Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co pro Vás znamená luxus?

Co pro Vás znamená luxus?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Yulia Solodovnikova
Šetření:26. 07. 2016 - 02. 08. 2016
Počet respondentů:167
Počet otázek (max/průměr):13 / 13.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:74,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti, 

chtěla bych Vás požádat o vyplnění velmi krátkého dotazníku, ze kterého bych ráda dozvědela s čím si spojujete segment luxusu a Vaš názor na světové a české luxusní značky. 

Dotazník bude sloužit jako podklad pro bakalářskou práce na vysoké škole, výsledky budou zpracovány statisticky a anonymně. Pokud není uvedeno jinak, označte v káždé otázce jen jednu odpoved'. 

Děkuji za Vaš čas a vyplnění dotazníku. 

Solodovnikova Yulia 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12675 %75,45 %  
Muž4225 %25,15 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-347041,67 %41,92 %  
18-245532,74 %32,93 %  
35-442112,5 %12,57 %  
45-5495,36 %5,39 %  
Do 1874,17 %4,19 %  
55 a víc63,57 %3,59 %  

Graf

3. Jaký je Váš průměrný čístý měsíční příjem? (Výsledky budou zpracovány anonymně, tj. poslouží pouze pro danou BP a nikoliv nebudou poskytnuty třetí osobě)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20000 až 30000 Kč3420,24 %20,36 %  
10000 až 15000 Kč2917,26 %17,37 %  
15000 až 20000 Kč2816,67 %16,77 %  
Nemám příjem2112,5 %12,57 %  
5000 až 10000 Kč1911,31 %11,38 %  
Do 5000 Kč137,74 %7,78 %  
30000 až 40000 Kč116,55 %6,59 %  
Více než 5000063,57 %3,59 %  
40000 až 50000 Kč42,38 %2,4 %  
Nevím31,79 %1,8 %  

Graf

4. S čím si v první řadě spojujete segment luxusu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bydlení/vybavení interiéru6840,48 %40,72 %  
Automobily2313,69 %13,77 %  
Hodinky/šperky2313,69 %13,77 %  
Móda2011,9 %11,98 %  
Hotely/ dovolená1810,71 %10,78 %  
Elektronika21,19 %1,2 %  
Ostatní (napsat svou verze)10,6 %0,6 %  
nemám úplně nějakou konkrétní představu, ale asi drahé auto, šperky, luxusní bydlení i oblečení10,6 %0,6 %  
lifestyle10,6 %0,6 %  
kombinace výše uvedených10,6 %0,6 %  
zbytečně přepychová věc se stejnou funkcí jako obyčejná10,6 %0,6 %  
Vše uvedené dohromady, životní styl10,6 %0,6 %  
a, c, d, e10,6 %0,6 %  
vse dohromady10,6 %0,6 %  
značka10,6 %0,6 %  
od každého něco10,6 %0,6 %  
kombinace většiny ze shora uvedeného10,6 %0,6 %  
řízení pracovního času10,6 %0,6 %  
luxusní dovolená, bydlení i auto10,6 %0,6 %  
dělat si co chci 10,6 %0,6 %  

Graf

5. Jaké jsou z Vašeho názoru nejznámější světové luxusní značky (označte max. 3 značky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rolls-Royce9757,74 %58,08 %  
Rolex7745,83 %46,11 %  
Louis Vuitton5532,74 %32,93 %  
Ferrari5331,55 %31,74 %  
Bentley4929,17 %29,34 %  
Chanel4124,4 %24,55 %  
Cartier3118,45 %18,56 %  
Prada2917,26 %17,37 %  
Tiffany & Co2917,26 %17,37 %  
Dolce & Gabanna1710,12 %10,18 %  
Burberry42,38 %2,4 %  
Moet31,79 %1,8 %  

Graf

6. Považujete značku H&M za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím nebo nepovažuji za žadnou z uveděných11870,24 %70,66 %  
Prémiovou4929,17 %29,34 %  
Luxusní10,6 %0,6 %  

