Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > kvalita služeb v cestovním ruchu

kvalita služeb v cestovním ruchu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Tomčová
Šetření:24. 09. 2013 - 04. 10. 2013
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):24 / 17.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:62,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Co si vybavíte, když se řekne Šumava?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lesy712,5 %12,5 %  
hory712,5 %12,5 %  
Les47,14 %7,14 %  
chleba35,36 %5,36 %  
Národní park23,57 %3,57 %  
příroda23,57 %3,57 %  
příroda, lesy, parky11,79 %1,79 %  
Lesy,klid a relativně nedotčená příroda.11,79 %1,79 %  
hory a lyzovani11,79 %1,79 %  
pohoří11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi Klid
Hory, lesy, turistika,příroda
Přírodu,lesy,film Král Šumavy.
Jižní Čechy, lesy, jízdu na kole, turistiku, relax
NP
Příroda, sport
Parádní opice
Otava
hory, lesy
Hezká příroda
Lesy hluboké
Vltavu, lesy, jezera
odpočinek
Lyžování,hory,zabava
černé a čertovo jezero, lesy
příroda, hory, jezero
Lesy, hory
lesy, řeky
krásná příroda
krásnou oblast
Horská příroda
krásna krajina
nic
Prales
pohoří, nádherná příroda
lesy,jezera,hvězdárna
hory, koupání
2748,21 %48,21 % 

Graf

2. Navštívili jste někdy region Šumava?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 3, NEotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO3358,93 %58,93 %  
NE2341,07 %41,07 %  

Graf

3. v Jaké sezóně jste navštívili tento turistický region?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Léto1854,55 %32,14 %  
Zima927,27 %16,07 %  
Podzim39,09 %5,36 %  
Jaro39,09 %5,36 %  

Graf

4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7 a více1236,36 %21,43 %  
4-61236,36 %21,43 %  
1-3927,27 %16,07 %  

Graf

5. Jaký druh ubytování si vybíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Penzion2266,67 %39,29 %  
Jiné721,21 %12,5 %  
Ubytování v soukromí39,09 %5,36 %  
Vleký hotel13,03 %1,79 %  

Graf

6. Vyhledáváte spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sportovní dovolenou1751,52 %30,36 %  
Rekreaci a odpočinek1030,3 %17,86 %  
Poznávací dovolenou412,12 %7,14 %  
vyžití s dětmi13,03 %1,79 %  
turistika13,03 %1,79 %  

Graf

7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1957,58 %33,93 %  
nevím1133,33 %19,64 %  
ne39,09 %5,36 %  

Graf

8. Hodnocení stávající infrastruktury

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný1648,48 %28,57 %  
dobrý1442,42 %25 %  
výborný26,06 %3,57 %  
dostatečný13,03 %1,79 %  

Graf

9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poznání regionu (zvědavost)1133,33 %19,64 %  
Opakaovaná návštěva1133,33 %19,64 %  
Doporučení (např. od známých, rodina, recenze na internetu)1030,3 %17,86 %  
Školní výlet13,03 %1,79 %  

Graf

10. Ochutnali jste při návštěvě Šumavy nějaký místní produkt?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2887,5 %50 %  
domaci livance s boruvkami13,13 %1,79 %  
bramboračku s houbama13,13 %1,79 %  
šumavské kyselo13,13 %1,79 %  
pivo, místní jídlo13,13 %1,79 %  

Graf

11. Byli jste spokojeni s ubytovacími a stravovacími službami? (1- je zcela spokojen, 5- úplně nespokojen)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný1648,48 %28,57 %  
výborný927,27 %16,07 %  
dobrý721,21 %12,5 %  
nedostatečný13,03 %1,79 %  

Graf

12. Orientujete se při výběru ubytování podle Mezinárodních systémů kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3867,86 %67,86 %  
ano1832,14 %32,14 %  

Graf

13. Pokud byste měli příležitost, dali byste přednost spíše tradičnímu ubytování v duchu místní krajiny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5089,29 %89,29 %  
ne610,71 %10,71 %  

Graf

14. Znáte některé z následujících standardů kvality uplatňovaných ve službách turismu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Systém hvězdiček označující rozsah a úroveň ubytovacích zařízení5191,07 %91,07 %  
Označení Regionální produkt2646,43 %46,43 %  
Systém značení informačních středisek1933,93 %33,93 %  
Logo Cyklisté vítáni1933,93 %33,93 %  
Logo CzechSpecials916,07 %16,07 %  
Ne35,36 %5,36 %  

Graf

15. Setkali jste se někady s pojmem CzechSpecials?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4478,57 %78,57 %  
Ano1221,43 %21,43 %  

Graf

16. Byli jste spokojeni s kvalitou v takto označené restauraci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano975 %16,07 %  
nevím325 %5,36 %  

Graf

17. Slyšeli jste někdy pojem regionální produkt?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4682,14 %82,14 %  
ne1017,86 %17,86 %  

Graf

18. Co podle Vás může být cílem tohoto označení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomoc místním výrobcům4071,43 %71,43 %  
Zviditelnění regionu3664,29 %64,29 %  
Vzestup prestiže výrobků v tuzemsku a zahraničí2341,07 %41,07 %  
Posílení sounáležitosti místních obyvatel s regionem1425 %25 %  
Přínos peněz do státní pokladny47,14 %7,14 %  
Nevím35,36 %5,36 %  

