Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování chodců na silnici
Chování chodců na silnici
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martin |
---|---|
Šetření: | 19. 05. 2018 - 02. 06. 2018 |
Počet respondentů: | 170 |
Počet otázek (max/průměr): | 26 / 25.17 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 58,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:31 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník by měl monitorovat chování chodců v nejrůznějších dopravních situacích, zejména pak na přechodech pro chodce.
Inspirací pro vytvoření dotazníku byla úterní nehoda v centru Prahy, kdy tramvaj srazila 2 chodce. Ani jeden z nich srážku nepřežil. Nehody jsem se zúčastil jako nedobrovolný svědek. Oba chodci přecházeli na červenou a nerozhlédli se.
V tomto otazníku Vás poprosím odpovídat, do jaké míry se ztotožňujete s jednotlivými výroky ohledně chování chodců.
Odpovědi respondentů
1. Při vkročení na přechod pro chodce se pozorně rozhlédnu napravo a nalevo, u přechodu poblíž křižovatky se nezapomenu podívat dozadu ani zkontrolovat protisměr, odkud se může náhle objevit vozidlo a začít odbočovat
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vždy nebo téměř vždy | 119 | 70 % | 70 % |
V 75 až 90 % případů | 33 | 19,41 % | 19,41 % |
V 50 až 75 % případů | 8 | 4,71 % | 4,71 % |
Ve 25 až 50 % případů | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
V 10 až 25 % případů | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
Nikdy | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
2. Na přechodu pro chodce se světelným značením přecházím na červenou
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V méně, než 10 % případů | 76 | 44,71 % | 44,71 % |
Nikdy | 47 | 27,65 % | 27,65 % |
V 10 až 25 % případů | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
Ve 25 až 50 % případů | 17 | 10 % | 10 % |
V 50 až 75 % případů | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
V 75 až 90 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
3. Místo toho, abych se na přechodu pro chodce (bez světelné signalizace) pořádně rozhlédl, spoléhám spíš na svůj sluch
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 106 | 62,35 % | 62,35 % |
V méně, než 10 % případů | 46 | 27,06 % | 27,06 % |
V 10 až 25 % případů | 12 | 7,06 % | 7,06 % |
Ve 25 až 50 % případů | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
V 75 až 90 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
V 50 až 75 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
Vždy nebo téměř vždy | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
4. Těsně před přechodem a/nebo po přechodu běžím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V méně, než 10 % případů | 57 | 33,53 % | 33,53 % |
Nikdy | 48 | 28,24 % | 28,24 % |
Ve 25 až 50 % případů | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
V 10 až 25 % případů | 21 | 12,35 % | 12,35 % |
V 50 až 75 % případů | 13 | 7,65 % | 7,65 % |
V 75 až 90 % případů | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
Vždy nebo téměř vždy | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
5. Když přecházím dvouproudovou (v jednom směru jízdy) silnici po přechodu bez světelné signalizace, vstoupím do vozovky, přestože nemám přehled o vozidlech v druhém pruhu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 108 | 63,53 % | 63,53 % |
V méně, než 10 % případů | 40 | 23,53 % | 23,53 % |
V 10 až 25 % případů | 14 | 8,24 % | 8,24 % |
Vždy nebo téměř vždy | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
V 75 až 90 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
Ve 25 až 50 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
V 50 až 75 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
6. Přestože je na přechodu více lidí v obou směrech, jdu někdy po pravé a někdy po levé straně - jak se mi to hodí
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V méně, než 10 % případů | 52 | 30,59 % | 30,59 % |
Ve 25 až 50 % případů | 30 | 17,65 % | 17,65 % |
V 10 až 25 % případů | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
Vždy nebo téměř vždy | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
Nikdy | 18 | 10,59 % | 10,59 % |
V 50 až 75 % případů | 14 | 8,24 % | 8,24 % |
V 75 až 90 % případů | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
7. Nebojím se přecházet přes přechod pro chodce bez světelné signalizace ani na horizontu nebo v zatáčce, za kterou nevidím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 52 | 30,59 % | 30,59 % |
V méně, než 10 % případů | 36 | 21,18 % | 21,18 % |
Ve 25 až 50 % případů | 26 | 15,29 % | 15,29 % |
