Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co je pro mě Sokol/Skaut.
Co je pro mě Sokol/Skaut.
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Cecilie Jarošíková |
---|---|
Šetření: | 16. 02. 2013 - 23. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 56 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen pouze členům (či bývalým členům) Sokola a Junáka (případně jiných skautských organizací).
Ahoj a nazdar,
mé jméno je Cilka Jarošíková a prosím vás o vyplnění dotazníku, který se stane součástí mé závěrečné práce pro školení Sokolských cvičitelů. Tématem práce je srovnání myšlenkových základů Sokolu a skauta a odpověď na otázku, proč se LARP ujal mezi skauty a mezi Sokoly ne. Pokud by někoho zajímaly podrobnosti, napište mi na email .
Předem děkuji za Váš čas.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Zajímá mě především názor. Proto pokud Vám budou některé otázky připadat složité, napište prosím první věc, která Vás napadne. Ano, možná existuje nějaká obecně správná odpověď - ale mě zajímá ta Vaše odpověď.
Děkuji
Odpovědi respondentů
1. Do které věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 25 let | 26 | 46,43 % | 46,43 % |
26 - 35 let | 12 | 21,43 % | 21,43 % |
36 - 50 let | 8 | 14,29 % | 14,29 % |
50 - 65 let | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
15 - 17 let | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
Odmítám odpovědět. | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
do 12 let | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
66 let a více | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
12 - 14 let | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
2. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 41 | 73,21 % | 73,21 % |
Muž | 15 | 26,79 % | 26,79 % |
3. Jsem členem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Junáka | 17 | 30,36 % | 30,36 % |
Sokola | 17 | 30,36 % | 30,36 % |
bývalým členem Junáka | 11 | 19,64 % | 19,64 % |
bývalým členem Sokola | 6 | 10,71 % | 10,71 % |
členem jiného spolku se skautskou tématikou | 6 | 10,71 % | 10,71 % |
Nejsem členem ničeho a jen jsme ignoroval doporučení. | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
členem jiného tělovýchovného spolku | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
4. Kolik let jsme členem dané organizace? (Pokud jste členem více organizací, napište všechny.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
0 | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
20 | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
6 | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
11 let | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
22 | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
8 | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
asi 10 let | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
10 | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
7 | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
ostatní odpovědi | 31 | 55,36 % | 55,36 % |
5. Zastáváte nějakou funkci v dané organizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jiná odpověď. | 18 | 32,14 % | 32,14 % |
Jsem skautský vedoucí. | 16 | 28,57 % | 28,57 % |
Jsem Sokolský cvičitel. | 15 | 26,79 % | 26,79 % |
Navštěvuji nějaký oddíl Junáka. | 12 | 21,43 % | 21,43 % |
Navštěvuji nějaký oddíl Sokola. | 12 | 21,43 % | 21,43 % |
Účastním se jiné administrativní funkce v Junáku. | 6 | 10,71 % | 10,71 % |
Účastním se jiné administrativní funkce v Sokole. | 6 | 10,71 % | 10,71 % |
Navštěvuji jinou organizaci skautského zaměření. | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
6. Co je vaší programovou náplní? Co děláte při běžné schůzce oddílu? (Navštěvujete-li více oddílů, popiště všechny.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.-
/
0
běžných schůzek oddílu se již neúčastním, věnuji se spíše administrativní podpoře aktivních vedoucích. Akce, na které se dostanu (schůzky, víkendové výlety), jsou zaměřeny na pobyt v přírodě, osobní rozvoj a pomoc ostatním členům oddílu.
Budu popisovat schůzku vlčat (chlapci 5-10let). Jsem vůdcem tohoto oddílu. Schůzka trvá 1,5hodiny a začíná cca 20 společným programem, ve kterém hrajeme běhací hry či jiné fitky. Během této doby se trouí poslední opozdilci. Poté máme cca 40 minut program rozdělený do družin po 10-12 chlapcích, který si každý vedoucí družiny určuje sám -nkědy se učí zdravovědu či značky, někdy hrají hry, někdy malují, hrají divadlo atp., poté na posledních 30minut hrajeme celoroční etapovou hru, jednotlivé družinky tvoří týmy. Po celý školní rok získávají kluci políčka, která si mohou vybarvovat na obrovském papíru.
