Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování zákazníka na internetu
Chování zákazníka na internetu
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Hejnová |
---|---|
Šetření: | 18. 10. 2011 - 25. 10. 2011 |
Počet respondentů: | 73 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.38 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:48 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,jsem studentky třetího ročníku vysoké školy. K úspěšnému dokončení našeho studia je nezbytné vytvořit semestrální práci na téma: Chování zákazníka při nakupování na internetu. Součástí této práce je i praktický oddíl, jehož část se Vám právě dostala do rukou. Cílem mé práce je zjistit, jaké vlivy nejvíce působí na zákazníka při výběru produktů na internetu.
Dotazník je zcela anonymní.
Předem Vám velmi děkujeme za čas, který jste strávili vyplňováním tohoto dotazníku.
S přáním úspěšného dne Jana Hejnová a spol.
Odpovědi respondentů
1. Nakupoval/a jste už někdy na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 70 | 95,89 % | 95,89 % |
Ne | 3 | 4,11 % | 4,11 % |
2. Proč jste se rozhodl/a pro nákup na internetu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
cena zboží nebylo možné koupit v mém městě
cena
cena
CENA
cena, jedinečnost zboží - v kamenných obchodech nebylo k dispozici, na internetu ano
cena, pohodli
cena, snadnost, rychlost
cena,pohodlí
cena,výběr
dobrý výběr, ceny, nikam nemusím
dostupnost
dostupnosť
Je to fofr :-)
je to levné, pohodlné
Je to levnější
Je to levnější a pohodlnější. Nakupuji také u věci, které v kamenném obchodě nekoupím
Je to levnější než v kamenném obchodě
Je to pohodlné.
Je to pohodlnější a mnohdy i levnější.
Je to pohodlnější, mám širší výběr a lze koupit i to co se v ČR sehnat nelze, obvykle nižší cena než v kamenné prodejně.
kvůli ceně
kvůli levnější ceně
lepsi ceny
Lepší ceny, doprava do domu.
Lepší dostupnost zboží, nižší cena, větší výběr, pohodlnost.
levnější a pohodlnější volba, větší výběr
levnější cena
Levnější nákup
levnější než v kamenném obchodě objednávka z pohodlí domova
Levnější, rychlejší a přehlednější. (Nemám ráda nákupy ve velkých obchodních centrech)
na e-shopu se dají sehnat věci, za lepší peníze... nevýhodou je, že si člověk zboží nemůže vyzkoušet...
našla jsem položku, kterou jsem v kamenném obchodě nenašla; je to levnější; urychlení času
nejlevnější zboží
Neomezeny vyber a vyber ceny
nižší cena
Nižší cena
nižší cena
Nižší cena, nesnáším obcházení obchodů
peníze, čas, větší výběr
pohodlí
pohodlí a cena
pohodli domova, expresni dodani
pohodlné
pohodlně,z domova
pohodlnost
pohodlnost, levnější zboží
pohodlný nákup z domova, možnost většího výběru zboží, možnost vybírat a prohlížet zboží neomezeně dlouho (v kamenném obchodě nemůžu vybírat 3 hodiny:-))
praktické a často i levnější
Pro pohodlí nákupu z domova
pro výhodnější cenu, nebo proto, že výrobek nebyl v kamenném obchodě k dostání
protože je to pohodlné, z tepla domova a ještě vám to přivezou až pod nos
protože je to většinou levnější a pohodlnější
protože jsem líná někam chodit protože toto zboží nekoupím u nás ve městě protože to tam mají někdy levnější
převážně výběr zboží a cena v porovnání s ostatními
rozhodovala cena výrobku a pak prověření eshopu
rychlost
Rychlost, dostupnost, cena,
Rychlost, nákup z domova.
