Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování uživatelů sociálních sítí

Chování uživatelů sociálních sítí

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Zimmermann
Šetření:31. 01. 2019 - 28. 02. 2019
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):28 / 23.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím každého o pomoc s vyplněním tohoto dotazníku.

 

Průzkum je součástí mé diplomové práce zabývající se problematikou sociálních sítí, a to především Facebookem. Dotazník je určen pro všechny uživatele, kterým je alespoň šestnáct let.

 

Děkuji tímto každému, kdo věnuje chvíli vyplňování. Velmi si toho vážím, protože bez Vás bych svou práci nemohl dokončit.

 

Odpovědi respondentů

1. Používáte nějakou sociální síť (například Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22997,86 %97,86 %  
ne52,14 %2,14 %  

Graf

2. Máte založen účet na sociální síti Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22096,07 %94,02 %  
ne93,93 %3,85 %  

Graf

3. Jak často používáte Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně15972,27 %67,95 %  
alespoň jednou denně5424,55 %23,08 %  
alespoň jednou týdně52,27 %2,14 %  
méně často10,45 %0,43 %  
alespoň jednou měsíčně10,45 %0,43 %  

Graf

4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

5. Označte, jak moc využíváte následující platformy pro používání Facebooku.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. Jaké další činnosti při používání Facebooku současně děláte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleduji televizi16173,18 %68,8 %  
poslouchám hudbu12054,55 %51,28 %  
pracuji nebo studuji9744,09 %41,45 %  
cestuji8438,18 %35,9 %  
konverzuji s ostatními7433,64 %31,62 %  
vykonávám domácí práce6328,64 %26,92 %  
žádné, soustředím se pouze na Facebook2210 %9,4 %  
kojím10,45 %0,43 %  
zpracovávám třeba fotografie a občas tam kouknu když vidím upozornění10,45 %0,43 %  
zpravidla někde čekám10,45 %0,43 %  
Kojim :-)10,45 %0,43 %  
Hraju online hry 10,45 %0,43 %  
Kojím dítě10,45 %0,43 %  
hlídám dítě :)10,45 %0,43 %  
kadim10,45 %0,43 %  
všechno možné, hraju hry, čtu, mám facebook obvykle zapnutý na pozadí většiny svých činností10,45 %0,43 %  

Graf

7. Vyznačte denní doby, během kterých se pravidelně připojujete na Facebook.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20:00 – 00:0014666,36 %62,39 %  
17:00 – 20:0013963,18 %59,4 %  
08:00 – 11:0010346,82 %44,02 %  
13:00 – 17:008036,36 %34,19 %  
11:00 – 13:006830,91 %29,06 %  
06:00 – 08:005826,36 %24,79 %  
00:00 – 06:0094,09 %3,85 %  

Graf

8. Uveďte, jak moc souhlasíte s následujícími výroky (1=souhlasím absolutně, 5= naprosto nesouhlasím).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama na Facebooku mi vadí méně než televizní reklama.2.8951.975
Reklama na Facebooku mě již alespoň jednou velmi ovlivnila při nákupu.3.2822.184
Pokud zjistím, že je příspěvek na Facebooku placená reklama, je to pro mě důvod, abych se jím dále nezabýval.2.5091.814
Pokud mě reklama na Facebooku zaujme, jdu na facebookovou stránku firmy, abych zjistil/a více informací.2.651.782
Zábavné reklamy na Facebooku mi nevadí a rád tyto příspěvky sleduji, i když jsou placené.3.6321.514

Graf

9. Seřaďte následující umístění reklamy podle toho, jak si jich podle Vašeho názoru nejčastěji všímáte (1=velmi si všímám, 4=nevšímám si vůbec). Ukázky jednotlivých umístění jsou uvedeny na obrázcích níže.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
reklama v hlavním poli (tzv. feed)1.450.784
reklama ve stories2.7550.831
reklama vpravo (tzv. pravý sloupec)2.6270.697
reklama na Messengeru3.1681.058

