Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování uživatelů na Facebooku

Chování uživatelů na Facebooku

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Žaneta Richterová
Šetření:11. 03. 2014 - 24. 03. 2014
Počet respondentů:528
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den milí respondenti,

obracím se na Vás s prosbou o zodpovězení několika otázek. Tento dotazník je určen uživatelům Facebooku a je anonymní. Cílem průzkumu je zjistit postoj uživatelů vůči reklamám na Facebooku. Dotazník Vám zabere asi 5 minut.

Výsledky průzkumu budou použity pro bakalářskou práci studentky Fakulty textilní, oboru textilní marketing z Technické univerzity v Liberci.

Za vyplnění Vám předem děkuji,

Žaneta Richterová

Odpovědi respondentů

1. Co Vás na Facebooku baví nejvíc?

Zvolte, prosím, je jednu odpověď.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o přátelích24746,78 %46,78 %  
chat13425,38 %25,38 %  
novinky ze světa499,28 %9,28 %  
novinky oblíbených stránek427,95 %7,95 %  
nabídka probíhajících událostí234,36 %4,36 %  
hry142,65 %2,65 %  
nic30,57 %0,57 %  
Zprávy, zejména o počasí, má skupina a stránka o počasí10,19 %0,19 %  
šmírovat ostatní10,19 %0,19 %  
obrázky skupin10,19 %0,19 %  
příspěvky známých osobností10,19 %0,19 %  
nic, je to pro mě pouze nutnost10,19 %0,19 %  
novinky tak nějak všeobecně nejen o přátelích ali o otm o se děje jaký jsou drby atd10,19 %0,19 %  
Je víc věcí, které mě zajímají, facebook mám nejen pro nabídku probíhajících událostí, ale taky kvůli škole, založená třídní skupina je pro mne osobně nejrychlejší možnost, jak získat potřebné informace10,19 %0,19 %  
statusy mých přátel.10,19 %0,19 %  
Dead Trigger 210,19 %0,19 %  
reklamy10,19 %0,19 %  
zábavné obrázky10,19 %0,19 %  
Vtipné obrázky10,19 %0,19 %  
nebaví mě10,19 %0,19 %  
příspěvky určitých stránek10,19 %0,19 %  
fotografie z cestování ostatních10,19 %0,19 %  
info o škole10,19 %0,19 %  

Graf

2. Znáte e-shop se volnočasovým oblečením froop.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne50796,02 %96,02 %  
ano213,98 %3,98 %  

Graf

3. Pokud ano, jak jste se dozvěděli o e-shopu froop.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes Facebook1047,62 %1,89 %  
náhodou523,81 %0,95 %  
byl mi doporučen přáteli419,05 %0,76 %  
přes vyhledávač zboží29,52 %0,38 %  

Graf

4. Sledujete facebookové stránky e-shopu froop.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1466,67 %2,65 %  
ano733,33 %1,33 %  

Graf

5. Pokud ne, uveďte prosím důvod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímají mě1178,57 %2,08 %  
nevím o existenci stránek214,29 %0,38 %  
málo aktivní,nezobrazují se mi přáspěvky17,14 %0,19 %  

Graf

6. Z jakého důvodu jste na facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komunikace s přáteli43882,95 %82,95 %  
vyhledávání informací377,01 %7,01 %  
jsou tam všichni mí známí224,17 %4,17 %  
pracovní povinnosti112,08 %2,08 %  
Zejména kvůli práci, provoz stránky na FCB a skupiny10,19 %0,19 %  
kombinace výše uvedeného10,19 %0,19 %  
přátelé a informace do školy10,19 %0,19 %  
komunikace s přáteli + vyhledávání info 10,19 %0,19 %  
šmírování10,19 %0,19 %  
slevove registrace do klubu, jen kvuli tomu jsem si ho jeste nezrusila10,19 %0,19 %  
získávání novinek o kamarádech a o oblíbených stránkách10,19 %0,19 %  
ze studijních důvodů10,19 %0,19 %  
komunikace s přáteli a práce dohromady10,19 %0,19 %  
komunikace kvůli škole10,19 %0,19 %  
Prevazne u me funguje jako komunikacni kanal nasi tanecni skupiny..10,19 %0,19 %  
Jak jsem uvedla v první odpovědi: z důvodu rychlého sehnání informací, komunikace s přáteli apod.10,19 %0,19 %  
přehled o přátelích10,19 %0,19 %  
čtení novinek10,19 %0,19 %  
komunikace s přáteli, pracovní povinnosti10,19 %0,19 %  
mám založený,nechodím tam10,19 %0,19 %  
informace,kontakty10,19 %0,19 %  
Nejsem10,19 %0,19 %  
stranky utulkov pre zvieratka10,19 %0,19 %  
fotky10,19 %0,19 %  