V 10 až 25 % případů | 24 | 14,12 % | 14,12 % |
V 50 až 75 % případů | 13 | 7,65 % | 7,65 % |
Vždy nebo téměř vždy | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
V 75 až 90 % případů | 9 | 5,29 % | 5,29 % |
8. I když je celkem malý provoz a z obou stran silnice je volno až na jedno auto blížící se obvyklou rychlostí k přechodu, jehož úrovně dosáhne cca za 5 s, přesto na přechod (bez světelné signalizace) vstoupím a nechám ho zastavit - mám přece absolutní přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 92 | 54,12 % | 54,12 % |
V méně, než 10 % případů | 47 | 27,65 % | 27,65 % |
V 10 až 25 % případů | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
Ve 25 až 50 % případů | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
V 50 až 75 % případů | 8 | 4,71 % | 4,71 % |
V 75 až 90 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
Vždy nebo téměř vždy | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
9. Na přechodu u železničního přejezdu zabezpečeného závorou závoru podlezu/přelezu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 142 | 83,53 % | 83,53 % |
V méně, než 10 % případů | 19 | 11,18 % | 11,18 % |
Ve 25 až 50 % případů | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
V 10 až 25 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
V 50 až 75 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
V 75 až 90 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
10. Když přecházím na přechodu pro chodce na zelenou, už se nerozhlížím doprava ani doleva - mám přece absolutní přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 62 | 36,47 % | 36,47 % |
V méně, než 10 % případů | 39 | 22,94 % | 22,94 % |
V 10 až 25 % případů | 19 | 11,18 % | 11,18 % |
V 75 až 90 % případů | 17 | 10 % | 10 % |
V 50 až 75 % případů | 12 | 7,06 % | 7,06 % |
Ve 25 až 50 % případů | 11 | 6,47 % | 6,47 % |
Vždy nebo téměř vždy | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
11. Na přechodu pro chodce koukám do mobilu a/nebo mám na uších sluchátka
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 93 | 54,71 % | 54,71 % |
V méně, než 10 % případů | 44 | 25,88 % | 25,88 % |
V 10 až 25 % případů | 14 | 8,24 % | 8,24 % |
Ve 25 až 50 % případů | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
V 50 až 75 % případů | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
V 75 až 90 % případů | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
Vždy nebo téměř vždy | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
12. Když přechází přes přechod více lidí a vidím, že lidé přede mnou se rozhlédli do všech stran, už se nerozhlížím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 52 | 30,59 % | 30,59 % |
V méně, než 10 % případů | 45 | 26,47 % | 26,47 % |
V 10 až 25 % případů | 24 | 14,12 % | 14,12 % |
Ve 25 až 50 % případů | 16 | 9,41 % | 9,41 % |
V 50 až 75 % případů | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
V 75 až 90 % případů | 13 | 7,65 % | 7,65 % |
Vždy nebo téměř vždy | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
13. Když svítí na přechodu červená, dlouho nic nejede a jeden nebo více lidí se rozhodne přejít, následuji je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V méně, než 10 % případů | 53 | 31,18 % | 31,18 % |
Nikdy | 46 | 27,06 % | 27,06 % |
V 10 až 25 % případů | 25 | 14,71 % | 14,71 % |
V 50 až 75 % případů | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
V 75 až 90 % případů | 12 | 7,06 % | 7,06 % |
Ve 25 až 50 % případů | 12 | 7,06 % | 7,06 % |
Vždy nebo téměř vždy | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
14. Vstoupím na přechod (nebo i do silnice mimo přechod) i před přijíždějící tramvají
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 131 | 77,06 % | 77,06 % |
V méně, než 10 % případů | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
Netýká se mě | 8 | 4,71 % | 4,71 % |
V 10 až 25 % případů | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
Ve 25 až 50 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
V 75 až 90 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
Vždy nebo téměř vždy | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
15. Vstoupím na přechod i přes výrazný zvukový signál blížící se záchranné služby/policie/hasičů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 164 | 96,47 % | 96,47 % |
V méně, než 10 % případů | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
V 75 až 90 % případů | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
16. Vstoupím na přechod i před přijíždějícím autobusem a donutím ho tak snížit rychlost jízdy nebo zastavit
