Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování uživatelů nakupujících přes internet zboží či služby

Chování uživatelů nakupujících přes internet zboží či služby

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Kuchna
Šetření:30. 05. 2010 - 07. 06. 2010
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):17 / 13.5
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:39,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

tento průzkum je zaměřen na uživatele, kteří nakupují přes internet zboží či služby pro svou domácnost. Tak k němu, prosím, také tak přistupujte. Odpovídejte sami za sebe a ne za firmu pro kterou eventuelně pracujete.

 

Výsledky z tohoto průzkumu jsou zcela anonymní, bez možnosti identifikace konkrétního respondenta a jeho výsledky budou veřejně přístupné na Vyplňto cz.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete zboží či služby pro domácnost na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2596,15 %96,15 %  
Ne13,85 %3,85 %  

Graf

2. Co Vás přivedlo k tomuto rozhodnutí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

raději si věci prohlédnu

3. Mohlo by něco změnit Váš postoj?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nic

4. Jak vyhledáváte příslušné zboí či službu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [V kataloguotázka č. 5, Ve vyhledávačiotázka č. 6, Jinéotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve vyhledávači2184 %80,77 %  
Jiné28 %7,69 %  
V katalogu 28 %7,69 %  

Graf

5. Jaký katalog používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné150 %3,85 %  
Na seznamu150 %3,85 %  

Graf

6. Jaký používáte vyhledávač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google1571,43 %57,69 %  
Seznam1361,9 %50 %  
Jiné14,76 %3,85 %  
Centrum14,76 %3,85 %  

Graf

7. Využíváte služeb Heureka.cz

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1664 %61,54 %  
Nevím co to je624 %23,08 %  
Ano312 %11,54 %  

Graf

8. Co kupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Počítače a příslušenství2184 %80,77 %  
Knihy1664 %61,54 %  
Oděvy1352 %50 %  
Bílá technika1144 %42,31 %  
Mobily a příslušenství1144 %42,31 %  
Jiné1040 %38,46 %  
Černá technika1040 %38,46 %  
Hračky1040 %38,46 %  
Sportovní potřeby936 %34,62 %  
CD s hudbou, filmy936 %34,62 %  
Drogerie936 %34,62 %  
Obuv832 %30,77 %  
DVD s hudbou, filmy728 %26,92 %  
Nábytek624 %23,08 %  
Parfumerie520 %19,23 %  
Nářadí na zahradu520 %19,23 %  
Kancelářské potřeby416 %15,38 %  
Kuchyňské potřeby416 %15,38 %  
Sportovní oblečení a obuv312 %11,54 %  
Nářadí pro domácí dílny312 %11,54 %  
Papírnictví312 %11,54 %  
Školní potřeby312 %11,54 %  
Barvy laky28 %7,69 %  
Zahradní technika28 %7,69 %  
Potraviny14 %3,85 %  
Zahradní nábytek14 %3,85 %  

Graf

9. Co Vás inspiruje k prohlídce konkrétního obchodu? Seřaďte prosím od nejvíce po nejméně rozhodující.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vím, že je tam to co hledám (katalog, vyhledávač)1.320.778
Přehledná struktura obchodu2.320.698
Příjemná grafická úprava30.4
Extravagandní grafická úprava4.160.454
Nic z uvedeného4.21.6

Graf

10. Co Vás ovlivňuje při rozhodování uskutečnit první nákup? Seřaďte od nejvíce po nejméně podstatné.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kvalita (certifikáty apod.)4.62
Cena1.882.106
Platební podmínky2.721.882
Dodací podmínky3.040.918
Doporučení rodiny, známého4.842.454
Umožnění a způsob eventuelní reklamace4.42.24
Nic z uvedeného6.521.77

Graf

11. Seřaďte prosím dané možnosti platby od té nejlepší po nejhorší.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Platba v hotovosti1.841.094
Platba předem bankovním převodem2.120.906
Platba předem pomocí brány pro platební karty2.761.462
Platba na splátky - Esox, Home Credit, Cetelem4.360.87
Platba předem pomocí GSM banking3.920.794

Graf

12. Seřaďte prosím dané možnosti dopravy od té nejlepší po nejhorší.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cenný balík - Česká pošta2.921.914
Osobní odběr2.282.362
Přepravní služba PPL2.20.8
Přepravní služba DPD3.240.662
Přepravní služba IN TIME4.361.19

Graf

13. Co je pro Vás podstatné, abyste zůstal věrným zákazníkem. Seřaďte od nejvíce podstatného po nejméně podstatné.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Akce5.43.28
Novinky6.62.8
Individuální slevy4.365.27
Platební podmínky3.962.278
Dodací podmínky3.923.674
Kvalita zboží2.885.866
Možnost nákupu na splátky8.962.598
Schopnost přizpůsobit se co nejvíce požadavkům zákazníka6.086.954
Možnost nákupu na jednom místě4.967.158
Jiné7.8810.106

Graf

14. Z jakého jste prosím kraje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kraj Hlavní město Praha728 %26,92 %  
Jihomoravský kraj312 %11,54 %  
Moravskoslezský kraj28 %7,69 %  
Pardubický kraj28 %7,69 %  
Jihočeský kraj28 %7,69 %  
Ústecký kraj28 %7,69 %  
Kraj Vysočina14 %3,85 %  
Královehradecký kraj14 %3,85 %  
Nechci říct14 %3,85 %  
Karlovarský kraj14 %3,85 %  
Olomoucký kraj14 %3,85 %  
Zlínský kraj14 %3,85 %  
Plzeňský kraj14 %3,85 %  

Graf

15. Prozraďte prosím Vaši věkovou kategorii.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 19 do 251456 %53,85 %  
Od 25 do 60936 %34,62 %  
Od 15 do 1914 %3,85 %  
Nechci říct14 %3,85 %  

Graf

16. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1768 %65,38 %  
Muž728 %26,92 %  
Nechci říct14 %3,85 %  

Graf

17. Zaškrtněte prosím jaký máte příjem.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001,- Kč až 10 000,- Kč624 %23,08 %  
0,- Kč až 5 000,- Kč520 %19,23 %  
20 001,- Kč až 25 000,- Kč416 %15,38 %  
Nechci říct416 %15,38 %  
10 001,- Kč až 15 000,- Kč28 %7,69 %  
30 001,- Kč až 35 000,- Kč14 %3,85 %  
50 001,- Kč a více14 %3,85 %  
15 001,- Kč až 20 000,- Kč14 %3,85 %  
25 001,- Kč až 30 000,- Kč14 %3,85 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Kuchna, J.Chování uživatelů nakupujících přes internet zboží či služby (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://chovani-uzivatelu-nakupujicich-pres-internet-zbozi-ci-sluzby.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.