Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitelů při nákupu přes slevové portály

Chování spotřebitelů při nákupu přes slevové portály

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Francová
Šetření:11. 11. 2011 - 25. 11. 2011
Počet respondentů:345
Počet otázek (max/průměr):25 / 20.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
rády bychom Vás touto cestou požádaly o vyplnění dotazníku, který se zabývá chováním českých spotřebitelů při nákupu zboží a služeb přes slevové portály. Dotazník obsahuje 23 otázek a jeho vyplnění Vám nezabere více než 10 minut. Vaše odpovědi budou anonymní a budou použity k vypracování seminární práce.

Jak postupovat při vyplňování dotazníku, je uvedeno pod každou otázkou.
Děkujeme Vám předem za ochotu a čas věnovaný tomuto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jaké znáte slevové portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevomat.cz33095,65 %95,65 %  
Vykupto.cz22765,8 %65,8 %  
Zapakatel.cz17249,86 %49,86 %  
Hyperslevy.cz11433,04 %33,04 %  
Nebeslev.cz7220,87 %20,87 %  
Megasleva.cz6017,39 %17,39 %  
Slevopolis.cz5816,81 %16,81 %  
FajnSlevy.cz3911,3 %11,3 %  
Perfectslevy.cz216,09 %6,09 %  
žádné123,48 %3,48 %  
Kupdnes.cz102,9 %2,9 %  
Kup.cz72,03 %2,03 %  
SlevaJakBrno.cz51,45 %1,45 %  
Slevin.cz41,16 %1,16 %  
Odmaminky.cz30,87 %0,87 %  
slevydnes.cz30,87 %0,87 %  
modreslevy.cz30,87 %0,87 %  
zlateslevy.cz30,87 %0,87 %  
www.slevin.cz20,58 %0,58 %  
skrz.cz20,58 %0,58 %  
vsechny10,29 %0,29 %  
slevomania.cz10,29 %0,29 %  
Slevonis10,29 %0,29 %  
BonyBony10,29 %0,29 %  
pumba10,29 %0,29 %  
berslevu.cz10,29 %0,29 %  
zlateslevy.cz; slevajakbrno.cz10,29 %0,29 %  
slevoman.cz10,29 %0,29 %  
vsechny na www.zlateslevy.cz10,29 %0,29 %  
hyperslava.cz, slever.cz10,29 %0,29 %  
bozskeslevy.cz10,29 %0,29 %  
slevici.cz10,29 %0,29 %  
mydeals.cz10,29 %0,29 %  
slevici.cz, slevín.cz10,29 %0,29 %  
pepa.cz10,29 %0,29 %  
slevaJakBrno,cz10,29 %0,29 %  
Hafoslevy.cz10,29 %0,29 %  
slevydnes.cz, slevuska.cz10,29 %0,29 %  
Amplion.cz10,29 %0,29 %  
skrz10,29 %0,29 %  
ukazslevy.cz10,29 %0,29 %  
slevici.cz, prasatko.cz10,29 %0,29 %  
Odtatinka.cz10,29 %0,29 %  
slevomor.cz pepa.cz a další10,29 %0,29 %  
www.zlateslevy.cz10,29 %0,29 %  

Graf

2. S kým je pro Vás důležité trávit volný čas?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
s manželkou/manželem0.2411.875
s partnerkou/partnerem1.6670.622
s kolegy či spolužáky0.9070.617
s rodiči1.0960.585
s dětmi0.2321.749
s ostatními rodinnými příslušníky0.6170.712

Graf

3. Jaký je Vás přístup k Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní počítač (PC, notebook aj.)32393,62 %93,62 %  
rodinný domácí počítač14742,61 %42,61 %  
veřejný počítač (knihovny, kavárny, škola aj.)13037,68 %37,68 %  
počítač v zaměstnání7622,03 %22,03 %  
ostatní (tablet, chytrý telefon aj.)6619,13 %19,13 %  

