Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování respondenta při nákupu mobilního telefonu.

Chování respondenta při nákupu mobilního telefonu.

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Števůrková
Šetření:26. 04. 2016 - 10. 05. 2016
Počet respondentů:115
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.19:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit nákupní chování respondetů při nákupu mobilního telefonu.

Odpovědi respondentů

1. Jakou značku mobilního telefonu vlastníte? (nyní používáte)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samsung2420,87 %20,87 %  
nokia1311,3 %11,3 %  
Iphone108,7 %8,7 %  
Apple86,96 %6,96 %  
Huawei65,22 %5,22 %  
LG54,35 %4,35 %  
lenovo54,35 %4,35 %  
HTC43,48 %3,48 %  
ACER32,61 %2,61 %  
Iphone 621,74 %1,74 %  
ostatní odpovědi Apple iPhone
Doogee
nokia lumia
sony ericsson
BlackBerry
iGET
Sony Xperia
alcatel
iphone 6s
Google Nexus (LG)
asus
Nokia.
Huaway
LG + HTC
HTC, Samsung
Samšung
Slovy Forresta Gumpa - od nějaké firmy přes ovoce
nokia :)
Prestigio
zopo
HTC, Nokia
Samsung Galaxy s3
Nakousnuté jablko
vodafone
sony
Microsoft
Alcatel, Sony Ericsson
3530,43 %30,43 % 

Graf

2. Jaké značky byl Váš předchozí mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nokia2320 %20 %  
samsung2017,39 %17,39 %  
HTC1613,91 %13,91 %  
sony ericsson86,96 %6,96 %  
Iphone65,22 %5,22 %  
LG54,35 %4,35 %  
sony54,35 %4,35 %  
Apple43,48 %3,48 %  
HUAWEI21,74 %1,74 %  
siemens21,74 %1,74 %  
ostatní odpovědi Sony Xperia
Ipohne 4
iphone 5s
Google Nexus (LG)
Jde o můj první telefon.
Sony Ericson
Apple iPhone
HP
GoClever
motorola
Samšungy
Slovy Forresta Gumpa - od nějaké firmy přes ovoce
Olbrachtova 2006/9, 140 00 Praha 4
SONYERICSON
LG, Sony Ericsson
THL
Samsung galaxy
Alcatel, HTC, Nokia
lenovo
Nakousnuté jablko
microsoft
Alcatel
Siemens, Nokia
2420,87 %20,87 % 

Graf

3. V jaké cenové kategorii vlastníte mobilní telefon? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 001 - 6 0003429,57 %29,57 %  
6 001 - 12 0002925,22 %25,22 %  
12 001 a více2622,61 %22,61 %  
do 3 0002622,61 %22,61 %  

Graf

4. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v rozmezí 3 – 5 let5749,57 %49,57 %  
každé 2 roky3631,3 %31,3 %  
5 a více let1815,65 %15,65 %  
každý 1 rok43,48 %3,48 %  

Graf

5. Jaký je Váš obvyklý důvod výměny mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
technická závada6253,91 %53,91 %  
morální zastaralost2925,22 %25,22 %  
výhodná nabídka k nákupu86,96 %6,96 %  
ztráta či odcizení32,61 %2,61 %  
opotřebení, stáří přístroje10,87 %0,87 %  
Zatím jsem ho neměnil.10,87 %0,87 %  
znicim ho10,87 %0,87 %  
ještě jsem neměnil10,87 %0,87 %  
chci silnější herní stroj10,87 %0,87 %  
změny v zaměstnání odchod do důchodu 10,87 %0,87 %  
lepší telefon10,87 %0,87 %  
nový model10,87 %0,87 %  
rozbití vlastním zaviněním10,87 %0,87 %  
Nefunkcnost10,87 %0,87 %  
Nefunkčnost či ztráta.10,87 %0,87 %  
hardwarová zastaralost10,87 %0,87 %  
rozbiju ho vztekem 10,87 %0,87 %  

Graf

6. Jaké vlastnosti preferujete nejvíce při nákupu mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Kde jste koupili Váš poslední mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod5245,22 %45,22 %  
internetový obchod4135,65 %35,65 %  
prostřednictvím operátora97,83 %7,83 %  
bazar, aukce86,96 %6,96 %  
od přátel či rodiny54,35 %4,35 %  