cestujeme do prirody
Cvičební jednotka pro předškolní děti
Cvičení
cvičení - všestrannost
cvičení a vedení hodin na všestrannost a Teamgym
cvičení ml.žákyn
Cvičím
cvičíme a nacvičujeme sestavy na vystoupení
Cvičíme sportovní gymnastiku (na nářadí) a hrajeme sportovní a pohybové hry.
dříve: vedení skautského oddílu, táborů; vedení party mládeže, vedení pěveckého sboru, administrativní funkce v Ymca
Hlavně připravuji schůzky pro děti, vymýšlím program a dohlížím na děti...
hrajem hry bud pro zábavu či při kterých se neco naučejí. práce se stezkou kde si plnějí ruzné kopetence
Hrajeme hry, učíme se nové věci, manuální zručnost, pěstování soft skills - hlavně spolupráce, pobyt v přírodě...
hrajeme hry, učíme se různým věcem, věnujeme se rukodělným činnostem...
hry
hry, věnování se přírodě a živočichům
již nejsem aktivním členem
Jsem exčlenka, můžu mluvit jen za minulou existenci. Pominu-li doby úpadku oddílu, tak na schůzkách např. mapové značky, luštění šifer, pohybové hry (naše verze ragby). V jednom období převážně cílená příprava na Svojsíkův závod (uzly, značky, morseovka,..). Na oddílovkách bývaly i věci související se skautským zákonem
Na běžné schůzce byly náplní klasické skautské hry a nácvik skautských dovedností (tedy těch, co se daly nacvičovat na schůzce - signalizace, zdravověda, šifrování), občas rukodělná práce. Na výpravách potom samozřejmě dovednosti v přírodě, orientace, základy přežití, výjimečně slaňování, fyzická zdatnost formou her/náročnosti samotné výpravy. Na táboře (překvapivě...) navíc tábornické dovednosti - stavba přístřeší, táborové práce vč. kuchyně.
naučný program , motivační soutěže
Nejsem členem
nic
nic
nic jsem bývalý člen
Pathfinder: zpívání s kytarou půl hodiny než začne schůzka, samotná schůzka - témata podle "stezky" Pathfinderů (některá témata: pomoc bližním, čtení knih, první pomoc, příprava do školy, orientace v mapách, znak a zákon Pathfindera, ...), elektrika (něco jako gilvelský kruh, kdo chce, může za něco poděkovat, pak posílá signál dál), rozloučení se, vyprovození na nádraží a společné mávání členům odjíždějících vlakem :)
pohybové hry, edukační činnosti, tvořivé činnosti, žážitkové aktivity
priprava specifickych akci
předseda
Při družinové schůzce (oddílové schůzky nemáme): skautské a tábornické dovednosti - uzly, lana a lanové vazby, šifrování apod.; sport (lasování, lakros, brannball, slackline,...), hudba, hry (mohou mít i výchovný cíl nebo být jen pro zábavu), umělecká tvořivost a rukodělnéé práce, duchovní zamyšlení - jak nad sebou samým, tak nad věcmi a lidmi okolo - většinou formou povídání, ale i třeba formou scének atd.
rozvíjení schopností spolupracovat, fyzických, komunikačních, rozvoj sociálního porozumění svěřenců
různé hry, debaty, zdokonalování se v různých dovednostech (uzly, šifry,...)
Různé hry, venkovní činnost, skautská praxe (uzlování, různé učení dovedností), ...
řešíme organizaci oddílů
schůzky oddílu inspirovány zpracovanou metodikou SRP
skaut v dobe dochazky - zdravoveda, uzle, sifry, venkovni hry, odborky, zpev
skautské dovednosti, ruční práce
Snažíme se o všestrannou náplň
sportovní aktivity
trénink sportovní gymnastiky, sokolská všestrannost, teamgym
Uzlování, hry..