Graf

4. Kterým aktivitám se nejčastěji věnujete a uvítali byste je v nabídce slevových portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
návštěva kina21963,48 %63,48 %  
sport19757,1 %57,1 %  
návštěva divadla18754,2 %54,2 %  
odpočinek16948,99 %48,99 %  
nakupování16146,67 %46,67 %  
turistika, pobyt v přírodě15745,51 %45,51 %  
studium15544,93 %44,93 %  
návštěva koncertu15344,35 %44,35 %  
hudba15043,48 %43,48 %  
četba13338,55 %38,55 %  
vaření, pečení10530,43 %30,43 %  
práce na počítači5114,78 %14,78 %  
kutilství277,83 %7,83 %  
chalupaření216,09 %6,09 %  
rybaření144,06 %4,06 %  
modelářství82,32 %2,32 %  
cestování41,16 %1,16 %  
akce pro děti10,29 %0,29 %  
Zážitkové akce (jízda v supersportu...)10,29 %0,29 %  
cestování do zahraničí10,29 %0,29 %  
letenky10,29 %0,29 %  
slevové portály mě obtěžují10,29 %0,29 %  
slevove portaly nehodlam pouzivat10,29 %0,29 %  
ruční práce10,29 %0,29 %  
Křestanství10,29 %0,29 %  
myslivost10,29 %0,29 %  
jezdectví10,29 %0,29 %  
kynologie10,29 %0,29 %  
gastronomie - a to především!10,29 %0,29 %  
dovolená10,29 %0,29 %  

Graf

5. Zhodnoťte, které podmínky jsou pro Vás důležité a ovlivnily by Vás při výběru slevového portálu? (jako ve škole, 1 - nejdůležitější a 5 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena služeb1.290.444
dostupnost nabízených služeb1.6030.616
jméno slevového portálu3.8581.281
rozsah služeb2.3910.882
srozumitelnost podmínek1.6750.718
velikost slevového portálu3.3681.172
vlastní zkušenosti (kvalita služeb)1.7280.772
doporučení od přátel či rodiny2.0580.82
kvalita internetových stránek2.4260.708
soutěže a věrnostní programy3.1041.34
přijaté e-maily s novinkami (newsletter)3.8521.297
komunikace prostřednictvím sociálních sítí (Facebook aj.)3.8431.315
způsoby úhrad slevových kuponů2.0721.035

Graf

6. Využili jste alespoň jednou služeb slevového portálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23969,28 %69,28 %  
ne10630,72 %30,72 %  

Graf

7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od přátel12451,88 %35,94 %  
prostřednictvím reklamy na internetu9037,66 %26,09 %  
prostřednictvím sociálních sítí (facebook)208,37 %5,8 %  
prostřednictvím reklamy v multimédiích (tv, rádio, aj.)20,84 %0,58 %  
z časopisu10,42 %0,29 %  
tisk10,42 %0,29 %  
od otce 10,42 %0,29 %  

Graf

8. Jak jste spokojeni se službami slevových portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše spokojen, menší nedostatky17472,8 %50,43 %  
velmi spokojen, bez výhrad 5523,01 %15,94 %  
spíše nespokojen, velké nedostatky104,18 %2,9 %  

Graf

9. Máte negativní zkušenost s nakupováním na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 11, ano (v další otázce uveďte jakou)otázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20384,94 %58,84 %  
ano (v další otázce uveďte jakou)3615,06 %10,43 %  

Graf

10. Jakou jste měl/a špatnou zkušenost?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- kadeřnice mě odbyla, pracovní prostor po předchozí zákaznici téměř neuklidila, hřeben nebyl evidentně dlouho zbaven od vlasů ostatních - dost možné, že to nemělo souvislost se slevovým kopónem, ale s obecným přístupem kadeřnice, nedokážu posoudit

- skutečná služba neodpovídala inzerované službě (co se rozsahu týče) - blokace uživatelského účtu bez jakýchkoliv upozornění či informací o důvodu

Jednou jsem si chtěla objednat 1 věci, vše sem vyplnila a zaškrtla jsem, že si zboží osobně vyzvednu a zaplatím v hotovosti... měla sem jen čekat, než mi dojde email, že je zboží na skladě a že si pro něj můžu jít, ale nic takového mi nepřišlo...