Graf

10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Jak moc si při čtení příspěvků všímáte, zda se jedná o placenou reklamu (u placené reklamy je přidán štítek „sponzorováno“ stejně jako na obrázku níže)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
často6931,36 %29,49 %  
spíše výjimečně5826,36 %24,79 %  
velmi často5725,91 %24,36 %  
vůbec3616,36 %15,38 %  

Graf

12. Účastníte se na Facebooku nějakých soutěží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15871,82 %67,52 %  
ano6228,18 %26,5 %  

Graf

13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
postačí jakákoliv drobnost4166,13 %17,52 %  
více jak 1000 Kč1117,74 %4,7 %  
alespoň 500 Kč69,68 %2,56 %  
alespoň 200 Kč46,45 %1,71 %  

Graf

14. Přidáváte se na Facebooku do skupin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19287,27 %82,05 %  
ne2812,73 %11,97 %  

Graf

15. Z jakých důvodů se nejčastěji rozhodnete přidat se do nějaké skupiny?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Informace a diskuze

.

abych byla informována o dění

Abych našla lidi se kterými můžu řešit stejné zájmy nebo si nechat poradit (veterinární poradny atd.)

abych získala přehled, skupina je mi něčím sypmatická, máme něco společného, tak abych věděla, co se děje

Cilova skupina

dle tématického zaměření

Dle tématu skupiny

Dle zajímavosti

dle zaměření skupiny

Doporučení známého

chci se dozvědět víc podrobností o něčem

Info, nákupyy

Informace

Informace

Informace k tématům, která mě zajímají

Informace ke konkrétnímu tématu, bazar, nákup zboží.

informace o dění

Informace, nákup

Informace, studijní materiály

Informace.

Inspirace

Inspirace

Inspirace, informace

Inspirace, studijní nebo pracovní skupina se spolužáky/kolegy

Inspirace, zábava

Je to potřeba kvůli škole, zaměstnání nebo jsou tam nějaké užitečné informace (místo bydliště)

Jedná se o skupiny mých spolužáků - tedy získání informací o studiu, které mi unikly nebo jsem nedohledala. Dále skupina mého města - zajímá mě dění

Jedná se o zájmovou skupinu (kroužek, studijní skupina), skupina mých přátel

jen tak

Jsou tam mí přátelé

Když je to skupina zaměřená na něco, co mě zajímá.

Když mě tématicky zaujme.

Když potřebuji více informací.

Když skupina obsahuje něco co hledám

komunikace

komunita přátel her, informace z okolí bydliště, inzeráty z okolí bydliště.

Koupe, prodej, kultura.

Kvůli inspiraci či poradenství

Kvuli prodeji,uzsi skupince lidí atd

Kvůli škole

kvůli škole

má-li zajímavý obsah

Možnost prohlédnutí zboží, inspirace, inzerce

Možnost účasnit se diskuzí na téma, které mě zajímá.

musí to být něco o co se zajímám , nebo z mého okolí

Muzu získat informace

Na doporučení

na doporučení

Na doporučení od jiné osoby.

Nabidka sluzeb,

Nákup

Nakup, prodej

Nákup, zábava.

Názory a rady ostatních.

Neboť spojuje lidi stejného zaměření (koníčky, záliby, studijní materiály...)

Něco od skupiny očekávám, požaduji

nevím

Nové informace

Nové informace

Nové informace

Nové informace

Nové informace, sdílení stejného hobby.

Nove prispevky o tom co me zajima

Nový zdroj informací (ve škole, ve meste)

osobní zájem

Podle mých zájmů

Pokud moji přátelé jiz v te skupině jsou

Pokud se skupina zabývá věcmi, které potřebuji vědět, sehnat apod.

Pokud se tyka skupina mych zajmu

Politickych

Potřebuji se k nim přidat z nějakého důvodu (nákup, informace, dotaz).

