Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitelů kávy

Chování spotřebitelů kávy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Tomancová
Šetření:30. 06. 2012 - 08. 07. 2012
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):17 / 13.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:83,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Dobrý den,

 

 

jsem studentka Ekonomické fakulty VŠB-TU v Ostravě. Dovoluji si Vás tímto požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který má sloužit ke zjištění tendencí a analýze chování zákazníků na trhu instantní kávy.


Dotazník je anonymní a Vaše odpovědi nebudou nijak zneužity. Výsledky poslouží jako podklad pro bakalářskou práci.


Předem děkuji za Vaši ochotu a čas, který vyplnění dotazníku věnujete.

 

S přáním hezkého dne


Zuzana Tomancová

 

Odpovědi respondentů

1. Pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9888,29 %88,29 %  
Ne1311,71 %11,71 %  

Graf

2. Jakou kávu nejčastěji konzumujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
instantní4141,84 %36,94 %  
espresso 2929,59 %26,13 %  
mletá káva (turecká)1515,31 %13,51 %  
káva z kávovaru na kapsle (např. Dolce Gusto)66,12 %5,41 %  
káva z kávovaru na kaple (např. Dolce Gusto)11,02 %0,9 %  
moka11,02 %0,9 %  
kavove speciality (macchiato atd)11,02 %0,9 %  
LATTE11,02 %0,9 %  
cappuccino z čerstvě mleté kávy 11,02 %0,9 %  
překapávaná11,02 %0,9 %  
káva z kávostroje - latté11,02 %0,9 %  

Graf

3. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma5758,16 %51,35 %  
v práci 1717,35 %15,32 %  
v kavárně1414,29 %12,61 %  
v restauraci 55,1 %4,5 %  
na návštěvě33,06 %2,7 %  
v práci i doma procentuelně stejně11,02 %0,9 %  
doma-v kavárně-s sebou (mají asi stejnou váhu)11,02 %0,9 %  

Graf

4. Jak často pijete kávu během týdne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 5, 4 - 6krátotázka č. 6, 1 - 3krátotázka č. 6, méně než jednouotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně5152,04 %45,95 %  
1 - 3krát 2121,43 %18,92 %  
4 - 6krát 1717,35 %15,32 %  
méně než jednou 99,18 %8,11 %  

Graf

5. Kolik káv denně v průměru vypijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 3364,71 %29,73 %  
11223,53 %10,81 %  
4 a více611,76 %5,41 %  

Graf

6. Jak jsou pro Vás při výběru kávy důležité tyto parametry?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
značka0.5711.204
cena0.3570.903
reklama-1.0410.998
reference (doporučení)0.6841.298
chuť1.8570.143

Graf

7. Konzumujete instantní kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7980,61 %71,17 %  
Ne1919,39 %17,12 %  

Graf

8. Jakou značku instantní kávy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nescafé5265,82 %46,85 %  
Jacobs911,39 %8,11 %  
Davidoff67,59 %5,41 %  
Carte Noire45,06 %3,6 %  
Tchibo22,53 %1,8 %  
je mi to jedno11,27 %0,9 %  
jakoukoli11,27 %0,9 %  
podle toho, jaká je zrovna v akci ;)11,27 %0,9 %  
střídám11,27 %0,9 %  
neresim to11,27 %0,9 %  
Clever istantní káva11,27 %0,9 %  

Graf

9. Kupujete stále stejnou značku instantní kávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5164,56 %45,95 %  
Spíše ne1417,72 %12,61 %  
Rozhodně ano78,86 %6,31 %  
Rozhodně ne78,86 %6,31 %  

Graf

10. Zkoušíte nové výrobky na trhu instantní kávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne4658,23 %41,44 %  
Spíše ano2227,85 %19,82 %  
Rozhodně ano810,13 %7,21 %  
Rozhodně ne33,8 %2,7 %  

Graf

11. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako levné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50 Kč1721,52 %15,32 %  
40 Kč 1215,19 %10,81 %  
60 Kč1215,19 %10,81 %  
100 Kč78,86 %6,31 %  
20 Kč 67,59 %5,41 %  
90 Kč 67,59 %5,41 %  
70 Kč56,33 %4,5 %  
80 Kč56,33 %4,5 %  
30 Kč 45,06 %3,6 %  
110 Kč33,8 %2,7 %  
120 Kč 11,27 %0,9 %  
250 Kč11,27 %0,9 %  