v jednotě pomoc cvičitelům všestrannosti a též vzdělavatelská činnost - tj. péče o nástěnky, v ČOS vedoucí komise pobytu v přírodě - tj.koordinace této činnosti na republ.úrovni
Vede cvičení pro : Rodiče s dětmi 1-3 roky, mladší žactvo. Cvičíme (základy gymnastiky, "práce" s balónem a různé typy her) HO Alpici- Horoškolička pro děti, učí se lézení na umělé stěně i na skalách, vázání uzlů a různé jiné věci týkající se lezení.
vedení statistiky členů v TJ, cvičitelka oddílu rodičů a dětí, cvičím v oddíle cvičení pro zdraví
Vedoucí oddílu vlčat
Vedu oddíl všestrannosti a především se zaměřuji na sportovní gymnastiku, běžná hodina se skládá z počáteční hry, rozcvičky, cvičení na nářadí a závěrečná hra. Cílem cvičení je rozvoj schopností dětí podle jejich možností. Jelikož mám kluky i holky dohromady snažíme se, aby se ani jedna skupina nenudila :) Aby je sportování bavilo.
Vest deti v sokole. Cvicit s nima na naradich. Vymyslet hry atd.
volej
Všelijaké činosti, uzlování, sk. znalosti, hry...
všestrannost cvičení, výlety, tábory a jiné akce
Vudkyne oddilu svetlusek- vychova deti, priprava programu, hospodareni, medialni zpravodaj
Základy gymnastiky a podle počtu cvičenců hry
7. Má organizace nějaký výchovný cíl? Pokud ano, jaký? (Co chcete své členy naučit?) (Navštěvujete-li více organizací, popište všechny. Nehledejte prosím oficiální odpověď - odpovězte za sebe.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Skautské znalosti a chci aby byli správná smečka.
.
/
0
ano
ano - jej jich několik - snaží se naučit své členy odpovědnosti za své chování, vztahu k přírodě, ohleduplnosti k druhým, vztahu k vlasti, práci v týmu, řešení problémů, překonávání překážek apod.
Ano - snaží se směrovat ke zodpovědnosti za sebe, za blízké, za společnost, za svět; k samostatnosti, k sebedůvěře, ke schopnosti poradit si s nečekaným; dále k odolnosti vůči nepohodlí a v neposlední řadě k úctě k přírodě a stvoření.
ano - všestranný rozvoj osobnosti (duše, ducha, těla)
Ano má, má připravit členy lépe na život, snažit se je vzdělávat i moralizovat, různé dovednosti, spolužití mezi s sebou
Ano, "donutit" děti aby se hýbali a zároveň se u toho pobavili. Dohnali nedostatky kterí mají ve škole v TV (hlavně gymnastika).
Ano, má výchovný cíl, vést cvičence k zásadám fair play a zakořenit v nich tyto zásady tak, aby se jimi řídili i v běžném životě. Dále je seznamovat s českou kulturou, historií, krajinou a pěstovat u nich dovednosti užitečné dále v životě.
Ano, rozvíjení tělesné zdatnosti, dovedností nejen tělocvičných, kolektivní spolupráce, zdravé soutěživosti
Ano, ve zdravem tele, zdravy duch.
ano, vztak k prirode a lidem (coz brontosaurus kde jsem 10 let clenem ma tez)
aspoň troch gymnastiku a spolupracovat se zbytkem týmu
Částečně jsem odpověděla už v předchozí otázce. Dále se snažíme, aby děti spolu spolupracovaly a dokázaly nejenom vyhrávat ale i prohrávat, což jak u některých pozoruji je dlouhá cesta. Jelikož máme dosti věkově smíšenou skupinu od 4,5 do 11 let, jsou menší motivovány těmi staršími a lepšími.
čestnost, fair-play,
dostat mladé lidi do kolektivu kde se něco nového naučí a kde se sebou něco dělají
Hlavně zdravé vztahy ,ohleduplnost ,lásku a úctu
chtěli jsme vést děti k tomu, aby byly česné, poctivé, uměly si poradit, tolerantní, měli vztah k přírodě a i svojí vlasti
ne
Nejsem členem
nemá
nemá
nevím
nevim
No, vzhledem k tomu, že Junák je výchovná organizace, tak těch cílů by měla být celá řada. Obecně bych to shrnula jako rozvoj osobnosti a hodnot člověka (ať už mravních, duchovních, nebo intelektuálních, sociálních, tělesných a jiných), ale jinak cíle vychází ze tří idejí skautingu (které jsou rovněž obsaženy ve skautském slibu) - povinnost k sobě, k bohu (nejen bůh ve smyslu křesťanském, ale obecná duchovní rovina), k bližním. Skaut by měl vychovat svého člena tak, aby byl schopný tyto tři povinnosti plnit. To bych viděla jako hlavní výchovný cíl, který všechny drobnější konkrétní cíle, o kterých by se dalo psát i desítky minut, shrnuje.