Jídlo neodpovídalo skutečnosti.

koupila jsem 2 vouchery do kosmetického salonu, ale než jsem stihla uplatnit druhý, kosmetický salon skončil provoz, nedali nic vědět a telefon byl nedostupný

Koupila jsem si slevový kupón a když jsem se volala na číslo uvedené na slevovém kupónu, abych se na danou proceduru objednala slečna mi řekla, že to není možné protože se pán, který měl danou nabídku zajišťovat nedodržel podmínky. Místo toho, abych si danou proceduru užila musela jsem obvolavat a psat emaily, aby mi vrátily peníze za koupený voucher. Hodně často se mi také stává, že na voucheru je uvedeno občerstvení - káva zdarma. A na daném místě pak nic nedostanu.

lhani o kvalite vyrobku

Na zakoupené poukázce byla jiná adresa než ta skutečná

nebylo to takový jak sem si to predstavovala, kvalita materialu

nemožnost uplatnit slevový poukaz, majitel nebyl ochoten se domluvit na určitém termínu rezervace, ať jsem žádala o jakýkoli den a jakoukoli hodinu, buď měli zavřeno a nebo v tento den neměli vyhrazena místa pro majitele slevových poukazů

nemožnost využít slevu pro nedostatečnou kapacitu zařízení, zrušení restaurace před vypršením platnosti kuponu

neochota při uplatnění slevového kuponu v restauraci

nepřesné uvedení podmínek slevy (např. chybělo upozornění, že poukaz na jídlo nelze čerpat v době obědů) na nebeslev.cz chybí možnost stornovat platbu v průběhu platby a následně přijde !výhružný" email s upozorněním, že platba nebyla uhrazena a pokud se to bude opakovat, bude mi zablokován účet restaurace prodala příliš mnoho voucherů a následně neměla kapacitu obsloužit všechny zákazníky v požadovaném termínu

objednal som si voucher, ktorý bol nakoniec iný ako bolo v jeho popise

objednané zboží nedorazilo v domluvený čas

podmínky voucheru byly jiné než bylo napsáno na stránkách, služby nebyly tak kvalitní, jak jsem očekával

poukaz na kávu a zákuskem dle denního výběru, káva byla dobrá, ale ze zákusků mi nebyla dána možnost výběru (ačkoliv byly k dispozici) a dostala jsem pouze rakvičku se šlehačkou

problémy s rezervací v restauraci, slevomat mi ale následně vrátil perníze

propadly voucher, protoze restaurace skrachovala a doted nam nevratili penize...

přetíženost podniku, nechuť v podniku ke slevovým kuponům

slevu jsem nemohla uplatnit, protože prostředník slevy byl podvodník

Společnost přestala dělat to, na co jsme měli kupón a nikdo nám nevrátil peníze. V některých podnicích se na vás dívají jako na póvl - prostě ten trapnej s tou slevou. Jako byste byli něco horšího. "podvod" - kdy nabízíte 50 % slevu tak fikaně, že zákazník pořádně neví z kolika nebo na co

Špatná kvalita služeb v hotelu.

Ubytování jinde, než bylo domluveno a zarezervováno předem.

V době objednání bylo zboží dostupné, při zpracování objednávky už ne... takže i přes částečná odběr jsem platila plné dopravné.

voucher do nově otevřené čajovny v Brně. Půlku věcí neměli, hnusná vodní dýmka, neútulné prostředí

zakoupila jsem si službu, ale nešlo se rozumně domluvit s prodejcem, ale slevový portál mi peníze vrátil. Problém ze strany slevového portálu nebyl, spíše ze strany prodejců.

Zakoupila jsem voucher na dva steaky do restaurace a bylo tam s námi jednáno velmi špatně, nesplnili podmínky, které na voucheru byly. Slevomat vrátil na žádost peníze.

Zakoupila jsem voucher, ktery mel platnost do prosince 2011. Kdyz jsem se chtela objednat (jednalo se o masaz), pani mi sdelila, ze vsechny terminy do prosince jsou plne a pokud se zadny neuvolni, muj kupon propadne bez nahrady.