Poznávat nové možnosti, nové přátele nebo např. aktuální informace

Pozvání

Pracovní

Precteni knihy s danym tematem, relace v televizi a radiu, nebo nejaka aktualni udalost/tema.

Probiraji se tam temata,ktera me zajimaji

Prodej zbozi

Profesni skupiny,ktere souviseji s moji praci, spolecne zajmy ve skupine, sledovani novinek

Protože je ve skupině něco, co mě zajímá (např. Bazarky, seriály online).

Přidávám se do skupin kde se řeší problematika, která mě zajímá, například cestování, kynologie, zdravá výživa, fitness, horolezectví,...

Rady a typy

Relevantnost, studium, koníček, zájmy

sbírání informací

Sdílí se tam zajímavé informace, nebo obsah.

sdružit se s lidmi stejných zájmů, sdílet podobné problémy, sbírat inspiraci

shodné názory nebo zájmy

Skupiny týkající se mé práce, hledám v nich inspiraci.

Spojení lidí se stejnou zálibou. Např. Auta, motorky, cestování, bazar

Spojuje mě zájem o danou věc.

Spolecny zajem.

Společné koníčky - inspirace, zdokonalení se Prostě abych získala více informací k dané věci

společné téma - např. studijní skupina

Společné zájmy

společné zájmy

Společné zájmy

společné zájmy (sport), místo bydliště - informace z města, kde bydlím ( ne oficiálny portál města)

společné zájmy a sdílení zkušenosti

Společné zájmy nebo aktivity, zajímavé informace

společné zájmy, zdroj informací

Společné zajny

společný zájem

Společný zájem

Společný zájem

Společný zájem o něco.

Společný zájem, koníček, načerpání nové inspirace, zjištění informací o tématu

Společný zájem, koníček, plánovaný výlet

stejné zájmy

stejné zajmy

Stejné zájmy , hledání informaci

Stejné zájmy lidí v ní, informační skupiny o aktualitách z okolí,...

stejný zájem

Stejny zajem

Stejný zájem

Stejný zájem s ostatními ve skupině

stejný zájem témat

tema skupiny mne zajima

Téma zajímavost skupiny

Tématické skupiny.- stejný zájem,

tématika

Třeba když chci něco koupit, tak se přidám do prodejní skupiny. Jsem asi ve dvou skupinách, kde s jinými ženami diskutujeme a scházíme se (tam jsem se přidala, když jsem byla na mateřské a hledala kamarádky na chození ven s kočárkem), také jsem ve skupině na cvičení, inspirace na dětské pokojíčky, inspirace na zdravá jídla... Těžko říct, z jakých důvodů se přidám do nějaké skupiny, vždy to záleží na okolnostech. Každopádně se nepridavam do každé skupiny.

Účelovost

Urcita skupina lidi se stejnymi zajmy

Ve skupine jsou pro mne uzitecne/dulezite informace - dopravni info, info o deni ve meste atp.

Věci, kterých se skupina týká, mě zajímají.

Vetsinou je to soukroma pripadne odborna

Vetsinou me zaujme tema skupiny

výhodnější nákupy

Z důvodu kontaktu s lidmi ve skupině.

z důvodů společných zájmů

Z jakych duvodu se Vy rozhodnete precist si knihu ? Asi stejne chytra otazka...Radeji ji jeste konzultujte se svym vedoucim DP.

Zábava

zábavné téma

Zajem o informace

Zájem o informace ve skupině,ktere skupina nabízí. Rady, tipy, diskuze.

ZÁJEM O INFORMACE Z REGIONÁLNÍ NEBO TEMATICKÉ OBLASTI, NÁKUPY

Zájem o nové informace, trendy, tipy. Poskytování rad ostatním.