Obecně se vlčata snažíme vést k výchovným cílům Junáka, se kterými se jako vedoucí ztotožňujeme. Snažíme se vlčata připravit na činnosti, kteerým se budou věnovat ve skautu. Moje motto jako hlavního vedoucího je, že i ta nejpitomější a nejnudnější věc se dá natolik zaobalit do rámce, že se stává zábavnou a pokud je s tím i přesto problém, tak přirozená soutiživost těchto dětí, podpořená naší autoritou (přece jenom je těm klukům 5-10) a trocha přidaného pohybu umí zázraky.
orientací v životě, odpovědnosti k sobě, druhým lidem, k životnímu prostředí i ke Stvořiteli, užitečné návyky a dovednosti, vytvoření dobré party, která funguje i jako ochranný prvek.
Rozvíjení dětí jejich schopnosti a dovednosti aby byli připraveni pro život.
rozvoj všestranný
samostatnosti, ochotě spolupracovat s ostatními a pomáhat lidem
setkávání s přáteli, sportovní vyžití
Skauting ma tri principy, k nimz vychova smeruje - odpovednost k Bohu (nejvyssi Pravde a Lasce), odpovednost k bliznim a odpovednost k sobe
skautska vychova
skautský
Slušné občany
Smysluplná výplň volného času, výchova, sebevýchova.
Snaha o všestrannou výchovu, budování přátelství, hledání vztahu k sobě, ostatní a k Bohu
Snažím se naučit děti se hýbat, týmové spolupráci, kamarádství :-)
Snažíme se dětem vštípit co je správné a naučit je, jak přežít a chovat se v přírodě a na vodě.
Sokol nejen cvičí tělo, ale formuje i charakter - to hlavně mnohostrannou činností v oddílech všestrannosti
Sokol výchovný cíl vždy měl a má, ale v současné době se stále více vyprácí, snad zbylo jen být k sobě navzájem ohleduplný, účastnit se aktivně cvičebních hodin, nepodrážet jakkoliv spolucvičence, respektovat vedoucího, ten má být pro cvičence vždy příkladem. Obávám se, že vše ostatní aspoň v naší jednotě se již vytratilo. Je to škoda, vše záleží na cvičitelích. Nejvíce času na výchovné púsobení vždy bývalo na táborech.
sport pro zdraví, tělo i duši, schopnost přijmout autoritu,
sport, sociální interakce
U nejmenších docílit samozřejmou radost z pohybu a cvičení. Co chceme naučit? Dle věku základy gymnastiky, atletiky a sportovních her.
učím lásku k pohybu
umět si poradit v nejrůznějších situacích
Vedení k přátelství, fair play, spolupráci
viz 6.
všestrannost lásku k cvičení morální hodnoty - čestnost, pomoc druhému, apod.
Všestraný rozvoj
Vycepovat snobský děcka, naučit je postarat se o sebe.
vychova k ekologii, ucte k prirode apod. tabornicke dovednosti, svojsikovsky duch, foglar....
Vychovat moderní lidi, kteří budou připraveni na "život" po všech stránkách - tělesné, intelektuální, budou se umět chovat, budou cool.
zaměřuje se na životní prostředí a řešení s odpadem
8. Říká vám něco zkratka LARP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, slyším ji poprvé. | 23 | 41,07 % | 41,07 % |
Ano, ale momentálně se mu nevěnuji. | 11 | 19,64 % | 19,64 % |
Někde jsme to slyšel, ale už si nevybavím jasně, o co šlo. | 9 | 16,07 % | 16,07 % |
Ano - vím co znamená, ale nikdy mě nezaujal. | 8 | 14,29 % | 14,29 % |
Ano, věnuji se mu. | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.