Graf

8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

9. Využíváte mobilní internet ve vašem telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně7262,61 %62,61 %  
nepoužívám vůbec1714,78 %14,78 %  
několikrát týdně97,83 %7,83 %  
zřídka76,09 %6,09 %  
několikrát měsíčně54,35 %4,35 %  
1 x týdně54,35 %4,35 %  

Graf

10. Jak často využíváte bezdrátové připojení WiFi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně8876,52 %76,52 %  
nepoužívám vůbec1412,17 %12,17 %  
zřídka43,48 %3,48 %  
několikrát týdně43,48 %3,48 %  
1 x týdně32,61 %2,61 %  
několikrát měsíčně21,74 %1,74 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6556,52 %56,52 %  
muž5043,48 %43,48 %  

Graf

12. Jaké je vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec4942,61 %42,61 %  
student4438,26 %38,26 %  
podnikatel119,57 %9,57 %  
nezaměstnaný86,96 %6,96 %  
důchodce32,61 %2,61 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 265446,96 %46,96 %  
31 - 401916,52 %16,52 %  
41 - 551513,04 %13,04 %  
27 - 301210,43 %10,43 %  
15 - 19119,57 %9,57 %  
27 - 3110,87 %0,87 %  
do 15-ti let10,87 %0,87 %  
56 a více10,87 %0,87 %  
do 15 let10,87 %0,87 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. V jaké cenové kategorii vlastníte mobilní telefon? (v Kč)

  • odpověď do 3 000:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepoužívám vůbec na otázku 10. Jak často využíváte bezdrátové připojení WiFi?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetový prohlížeč=nepoužívám na otázku 8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

4. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

  • odpověď v rozmezí 3 – 5 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi HTC na otázku 2. Jaké značky byl Váš předchozí mobilní telefon?

8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

  • odpověď navigace=nepoužívám:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetový prohlížeč=nepoužívám na otázku 8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepoužívám vůbec na otázku 10. Jak často využíváte bezdrátové připojení WiFi?
  • odpověď sociální sítě=nepoužívám:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetový prohlížeč=nepoužívám na otázku 8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

9. Využíváte mobilní internet ve vašem telefonu?

  • odpověď nepoužívám vůbec:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetový prohlížeč=nepoužívám na otázku 8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi váha=rozhodně ano na otázku 6. Jaké vlastnosti preferujete nejvíce při nákupu mobilního telefonu?

12. Jaké je vaše zaměstnání?

  • odpověď student:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 19 na otázku 13. Jaký je Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou značku mobilního telefonu vlastníte? (nyní používáte)

2. Jaké značky byl Váš předchozí mobilní telefon?

3. V jaké cenové kategorii vlastníte mobilní telefon? (v Kč)

4. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

5. Jaký je Váš obvyklý důvod výměny mobilního telefonu?

6. Jaké vlastnosti preferujete nejvíce při nákupu mobilního telefonu?

7. Kde jste koupili Váš poslední mobilní telefon?

8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

9. Využíváte mobilní internet ve vašem telefonu?

10. Jak často využíváte bezdrátové připojení WiFi?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaké je vaše zaměstnání?

13. Jaký je Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou značku mobilního telefonu vlastníte? (nyní používáte)

2. Jaké značky byl Váš předchozí mobilní telefon?

3. V jaké cenové kategorii vlastníte mobilní telefon? (v Kč)

4. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

5. Jaký je Váš obvyklý důvod výměny mobilního telefonu?

6. Jaké vlastnosti preferujete nejvíce při nákupu mobilního telefonu?

7. Kde jste koupili Váš poslední mobilní telefon?

8. Jaké funkce v mobilním telefonu využíváte nejčastěji?

9. Využíváte mobilní internet ve vašem telefonu?

10. Jak často využíváte bezdrátové připojení WiFi?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaké je vaše zaměstnání?

13. Jaký je Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Števůrková, L.Chování respondenta při nákupu mobilního telefonu. (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://chovani-respondenta-pri-naku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.