Zájem o nové věci.

zájem o skupinu

Zájem o téma

zájem o téma skupiny

Zájem o více informaci

zájem, obor mé působnosti, moje zájmy

Zajímá mě tema

zajima me dana skupina

Zajímá mě dané téma skupiny, potřebuji zjistit něco ohledně konkrétního tématu, abych byla ve spojení s ostatními, kteří mají podobný zájem apod.

Zajímá mě jejich téma

Zajímá mě obsah příspěvků v této skupině, chci dostávat upozornění na příspěvky.

zajímá mě obsah skupiny

zajímá mě téma nebo autor

Zajímá mě téma nebo se jedná o regiomální skupinu, ve které se dozvím místní informace.

Zajímá mě téma skupiny.

Zajímá mě téma, které je ve skupině rozebíráno.

zajímá mě to

Zajímá mě to

Zajímá mě, jsem z okolí, mám stejné koníčky (př. recepty, baví mě vařit), na doporučení přátel

zajímám se o dané téma

Zajímám se o obsah, nebo zaměření skupiny

zajímavá skupina

Zajímavá tématika nebo když už čtu příslušné normální webové stránky

Zajímavé příspěvky

Zajímavé téma

zajímavé téma

Zajímavé téma

Zajímavé téma nebo zaměření skupiny

Zajímavý obsah

Zajímavý obsah skupiny

Zájmová činnost, inzerce.

Zájmové skupiny

Zájmy

Zájmy, přátelé

Zaměřený zdroj informací o zájmovou oblast na jednom místě.

Zaměstnání

Zaujmou mě její príspěvky a chci aby se mi zobrazovali

zdroj informací

zdroj nové inspirace, komunikace s ostatními na podobné téma

zdroj nových informací, které mě zajímají

Zdroj nových informací.

Ze zájmu

Ze zvedavosti

Zejména inspirace pro praci (pedagogika)

Zisk informací

Ziskani informaci o deni v lokalite; nabidka/poptavka bazaroveho zbozi ci sluzeb

Ziskani informaci.

získat informaci, dozvědět se něco víc

získat nové informace a inspiraci

získávání informací, spojení s přáteli

Získávání informací, společná zábava

Získávání nových informací o tématu dané skupiny.

Zjištění více informací k danému tématu

že to muže být přínosné at už skrz nákupy nebo zajimavé infomace o mých koníčcích.

16. Navštěvujete na Facebooku cíleně stránky nějaké firmy, která se zabývá prodejem módy (například prodej oblečení, kabelek, hodinek, peněženek apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 17, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16374,09 %69,66 %  
ano5725,91 %24,36 %  

Graf

17. Jaké konkrétní módní stránky na Facebooku takto navštěvujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

?

Aja fashion

Alli express

alza,zoot

Armani, Versace, Victoria's Secret, Pidilidi

Atom Rat

Bonprix

Bonprix,ok-móda,čas na boty.

Bonprix.

Bosonožka

Brasty

dětské oblečení

F&F, ZOOT

glami

Glami

Glami, Zoot, Erikafashion, Amande store, E-obuv a další, na které si momentálně nevzpomenu.

Glami.cz eobuv.cz

Green butik, Buykud

H&M, About you

Jedn.lidi ne firmy

Konkrétní značky oblečení nebo stránky obchodů (např. C&A, Lindex, Tezenis...)

Nada Moravec

Nejvíce barefoot obuv, jakékoliv stránky

Nevím

Nonsize

oblečení, boty, kabelky

Postazdarma, aliexpress

Primark, Topolino,Lupilu a Esmara od Lidlu (vlastně vše od lidlu).

Prodej módních věci

Různé skupiny

skupiny o módě

slevomat

tchibo, biano

VUCH

Vuch, Dara bags, Different, Zoot

Winks

zahraniční řetězce, bonxprix, HaM, AboutYou. To mě teď tak napadá.

