Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Cestovní ruch v oblasti Krkonoš

Cestovní ruch v oblasti Krkonoš

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Podroužková
Šetření:04. 03. 2011 - 11. 03. 2011
Počet respondentů:163
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce a týká se cestování v Krkonoších.

 

Vyplění tohoto dotazníku ne anonymní.

 

Předem Vám děkuji za čas věnovaný vyplnění tohoto dotazníku.

 

Martina Podroužková

Odpovědi respondentů

1. Jak často jezdíte na dovolenou (tuzemskou i zahraniční)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x ročně.6640,49 %40,49 %  
2x ročně.3722,7 %22,7 %  
Méně než 1x ročně.3018,4 %18,4 %  
Častěji.3018,4 %18,4 %  

Graf

2. Jak často jezdíte na tuzemskou dovolenoou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x ročně.7747,24 %47,24 %  
Méně než 1x ročně.5634,36 %34,36 %  
2x ročně.2012,27 %12,27 %  
Častěji.106,13 %6,13 %  

Graf

3. Navštívil/a jste někdy oblast Krkonoš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14588,96 %88,96 %  
Ne1811,04 %11,04 %  

Graf

4. S jakou příležitostí byla tato návštěva spojena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výlet8558,62 %52,15 %  
Dovolená7048,28 %42,94 %  
Rodinné setkání1913,1 %11,66 %  
Jiné1611,03 %9,82 %  
Silvestr138,97 %7,98 %  
Firemní akce117,59 %6,75 %  
Oslava 74,83 %4,29 %  

Graf

5. V jakém ročním období jste Krkonoše navštívil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V zimě.6444,14 %39,26 %  
V létě.5739,31 %34,97 %  
Na podzim.1611,03 %9,82 %  
Na jaře.85,52 %4,91 %  

Graf

6. Byla Vaše návštěva Krkonoš spojena také s nějakou aktivitou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zimní sporty (lyže, snowboard, sáňky,....).5940,69 %36,2 %  
Pěští turistika.5235,86 %31,9 %  
Výlety do blízkého okolí.1913,1 %11,66 %  
Cyklistika.64,14 %3,68 %  
nic21,38 %1,23 %  
geocaching10,69 %0,61 %  
vše, co Krkonoše nabízejí10,69 %0,61 %  
cyklo, tutistika i vylety10,69 %0,61 %  
jezdíme celý rok a děláme všechny uvedené aktivity10,69 %0,61 %  
žiju zde10,69 %0,61 %  
ziju tam..10,69 %0,61 %  
dětské tábory10,69 %0,61 %  

Graf

7. Co je prvotní ukazatel, podle kterého vybíráte oblast, kterou navštívíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přírodní krásy.6142,07 %37,42 %  
Turistické, cyklistické či běžkařské (sjezdové) možnosti aktivit.5940,69 %36,2 %  
Turisticky atraktivní oblasti (hrady, zámky, muzea, jeskyně, památky...).4128,28 %25,15 %  
Vodní plochy s možností koupání, případně s možností využití vodních atrakcí (bazény, aquaparky).3020,69 %18,4 %  
Jiné.138,97 %7,98 %  

Graf

8. Jaká jsou Vaše kriteria výběru ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Penzion či hotel se zajištěným stravováním.6947,59 %42,33 %  
Penzion s vlastním vařením.3423,45 %20,86 %  
Jiné.1510,34 %9,2 %  
Přespání u příbuzných či známých.149,66 %8,59 %  
Camp, ubytovna či pouze parking s přespáním v autě.138,97 %7,98 %  

Graf

9. Které z nabízených služeb nejvíce ovlivní Váš výběr ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vybavenost pokojů (sociální zařízení, tv, lednice).7048,28 %42,94 %  
Sportovní příležitosti (hřiště, tenisové kurty, zapůjčení sportovního náčiní).3322,76 %20,25 %  
Jiné.2920 %17,79 %  
Dostupnost (příjezd dopravním prostředkem přímo k objektu).2819,31 %17,18 %  
Zábava pro děti (prolézačky, pískoviště,....).2517,24 %15,34 %  
Bazén, vířivka, sauna, příp. solárium.2215,17 %13,5 %  
Možnost wi-fi (bezdrátového připojení k internetu).1611,03 %9,82 %  
Možnost vzít si s sebou domácího mazlíčka.138,97 %7,98 %  
Masáže, fitness.53,45 %3,07 %  
Bazén, výřivka, sauna, příp. solárium.21,38 %1,23 %  

Graf

10. Jaké oblasti ke zlepšení byste uvedli pro zlepšení úrovně turistické atraktivity Krkonoš?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

... větší počet cyklotras.

cennová konkurence schopnost vůči zahraničním nabídkám (zejména srovn. v zimním období)

černá hora

Dopravní obslužnost

Dostupné ceny ubytování a vyžití,jak zimní i letní.