Zboží přišlo s úplně jinými parametry.

zefik.cz objednala sjem si zboží, zaplatila a oni aniž by mi napsali důvod nebo cokoli peníze druhý den vrátili a vůbec se se mnou nebavili, tento přístup nechápu

Zkažené jídlo

11. Na slevovém portálu preferuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup levnějších výrobků, služeb a zážitků (např. levné jednodenní zájezdy, běžné oblečení)19682,01 %56,81 %  
nákup dražších, luxusnějších výrobků, služeb a zážitků (např. dražší zájezdy, elektronika)4317,99 %12,46 %  

Graf

12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně12652,72 %36,52 %  
jednou měsíčně6125,52 %17,68 %  
jednou do roka3313,81 %9,57 %  
několikrát měsíčně166,69 %4,64 %  
několikrát týdně20,84 %0,58 %  
jednou týdně10,42 %0,29 %  

Graf

13. Kolik peněž utratíte při nákupu na slevových portálech za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1000 Kč20284,52 %58,55 %  
1001–3000 Kč3313,81 %9,57 %  
3001–5000 Kč41,67 %1,16 %  

Graf

14. Nakupujete na slevových portálech výrobky/služby:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bez zaměření (různé výrobky, služby, zážitky dohromady)19179,92 %55,36 %  
specializované (zaměřené jen na určité výrobky, služby či zážitky)4820,08 %13,91 %  

Graf

15. Jaké služby/zboží nejvíce poptáváte na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jídlo a pití16167,36 %46,67 %  
relaxace11949,79 %34,49 %  
pobyty11849,37 %34,2 %  
zábava10744,77 %31,01 %  
sport9640,17 %27,83 %  
krása8133,89 %23,48 %  
služby7631,8 %22,03 %  
zdraví4920,5 %14,2 %  
luxusní zboží197,95 %5,51 %  
ostatní135,44 %3,77 %  
ponozky10,42 %0,29 %  
nepoptávám10,42 %0,29 %  
sport ve smyslu-bouwling,kuželky,návštěva lázní...10,42 %0,29 %  
jídla a pití se obávám o jeho kvalitu10,42 %0,29 %  
vzdelavanie10,42 %0,29 %  

Graf

16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní úsudek19380,75 %55,94 %  
můj zájem o danou aktivitu18376,57 %53,04 %  
můj životní styl11748,95 %33,91 %  
partner(ka)8736,4 %25,22 %  
kamarádi7129,71 %20,58 %  
zdraví2610,88 %7,54 %  
společenské důvody135,44 %3,77 %  
známí (např. lidé z okolí)104,18 %2,9 %  
rodiče93,77 %2,61 %  
kolegové (spolužáci)83,35 %2,32 %  
cena20,84 %0,58 %  
zkušenosti s daným portálem a jeho nabídkou10,42 %0,29 %  
impulzivní nákup10,42 %0,29 %  
poměr cena-užitek10,42 %0,29 %  
reference jiných zákazníků10,42 %0,29 %  

Graf

17. Jaké způsoby plateb preferujete na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
převod na bankovní účet13857,74 %40 %  
platební kartou6928,87 %20 %  
dobírkou (hotově při převzetí)239,62 %6,67 %  
službou PayPall72,93 %2,03 %  
ostatní (např. M-peníze, aj.)20,84 %0,58 %  

Graf

18. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena27980,87 %80,87 %  
muž6619,13 %19,13 %  

Graf

19. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19–25 let30889,28 %89,28 %  
26–30 let205,8 %5,8 %  
31–40 let102,9 %2,9 %  
do 18 let41,16 %1,16 %  
41–50 let30,87 %0,87 %  

Graf

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou21261,45 %61,45 %  
vysokoškolské bakalářské (Bc.)10028,99 %28,99 %  
vysokoškolské (Mgr., Ing. apod.)195,51 %5,51 %  
vyšší odborné51,45 %1,45 %  
základní41,16 %1,16 %  
učební obory s maturitou30,87 %0,87 %  
bez vzdělání10,29 %0,29 %  
vyučení bez maturity10,29 %0,29 %  

Graf

21. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student30387,83 %87,83 %  
zaměstnanec277,83 %7,83 %  
OSVČ92,61 %2,61 %  
na mateřské či rodičovské dovolené51,45 %1,45 %  
nezaměstnaný10,29 %0,29 %  