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 123 | 72,35 % | 72,35 % |
V méně, než 10 % případů | 32 | 18,82 % | 18,82 % |
V 10 až 25 % případů | 11 | 6,47 % | 6,47 % |
Ve 25 až 50 % případů | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
Vždy nebo téměř vždy | 1 | 0,59 % | 0,59 % |
17. Přecházím dvouproudovou (v jednom směru jízdy, nebo i širší) vozovku v místech mimo přechod pro chodce
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V méně, než 10 % případů | 72 | 42,35 % | 42,35 % |
Nikdy | 53 | 31,18 % | 31,18 % |
V 10 až 25 % případů | 16 | 9,41 % | 9,41 % |
Ve 25 až 50 % případů | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
V 50 až 75 % případů | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
V 75 až 90 % případů | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
18. Dojdu těsně k okraji přechodu, blížící se auto zastaví a já se zastavím taky, dávám autu přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 73 | 42,94 % | 42,94 % |
V méně, než 10 % případů | 49 | 28,82 % | 28,82 % |
Ve 25 až 50 % případů | 16 | 9,41 % | 9,41 % |
V 10 až 25 % případů | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
V 50 až 75 % případů | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
Vždy nebo téměř vždy | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
V 75 až 90 % případů | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
19. Na přechodu pro chodce jedu na kole
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 113 | 66,47 % | 66,47 % |
V méně, než 10 % případů | 31 | 18,24 % | 18,24 % |
Ve 25 až 50 % případů | 9 | 5,29 % | 5,29 % |
V 50 až 75 % případů | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
V 10 až 25 % případů | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
Vždy nebo téměř vždy | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
V 75 až 90 % případů | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
20. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 117 | 68,82 % | 68,82 % |
Muž | 53 | 31,18 % | 31,18 % |
21. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 až 30 | 92 | 54,12 % | 54,12 % |
31 až 45 | 38 | 22,35 % | 22,35 % |
46 až 60 | 17 | 10 % | 10 % |
18 nebo méně | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
61 a více | 8 | 4,71 % | 4,71 % |
22. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 73 | 42,94 % | 42,94 % |
Středoškolské s maturitou | 73 | 42,94 % | 42,94 % |
Základní | 17 | 10 % | 10 % |
Středoškolské bez maturity | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
23. V jakém kraji se nejčastěji pohybujete jako chodec?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 52 | 30,59 % | 30,59 % |
Jihomoravský | 27 | 15,88 % | 15,88 % |
Moravskoslezský | 16 | 9,41 % | 9,41 % |
Plzeňský | 11 | 6,47 % | 6,47 % |
Ústecký | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
Středočeský | 9 | 5,29 % | 5,29 % |
Královéhradecký | 9 | 5,29 % | 5,29 % |
Olomoucký | 8 | 4,71 % | 4,71 % |
Zlínský | 7 | 4,12 % | 4,12 % |
Pardubický | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
Vysočina | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
Jihočeský | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
Liberecký | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
Karlovarský | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
24. Vlastníte řidičský průkaz alespoň na motorku nebo osobní automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 122 | 71,76 % | 71,76 % |
Ne | 48 | 28,24 % | 28,24 % |
25. Byl jste někdy svědkem nehody, kdy vozidlo porazilo chodce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 136 | 80 % | 80 % |
Ano | 34 | 20 % | 20 % |
26. Máte-li nějaké další relevantní poznámky k tomuto dotazníku, můžete je napsat zde. Např. jaký z výše uvedených prohřešků je podle vás nejhorší nebo nejnebezpečnější? Nebo ještě nějaký jiný?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
......
auto jedoucí na červenou
Dokud se řidiči nenaučí správně blikat, je jakékoliv rozhlížení k ničemu. Přecházím dvakrát denně z práce a do práce křižovatku do +, kde hlavní vede z kopečka a zatáčí doleva. Přecházím tu vedlejší, kam se dá pokračovat z hlavní rovně. Že lidi neblikají, když zatáčí doleva je ještě v pořádku, protože si myslím, že pojedou rovně a zůstanu na místě. Maximálně mě tak zdrží, ale neohrozí. Horší jsou řidiči, kteří blikají doprava a jedou rovně. Dvakrát jsem tak i při vší opatrnosti a rozhlédnutí skončil na kapotě. Rozčílenými řidiči mi pak bylo vysvětleno, že když hlavní vede doleva a oni z ní odbočují, tak přece musí blikat i když jedou rovně.