Graf

7. Přemýšlíte si, vnimáte-li nějaké české módní značky jako luxusní? Pokud ano, uveďte jaké (značky rozdělujte čarkami).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, žádnou13077,38 %77,84 %  
Blažek63,57 %3,59 %  
nevím42,38 %2,4 %  
Blanka Matragi21,19 %1,2 %  
Beata RAJSKA21,19 %1,2 %  
blažek, kara10,6 %0,6 %  
asi nejake jsou luxusni,ale neznam je10,6 %0,6 %  
prostě je neznám10,6 %0,6 %  
možná10,6 %0,6 %  
Tonak10,6 %0,6 %  
nepamatuju se10,6 %0,6 %  
Nenapadá mě nic10,6 %0,6 %  
Filip Blažek 10,6 %0,6 %  
Liběna Rochová10,6 %0,6 %  
Blanka Matragi (lze li ji považovat ještě za českou)10,6 %0,6 %  
značky jednotlivých návrhářů10,6 %0,6 %  
lasvit10,6 %0,6 %  
Nevím.10,6 %0,6 %  
Neznám žádnou10,6 %0,6 %  
Pietro Filipi (česká firma) 10,6 %0,6 %  
Moser10,6 %0,6 %  
neznám české značky10,6 %0,6 %  
modely od známých návrhářů10,6 %0,6 %  
Beáta Rajská, Taťána Kovaříková10,6 %0,6 %  
popravdě jich moc neznám10,6 %0,6 %  
Prim, 10,6 %0,6 %  
Beáta Rajská, Liběna Rochová, Klára Nademlýnská10,6 %0,6 %  
žádná mě nenapadá10,6 %0,6 %  
žádné módní značky neznám10,6 %0,6 %  

Graf

8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoka kvalita zboží11669,05 %69,46 %  
Vyvolání pocitu výjimečnosti8751,79 %52,1 %  
Reprezentace společenského statusu6538,69 %38,92 %  
Dražší ceny6236,9 %37,13 %  
Bohatá historie a dědictví6136,31 %36,53 %  
Globální známost4325,6 %25,75 %  
Inovativní a originální2414,29 %14,37 %  
Zbytečnost nabízeného produktu či služby127,14 %7,19 %  

Graf

9. S jakou skupinou českých spotřebitelů si nejvíce spojujete luxus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi bohaté lidé7343,45 %43,71 %  
Snobové5834,52 %34,73 %  
Celebrity2816,67 %16,77 %  
Znalci a odborníci74,17 %4,19 %  
Politici21,19 %1,2 %  

Graf

10. Slyšeli jste někdy o české módní značce Blažek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14183,93 %84,43 %  
Ne2716,07 %16,17 %  

Graf

11. S jakým sortimentem si značku Blažek spojujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Panské oděvy15089,29 %89,82 %  
Koupelny84,76 %4,79 %  
Lovecké zbraně63,57 %3,59 %  
Realitní kancelář21,19 %1,2 %  
Luxusní dovolená10,6 %0,6 %  
Auta10,6 %0,6 %  

Graf

12. Spojujete si značku Blažek s nějakou celebritou či pamatujete si nějakou reklamní kampaň značky (nebo billboard)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

afAF

ano

Ano

ano, ale nemohu si vzpomenout

Ano, bohužel si nevzpomínám na jméno, ale tuto značku propagoval jeden český herec na billboardech.

billboard

Billbord jsem viděl, i reklamu v novinách, ale nepamatuji se, kdo na ní byl.

Fotbalová reprezentace

Karel Gott

krasobruslař Verner

Kuchařová chodila s majitelem

leos mares

Leos mares

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

leoš mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

leoš mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš

Leoš Mareš (??)

Leoš Mareš, Tomáš Rosický

Leoš Mareš?

Leoš Mareš?

Leoš Mareš.

Leoš Mařeš

Mareš

Mareš

Mareš

Mareš

Mareš

Mareš

Mareš

Mareš

MARTIN ZOUNAR

Myslím, že Leoš Mareš teď dělá kampaň

n

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

NE

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne, neznám

Ne, celebrity a reklamy mě nezajímají.

ne, moje oblíbená značka je Bushman

Ne, nespojuji si ji s žádnou celebritou, ale vím, že ji ve své kampani značka použila.

Ne.

Ne.

