cestovni-ruch-olomouc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.