Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co vám chybí na internetu?

Co vám chybí na internetu?

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Kurcová
Šetření:13. 07. 2009 - 30. 07. 2009
Počet respondentů:84
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.68
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:22 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zajímá mě současné chování lidí, kteří nakupují na internetu nebo jej využívají k zařizování různých služeb. Cílem výzkumu je zjistit, které služby lidé na intrnetu nějčastěji využívají a které jim naopak na internetu či v internetových obchodech chybí.

Odpovědi respondentů

1. Nakupovali jste někdy v životě na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8196,43 %96,43 %  
Ne33,57 %3,57 %  

Graf

2. Jak často na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc3845,24 %45,24 %  
Jednou za rok3440,48 %40,48 %  
Nikdy/ Nevím/ Nechci odpovědět89,52 %9,52 %  
Jednou za týden44,76 %4,76 %  

Graf

3. Co na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dárky (knihy, dárkové předměty)4654,76 %54,76 %  
Elektroniku4250 %50 %  
Oblečení, boty, doplňky4250 %50 %  
Ostatní2630,95 %30,95 %  
Kosmetika2125 %25 %  
Softwarové aplikace, aktualizace1720,24 %20,24 %  
Služby1011,9 %11,9 %  
Nevím/ nechci odpovědět33,57 %3,57 %  
Jídlo22,38 %2,38 %  

Graf

4. Je něco, co podle vás v internetových obchodech chybí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nabídka internetových obchodů je dost široká5470,13 %64,29 %  
Nevím/ nechci odpovědět1722,08 %20,24 %  
Ano22,6 %2,38 %  
např. podměrná obuv11,3 %1,19 %  
bio strava11,3 %1,19 %  
nevim jake kvality je zboži11,3 %1,19 %  
je obtížné objednat si věci z cizích stránek11,3 %1,19 %  

Graf

5. Kupujete někdy na internetu dárky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5767,86 %67,86 %  
ne2529,76 %29,76 %  
nevím22,38 %2,38 %  

Graf

6. Pokud ano, co je to nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Knihy, CD, předplatné časopisu3050 %35,71 %  
Ostatní/ Nevím/ Nechci odpovědět1728,33 %20,24 %  
Kosmetika, drogerie1728,33 %20,24 %  
Oblečení, obuv1728,33 %20,24 %  
Žertovné předměty1626,67 %19,05 %  
Software - počítačové programy, hry1118,33 %13,1 %  
Sport (poukazy na sport, pernamentky, sportovní vybavení, výživa)610 %7,14 %  
Zážitkové dárky (seskok padákem, jízda v tanku)58,33 %5,95 %  
Vzdělávání (jazykové kurzy apod.)46,67 %4,76 %  
nic11,67 %1,19 %  

Graf

7. Existuje nějaký typ nákupu, který byste rádi svěřili za drobný poplatek někomu jinému, pokud byste se již dále o nákupy nemuseli starat? (Např. pravidelný nákup kosmetiky, čistících přípravků, pravidelně nakupovaných potravin něbo dárků pro příbuzné)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5261,9 %61,9 %  
ano2023,81 %23,81 %  
nevím1214,29 %14,29 %  

Graf

8. Dokáže si představit, že byste běžné denní nákupy realizovali prostřednictvím internetu, pokud by bylo za dostupné ceny? (Např. objednání běžných potravit, drogerie, úklidu, dárků, oblečení atd.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4857,14 %57,14 %  
ne3035,71 %35,71 %  
nevím67,14 %7,14 %  

Graf

9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelně kupovatné potraviny (mouka, cukr, sůl, mléko, nápoje apod.)3368,75 %39,29 %  
Kosmetika, drogerie, čistící prostředky3062,5 %35,71 %  
Papírenské/ kancelářské zboží2858,33 %33,33 %  
Potraviny každodenní potřeby (pečivo, uzeniny, zelenina, ovoce, sýry)2450 %28,57 %  
Dárky pro příbuzné a známé2245,83 %26,19 %  
Potřeby pro zvířata (krmivo, podestýlka apod.)2041,67 %23,81 %  

Graf

10. Pokud se zamyslíte nad delegováním části vašich starostí na profesionály. Bylo by pro vás zajímavé moci profesionálovi svěřit starost nákup dárků pro rodinu a známé?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3663,16 %42,86 %  
ano1424,56 %16,67 %  
nevím712,28 %8,33 %  

Graf

11. Pokud ano, byly byste ochotni za službu, která by za vás hlídala jednotlivá výročí, narozeniny a svátky rodinných příslušníků a následné zařízení dárků, případně oslavy zaplatit?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2357,5 %27,38 %  
ano1025 %11,9 %  
nevím717,5 %8,33 %  

Graf

12. Pokud ano, kolik byste byli ochotni zaplatit za "hlídací" službu měsíčně?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím/ nechci odpovědět1555,56 %17,86 %  
do 100 korun414,81 %4,76 %  
do 500 korun311,11 %3,57 %  
více než 1000 korun311,11 %3,57 %  
do 1000 korun27,41 %2,38 %  

Graf

13. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5059,52 %59,52 %  
Muž3440,48 %40,48 %  

Graf

14. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
231011,9 %11,9 %  
2289,52 %9,52 %  
1889,52 %9,52 %  
1455,95 %5,95 %  
1955,95 %5,95 %  
2155,95 %5,95 %  
2544,76 %4,76 %  
1544,76 %4,76 %  
2033,57 %3,57 %  
1733,57 %3,57 %  
ostatní odpovědi 28
24
16
27
34
35
29
43
32
26
39
33
45
37
63
30
48
31
51
2934,52 %34,52 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.16
Minimum:14
Maximum:43
Variační rozpětí:29
Rozptyl:37.44
Směrodatná odchylka:6.12
Medián:22
Modus:23

Graf

15. Jaké je vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5565,48 %65,48 %  
Podnikatelská sféra1315,48 %15,48 %  
Ostatní (mateřská dovolená, nezaměstnaný, ZTP, důchodce apod.)910,71 %10,71 %  
Státní sféra78,33 %8,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Co na internetu nakupujete?

