Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem dotazníku je zjistit, co ovlivňuje rozhodování spotřebitelů při nákupu masných výrobků v pultovém prodeji a zda je jejich chování impulsivní nebo se rozhodují především na základě předem stanovených kritérií.
Odpovědi respondentů
1. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny (šunka, salám, šunkový salám, párek, klobása apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
204
87,18 %
87,18 %
NE
30
12,82 %
12,82 %
2. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny v pultovém prodeji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
192
82,05 %
82,05 %
Ne
42
17,95 %
17,95 %
3. Kde častěji nakupujete uzeniny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Regálový prodej → otázka č. 5, Pultový prodej → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pultový prodej
140
72,92 %
59,83 %
Regálový prodej
52
27,08 %
22,22 %
4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Čerstvost
1.434
1.643
Zvyk
2.691
3.052
Nižší cena
2.728
2.625
Větší výběr
2.434
1.672
Osobní kontakt
3.449
2.453
5. Představte si, že stojíte ve frontě u pultového prodeje. Kdy se rozhodujete, jaký výrobek si koupíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozmýšlím se během čekání ve frontě
143
75,26 %
61,11 %
Vím přesně, jaký výrobek si chci koupit, ještě dříve než vejdu do obchodu
41
21,58 %
17,52 %
Rozhoduji se až ve chvíli, kdy jsem na řadě
6
3,16 %
2,56 %
6. Jaké faktory Vás při rozhodování ovlivňují? – seřaďte dle důležitosti
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Cena
3.5
5.874
Sleva/Akční cena
4.011
7.333
Vzhled
2.554
4.14
Doporučení obsluhy
5.032
7.117
Značka výrobce
5.048
5.939
Podíl masa
2.699
5.253
Typ výrobku (šunka od kosti, vídeňský párek apod.)
2.903
5.077
Země původu ČR
5.038
5.606
7. Jaký vliv při nákupu uzenin má na Vaše rozhodování značka výrobku – znalost výrobce?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zajímá mě a může částečně ovlivnit mé rozhodování o koupi
73
39,67 %
31,2 %
Inofrmativní, ale neovlivňuje mé rozhodování o koupi
70
38,04 %
29,91 %
Nezajímá mě
21
11,41 %
8,97 %
Výrazný, vždy se dívám, kdo je výrobce a podle toho si vybírám výrobky ke koupi
20
10,87 %
8,55 %
8. Čtete během nákupu cedulky u výrobků v pultovém prodeji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
152
79,17 %
64,96 %
Ne
40
20,83 %
17,09 %
9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cenu
127
84,67 %
54,27 %
Podíl masa (pokud je uveden)
123
82 %
52,56 %
Název výrobku
114
76 %
48,72 %
Složení výrobku
67
44,67 %
28,63 %
Země původu
64
42,67 %
27,35 %
Výrobce/Značku
49
32,67 %
20,94 %
10. Ocenili byste výraznější komunikaci u výrobků v pultovém prodeji a podporu prodeje v této kategorii?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
132
68,75 %
56,41 %
Ne
60
31,25 %
25,64 %
11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Doplnění dalších cedulek ukazujících - podíl masa, obsah soli, bez lepku, bez glutamátu apod.
91
68,94 %
38,89 %
Více informací o výrobcích na cedulkách
77
58,33 %
32,91 %
Větší informovanost obsluhy pultového prodeje
73
55,3 %
31,2 %
Výraznější cedulky u jednotlivých výrobků
67
50,76 %
28,63 %
Ochutnávky
56
42,42 %
23,93 %
Výraznější označení výrobce/značky výrobků
24
18,18 %
10,26 %
Barevné odlišení cedulek jednotlivých výrobců
21
15,91 %
8,97 %
Věrnostní program při nákupu výrobků vybraného výrobce
15
11,36 %
6,41 %
Akční nabídky – například 2+1 u párků
14
10,61 %
5,98 %
Výrazné cedule s akční nabídkou visící nad pultem
12
9,09 %
5,13 %
12. Vaše pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
153
66,23 %
65,38 %
Muž
78
33,77 %
33,33 %
13. Váš věk
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25
80
34,93 %
34,19 %
26-35
78
34,06 %
33,33 %
36-45
34
14,85 %
14,53 %
46-55
26
11,35 %
11,11 %
56 a více
11
4,8 %
4,7 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny v pultovém prodeji?
odpověď Ne:
5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny (šunka, salám, šunkový salám, párek, klobása apod.)?
