Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitelů studenti vs. pracující

Chování spotřebitelů studenti vs. pracující

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tamara Němečková
Šetření:23. 11. 2010 - 24. 11. 2010
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):17 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Přeji krásný listopadový den,

chci Vás poprosit o vyplnění dotazníku, ve kterém chci zjistit co studenti, případně pracující upřednostňují při výběru (nákupu) jídla, oblečení, sportu, atd. a jak se při tom chovají. Výsledky tohoto průzkumu budou použity také jako podklad pro seminární práci do předmětu Marketing. Tento dotazník je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet11890,77 %90,77 %  
televize3224,62 %24,62 %  
rádio96,92 %6,92 %  
tisk75,38 %5,38 %  

Graf

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize8968,46 %68,46 %  
internet2720,77 %20,77 %  
tisk75,38 %5,38 %  
rádio75,38 %5,38 %  

Graf

3. Koupili jste si někdy výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8666,15 %66,15 %  
ne4433,85 %33,85 %  

Graf

4. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy a druhý neznáte vůbec. Který si raději koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výrobek, který je levnější4030,77 %30,77 %  
rozhodnu se podle složení výrobku3829,23 %29,23 %  
výrobek známý z reklamy3123,85 %23,85 %  
výrobek, který má atraktivnější obal107,69 %7,69 %  
jak kdy21,54 %1,54 %  
Výrobek, který neznám vůbec10,77 %0,77 %  
ověřený výrobek10,77 %0,77 %  
záleží na výrobku, levnější tyčinku, dražší auto10,77 %0,77 %  
kombinace ceny a kvality10,77 %0,77 %  
Podle kvality výrobku10,77 %0,77 %  
Ten, co mi první padne do oka10,77 %0,77 %  
záleží na druhu výrobku a důvodu koupě10,77 %0,77 %  
koupim jelena at to stoji co to stoji :-D10,77 %0,77 %  
ten,který je testovaný a má certifikační značku10,77 %0,77 %  

Graf

5. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na základě zkušeností5542,31 %42,31 %  
podle ceny2720,77 %20,77 %  
dám na doporučení, rodiny, přátel, známých1713,08 %13,08 %  
podle kvality1612,31 %12,31 %  
podle značky107,69 %7,69 %  
podle složení výrobku53,85 %3,85 %  

Graf

6. Za které zboží nejvíce utrácíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení5240 %40 %  
jídlo5240 %40 %  
elektronika96,92 %6,92 %  
alkohol64,62 %4,62 %  
cigarety64,62 %4,62 %  
viz. otázka 1210,77 %0,77 %  
ženy10,77 %0,77 %  
nafta10,77 %0,77 %  
kosmetika10,77 %0,77 %  
sportovní vybavení, koncerty10,77 %0,77 %  

Graf

7. Za které koníčky nejvíce utrácíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sport5240 %40 %  
cestování4131,54 %31,54 %  
knihy1813,85 %13,85 %  
pc hry32,31 %2,31 %  
nic21,54 %1,54 %  
akce s práteli10,77 %0,77 %  
hudba - koncerty10,77 %0,77 %  
kosmetika10,77 %0,77 %  
alkohol10,77 %0,77 %  
kombinace sportu a cestování10,77 %0,77 %  
hospoding10,77 %0,77 %  
zábavy,disco10,77 %0,77 %  
auto10,77 %0,77 %  
historický šerm10,77 %0,77 %  
Kultura - vstupenky10,77 %0,77 %  
hudba10,77 %0,77 %  
auta, motorky10,77 %0,77 %  
kosmetika, oblečení10,77 %0,77 %  
dům10,77 %0,77 %  

Graf

8. Nakupujete dražší nebo levnější zboží/služby oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [dražšíotázka č. 9, levnějšíotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
levnější8867,69 %67,69 %  
dražší4232,31 %32,31 %  

Graf

9. Kolik jste ochoten připlatit za zboží/služby? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000,- až 2000,-1638,1 %12,31 %  
2000,- a více1535,71 %11,54 %  
do 500,-716,67 %5,38 %  
500,- až 1000,-49,52 %3,08 %  

Graf

10. O kolik levněji nakupujete oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000,- až 2000,-2831,82 %21,54 %  
500,- až 1000,-2629,55 %20 %  
2000,- a více2326,14 %17,69 %  
do 500,-1112,5 %8,46 %  

Graf

11. Které obchody nejvíce využíváte pro nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenné6247,69 %47,69 %  
supermarket4836,92 %36,92 %  
internetové2015,38 %15,38 %  