Graf

19. Setkali jste se někdy s označením "Šumava - originální produkt"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 20, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5089,29 %89,29 %  
Ano610,71 %10,71 %  

Graf

20. V jaké souvislosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při návštěvě regionu350 %5,36 %  
Při nákupu potravin v supermarketu233,33 %3,57 %  
Při nákupu na farmářském trhu233,33 %3,57 %  
Na internetu116,67 %1,79 %  

Graf

21. Byli jste spokojeni s kvalitou takto označených výrobků?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano583,33 %8,93 %  
nevím116,67 %1,79 %  

Graf

22. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4682,14 %82,14 %  
Muž1017,86 %17,86 %  

Graf

23. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let3664,29 %64,29 %  
31-40 let916,07 %16,07 %  
do 20 let814,29 %14,29 %  
41-50 let23,57 %3,57 %  
51 a více let11,79 %1,79 %  

Graf

24. Vaše dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyokoškolské2442,86 %42,86 %  
Úplné střední s maturitou1933,93 %33,93 %  
Vyšší odborné58,93 %8,93 %  
Vyuční list47,14 %7,14 %  
Základní47,14 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Navštívili jste někdy region Šumava?

  • odpověď ANO:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Léto na otázku 3. v Jaké sezóně jste navštívili tento turistický region?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4-6 na otázku 4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 7 a více na otázku 4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penzion na otázku 5. Jaký druh ubytování si vybíráte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rekreaci a odpočinek na otázku 6. Vyhledáváte spíše:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sportovní dovolenou na otázku 6. Vyhledáváte spíše:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobrý na otázku 8. Hodnocení stávající infrastruktury
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi chvalitebný na otázku 8. Hodnocení stávající infrastruktury
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení (např. od známých, rodina, recenze na internetu) na otázku 9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Opakaovaná návštěva na otázku 9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poznání regionu (zvědavost) na otázku 9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Ochutnali jste při návštěvě Šumavy nějaký místní produkt?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi chvalitebný na otázku 11. Byli jste spokojeni s ubytovacími a stravovacími službami? (1- je zcela spokojen, 5- úplně nespokojen)

10. Ochutnali jste při návštěvě Šumavy nějaký místní produkt?

  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4-6 na otázku 4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poznání regionu (zvědavost) na otázku 9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi chvalitebný na otázku 11. Byli jste spokojeni s ubytovacími a stravovacími službami? (1- je zcela spokojen, 5- úplně nespokojen)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Navštívili jste někdy region Šumava?

3. v Jaké sezóně jste navštívili tento turistický region?

4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?

5. Jaký druh ubytování si vybíráte?

6. Vyhledáváte spíše:

7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?

8. Hodnocení stávající infrastruktury

9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?

10. Ochutnali jste při návštěvě Šumavy nějaký místní produkt?

11. Byli jste spokojeni s ubytovacími a stravovacími službami? (1- je zcela spokojen, 5- úplně nespokojen)

12. Orientujete se při výběru ubytování podle Mezinárodních systémů kvality?

13. Pokud byste měli příležitost, dali byste přednost spíše tradičnímu ubytování v duchu místní krajiny?

14. Znáte některé z následujících standardů kvality uplatňovaných ve službách turismu?

15. Setkali jste se někady s pojmem CzechSpecials?

17. Slyšeli jste někdy pojem regionální produkt?

18. Co podle Vás může být cílem tohoto označení?

19. Setkali jste se někdy s označením "Šumava - originální produkt"?

22. Pohlaví:

23. Věk

24. Vaše dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Navštívili jste někdy region Šumava?

3. v Jaké sezóně jste navštívili tento turistický region?

4. Kolik dní jste strávili na Šumavě?

5. Jaký druh ubytování si vybíráte?

6. Vyhledáváte spíše:

7. Myslíte si, že má Šumava dostatečnou infrastrukturu pro sportovně-rekreační aktivity (cyklostezky, turistické stezky, dětská hřiště)?

8. Hodnocení stávající infrastruktury

9. Proč jste si vybrali právě Šumavský region?

10. Ochutnali jste při návštěvě Šumavy nějaký místní produkt?

11. Byli jste spokojeni s ubytovacími a stravovacími službami? (1- je zcela spokojen, 5- úplně nespokojen)

12. Orientujete se při výběru ubytování podle Mezinárodních systémů kvality?

13. Pokud byste měli příležitost, dali byste přednost spíše tradičnímu ubytování v duchu místní krajiny?

14. Znáte některé z následujících standardů kvality uplatňovaných ve službách turismu?

15. Setkali jste se někady s pojmem CzechSpecials?

17. Slyšeli jste někdy pojem regionální produkt?

18. Co podle Vás může být cílem tohoto označení?

19. Setkali jste se někdy s označením "Šumava - originální produkt"?

22. Pohlaví:

23. Věk

24. Vaše dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tomčová , J.kvalita služeb v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://cestovni-ruch-produkt.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.