Jako dítě jsem měla kolizi s autem (já za mírného běhu přes přechod narazila do jedoucího auta), od té doby jsem až panicky opatrná, ačkoli to z mých odpovědí nemusí být zřetelné: ano, někdy se spolehnu na úsudek jiných chodců, protože já bych na tom přechodu stála dalších pět minut, ano, někdy nosím sluchátka, ale mám hudbu tak potichu, že běžně slyším hovor ostatních lidí, kolo atd., ano, někdy se rozhlížím ledabyle a hlavně ušima, protože přecházím na nefrekventované silnici (a špatně vidím), naopak když přecházím jednosměrku, rozhlížím se na obě strany...
Jako ridic vzdy zastavim a pustim chodce. Nikdy jsem neudelal zadnou vyjimku. Nejhrosi prohresek je vetsinou z hlediska motoristu ze jsou bezohledni, nepousti chodce a jeste pri tom porusuji rychlostni limity. Abych to shrnul, tak osobne verim ze nejvetsi procento dopravnich nehod zpusobi spech a arogantnost ridicu.
Jako řidič jsem zastáncem kultury velké ohleduplnosti k chodcům tak, jak je např. v Německu a v Beneluxu, protože jsou slabší. V ČR vidím obecně více prostoru ke zlepšení na straně řidičů.
Jako řidič nemám rád stojící a váhající lidi na okraji chodniku u přechodu. Chodec má vstoupit do vozovky, ovšem v bezpečné vzdálenosti, tak, aby dal jasně řidiči najevo, že chce přejít. Něco jiného je v noci, v mlze, s kočárem atp.
Mě osobně nejvíce iritují zejména mladí lidé, kteří si narvou sluchátka do uší a vyrazí z vesela do víru města a neřeší cyklostezku, auto na silnici atd. To je na fyzickou inzultaci.
Mladý kolega chodí přes přechod na červenou se sluchátky v uších a očima na mobilu. Nerespektuje skutečnost, že na přechdu může stát starší člověk, který špatně vidí a vejde do silnice také.
Myslím, že největší nebezpečí hrozí v dopravních uzlech - místa, kde je pěší zóna a jezdí spousta tramvají různými směry. Vůz často zvoní a lidé před něj přesto málem skočí, protože se dívali opačným směrem, nebo mají zkrátka pocit, že v pěší zóně se jim nemůže nic stát.
Naprostá nevšímavost jak chodců tak řidičů a omezenost názoru, že chodec ma absolutni přednost.
Nejhorší je pocit falešné spravedlnosti. Mám přednost na přechodu, řítí se na mě auto a já se ani nerozhlédnu. Přirozený výběr.
Nejhorší je přecházení kolejí těsně u stojícího vozidla (tramvaje nebo vlaku). Strašně se divím, že na Masarykově nádraží v Praze ještě nikoho vlak nepřejel. Lidé (i staří a o holi) skáčou do kolejí i metr od vlaku a vůbec nemohou tušit, zda se zrovna nerozjede(stačí i kdyby jen cuknul) a ani nemohou vidět rozjíždějící se vlak na sousední koleji. Snad ještě horší nešvar je přebíhání dálnice. K tomu by mne (mimo pracovní povinnosti) nikdo nedonutil, a to právě proto, že s tím mám zkušenosti. Auta jsou nevyzpytatelná, vlak aspoň (většinou) z kolejí neuhne.
Nejhorší je, když chodec si není vědom svého okolí a brzdné dráhy vozidla a že ho řidič jednoduše nemusí vidět. Lidi, kteří řídí s tím problém většinou nemají a jako chodci se chovají tak, aby nenarušovali a neohrožovali plynulost provozu. A ještě poznámka, u první otázky, se nejdřív rozhlížíme doleva a až pak doprava (ledaže píšete dotazník pro Angličany:-))
nejnebezpečnější - přecházení před tramvají, podlézání vlakového přejezdu z pozice řidiče nesnáším chodce, kteří stojí 2 metry od přechodu a já nevím, zda budou nebo ne přecházet. Pak "miluju" ty, co vlezou na přechod bez rozhlídnutí, případně vyjdou z poza nějaké překážky a skočí rovnou pod auto. Taky jsou fajn lidi, co vlezou na přechod před auto s vozíkem s koňmi, které nemůže prudce zabrzdit.
nejnebezpečnější je mít sluchátka nebo čučet do telefonu, nebo názor "vždyť to auto mi musí zastavit". Ale taky je nebezpečné, že na některých přechodech je zelená pro auta pro odbočení doprava ve stejnou dobu jako zelená pro chodce... Naopak pravidelně porušuju červené světlo na přechodech, kde znám intervaly a kde vím, že v skorých ranních hodinách nebo mimo špičku budu čekat 2 minuty a neprojede ani jedno jediné auto. Některé semafory jsou nastaveny nesmyslně a hodilo by se na nich udělat z času an čas revizi a upravit intervaly.
