Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování českého spotřebitele
Chování českého spotřebitele
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Šantrůčková |
---|---|
Šetření: | 20. 03. 2014 - 31. 03. 2014 |
Počet respondentů: | 215 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 11.26 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 88,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:28 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Na začátku je třeba uvést hypotézu, kterou se budu snažit potvrdit nebo naopak vyvrátit. Hypotéza je taková, že čeští spotřebitelé dávají přednost českým značkám před zahraničními, ale jen za předpokladu, že jsou stejně drahé, nebo levnější než ty cizího původu. Za situace, že je český výrobek dražší se pak člověk ani nezamýšlí nad jeho koupí. Tato hypotéza vychází z mé práce a z toho, že dnešní doba je dobou slevových akcí a slevových letáků.
Účelem dotazování je získat mínění českých spotřebitelů o českých značkách a pomoct tak našim výrobcům se zvýšením prodeje. Dotazník je určen každému spotřebiteli bez omezení.Z účelu pak vzešel samotný cíl mého dotazníku. Primárním cílem bylo potvrdit nebo naopak vyvrátit stanovené hypotézy. Sekundárním cílem práce je zjistit, do jaké míry ovlivní české spotřebitele vědomí domácí české značky a zjistit jak získává své zákazníky Pietro Filipi, zda hraje na českou notu.
Odpovědi respondentů
1. Upřednostňujete jako český spotřebitel domácí výrobce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 125 | 58,14 % | 58,14 % |
Ne | 90 | 41,86 % | 41,86 % |
2. Pokud ne tak z jakého důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Malá reklama české značky | 37 | 41,11 % | 17,21 % |
Neznámá česká značka | 35 | 38,89 % | 16,28 % |
Špatná dostupnost | 30 | 33,33 % | 13,95 % |
Vysoká cena | 27 | 30 % | 12,56 % |
nízká kvalita | 19 | 21,11 % | 8,84 % |
nezájem o výrobce | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
při výběru produktu je pro mě kvalita a zda se mi daný produkt líbí, nezáleží mi na tom, kdo to vyrobí | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
vše je stejné - domácí i cizí | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
mam jiny kriteria | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
upřednostňuji jiné parametry výrobku | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Rozhoduji se podle jiných kritérií, než je země původu | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Je mi to jedno. | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Je mi to fuk | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
neupřednostňuji ani zahraniční výrobce | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
nezáleží mi na původu | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
cena a kvalita | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Nezajímám se o původ | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Nezáleží na ceně či kvalitě, je mi jedno zdali nakupuji zahraniční či české výrobky. Chemie jako chemie! | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Je mi to fuk. | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
nerozlišuji domácí a nedomácí | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
já sleduji složení výrobku především u uzenin a salámu a zajímám se o obsah masa | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
kupuji stejně domácí jak zahraniční | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Preferuji výrobce, u kterých předpokládám vysokou kvalitu za rozumné peníze. Nemám důvod si však různé výrobky koupit i od Českých výrobců. | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
nevybírám výrobky podle výrobce | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
je mi jedno odkud zbozi pochazi | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
Kupuji, co se mi líbí, na výrobce nehledím. | 1 | 1,11 % | 0,47 % |
3. Za předpokladu, že byste se dozvěděli, že pomůžete domácí ekonomice, jste ochotni změnit svůj názor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 62 | 68,89 % | 28,84 % |
Ne | 28 | 31,11 % | 13,02 % |
4. Pokud ano tak z jakého důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chci podpořit české výrobce | 107 | 83,59 % | 49,77 % |
jsou kvalitnější | 54 | 42,19 % | 25,12 % |
nechci podporovat zahraniční značky | 27 | 21,09 % | 12,56 % |
jsou levnější | 8 | 6,25 % | 3,72 % |
ekologie | 1 | 0,78 % | 0,47 % |
je to ekologičtější | 1 | 0,78 % | 0,47 % |
5. Za předpokladu, že je domácí výrobek dražší, jste ochotni si připlatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 85 | 68 % | 39,53 % |
Nevím | 27 | 21,6 % | 12,56 % |
Ne | 13 | 10,4 % | 6,05 % |
6. Znáte projekt české a kvalitní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 77 | 61,6 % | 35,81 % |
ano | 48 | 38,4 % | 22,33 % |
7. Sledujete slevové akce a letáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 163 | 75,81 % | 75,81 % |
Ne | 52 | 24,19 % | 24,19 % |
8. Co je pro vás důležité při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita | 190 | 88,37 % | 88,37 % |
cena | 153 | 71,16 % | 71,16 % |
snadná dostupnost | 67 | 31,16 % | 31,16 % |
doporučení známých | 64 | 29,77 % | 29,77 % |
reklama | 6 | 2,79 % | 2,79 % |
předchozí zkušenost | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
osobni zkusenost | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
pomer cena/kvalita | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
Předchozí zkušenost s výrobkem | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
poměr kvalitaxcena | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
zkušenost | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
aby mi to vyhovovalo | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
původ | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
9. Znáte značku Pietro Filipi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 170 | 79,07 % | 79,07 % |
Ne | 45 | 20,93 % | 20,93 % |
10. Znáte původ Pietro Filipi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [francouzský → otázka č. 11, italský → otázka č. 11, český → otázka č. 12, jiný → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
český | 73 | 42,44 % | 33,95 % |
italský | 72 | 41,86 % | 33,49 % |
francouzský | 17 | 9,88 % | 7,91 % |
jiný | 10 | 5,81 % | 4,65 % |
11. Pokud by se jednalo o českou značku, dali byste jí šanci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 75 | 75 % | 34,88 % |
Ne | 25 | 25 % | 11,63 % |
12. Jste zákazníkem Pietro Filipi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 55 | 75,34 % | 25,58 % |
Ano | 18 | 24,66 % | 8,37 % |
13. Proč v Pietro Filipi nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita | 11 | 64,71 % | 5,12 % |
český původ značky | 9 | 52,94 % | 4,19 % |
dobrý poměr cena/kvalita | 5 | 29,41 % | 2,33 % |
ochota personálu | 4 | 23,53 % | 1,86 % |
líbí se mi jejich výrobky | 1 | 5,88 % | 0,47 % |
oblečení mi padne | 1 | 5,88 % | 0,47 % |
dobre vyrobky | 1 | 5,88 % | 0,47 % |
příjemné prostředí | 1 | 5,88 % | 0,47 % |
14. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 145 | 67,44 % | 67,44 % |
Muž | 70 | 32,56 % | 32,56 % |
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-34 let | 156 | 72,56 % | 72,56 % |
35-49 let | 45 | 20,93 % | 20,93 % |
do 18 let | 7 | 3,26 % | 3,26 % |
50 a více | 7 | 3,26 % | 3,26 % |
16. Jaký je Váš měsíční příjem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem student | 98 | 46,45 % | 45,58 % |
nad 15.000,- | 75 | 35,55 % | 34,88 % |
10.000-15.000,- | 22 | 10,43 % | 10,23 % |
do 10.000,- | 16 | 7,58 % | 7,44 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.