Sehnatelnost, pohodlí
šetří to čas
V kameném obchodě neměli typ výrobku, který jsem potřebovala
VELKÉ MNOŽSTVÍ NABÍDEK, LEPŠÍ CENY, POHODLNOST.
větší výběr
Větší výběr, jednoduchost nákupu, nižší ceny
větší výběr, nižší cena, pohodlí domova
výběr z pohodlí domova, v obchodě není možné konkrétní typ zboží sehnat, je to levnější
výhodnější cena
výhodnější nábídky a víc pohodlí
z pohodlnosti
ze zvědavosti, zjistit možnosti nákupu na internetu...
3. Co jste na internetu nakupoval/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
autosedačku
barvu do tiskárny
boty
Boty, psí krmivo, chovatelské potřeby, zájezdy, šaty.
bytové doplňky, oblečení, zboží pro zábavu
cd, dvd, oblečení, dárkové předměty...
dárkové poukazy
domácí spotřebiče, služby, sportovní náčiní
domácí spotřebiče,PC,léky,licence k programům,kancelářskou židli,plyšáky,měřič tlaku srdce,květiny...
doplňky stravy
elektro, darky
elektronika
elektronika
elektronika, mobilní telefon
Elektronika, nábytek, drobné dárky
elektronika, parfémy, sportovní vybavení
elektronika, spodní prádlo, dárky, vybavení do bytu, vybavení do kuchyně, adventní věnec, šperky
elektronika, vybaveni dilny,obleceni
elektroniku
elektroniku
elektroniku
elektroniku, dárky
elektroniku, knihy, kosmetiku
Elektroniku, kosmetiku, knihy, DVD, oblečení, potraviny, dárky, vybavení domácnosti
Elektroniku, oblečení, kosmetiku, knihy.
elektroniku, oblečení, parfémy
elektroniku, šperky, dovolenou
fotoaparát
kniha
knihy, dvd,...
Knihy, elektroniku, kosmetuku, hračky, doplňky, oblečení...
Knihy, Oblečení.
Knihy, povlečení
Knihy, spotřebiče.
kosmetika, parfem
Letenky, zájez, počítač, příslušenství k počítači, stolní hry, sluchátka, mp3 přehrávač, fotoaparát, lístky do kina, jízdenky na autobus, vlak, vybavení domácnosti...
Móda, kosmetika, zájezdy, letenky.
OBLEČENÍ
Oblečení, el. spotřebiče
oblečení, elektroniku, knihy, autodíly
oblečení, elektroniku, parfémy, kosmetiku, sportovní potřeby, vstupenky
OBLEČENÍ, ELEKTRONIKU, ŠPERKY, KOSMETIKU, LÉKY, PROSTĚ VŠE.
oblečení, hračky, elektroniku, domácí spotřebiče, sportovní vybavení
oblečení, kosmetika, zdravotnické pomůcky, knihy, učebnice, hračky, elektronika, domácí spotřebiče, kancelářské a papírnické potřeby,.......v podstatě vše kromě automobilu a obuvi.
oblečení, kosmetiku, elektroniku
oblečení, kosmetiku, šperky, boty, zájezdy
oblečení, pexeso, elektrotechniku,
Oblečení, zboží sexuálního rázu, kosmetiku atd.
oblečení,dárky
oblečení,elektroniku,hračky
obleční, sportovní zboží
parfém
parfém, powerball, piercing
parfém, vlasovou kosmetiku, oblečení, auto doplňky
parfémy
parfémy
parfemy,elektroniku,oblečení
peněženku, fotoaparát, mobilní telefon
potřeby pro psa - klec, hračky, dárky na Vánoce - pleťovou masku, keramiku...
převážně oblečení...
různě
Různě
sportovní obuv
Sportovní vybavení oblečení parfémy
věci na sport, elektroniku ...
většinou věci, které jsem si již předtím měla možnost koupit osobně v obchodě, tudíž jsem je již znala nebo věci, u kterých nemám tušení kde jinde je koupit
vse mozne
Vsechno krom obleceni
vše možné
zájezd, elektronika
4. Jak jste se dozvěděl/a o možnosti nakoupit Vámi hledaný produkt na internetu
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
? na internetu
Ani nevím, o nakupování na internetu vím docela dlouho, poté stačí jen google.