Zalando

Zbav se toho

18. Jak často tyto módní stránky na Facebooku navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň jednou týdně2541,67 %10,68 %  
alespoň jednou měsíčně1830 %7,69 %  
méně často1220 %5,13 %  
alespoň jednou denně46,67 %1,71 %  
několikrát denně11,67 %0,43 %  

Graf

19. Co Vás motivuje k návštěvě těchto stránek na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

Akce, slevy, typy

Cena

Ceny a touha hezky se oblékat.

Co je in

Druh a styl módy

Hledání produktu, co by mě mohl zaujmout a uvažovala bych nad jeho koupí.

Hloupá otázka

Chci nakupovat

Inspirace

Inspirace

Jsem žena a oblečení není nikdy dost

koupě zboží - cíleně

Lepsi ceny nez v kamennem obchode

Mam od nich vyrobek a casto se zde dozvim o akcich

Modni styl, kopirovani modelu

nabídka slev a inspirace

Nakup

Nakup

Nakup

Nákup módy

Něco mě zaujalo.

Nevím

Nevim

Nic

Novinky, akce

novinky, které nabízí

Oblíbený produkt.

Pěkné oblečení

Potřeba nového oblečení :-)

Příspěvky na stránkách, které se mi zobrazuji.

reklama

Reklama,poštovné zdarma

Reklama,zájem o zboží.

roční období, aktuální nabídka, potřeba něco sehnat

Slevy

Slevy

Úspora času, možnost vidět novinky z pohodlí domova.

Vlastní zkušenost s danou značkou nebo prodejnou

Výhodná koupě

Výhodný nákup

Zájem

Zájem o nové zboží.

zájem o výrobky, recenze od ostatních

Zajimaji me altivity dane navrharky.

Zajímají mě nové příspěvky stránek.

Zajímavá nabídka

zbozi a akce

Ziskani informaci.

Zjistím jaké mají nové kolekce, případně nějaké akce.

zjistit novinky a případné akce

Zvědavost

Zvedavost

Zvědavost

Zvědavost, novinky

Zvědavost, případný nákup

20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

21. Představte si nějakou firmu, která se zabývá prodejem módy. Uveďte, jak moc jsou podle Vás následující formy vhodné pro prezentování nových výrobků na Facebooku.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

22. Pokud by Vám naopak tato firma chtěla sdělit něco zábavného, jak moc by podle Vašeho názoru pro to byly následující formy vhodné?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

24. Pokud jste nebyli spokojeni se zakoupeným módním výrobkem, napsali jste někdy své hodnocení na facebookovou stránku této firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16675,45 %70,94 %  
ano5424,55 %23,08 %  

Graf

25. Jste naopak ochotni se veřejně módní firmy na Facebooku zastat (například účastí v nějaké diskuzi, doporučením), pokud někdo jiný danou firmu veřejně kritizuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11351,36 %48,29 %  
ano10748,64 %45,73 %  

Graf

26. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18081,82 %76,92 %  
muž4018,18 %17,09 %  

Graf

27. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 34 let8940,45 %38,03 %  
35 – 44 let5424,55 %23,08 %  
16-24 let4721,36 %20,09 %  
45 – 54 let2310,45 %9,83 %  
55 let a více73,18 %2,99 %  

Graf

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské11150,45 %47,44 %  
vysokoškolské10346,82 %44,02 %  
základní62,73 %2,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.

  • odpověď Snaha ovlivňovat ostatní=Nebyl vůbec důležitý:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zdroj nových informací=Nebyl vůbec důležitý na otázku 4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.

7. Vyznačte denní doby, během kterých se pravidelně připojujete na Facebook.

  • odpověď 17:00 – 20:00:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nové zábavy=Velmi důležitý na otázku 4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.
  • odpověď 20:00 – 00:00:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komentování příspěvků firemních stránek=Často na otázku 20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.