3. Kde častěji nakupujete uzeniny?
odpověď Pultový prodej:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čerstvost=0 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čerstvost=1 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čerstvost=2 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cenu na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Název výrobku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podíl masa (pokud je uveden) na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení výrobku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobce/Značku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Země původu na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
odpověď Cenu:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší cena=1 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Název výrobku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čerstvost=2 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobce/Značku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
odpověď Název výrobku:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší cena=1 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
odpověď Podíl masa (pokud je uveden):
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení výrobku na otázku 9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Typ výrobku (šunka od kosti, vídeňský párek apod.)=0 na otázku 6. Jaké faktory Vás při rozhodování ovlivňují? – seřaďte dle důležitosti
10. Ocenili byste výraznější komunikaci u výrobků v pultovém prodeji a podporu prodeje v této kategorii?
odpověď Ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sleva/Akční cena=8 na otázku 6. Jaké faktory Vás při rozhodování ovlivňují? – seřaďte dle důležitosti
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Akční nabídky – například 2+1 u párků na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barevné odlišení cedulek jednotlivých výrobců na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doplnění dalších cedulek ukazujících - podíl masa, obsah soli, bez lepku, bez glutamátu apod. na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochutnávky na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Věrnostní program při nákupu výrobků vybraného výrobce na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší informovanost obsluhy pultového prodeje na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více informací o výrobcích na cedulkách na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrazné cedule s akční nabídkou visící nad pultem na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výraznější cedulky u jednotlivých výrobků na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výraznější označení výrobce/značky výrobků na otázku 11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní kontakt=2 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší výběr=0 na otázku 4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny (šunka, salám, šunkový salám, párek, klobása apod.)?
2. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny v pultovém prodeji?
3. Kde častěji nakupujete uzeniny?
4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
5. Představte si, že stojíte ve frontě u pultového prodeje. Kdy se rozhodujete, jaký výrobek si koupíte?
6. Jaké faktory Vás při rozhodování ovlivňují? – seřaďte dle důležitosti
7. Jaký vliv při nákupu uzenin má na Vaše rozhodování značka výrobku – znalost výrobce?
8. Čtete během nákupu cedulky u výrobků v pultovém prodeji?
9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
10. Ocenili byste výraznější komunikaci u výrobků v pultovém prodeji a podporu prodeje v této kategorii?
11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
12. Vaše pohlaví
13. Váš věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny (šunka, salám, šunkový salám, párek, klobása apod.)?
2. Nakoupil jste za období posledních 3 měsíců alespoň jeden výrobek uzeniny v pultovém prodeji?
3. Kde častěji nakupujete uzeniny?
4. Proč preferujete pultový prodej? – Seřaďte dle důležitosti
5. Představte si, že stojíte ve frontě u pultového prodeje. Kdy se rozhodujete, jaký výrobek si koupíte?
6. Jaké faktory Vás při rozhodování ovlivňují? – seřaďte dle důležitosti
7. Jaký vliv při nákupu uzenin má na Vaše rozhodování značka výrobku – znalost výrobce?
8. Čtete během nákupu cedulky u výrobků v pultovém prodeji?
9. Co si na cedulce v pultovém prodeji většinou přečtete? – (označte pravdivé odpovědi)
10. Ocenili byste výraznější komunikaci u výrobků v pultovém prodeji a podporu prodeje v této kategorii?
11. Jaké nástroje podpory prodeje by Vám usnadnily rozhodování a pomohli při výběru toho správného výrobku?
12. Vaše pohlaví
13. Váš věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.