  • odpověď Dárky (knihy, dárkové předměty):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Knihy, CD, předplatné časopisu na otázku 6. Pokud ano, co je to nejčastěji?
  • odpověď Oblečení, boty, doplňky:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení, obuv na otázku 6. Pokud ano, co je to nejčastěji?

4. Je něco, co podle vás v internetových obchodech chybí?

  • odpověď Ne, nabídka internetových obchodů je dost široká:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby na otázku 3. Co na internetu nakupujete?

8. Dokáže si představit, že byste běžné denní nákupy realizovali prostřednictvím internetu, pokud by bylo za dostupné ceny? (Např. objednání běžných potravit, drogerie, úklidu, dárků, oblečení atd.)

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Pokud ano, byly byste ochotni za službu, která by za vás hlídala jednotlivá výročí, narozeniny a svátky rodinných příslušníků a následné zařízení dárků, případně oslavy zaplatit?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kosmetika, drogerie, čistící prostředky na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny každodenní potřeby (pečivo, uzeniny, zelenina, ovoce, sýry) na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárky pro příbuzné a známé na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pravidelně kupovatné potraviny (mouka, cukr, sůl, mléko, nápoje apod.) na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím/ nechci odpovědět na otázku 12. Pokud ano, kolik byste byli ochotni zaplatit za "hlídací" službu měsíčně?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Papírenské/ kancelářské zboží na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Pokud se zamyslíte nad delegováním části vašich starostí na profesionály. Bylo by pro vás zajímavé moci profesionálovi svěřit starost nákup dárků pro rodinu a známé?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Existuje nějaký typ nákupu, který byste rádi svěřili za drobný poplatek někomu jinému, pokud byste se již dále o nákupy nemuseli starat? (Např. pravidelný nákup kosmetiky, čistících přípravků, pravidelně nakupovaných potravin něbo dárků pro příbuzné)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potřeby pro zvířata (krmivo, podestýlka apod.) na otázku 9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)

15. Jaké je vaše povolání?

  • odpověď Student:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 14 - 18 > na otázku 14. Kolik je vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupovali jste někdy v životě na internetu?

2. Jak často na internetu nakupujete?

3. Co na internetu nakupujete?

4. Je něco, co podle vás v internetových obchodech chybí?

5. Kupujete někdy na internetu dárky?

6. Pokud ano, co je to nejčastěji?

7. Existuje nějaký typ nákupu, který byste rádi svěřili za drobný poplatek někomu jinému, pokud byste se již dále o nákupy nemuseli starat? (Např. pravidelný nákup kosmetiky, čistících přípravků, pravidelně nakupovaných potravin něbo dárků pro příbuzné)

8. Dokáže si představit, že byste běžné denní nákupy realizovali prostřednictvím internetu, pokud by bylo za dostupné ceny? (Např. objednání běžných potravit, drogerie, úklidu, dárků, oblečení atd.)

9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)

10. Pokud se zamyslíte nad delegováním části vašich starostí na profesionály. Bylo by pro vás zajímavé moci profesionálovi svěřit starost nákup dárků pro rodinu a známé?

11. Pokud ano, byly byste ochotni za službu, která by za vás hlídala jednotlivá výročí, narozeniny a svátky rodinných příslušníků a následné zařízení dárků, případně oslavy zaplatit?

12. Pokud ano, kolik byste byli ochotni zaplatit za "hlídací" službu měsíčně?

13. Jaké je vaše pohlaví?

14. Kolik je vám let?

15. Jaké je vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupovali jste někdy v životě na internetu?

2. Jak často na internetu nakupujete?

3. Co na internetu nakupujete?

4. Je něco, co podle vás v internetových obchodech chybí?

5. Kupujete někdy na internetu dárky?

6. Pokud ano, co je to nejčastěji?

7. Existuje nějaký typ nákupu, který byste rádi svěřili za drobný poplatek někomu jinému, pokud byste se již dále o nákupy nemuseli starat? (Např. pravidelný nákup kosmetiky, čistících přípravků, pravidelně nakupovaných potravin něbo dárků pro příbuzné)

8. Dokáže si představit, že byste běžné denní nákupy realizovali prostřednictvím internetu, pokud by bylo za dostupné ceny? (Např. objednání běžných potravit, drogerie, úklidu, dárků, oblečení atd.)

9. Pokud ano, co by to bylo? (Pokud ne, dotazník je v tuto chvíli pro vás u konce, na další otázky už neodpovídejte. Děkuji za jeho vyplnění)

10. Pokud se zamyslíte nad delegováním části vašich starostí na profesionály. Bylo by pro vás zajímavé moci profesionálovi svěřit starost nákup dárků pro rodinu a známé?

11. Pokud ano, byly byste ochotni za službu, která by za vás hlídala jednotlivá výročí, narozeniny a svátky rodinných příslušníků a následné zařízení dárků, případně oslavy zaplatit?

12. Pokud ano, kolik byste byli ochotni zaplatit za "hlídací" službu měsíčně?

13. Jaké je vaše pohlaví?

14. Kolik je vám let?

15. Jaké je vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kurcová, B.Co vám chybí na internetu? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://co-vam-chybi-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.