Edukační aktivity o přírodě pro děti

Hotelové služby - úroveň ubytování je bohužel většinou katastrofální...

kvalita služeb

lepší ceny, lepší přístuo obchodníků

Lepší značení cyklostezek.

Letní provoz sedačkové lanovky Rokytnice - Lysá hora.

levnější služby,větší a propracovanější systém nabídky turistických, bežeckých tras,

Myslím, že někteří poskytonatelé ubytovacích služeb dosud nechápou pojem "podnikání". Příkladem mohu uvést, že jsem sháněl ubytování a v zimní sezóně mi odmítli nabídnout kratší než týdenní pobyt

Nebyla jsem tam 25 let, nevím, co je třeba zlepšovat.

nemám výhrady, jsem s tím co mohu najít a vidět, spokojená

Nevím

Nic mě nyní nenapadá.

Nižší cenové nabídky.

Nižší ceny

nižší ceny, lepší služby, ochota personálu apod, čistota prosředí, domácí česká strava, regionální výrobky,

Ochota personálu; stravovací zařízení-jídlo

Omezení "služeb" pro cestovní ruch. A tím způsobem snížení počtu návštěvníků.

Omezit vjezd aut do řady lokalit

parkoviště dostupná

postoj místních lidí k turistům neochota personálu

Přidání běžeckých stop pro zimní běžkování

Rodinné ubytování s regionálními výrobky k ochutnání, možnost si zkusit něco netradičního.

snížení cen.

Šokoval nás zubožený les, napadený lýkožroutem smrkovým = měsíční krajina

Trochu se porozhlédnout po Alpách a Pyrenejích a přizpůsobit se v cenách. Mnohdy převyšují i nejluxusnější střediska. Toto není podnikání. Pokud někdo nepřemýšlí hlavou, tak ať si nestěžuje.

více koupališť

Více sportovních areálů.

vyšší úroveň informačních center

zachování a rekonstrukce tradičních horských chat obnova ubytování na Petrově boudě likvidace Labské boudy změnu cenové politiky ve Špindlerově Mlýně, přeci jenom se nejedná o Svatý Mořic

zlepšení kvality ubytování

zlepšení značení všeho druhu (turistické, cyklistické)

Zlepšit informovanost návštěvníků i na internetu

11. Jak byste shrnuli celkový dojem z návštěvy Krkonoš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bylo to pěkné, ale našlo by se pár nedostatků.7853,79 %47,85 %  
Bylo to úžasné, není co vytknout.3624,83 %22,09 %  
Normální, žádné výrazné pozitivní či negativní pocity.3020,69 %18,4 %  
Nic moc, při návštěvě jakékoliv jiné části Čech bychm si užili lépe.10,69 %0,61 %  

Graf

12. Je něco, co Vás v Krkonoších zaujalo v pozitivním slova smyslu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- příroda

Atmosféra, civilizovanost

běžecké tratě

doprava -cyklobusy

Genius loci

Hodně se zlepšil úklid

hory a příroda

je

Jsou to hory, k tomu není co dodat.

krajina

Krása přírody, ztišení, přesah k Bohu

Krásná příroda

Krásná příroda a není to daleko z Prahy.

krásná příroda dostupná velké části lidi

krásná příroda, možnost mnoha aktivit

Krásná příroda.

Krásná příroda.

Krkonoše pro mě osobně znamenají přírodní krásu - je to naše nejvyšší pohoří a představují pro nás národní bohatství. Uchvátily nás Dívčí kameny, překrásná květena, údolí Obřího dolu, Úpský vodopád, zaujala nás starověká šachta železné a měděné rudy..

Lyžařský areál Rokytnice nad Jizerou.

Možnost ubytování za příznivé ceny.

Naučné stezky

Ne.

Nepamatuji se.

Nově opravené hřebenové chodníky a v zimě běžkařské tratě!

Pouze příroda-služby nikolivěk

Prostředí

překrásná příroda

Příroda

příroda

příroda

příroda

Příroda a pořádek

příroda celkově

Příroda, klid, celkový dojem

Příroda:-))

Příroda.

Snaha o oddělení pěšáků a cyklistů.

Sněžka

Turistika, příroda nemá chybu.