Graf

12. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika5340,77 %40,77 %  
oblečení2519,23 %19,23 %  
na internetu nenakupuji1612,31 %12,31 %  
kosmetika1410,77 %10,77 %  
knihy43,08 %3,08 %  
obuv21,54 %1,54 %  
pc hry21,54 %1,54 %  
nic10,77 %0,77 %  
knihy, hudební nosiče10,77 %0,77 %  
dětské oblečení10,77 %0,77 %  
tamarko... věci na airsoft ;-) 10,77 %0,77 %  
co potřebuju:)10,77 %0,77 %  
sportovní lístky10,77 %0,77 %  
nenakupuji tak často, položky by byly rovnoměrně..10,77 %0,77 %  
Pneumatiky10,77 %0,77 %  
hračky a dárky10,77 %0,77 %  
knihy, dárkové předměty10,77 %0,77 %  
léky10,77 %0,77 %  
nábytek, vybavení domácnosti10,77 %0,77 %  
krmení pro zvířata10,77 %0,77 %  
jen to, co by se těžko shánělo jinde10,77 %0,77 %  

Graf

13. Co Vás motivuje k nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času, pohodlí5139,23 %39,23 %  
nízká cena4232,31 %32,31 %  
nejsem motivován/a, nenakupuji přes internet1511,54 %11,54 %  
možnost nákupu 24hodin denně129,23 %9,23 %  
zboží až do domu107,69 %7,69 %  

Graf

14. Co Vás odrazuje od nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyzkoušení zboží7154,62 %54,62 %  
nejsem odrazován/a, nakupuji přes internet2519,23 %19,23 %  
obtížná reklamace2216,92 %16,92 %  
vysoká cena za dopravu zboží/služby118,46 %8,46 %  
zneužití osobních údajů10,77 %0,77 %  

Graf

15. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9774,62 %74,62 %  
muž3325,38 %25,38 %  

Graf

16. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 3010782,31 %82,31 %  
méně než 201713,08 %13,08 %  
31 - 4032,31 %2,31 %  
41 - 5032,31 %2,31 %  

Graf

17. Pracujete, či studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studuji8766,92 %66,92 %  
pracuji2922,31 %22,31 %  
studuji i pracuji 21,54 %1,54 %  
pracuji i studuji10,77 %0,77 %  
rodičovská dovolená10,77 %0,77 %  
nezaměstnaný10,77 %0,77 %  
obojí10,77 %0,77 %  
abys to neměla easy... zima studium, léto práce10,77 %0,77 %  
pracuji a studuji10,77 %0,77 %  
pracující student :)10,77 %0,77 %  
jsem jelen a rentier:d10,77 %0,77 %  
pracuji i studuji :)10,77 %0,77 %  
pracuji, a upozornuji na 16.ot.-volba 20 let neni!10,77 %0,77 %  
MD10,77 %0,77 %  
nic10,77 %0,77 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Nakupujete dražší nebo levnější zboží/služby oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

  • odpověď dražší:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1000,- až 2000,- na otázku 9. Kolik jste ochoten připlatit za zboží/služby? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2000,- a více na otázku 9. Kolik jste ochoten připlatit za zboží/služby? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

12. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

  • odpověď na internetu nenakupuji:
    • 8.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejsem motivován/a, nenakupuji přes internet na otázku 13. Co Vás motivuje k nákupu přes internet?

13. Co Vás motivuje k nákupu přes internet?

  • odpověď nejsem motivován/a, nenakupuji přes internet:
    • 8.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi na internetu nenakupuji na otázku 12. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

3. Koupili jste si někdy výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

4. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy a druhý neznáte vůbec. Který si raději koupíte?

5. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

6. Za které zboží nejvíce utrácíte?

7. Za které koníčky nejvíce utrácíte?

8. Nakupujete dražší nebo levnější zboží/služby oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

9. Kolik jste ochoten připlatit za zboží/služby? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

10. O kolik levněji nakupujete oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

11. Které obchody nejvíce využíváte pro nákupy?

12. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

13. Co Vás motivuje k nákupu přes internet?

14. Co Vás odrazuje od nákupu přes internet?

15. Jste:

16. Váš věk:

17. Pracujete, či studujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

3. Koupili jste si někdy výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

4. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy a druhý neznáte vůbec. Který si raději koupíte?

5. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

6. Za které zboží nejvíce utrácíte?

7. Za které koníčky nejvíce utrácíte?

8. Nakupujete dražší nebo levnější zboží/služby oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

9. Kolik jste ochoten připlatit za zboží/služby? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

10. O kolik levněji nakupujete oproti průměrné ceně? (např. mobilní telefon o průměrné ceně 5000,- Kč)

11. Které obchody nejvíce využíváte pro nákupy?

12. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

13. Co Vás motivuje k nákupu přes internet?

14. Co Vás odrazuje od nákupu přes internet?

15. Jste:

16. Váš věk:

17. Pracujete, či studujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Němečková, T.Chování spotřebitelů studenti vs. pracující (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://chovani-spotrebitelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.