Graf

22. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj20057,97 %57,97 %  
Vysočina3610,43 %10,43 %  
Zlínský kraj246,96 %6,96 %  
Moravskoslezský kraj185,22 %5,22 %  
Praha174,93 %4,93 %  
Olomoucký kraj154,35 %4,35 %  
Pardubický kraj123,48 %3,48 %  
Středočeský kraj92,61 %2,61 %  
Jihočeský kraj51,45 %1,45 %  
Královéhradecký kraj41,16 %1,16 %  
Ústecký kraj20,58 %0,58 %  
Karlovarský kraj20,58 %0,58 %  
Plzeňský kraj10,29 %0,29 %  

Graf

23. Kolik máte dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné33597,1 %97,1 %  
1 dítě41,16 %1,16 %  
2 děti30,87 %0,87 %  
3 děti30,87 %0,87 %  

Graf

24. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5000 Kč23166,96 %66,96 %  
5001–10000 Kč5917,1 %17,1 %  
10001–15000 Kč288,12 %8,12 %  
15001–20000 Kč185,22 %5,22 %  
20001–25000 Kč41,16 %1,16 %  
nad 30000 Kč30,87 %0,87 %  
25001–30000 Kč20,58 %0,58 %  

Graf

25. Prostor pro Vaše poznámky a připomínky:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Fakt, že musím vyplnit všechny možnosti u otázky č. 2 i přesto, že manžela ani děti nemám se mi zdá trochu nepromyšlený.

Fuj, to bylo ale dlouhý.............

kdo se ptá moc se dozví :-)

kratky dotaznik nema 25 otazek

nemám čistý měsíční příjem

otázka 2 je zavádějící!!!!! měla by zde být možnost "nemám partnera" "nemám manžela" "nemám děti" apod. - jo, kdybych manžela měla, bylo by pro mě trávení času důležité, ale když ho nemám?!?!

Otázka číslo 22. V jakém kraji bydlíte? nemohol som si vybrať.

Pracuji brigádně ve firmě, která občas využívá služeb slevových portálů. Nicméně umisťuje tam produkty, které již 2 roky leží na skladě a nikdo je nechce - jsou obtížně prodejné. Díky slevě a také vysoké návštěvnosti slevových stránek se vyprodalo všechno čeho se chtěl šéf zbavit.

Slevové portály jsou velkým lákadlem pro osoby s nižší ekonomickou gramotností, stejně jako VÝHODNÉ půjčky. Z tohoto všichni provozovatelé portálů těží do své kapsy. Osobně jsem tento způsob nákupu využila pouze 2krát, a nevidím důvod proč si zakoupit něco, co jsem do té doby ani nepotřebovala.

Slevove portaly registuji, ale nepatrim do skupiny price hunters, takze je nevyuzivam. Osobne bych server nepouzil, jelikoz bych se citil pri uplatnovani slevy jako idiot. Ani bych s nikym nesel do podniku, kdybych vedel, ze bude vyuzita sleva (jakakoliv). Osobne vnimam firmy, ktere se prezentuji na slevoserverech jako neduveryhodne.

U některých otázek je málo možností na výběr nebo není srozumitelné co je pojmy myšleno např. co preferuji - krásu zdraví relaxace - může být to samé naopak "služby" to je také zdraví, relaxace

u otázky č. 2 se odpovědi vylučují pokud mám partnera nemám manžela, až se z partnera stane manžel, budu chtít trávit nejvíce času s manželem a ne s partnerem, je to zavádějící, stejně tak u dětí ... a vynechat tyto odpovědi nejde ...

U otázky na ekonomickou aktivitu nevím jak odpovědět: jsem studenka VŠ, zároveň zaměstnanec i pobírám důchod. Kdybych měla zvolit převažující činnost nemůžu se rozhodntou mezi studentem a tzaměstnancem, protože v obou případpech věnuji dané aktivitě stejně času.

účastním se slev okrajově, většinou přes přátele, kteří hojně využívají slevy na oblečení a jídlo

V otázke 22. "V jakém kraji bydlíte?" sa uvažuje iba Česká republika, nepočíta sa s vyplnením dotazníku zahraničnou osobou.

zajímavý dotazník


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké znáte slevové portály?

  • odpověď Vykupto.cz:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi několikrát měsíčně na otázku 12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?
  • odpověď Zapakatel.cz:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slevopolis.cz na otázku 1. Jaké znáte slevové portály?

6. Využili jste alespoň jednou služeb slevového portálu?

  • odpověď ne:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 1. Jaké znáte slevové portály?