úchvatnost

všechno co jsem viděla mě nadchlo

13. Plánujete ještě někdy další návštěvu v krkonoších?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11982,07 %73,01 %  
nevím2517,24 %15,34 %  
ne10,69 %0,61 %  

Graf

14. Doporučili byste návštěvu Krkonoš svým přátelům či známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano.10169,66 %61,96 %  
Možná ano.3423,45 %20,86 %  
Nevím. 96,21 %5,52 %  
Spíše ne. 10,69 %0,61 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena.10866,26 %66,26 %  
Muž.5533,74 %33,74 %  

Graf

16. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Liberecký.4426,99 %26,99 %  
Praha.2615,95 %15,95 %  
Ústecký.2012,27 %12,27 %  
Středočeský.1811,04 %11,04 %  
Jihomoravský.137,98 %7,98 %  
Královehradecký.137,98 %7,98 %  
Zlínský.63,68 %3,68 %  
Moravskoslezký.63,68 %3,68 %  
Olomoucký.53,07 %3,07 %  
Plzeňský.42,45 %2,45 %  
Vysočina.42,45 %2,45 %  
Pardubický.31,84 %1,84 %  
Jihočeský.10,61 %0,61 %  

Graf

17. Ve věkové kategorii

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 21-ti do 30-ti let.6539,88 %39,88 %  
Od 31-ti do 40-ti let. 5231,9 %31,9 %  
Od 61-ti let.1911,66 %11,66 %  
Od 41-ti do 50-ti let.127,36 %7,36 %  
Od 51-ti do 60-ti let. 106,13 %6,13 %  
Do 20-ti let.53,07 %3,07 %  

Graf

18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný.7847,85 %47,85 %  
Student3320,25 %20,25 %  
Maminky na mateřské dovolené. 2314,11 %14,11 %  
Důchodce.1710,43 %10,43 %  
OSVČ (osoba samostatně výdělečně činná).106,13 %6,13 %  
Nezaměstnaný.21,23 %1,23 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak často jezdíte na dovolenou (tuzemskou i zahraniční)?

  • odpověď Častěji.:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Častěji. na otázku 2. Jak často jezdíte na tuzemskou dovolenoou?

2. Jak často jezdíte na tuzemskou dovolenoou?

  • odpověď Méně než 1x ročně.:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 1x ročně. na otázku 1. Jak často jezdíte na dovolenou (tuzemskou i zahraniční)?

5. V jakém ročním období jste Krkonoše navštívil/a?

  • odpověď V zimě.:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zimní sporty (lyže, snowboard, sáňky,....). na otázku 6. Byla Vaše návštěva Krkonoš spojena také s nějakou aktivitou?

14. Doporučili byste návštěvu Krkonoš svým přátelům či známým?

  • odpověď Rozhodně ano.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bylo to úžasné, není co vytknout. na otázku 11. Jak byste shrnuli celkový dojem z návštěvy Krkonoš?

15. Jste

  • odpověď Žena.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maminky na mateřské dovolené. na otázku 18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

17. Ve věkové kategorii

  • odpověď Od 61-ti let.:
    • 8.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce. na otázku 18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

  • odpověď Zaměstnaný.:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Od 41-ti do 50-ti let. na otázku 17. Ve věkové kategorii

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často jezdíte na dovolenou (tuzemskou i zahraniční)?

2. Jak často jezdíte na tuzemskou dovolenoou?

3. Navštívil/a jste někdy oblast Krkonoš?

4. S jakou příležitostí byla tato návštěva spojena?

5. V jakém ročním období jste Krkonoše navštívil/a?

6. Byla Vaše návštěva Krkonoš spojena také s nějakou aktivitou?

7. Co je prvotní ukazatel, podle kterého vybíráte oblast, kterou navštívíte?

8. Jaká jsou Vaše kriteria výběru ubytování?

9. Které z nabízených služeb nejvíce ovlivní Váš výběr ubytování?

11. Jak byste shrnuli celkový dojem z návštěvy Krkonoš?

13. Plánujete ještě někdy další návštěvu v krkonoších?

14. Doporučili byste návštěvu Krkonoš svým přátelům či známým?

15. Jste

16. Z jakého kraje pocházíte?

17. Ve věkové kategorii

18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často jezdíte na dovolenou (tuzemskou i zahraniční)?

2. Jak často jezdíte na tuzemskou dovolenoou?

3. Navštívil/a jste někdy oblast Krkonoš?

4. S jakou příležitostí byla tato návštěva spojena?

5. V jakém ročním období jste Krkonoše navštívil/a?

6. Byla Vaše návštěva Krkonoš spojena také s nějakou aktivitou?

7. Co je prvotní ukazatel, podle kterého vybíráte oblast, kterou navštívíte?

8. Jaká jsou Vaše kriteria výběru ubytování?

9. Které z nabízených služeb nejvíce ovlivní Váš výběr ubytování?

11. Jak byste shrnuli celkový dojem z návštěvy Krkonoš?

13. Plánujete ještě někdy další návštěvu v krkonoších?

14. Doporučili byste návštěvu Krkonoš svým přátelům či známým?

15. Jste

16. Z jakého kraje pocházíte?

17. Ve věkové kategorii

18. Do jaké kategorie byste se rařadili:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Podroužková, M.Cestovní ruch v oblasti Krkonoš (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://cestovni-ruch-v-oblasti-krko.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.