  • odpověď Reklama na Messengeru=Velmi mi vadí:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama vpravo (tzv. pravý sloupec)=Velmi mi vadí na otázku 10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.
  • odpověď Reklama vpravo (tzv. pravý sloupec)=Nevadí mi vůbec:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v hlavním poli (tzv.feed)=Nevadí mi vůbec na otázku 10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.

12. Účastníte se na Facebooku nějakých soutěží?

  • odpověď ano:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi postačí jakákoliv drobnost na otázku 13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi více jak 1000 Kč na otázku 13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?

16. Navštěvujete na Facebooku cíleně stránky nějaké firmy, která se zabývá prodejem módy (například prodej oblečení, kabelek, hodinek, peněženek apod.)?

  • odpověď ano:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 18. Jak často tyto módní stránky na Facebooku navštěvujete?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň jednou týdně na otázku 18. Jak často tyto módní stránky na Facebooku navštěvujete?

20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

  • odpověď Diskuze s ostatními uživateli u firemních příspěvků=Vůbec:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v hlavním poli (tzv.feed)=Nevadí mi vůbec na otázku 10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čtení recenzí na stránkách firem=Vůbec na otázku 20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.
  • odpověď Komunikace se správci stránek (například při vyřizování reklamce nebo jiných dotazů)=Vůbec:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video=Velmi nevhodná na otázku 22. Pokud by Vám naopak tato firma chtěla sdělit něco zábavného, jak moc by podle Vašeho názoru pro to byly následující formy vhodné?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zdroj nových informací=Nebyl vůbec důležitý na otázku 4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od přátel=Nebyl vůbec důležitý na otázku 4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čtení recenzí na stránkách firem=Vůbec na otázku 20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

22. Pokud by Vám naopak tato firma chtěla sdělit něco zábavného, jak moc by podle Vašeho názoru pro to byly následující formy vhodné?

  • odpověď Fotografie=Velmi vhodná:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zábavné reklamy na Facebooku mi nevadí a rád tyto příspěvky sleduji, i když jsou placené.=1 na otázku 8. Uveďte, jak moc souhlasíte s následujícími výroky (1=souhlasím absolutně, 5= naprosto nesouhlasím).

23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.

  • odpověď Informace o probíhající soutěži=Vůbec mě nezajímá:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prezentace slev=Vůbec mě nezajímá na otázku 23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.
  • odpověď Prezentace produktů=Vůbec mě nezajímá:
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prezentace slev=Vůbec mě nezajímá na otázku 23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.
  • odpověď Prezentace slev=Velmi mě zajímá:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o probíhající soutěži=Velmi mě zajímá na otázku 23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.
  • odpověď Věci ze zákulisí firmy=Vůbec mě nezajímá:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poskytování nové inspirace=Vůbec mě nezajímá na otázku 23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď středoškolské:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi více jak 1000 Kč na otázku 13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte nějakou sociální síť (například Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn apod.)?

2. Máte založen účet na sociální síti Facebook?

3. Jak často používáte Facebook?

4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.

5. Označte, jak moc využíváte následující platformy pro používání Facebooku.

6. Jaké další činnosti při používání Facebooku současně děláte?

7. Vyznačte denní doby, během kterých se pravidelně připojujete na Facebook.

8. Uveďte, jak moc souhlasíte s následujícími výroky (1=souhlasím absolutně, 5= naprosto nesouhlasím).

9. Seřaďte následující umístění reklamy podle toho, jak si jich podle Vašeho názoru nejčastěji všímáte (1=velmi si všímám, 4=nevšímám si vůbec). Ukázky jednotlivých umístění jsou uvedeny na obrázcích níže.

10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.

11. Jak moc si při čtení příspěvků všímáte, zda se jedná o placenou reklamu (u placené reklamy je přidán štítek „sponzorováno“ stejně jako na obrázku níže)?

12. Účastníte se na Facebooku nějakých soutěží?

13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?