9. Máte negativní zkušenost s nakupováním na slevových portálech?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi spokojen, bez výhrad na otázku 8. Jak jste spokojeni se službami slevových portálů?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ostatní na otázku 15. Jaké služby/zboží nejvíce poptáváte na slevových portálech?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou do roka na otázku 12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostřednictvím sociálních sítí (facebook) na otázku 7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:

11. Na slevovém portálu preferuji:

  • odpověď nákup levnějších výrobků, služeb a zážitků (např. levné jednodenní zájezdy, běžné oblečení):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kupdnes.cz na otázku 1. Jaké znáte slevové portály?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi společenské důvody na otázku 16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou měsíčně na otázku 12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

13. Kolik peněž utratíte při nákupu na slevových portálech za měsíc?

  • odpověď do 1000 Kč:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostřednictvím sociálních sítí (facebook) na otázku 7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou měsíčně na otázku 12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?

  • odpověď můj zájem o danou aktivitu:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Perfectslevy.cz na otázku 1. Jaké znáte slevové portály?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostřednictvím sociálních sítí (facebook) na otázku 7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:
  • odpověď vlastní úsudek:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kupdnes.cz na otázku 1. Jaké znáte slevové portály?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou do roka na otázku 12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď středoškolské s maturitou:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení od přátel či rodiny=4 na otázku 5. Zhodnoťte, které podmínky jsou pro Vás důležité a ovlivnily by Vás při výběru slevového portálu? (jako ve škole, 1 - nejdůležitější a 5 - nejméně důležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi společenské důvody na otázku 16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké znáte slevové portály?

2. S kým je pro Vás důležité trávit volný čas?

3. Jaký je Vás přístup k Internetu?

4. Kterým aktivitám se nejčastěji věnujete a uvítali byste je v nabídce slevových portálů?

5. Zhodnoťte, které podmínky jsou pro Vás důležité a ovlivnily by Vás při výběru slevového portálu? (jako ve škole, 1 - nejdůležitější a 5 - nejméně důležité)

6. Využili jste alespoň jednou služeb slevového portálu?

7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:

8. Jak jste spokojeni se službami slevových portálů?

9. Máte negativní zkušenost s nakupováním na slevových portálech?

11. Na slevovém portálu preferuji:

12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

13. Kolik peněž utratíte při nákupu na slevových portálech za měsíc?

14. Nakupujete na slevových portálech výrobky/služby:

15. Jaké služby/zboží nejvíce poptáváte na slevových portálech?

16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?

17. Jaké způsoby plateb preferujete na slevových portálech?

18. Jaké je Vaše pohlaví?

19. Kolik je Vám let?

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

22. V jakém kraji bydlíte?

23. Kolik máte dětí?

24. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké znáte slevové portály?

2. S kým je pro Vás důležité trávit volný čas?

3. Jaký je Vás přístup k Internetu?

4. Kterým aktivitám se nejčastěji věnujete a uvítali byste je v nabídce slevových portálů?

5. Zhodnoťte, které podmínky jsou pro Vás důležité a ovlivnily by Vás při výběru slevového portálu? (jako ve škole, 1 - nejdůležitější a 5 - nejméně důležité)

6. Využili jste alespoň jednou služeb slevového portálu?

7. O existenci slevových portálů jsem se dozvěděl/a:

8. Jak jste spokojeni se službami slevových portálů?

9. Máte negativní zkušenost s nakupováním na slevových portálech?

11. Na slevovém portálu preferuji:

12. Jak často nakupujete na slevovém portálu?

13. Kolik peněž utratíte při nákupu na slevových portálech za měsíc?

14. Nakupujete na slevových portálech výrobky/služby:

15. Jaké služby/zboží nejvíce poptáváte na slevových portálech?

16. Co Vás ovlivňuje při nákupu na slevovém portálu?

17. Jaké způsoby plateb preferujete na slevových portálech?

18. Jaké je Vaše pohlaví?

19. Kolik je Vám let?

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

22. V jakém kraji bydlíte?

23. Kolik máte dětí?

24. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Francová, J.Chování spotřebitelů při nákupu přes slevové portály (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://chovani-spotrebitelu-pri-nak.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.