Nějakém chlap v modrým obleeku

Nejsem si jistá, jestli to byl Leoš Mareš.

nemám nejmenší tušení, co je to za značku, jen jsem to někde slyšela

Nepamaruji

Nesleduji celebrity

Nevim

nevím

Nevím

nevím, reklamy nesleduji

neznám značku

Nikdy jsem o teto značce neslyšela.

nn

Reklamní kampaň s Leošem Marešem. A vybavujeme se mi krátký dokument o založení a vedení firmy odvysílaný na ČT.

reklamy si pamatuji, jmena ne

s nějakou prasečí komunistickou hlavou

ten hlučný moderátor z radia, jak chodil v chlupatém pyžamu a jezdil takovým hodně nízkým autem ... Leoš Mareš!

to ne, ale ten krámek už jsem někde viděla v Olympii tuším, a i vím že je to drahé luxusní oblečení, ale nějak se mi to nevybavilo, při otázce ohledně českých značek

Tomáš Verner

uniformy... spíš než Blažek byly krátce vidět bilboardy a některé známé osobnosti v oblecích Bandi. Blažek asi reklamu nepotřebuje, znalci si ho vyhledávají sami.

určitě ne

vím, že jsem viděla nějaké billboardy a plakáty, ale nevybavuji si v souvislosti s tím žádnou známou osobnost či kampaň

vubec

Žilková a Atropnický

13. Která značka z Vašeho pohledu může být považovaná za nabízející luxusní panskou módu na českém trhu, převážně obleky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pietro Fillipi6337,5 %37,72 %  
Neznám žádnou6337,5 %37,72 %  
Bandi3319,64 %19,76 %  
TM Lewin42,38 %2,4 %  
Brioni31,79 %1,8 %  
Max Tara21,19 %1,2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaké jsou z Vašeho názoru nejznámější světové luxusní značky (označte max. 3 značky)?

  • odpověď Rolls-Royce:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zbytečnost nabízeného produktu či služby na otázku 8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

  • odpověď Vyvolání pocitu výjimečnosti:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35-44 na otázku 2. Kolik je Vám let?

9. S jakou skupinou českých spotřebitelů si nejvíce spojujete luxus?

  • odpověď Snobové:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zbytečnost nabízeného produktu či služby na otázku 8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaký je Váš průměrný čístý měsíční příjem? (Výsledky budou zpracovány anonymně, tj. poslouží pouze pro danou BP a nikoliv nebudou poskytnuty třetí osobě)

4. S čím si v první řadě spojujete segment luxusu?

5. Jaké jsou z Vašeho názoru nejznámější světové luxusní značky (označte max. 3 značky)?

6. Považujete značku H&M za:

7. Přemýšlíte si, vnimáte-li nějaké české módní značky jako luxusní? Pokud ano, uveďte jaké (značky rozdělujte čarkami).

8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

9. S jakou skupinou českých spotřebitelů si nejvíce spojujete luxus?

10. Slyšeli jste někdy o české módní značce Blažek?

11. S jakým sortimentem si značku Blažek spojujete?

12. Spojujete si značku Blažek s nějakou celebritou či pamatujete si nějakou reklamní kampaň značky (nebo billboard)?

13. Která značka z Vašeho pohledu může být považovaná za nabízející luxusní panskou módu na českém trhu, převážně obleky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaký je Váš průměrný čístý měsíční příjem? (Výsledky budou zpracovány anonymně, tj. poslouží pouze pro danou BP a nikoliv nebudou poskytnuty třetí osobě)

4. S čím si v první řadě spojujete segment luxusu?

5. Jaké jsou z Vašeho názoru nejznámější světové luxusní značky (označte max. 3 značky)?

6. Považujete značku H&M za:

7. Přemýšlíte si, vnimáte-li nějaké české módní značky jako luxusní? Pokud ano, uveďte jaké (značky rozdělujte čarkami).

8. Nejdůležitější vlastnosti značky, která může byt povazována za luxusní (označte max. 3 odpovědi)?

9. S jakou skupinou českých spotřebitelů si nejvíce spojujete luxus?

10. Slyšeli jste někdy o české módní značce Blažek?

11. S jakým sortimentem si značku Blažek spojujete?

12. Spojujete si značku Blažek s nějakou celebritou či pamatujete si nějakou reklamní kampaň značky (nebo billboard)?

13. Která značka z Vašeho pohledu může být považovaná za nabízející luxusní panskou módu na českém trhu, převážně obleky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Solodovnikova, Y.Co pro Vás znamená luxus? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://co-pro-vas-znamena-luxus.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.