Díky webovým stránkám jednotlivých obchodů (popř. o aukro.cz - díky reklamě)
doporučení známého
emailem
google, seznam
heureka.cz
hledal
Hledala jsem ho na internetu.
hledáním?
internet je rozšířený - o koupi se ví všeobecně .. a kdo něco hledá a chce si koupit, tak si to prohlídne na internetu a porovnává ceny ...
INTERNET JE VŠUDE KOLEM A DÁ SE TAM NAJÍT VŠE.
internetova reklama
internetový vyhledávač? (...)
na internetu
na internetu
na internetu
na internetu je možné najít téměř vše
na internetu se dá koupit skoro všechno
náhodou našla jsem to na vyhledávači; cíleně jsem se koukla, jestli to v daném obchodě nemají
nasel jsem si ho
našel jsem si to sám
našla jsem si to
Našla jsem si to
nedozvěděl jsem se to nijak, prostě jsem to zkusil a vyšlo to :-)
nejsem blbej
nijak jsem se o tom nedozvěděla, sama jsem zkusila daný produkt vyhledat
od kamarádky
od prodavače v kamenném obchodě
od přítele
od známých nebo jsem to na internetu sama našla
od známých, který s tím měli zkušenosti...
povazuji moznost sehnat na internetu veskere kvalitni zbozi za samozrejmost
Projížděním internetu.
Prostě hledám produkt ve vyhledávači, buď tam je, nebo není.
PŘÁTELÉ
přes internet
Reklama
reklama na internetu
reklama, návštěvy e-shopů!
různé zdroje
sám sem hledal
Skoro vše zboží/služby lze koupit na internetu. Většinou vím, jaký produkt hledám.
strejda google
To ví asi každý :)
ve vyhledávači
veškeré zboží je dnes běžně dostupné na internetu, jen si člověk musí vybrat konkrétní obchod pleťová maska - ta co jsem chtěla je profesionální, dostupná v jediném obchodě keramika - obchod kamarádky psí potřeby - obchod,kde mají velký výběr profesionálních dogfrisbee disků
vše hledám nejdřív na netu
všechno je k dostání na internetu ;)
Vyhledala jsem si to na google.com
vyhledala jsem si to sama
vyhledala jsem si to vyhledávačem
vyhledáváním
Vyhledáváním zajímavých nabídek
vzdy se na internet kouknu
www stránky
z google.com
z internetového vyhledávače
z internetu
z internetu
Z internetu.
zadala jsem si produkt do vyhledávače a dle recenzí se rozhodla o nákupu
zadam do vyhledavace,jak asi...
zase na internetu
zkusila jsem to
zkusila ve vyhledavači
zkušenost
Že by z internetu ?
5. Kladl/a jste důraz na doporučení známého, který vám stránku/produkt doporučil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 42 | 60 % | 57,53 % |
Ano | 28 | 40 % | 38,36 % |
6. Ovlivnila Vás při výběru produktu reklama na internetu, v tisku, v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 56 | 80 % | 76,71 % |
Ano | 14 | 20 % | 19,18 % |
7. Pokud ano, čím Vás reklama nejvíce zaujala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
----
.
...
...
0
cenou
cenou
cenou, rozsahem sortimentu
dala jsem NE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
imagom
každá zaujme jinak
nabídkou produktů
NAZAUJALA
Ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne, nezaujala. Proč je otázka povinná?
neovlivnila
Neovlivnila
NEOVLIVNILA
Neovlivnila
Neovlivnila mě.
Nesnáším je!
nezaujala
Nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
nezaujala
Nezaujala mě a nerozhoduji se podle reklamy! tohle měla být snad nepovinná otázka?!