Graf

7. Na jakých sociálních sítích, kromě Facebooku, jste přihlášeni?

Pokud jste přihlášeni na více sociálních sítích, zaškrtněte všechny.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na žádné další sociální síti, kromě Facebooku, nejsem přihlášen26950,95 %50,95 %  
instagram12022,73 %22,73 %  
twitter10219,32 %19,32 %  
jiné9317,61 %17,61 %  
linkedIn6311,93 %11,93 %  
flicker142,65 %2,65 %  
mySpace112,08 %2,08 %  

Graf

8. Klikáte na reklamní bannery na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne33964,2 %64,2 %  
ano občas18334,66 %34,66 %  
ano často61,14 %1,14 %  

Graf

9. Odkud znáte komerční stránky, které jste si přidali ke sledování?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z vlastní zkušenosti24351,05 %46,02 %  
od přátel21545,17 %40,72 %  
žádné takové stránky nemám10121,22 %19,13 %  
z reklamy na Facebooku8417,65 %15,91 %  

Graf

10. jak často chcete vídat příspěvky na FB od sledované komerční stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně často20037,88 %37,88 %  
1x za týden13425,38 %25,38 %  
3x za týden9517,99 %17,99 %  
denně5911,17 %11,17 %  
1x během 14 dnů356,63 %6,63 %  
5x během 14 dnů50,95 %0,95 %  

Graf

11. Využíváte výhod, které plynou z vašeho účtu na Facebooku při nakupovaní na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím o žádných výhodách32962,31 %62,31 %  
nikdy8616,29 %16,29 %  
většinou ne5310,04 %10,04 %  
občas407,58 %7,58 %  
většinou ano132,46 %2,46 %  
ano vždy71,33 %1,33 %  

Graf

12. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena38572,92 %72,92 %  
muž14327,08 %27,08 %  

Graf

13. Jste studentem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano36168,37 %68,37 %  
ne16731,63 %31,63 %  

Graf

14. Pokud nejste studentem, jaké je Vaše zaměstnání?

Tato otázka není povinná.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IT33,61 %0,57 %  
mateřská dovolená33,61 %0,57 %  
nezaměstnaný22,41 %0,38 %  
Zdravotni sestra22,41 %0,38 %  
administrativa22,41 %0,38 %  
dělník22,41 %0,38 %  
programátor22,41 %0,38 %  
zdravotník22,41 %0,38 %  
Sociální pracovnice22,41 %0,38 %  
prodavačka22,41 %0,38 %  
ostatní odpovědi záchranář
právník
projektovy manazer
nezaměsnaný plný invalida
bez zaměstnání
materska dovolená
dělnice; ENGESER; Havlíčkův Brod
visual merchandiser
spráce e-shopu
státní sektor
Customer service clerk
materska
účetní
Obchodní zástupce v prodeji kuchyní a nábytku na míru
soukromý podnikatel
Projektový manažer
barman
Systémový pracovník
Nástrojař
Výrobní dělník
učitelka v mateřské škole
instruktorka
administrativní pracovník
asistentka ředitetlky
úředník
au pair
lisařka
osvč
Projektový manažer v NGO
Ekonom
momentálně jsem na mateřské, ale předtím personalistka
rodičovská dovolená
laborantka v lékárně
OSVČ na RD
osvc
v soukromém sektoru
Poštovní úředník
číšník
manažer
adminisrativa
product marketing
barmanka
System Admin
nezaměstnaná
zaměstnanec
řidič
Úřednice na městské části
objektový manažer
projktant ve stavebnictví
žádné
operátor
fotograf
bankovní poradkyně
učitelka
IT analytik
Knihovnice
práce v kanceláři
pracovnik v call centru
Shaper
knihovnice na mateřské dovolené
procesní specialista
6173,49 %11,55 % 