Od té doby, co řídím auto si dávám větší pozor na to, kde přecházím a jestli si mě projíždějící auto všimlo. Před měsícem jsem viděla 2 kluky (8-10 let), co proběhli na červenou před projíždějící dodávkou a pak se tomu strašně smáli (v tu chvíli jsem měla chuť je chytit a pořádně proplesknout, aby si pořádně zapamatovali, že to už nemají dělat)
Pozoruji, že dopravní kultura obyvatelstva se liší podle měst. V Brně/Hradci Králové/Pardubicích pouští chodce na přechodu téměř všichni řidiči (včetně MHD), v Ostravě a Praze řidič ani nesníží rychlost i když vidí, že se snažím přecházet.
provozu se účastním převážně jako chodec v Plzni a musím říct, že lidé se chovají hrozně ve všech rolích - v autech, chodci, cyklisti, neukáznění pejskaři, všichni. Cyklisti jezdí po přechodu a kličkují mezi lidmi, lidé přebíhají kde nemají, lítají přímo pod tramvaj, auto by vás na přechodu srazilo a pustí vás až tak pátý projíždějící. Poměrně často nám tu někdo vběhne pod tramvaj nebo pod sanitku, stejně tak často vás tu srazí bezohledný řidič...lidé jsou pořád stejní, at sedí v autě nebo jdou pěšky, je to hrůza na všechny strany (také jsem několikrát udělala něco, za co mě řidiči vytroubili a velice jsem se styděla, že jsem stejné kopyto jako ti, na které nadávam...)
Přecházení mezi přechody se světelnou signalizací (aby nemuseli čekat na zelenou). Jinak u nás začíná mezi maminkami předškolních dětí "bujet" následující nebezpečný nápad: dlouhý, přehledný úsek silnice ve městě, matka stojí s dítětem u přechodu, nic nejede a až se přiblíží autobus (před osobním autem to neudělá), postrčí dítě do silnice a začnou přecházet. Nechápu, měla minutu i víc kdy nic nejelo a ona pošle dítě před autobus. Zatím jim to "prochází".... Ale jak dlouho?
Přecházim na červenou když nic nejede i když vidim policajta, většinou na to serou, jen jednou mě zastavil a legitimoval a to jen pro to že jsem měl na sobě staré pracovní oblečení a on potřeboval splnit plán v počtu legitimovanejch bezdomovců.
Stačí koukat kolem sebe a radši počkat, když si nejsem jistý. Pak mě může srazit snad už jenom ten, který to bude chtít udělat úmyslně.
Ta procenta jsou naprostým nesmyslem, pochybuji, že jejich výpovědní hodnota má verifikační hodnotu.
U nekterych otazek si nejsem jistej spravnou volbou kvuli negacim
U otázky 17 lze beztrestně přejít cestu i mimo přechod, pokud není v dohledu (nehledě na počet proudů).
V obci, kde bydlím, se nachází nepřehledný přechod pro chodce, ač označený, je v zatáčce a výhledu brání vzrostlé a nevhodně vysazené keře. Navíc tam auta jezdí 50km/hod a více.
Vadí mi, že mě lidé ignorují jako cyklistu, který k přechodu přijíždí. Často vlezou na přechod a pak musím prudce brzdit. Jsem přeci cyklista, všem se vyhnu, že? Z pohledu chodce mi vadí, když mi automobil v jednom směru zastaví, v druhém ale nikdo nezastaví (nebo alespoň nezpomalí). Cítím se pak trapně a je mi řidiče líto a občas zkouším ukázat, že klidně může jet dál, byť je mi to líto...
většina chodců se domnívá, že má na přechodu absolutní přednost a jakmile jim blikne zelená tak na něj okamžitě vstupují a ani se nerozhlédnou ( alespoň vlevo )
zle formulované otázky vzhladom na moznosti odpovede: 7 (nikdy se nebojím nebo vždy se nebojím???), 12
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.