Graf

12. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako drahé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 Kč1316,46 %11,71 %  
250 Kč1215,19 %10,81 %  
150 Kč 1113,92 %9,91 %  
200 Kč 911,39 %8,11 %  
120 Kč 67,59 %5,41 %  
170 Kč56,33 %4,5 %  
70 Kč45,06 %3,6 %  
90 Kč 33,8 %2,7 %  
50 Kč22,53 %1,8 %  
180 Kč22,53 %1,8 %  
160 Kč 22,53 %1,8 %  
40 Kč 22,53 %1,8 %  
230 Kč11,27 %0,9 %  
20 Kč 11,27 %0,9 %  
140 Kč11,27 %0,9 %  
210 Kč11,27 %0,9 %  
190 Kč11,27 %0,9 %  
130 Kč 11,27 %0,9 %  
110 Kč11,27 %0,9 %  
80 Kč11,27 %0,9 %  

Graf

13. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak levné, že budete pochybovat o jeho kvalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 Kč 2430,38 %21,62 %  
30 Kč 1620,25 %14,41 %  
40 Kč 1417,72 %12,61 %  
50 Kč810,13 %7,21 %  
60 Kč78,86 %6,31 %  
70 Kč45,06 %3,6 %  
100 Kč22,53 %1,8 %  
90 Kč 11,27 %0,9 %  
80 Kč11,27 %0,9 %  
200 Kč 11,27 %0,9 %  
120 Kč 11,27 %0,9 %  

Graf

14. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak drahé, že si jej v žádném případě nekoupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
250 Kč1924,05 %17,12 %  
150 Kč 1721,52 %15,32 %  
200 Kč 1113,92 %9,91 %  
230 Kč56,33 %4,5 %  
100 Kč56,33 %4,5 %  
190 Kč45,06 %3,6 %  
160 Kč 45,06 %3,6 %  
120 Kč 33,8 %2,7 %  
60 Kč22,53 %1,8 %  
20 Kč 22,53 %1,8 %  
170 Kč22,53 %1,8 %  
30 Kč 11,27 %0,9 %  
220 Kč11,27 %0,9 %  
90 Kč 11,27 %0,9 %  
70 Kč11,27 %0,9 %  
130 Kč 11,27 %0,9 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské5448,65 %48,65 %  
středoškolské 5246,85 %46,85 %  
základní54,5 %4,5 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 29 let7870,27 %70,27 %  
30 – 39 let1614,41 %14,41 %  
1 – 19 let98,11 %8,11 %  
40 – 49 let65,41 %5,41 %  
5O a více let21,8 %1,8 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8677,48 %77,48 %  
Muž2522,52 %22,52 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak často pijete kávu během týdne?

  • odpověď denně:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 5. Kolik káv denně v průměru vypijete?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2-3 na otázku 5. Kolik káv denně v průměru vypijete?

8. Jakou značku instantní kávy preferujete?

  • odpověď Nescafé:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 200 Kč na otázku 14. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak drahé, že si jej v žádném případě nekoupíte?

9. Kupujete stále stejnou značku instantní kávy?

  • odpověď Spíše ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40 Kč na otázku 11. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako levné?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete kávu?

2. Jakou kávu nejčastěji konzumujete?

3. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

4. Jak často pijete kávu během týdne?

5. Kolik káv denně v průměru vypijete?

6. Jak jsou pro Vás při výběru kávy důležité tyto parametry?

7. Konzumujete instantní kávu?

8. Jakou značku instantní kávy preferujete?

9. Kupujete stále stejnou značku instantní kávy?

10. Zkoušíte nové výrobky na trhu instantní kávy?

11. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako levné?

12. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako drahé?

13. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak levné, že budete pochybovat o jeho kvalitě?

14. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak drahé, že si jej v žádném případě nekoupíte?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je Váš věk?

17. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete kávu?

2. Jakou kávu nejčastěji konzumujete?

3. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

4. Jak často pijete kávu během týdne?

5. Kolik káv denně v průměru vypijete?

6. Jak jsou pro Vás při výběru kávy důležité tyto parametry?

7. Konzumujete instantní kávu?

8. Jakou značku instantní kávy preferujete?

9. Kupujete stále stejnou značku instantní kávy?

10. Zkoušíte nové výrobky na trhu instantní kávy?

11. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako levné?

12. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat jako drahé?

13. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak levné, že budete pochybovat o jeho kvalitě?

14. Při jaké ceně vám bude 100g balení instantní kávy připadat tak drahé, že si jej v žádném případě nekoupíte?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je Váš věk?

17. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tomancová, Z.Chování spotřebitelů kávy (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://chovani-spotrebitelu-kavy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.