Graf

15. Jaká je Vaše největší záliba?

Vyberte prosím, jen jednu zálibu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sport12323,3 %23,3 %  
hudba11521,78 %21,78 %  
četba8015,15 %15,15 %  
kultura6111,55 %11,55 %  
párty326,06 %6,06 %  
počítačové hry305,68 %5,68 %  
turistika305,68 %5,68 %  
studium224,17 %4,17 %  
ruční práce152,84 %2,84 %  
geocaching122,27 %2,27 %  
zahrada81,52 %1,52 %  

Graf

16. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 až 3036569,13 %69,13 %  
méně než 2011722,16 %22,16 %  
31 až 40336,25 %6,25 %  
41 až 50101,89 %1,89 %  
51 až 6030,57 %0,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Znáte e-shop se volnočasovým oblečením froop.cz?

  • odpověď ano:
    • 25.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi přes Facebook na otázku 3. Pokud ano, jak jste se dozvěděli o e-shopu froop.cz?
    • 25.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Sledujete facebookové stránky e-shopu froop.cz?
    • 25.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímají mě na otázku 5. Pokud ne, uveďte prosím důvod.

4. Sledujete facebookové stránky e-shopu froop.cz?

  • odpověď ne:
    • 37.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímají mě na otázku 5. Pokud ne, uveďte prosím důvod.

13. Jste studentem?

  • odpověď ne:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 až 50 na otázku 16. Kolik Vám je let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co Vás na Facebooku baví nejvíc?

2. Znáte e-shop se volnočasovým oblečením froop.cz?

3. Pokud ano, jak jste se dozvěděli o e-shopu froop.cz?

4. Sledujete facebookové stránky e-shopu froop.cz?

5. Pokud ne, uveďte prosím důvod.

6. Z jakého důvodu jste na facebooku?

7. Na jakých sociálních sítích, kromě Facebooku, jste přihlášeni?

8. Klikáte na reklamní bannery na Facebooku?

9. Odkud znáte komerční stránky, které jste si přidali ke sledování?

10. jak často chcete vídat příspěvky na FB od sledované komerční stránky?

11. Využíváte výhod, které plynou z vašeho účtu na Facebooku při nakupovaní na internetu?

12. Jakého jste pohlaví?

13. Jste studentem?

15. Jaká je Vaše největší záliba?

16. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co Vás na Facebooku baví nejvíc?

2. Znáte e-shop se volnočasovým oblečením froop.cz?

3. Pokud ano, jak jste se dozvěděli o e-shopu froop.cz?

4. Sledujete facebookové stránky e-shopu froop.cz?

5. Pokud ne, uveďte prosím důvod.

6. Z jakého důvodu jste na facebooku?

7. Na jakých sociálních sítích, kromě Facebooku, jste přihlášeni?

8. Klikáte na reklamní bannery na Facebooku?

9. Odkud znáte komerční stránky, které jste si přidali ke sledování?

10. jak často chcete vídat příspěvky na FB od sledované komerční stránky?

11. Využíváte výhod, které plynou z vašeho účtu na Facebooku při nakupovaní na internetu?

12. Jakého jste pohlaví?

13. Jste studentem?

15. Jaká je Vaše největší záliba?

16. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Richterová, Ž.Chování uživatelů na Facebooku (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://chovani-uzivatelu-na-faceboo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.