14. Přidáváte se na Facebooku do skupin?

16. Navštěvujete na Facebooku cíleně stránky nějaké firmy, která se zabývá prodejem módy (například prodej oblečení, kabelek, hodinek, peněženek apod.)?

18. Jak často tyto módní stránky na Facebooku navštěvujete?

20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

21. Představte si nějakou firmu, která se zabývá prodejem módy. Uveďte, jak moc jsou podle Vás následující formy vhodné pro prezentování nových výrobků na Facebooku.

22. Pokud by Vám naopak tato firma chtěla sdělit něco zábavného, jak moc by podle Vašeho názoru pro to byly následující formy vhodné?

23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.

24. Pokud jste nebyli spokojeni se zakoupeným módním výrobkem, napsali jste někdy své hodnocení na facebookovou stránku této firmy?

25. Jste naopak ochotni se veřejně módní firmy na Facebooku zastat (například účastí v nějaké diskuzi, doporučením), pokud někdo jiný danou firmu veřejně kritizuje?

26. Jaké je Vaše pohlaví?

27. Jaký je Váš věk?

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte nějakou sociální síť (například Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn apod.)?

2. Máte založen účet na sociální síti Facebook?

3. Jak často používáte Facebook?

4. Ohodnoťte, jak moc pro Vás byly následující motivy důležité pro založení Facebooku.

5. Označte, jak moc využíváte následující platformy pro používání Facebooku.

6. Jaké další činnosti při používání Facebooku současně děláte?

7. Vyznačte denní doby, během kterých se pravidelně připojujete na Facebook.

8. Uveďte, jak moc souhlasíte s následujícími výroky (1=souhlasím absolutně, 5= naprosto nesouhlasím).

9. Seřaďte následující umístění reklamy podle toho, jak si jich podle Vašeho názoru nejčastěji všímáte (1=velmi si všímám, 4=nevšímám si vůbec). Ukázky jednotlivých umístění jsou uvedeny na obrázcích níže.

10. Nyní vyjádřete, jak moc Vás následující umístění reklamy obtěžují při používání Facebooku.

11. Jak moc si při čtení příspěvků všímáte, zda se jedná o placenou reklamu (u placené reklamy je přidán štítek „sponzorováno“ stejně jako na obrázku níže)?

12. Účastníte se na Facebooku nějakých soutěží?

13. Jakou obvykle vyžadujete přibližnou hodnotu ceny, aby pro Vás byla soutěž atraktivní a zúčastnili jste se jí?

14. Přidáváte se na Facebooku do skupin?

16. Navštěvujete na Facebooku cíleně stránky nějaké firmy, která se zabývá prodejem módy (například prodej oblečení, kabelek, hodinek, peněženek apod.)?

18. Jak často tyto módní stránky na Facebooku navštěvujete?

20. Vyznačte, jak moc se na Facebooku věnujete následujícím činnostem u firem, které se zabývají prodejem módy.

21. Představte si nějakou firmu, která se zabývá prodejem módy. Uveďte, jak moc jsou podle Vás následující formy vhodné pro prezentování nových výrobků na Facebooku.

22. Pokud by Vám naopak tato firma chtěla sdělit něco zábavného, jak moc by podle Vašeho názoru pro to byly následující formy vhodné?

23. Uveďte, jak moc důležité pro Vás je, aby Vám firma, která se zabývá prodejem módy, pravidelně na Facebooku sdělovala následující informace.

24. Pokud jste nebyli spokojeni se zakoupeným módním výrobkem, napsali jste někdy své hodnocení na facebookovou stránku této firmy?

25. Jste naopak ochotni se veřejně módní firmy na Facebooku zastat (například účastí v nějaké diskuzi, doporučením), pokud někdo jiný danou firmu veřejně kritizuje?

26. Jaké je Vaše pohlaví?

27. Jaký je Váš věk?

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Zimmermann, J.Chování uživatelů sociálních sítí (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://chovani-uzivatelu-facebooku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.