Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co nejvíce ovlivňuje při nákupech

Co nejvíce ovlivňuje při nákupech

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Vorlová
Šetření:05. 12. 2010 - 06. 12. 2010
Počet respondentů:29
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.86
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se zaměřuje na ovlivňující faktory, podle kterých se rozhoduje při nákupech, jaký produkt si koupíme. Účelem je zjistit, jestli většina lidí dbá na cenu, kvalitu, kvantitu, obal a nebo se rozhoduje na základě značky. Dotazník slouží jako materiál k seminární práce z psychologie.

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 

 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete rádi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2068,97 %68,97 %  
ne931,03 %31,03 %  

Graf

2. Když jdete nakoupit, snažíte se Váš nákup uspíšit, nebo si ho vychutnáváte a vybíráte dlouho a pečlivě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vybírám pečlivě1862,07 %62,07 %  
snažím se ho uspíšit1137,93 %37,93 %  

Graf

3. Vejdete-li do krámu a nad Vámi stojí obří reklama AKCE, zastavíte se a prohlédnete si, o jakou akci se jedná? Nebo Vás to nezajímá a jdete hledat, co potřebujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zastavím se, akce mě zajímají2172,41 %72,41 %  
vůbec si cedule nevšimnu827,59 %27,59 %  

Graf

4. Nakupujete ve slevách?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2689,66 %89,66 %  
ne310,34 %10,34 %  

Graf

5. Koukáte na značku daného produktu, když nakupujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2379,31 %79,31 %  
ne620,69 %20,69 %  

Graf

6. Jaký z těchto faktorů je u Vás rozhodující při volbě produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita1551,72 %51,72 %  
cena1034,48 %34,48 %  
všechno13,45 %3,45 %  
nic13,45 %3,45 %  
značka13,45 %3,45 %  
někdy cena, někdy kvalita, záleží na produktu13,45 %3,45 %  

Graf

7. Jste v krámě, sekci potravin. Před Vámi je regál a na něm leží jeden druh těstovin od čtyř různých výrobců, mající různou cenu. Jaké si dáte do svého nákupního košíku? (za předpokladu, že si chcete koupit těstoviny a nemáte žádnou jinou možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
značka Panzani, cena 29,-1137,93 %37,93 %  
značka Rosické těstoviny, cena 16.90,-1034,48 %34,48 %  
značka K-Classic, cena 12.50517,24 %17,24 %  
značka TESCO, cena 6.90,-310,34 %10,34 %  

Graf

8. Pročítáte si reklamní letáky, které Vám chodí do schránky? Vytipováváte si , v jakých supermarketech mají AKCE?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2071,43 %68,97 %  
ano828,57 %27,59 %  

Graf

9. Rozhodujete se, kam pojedete nakoupit, podle cenového faktoru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1862,07 %62,07 %  
ano1137,93 %37,93 %  

Graf

10. Nakupujete častěji v supermarketech a obchodních centrech, nebo v maloprodejnách či u soukromníků

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v obchodních centrech, supermarketech → konec dotazníku, u maloobchodníků, soukromníků → konec dotazníku, napůlotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních centrech, supermarketech1965,52 %65,52 %  
napůl1034,48 %34,48 %  

Graf

11. Zdůvodněte, proč jste u otázky č. 10 zadali danou odpověď

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Když mám jednou za týden-14 dní čas stavit se v supermarketu, tak to udělám. Během týdne však nestíhám. Navíc maso,zelenina a pečivo je mnohem lepší od soukromníků. (popř. maloobchodníků)

Občas potřebuji jenom něco malého a tak skočim do krámku za rohem.

Podle toho co chci koupit, tak si vybírám typ obchodu

podle toho, co chci konkrétně koupit

Supermarkety mají větší výběr například potraci, obchodní centra mají více věcí u sebe, ale maloobchodníci a soukromníci se většinou vyznají v oboru a je jednodušší reklamace a větší kvalita.

Záleží na místě, kde se práve nacházím.

12. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena660 %20,69 %  
muž440 %13,79 %  

Graf

13. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2510100 %34,48 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vorlová, K.Co nejvíce ovlivňuje při nákupech (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://co-nejvice-ovlivnuje.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.