Nezaujala.
ničim
ničím
ničím
ničim
Ničím
nijak mne nezaujala, repsektive žádnou reklamu na produkt, který jsem si kupoval jsem nespozoroval
odpověděla jsem ne
originálním nevnucujícím se sloganem doplněným příjemně vyhlížejícím obrázkem
prijemnym vzhledem
provedením
provedením
Průhledností a cenou
Šla jsem cíleně za svým.
vtipem
výhodnou nabídkou
vzhledem
vzhledem
zadala jsem ne
zpracováním
zvolila jsem "ne"
8. Použil/a jste při hledání klíčová slova nebo jste přesně věděl/a, kde hledat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Klíčová slova → otázka č. 9, Věděl/a přesně, kde hledat → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Klíčová slova | 47 | 67,14 % | 64,38 % |
Věděl/a přesně, kde hledat | 23 | 32,86 % | 31,51 % |
9. Do jaké míry Vás při výběru zaujala forma prezentace produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Velmi → otázka č. 10, Částečně → otázka č. 10, Vůbec → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně | 49 | 70 % | 67,12 % |
Velmi | 13 | 18,57 % | 17,81 % |
Vůbec | 8 | 11,43 % | 10,96 % |
10. Jak důležitá byla pro Vás cena při výběru produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Důležitá → otázka č. 11, Méně důležitá → otázka č. 11, Nedůležitá → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležitá | 64 | 91,43 % | 87,67 % |
Méně důležitá | 5 | 7,14 % | 6,85 % |
Nedůležitá | 1 | 1,43 % | 1,37 % |
11. Jaký způsob platby na internetu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bankovním převodem
Dobírka
dobírka
Dobírka
dobirka
dobírka
dobírka
dobírka
dobírka
dobírka
dobírka
dobírka
dobírka
DOBÍRKA
dobírka, paypal
Dobírka, převod na účet
Dobírka,až poté platba předem přes účet.
dobírkou
Dobírkou
dobírkou
dobírkou
dobírkou
dobírkou
dobírkou
dobírku
dobírku
dobírky
doporučeně dobírkou
hotově při převzetí
internetbanking
internetové bankovnictví
Internetové bankovnictví
kartou
kartou
kartou
kartou
kartou, přes zabezpečený kanál. po čr dobírkou
Kartou, případně moneybookers, paypal
Kartou.
maximálně využívám internetové bankovnictví
na dobirku
na dobírku
na dobírku
na dobírku
na dobírku
na dobírku
na dobírku
na dobírku
na dobírku, někdy přes bankovní účet
ON-LINE PLATBY
Online kartou, GoPay atd.
Osobně
osobní výběr na prodejně
paypall
platba dobírkou, při převzetí
platebnim prevodem
pri doručení zásielky
převod na účet
Převod na účet.
převodem
převodem
převodem
převodem
převodem
Převodem
převodem na účet
převodem na účet
převodem z bankovního účtu
při dodání
při převzetí
12. Ověřoval/a jste si důvěryhodnost poskytovatele služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 46 | 65,71 % | 63,01 % |
Ne | 24 | 34,29 % | 32,88 % |
13. Jaké byly vaše zkušenosti s nakupováním na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 35 | 50 % | 47,95 % |
výborný | 34 | 48,57 % | 46,58 % |
dobrý | 1 | 1,43 % | 1,37 % |
14. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-26 | 48 | 68,57 % | 65,75 % |
27-59 | 19 | 27,14 % | 26,03 % |
1-18 | 3 | 4,29 % | 4,11 % |
15. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Základní → otázka č. 16, Středoškolské bez maturity → otázka č. 16, Středoškolské s maturitou → otázka č. 16, Vyšší odborné → otázka č. 16, Vysokoškolské → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 31 | 44,29 % | 42,47 % |
Vysokoškolské | 19 | 27,14 % | 26,03 % |
Vyšší odborné | 14 | 20 % | 19,18 % |
Středoškolské bez maturity | 4 | 5,71 % | 5,48 % |
Základní | 2 | 2,86 % | 2,74 % |
16. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Muž → konec dotazníku, Žena → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 51 | 72,86 % | 69,86 % |
Muž | 19 | 27,14 % | 26,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.