Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co Vás motivuje k nákupu?
Co Vás motivuje k nákupu?
→ Jak často a kde nakupujete nábytek? Co je pro Vás při nákupu důležité? A koupili jste si někdy retro nábytek? ←
(veřejné výsledky během března)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Novotný |
---|---|
Šetření: | 03. 03. 2010 - 14. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 238 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 14.41 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den
jmenuji se Jan Novotný a jsem studentem Ekonomické fakulty VŠB – Technické univerzity Ostrava. Rád bych Vás touto formou požádal o vyplnění následujícího dotazníku. Vaše odpovědi jsou pro mě velice důležité a poslouží mimo jiné jako podklad pro vypracování mé bakalářské práce na téma Analýza podpory prodeje hypermarketu Globus. Za Vaše odpovědi Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak často nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1 x za měsíc → otázka č. 2, 1 x za 14 dní → otázka č. 2, 1 x za týden → otázka č. 2, vícekrát za týden → otázka č. 2, nenakupuji → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vícekrát za týden | 113 | 47,48 % | 47,48 % |
1 x za týden | 86 | 36,13 % | 36,13 % |
1 x za 14 dní | 23 | 9,66 % | 9,66 % |
1 x za měsíc | 12 | 5,04 % | 5,04 % |
nenakupuji | 4 | 1,68 % | 1,68 % |
2. Kupujete výrobky (služby) stejného výrobce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Určitě ano → otázka č. 3, Spíše ano → otázka č. 3, Spíše ne → otázka č. 4, Určitě ne → otázka č. 4, Nevím → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 119 | 50,85 % | 50 % |
Spíše ne | 71 | 30,34 % | 29,83 % |
Určitě ano | 18 | 7,69 % | 7,56 % |
Určitě ne | 15 | 6,41 % | 6,3 % |
Nevím | 11 | 4,7 % | 4,62 % |
3. V kterém sortimentu si myslíte, že jste věrni stále stejným značkám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Drogérie | 92 | 67,15 % | 38,66 % |
Potraviny | 91 | 66,42 % | 38,24 % |
Oděvy a obuv | 48 | 35,04 % | 20,17 % |
Elektro | 30 | 21,9 % | 12,61 % |
Sportovní zboží | 21 | 15,33 % | 8,82 % |
Luxusní zboží | 19 | 13,87 % | 7,98 % |
Domácí potřeby | 8 | 5,84 % | 3,36 % |
jiné | 5 | 3,65 % | 2,1 % |
Hračky | 1 | 0,73 % | 0,42 % |
4. S jakou formou podpory prodeje z níže uvedených jste se již někdy setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zvýhodněná balení - nižší cena při koupi určitého počtu výrobků | 175 | 74,79 % | 73,53 % |
Podpora v prodejnách - ochutnávky, výstavky, předváděcí akce apod. | 171 | 73,08 % | 71,85 % |
Vzorky výrobků - rozdávání vzorků v malých balení na vyzkoušení | 159 | 67,95 % | 66,81 % |
Kupony na slevy | 147 | 62,82 % | 61,76 % |
Reklamní předměty - klíčenky, propisky, děštníky apod. | 142 | 60,68 % | 59,66 % |
Bonusy - zboží zdarma při při koupi jiného nebo podobného produktu | 131 | 55,98 % | 55,04 % |
Věrnostní odměny - odměny za opakované využití služem či nákupů | 115 | 49,15 % | 48,32 % |
Soutěže, loterie, slosování a hry | 101 | 43,16 % | 42,44 % |
Vrácení peněz po zaslání dokladu o zaplacení | 35 | 14,96 % | 14,71 % |
Jiné | 15 | 6,41 % | 6,3 % |
5. Zůčastnil/a jste se někdy aktivně některé z výše uvedených podpor prodeje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 156 | 66,67 % | 65,55 % |
ne | 57 | 24,36 % | 23,95 % |
nevím | 21 | 8,97 % | 8,82 % |
6. Která z uvedených podpor prodeje je pro Vás nejvíce zajímavá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vzorky výrobků - rozdávání vzorků v malých balení na vyzkoušení | 52 | 22,22 % | 21,85 % |
Zvýhodněná balení - nižší cena při koupi určitého počtu výrobků | 43 | 18,38 % | 18,07 % |
Kupony na slevy | 35 | 14,96 % | 14,71 % |
Věrnostní odměny - odměny za opakované využití služem či nákupů | 28 | 11,97 % | 11,76 % |
Podpora v prodejnách - ochutnávky, výstavky, předváděcí akce apod. | 25 | 10,68 % | 10,5 % |
Bonusy - zboží zdarma při při koupi jiného nebo podobného produktu | 24 | 10,26 % | 10,08 % |
Reklamní předměty - klíčenky, propisky, děštníky apod. | 14 | 5,98 % | 5,88 % |
Vrácení peněz po zaslání dokladu o zaplacení | 7 | 2,99 % | 2,94 % |
Soutěže, loterie, slosování a hry | 4 | 1,71 % | 1,68 % |
Jiné | 2 | 0,85 % | 0,84 % |
7. Ovlivni/la podpora prodeje někdy Vaše rozhodnutí při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9, Nevím → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 171 | 73,08 % | 71,85 % |
Nevím | 45 | 19,23 % | 18,91 % |
Ne | 18 | 7,69 % | 7,56 % |
8. Pokud ano, jaká?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vzorky výrobků - rozdávání vzorků v malých balení na vyzkoušení | 77 | 45,03 % | 32,35 % |
Zvýhodněná balení - nižší cena při koupi určitého počtu výrobků | 71 | 41,52 % | 29,83 % |
Podpora v prodejnách - ochutnávky, výstavky, předváděcí akce apod. | 63 | 36,84 % | 26,47 % |
Kupony na slevy | 54 | 31,58 % | 22,69 % |
Bonusy - zboží zdarma při při koupi jiného nebo podobného produktu | 50 | 29,24 % | 21,01 % |
Věrnostní odměny - odměny za opakované využití služem či nákupů | 41 | 23,98 % | 17,23 % |
Reklamní předměty - klíčenky, propisky, děštníky apod. | 34 | 19,88 % | 14,29 % |
Soutěže, loterie, slosování a hry | 12 | 7,02 % | 5,04 % |
Vrácení peněz po zaslání dokladu o zaplacení | 8 | 4,68 % | 3,36 % |
9. Pokud ne, uveďte prosím proč.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Kupuji jen to, co mám v plánu koupit a víc mě nezajímá.
Kupuju to, co potřebuju, nikoli to, co mi někdo "vnucuje" :-)
mám své vlastní favority,které kupuji
nakupuji pouze pro sebe..takže pro mne množstevní slevy a výhodná balení nemají význam,jelikož jsem studentka tak se o nějaké výhodné nákupy příliš nezajímám
ne
Nebyla dostatečně nikdy přesvědčivá
Nebyli dostatečně přesvědčivé
nebylo to dle mne dobře zaměřeno na prodej
Nenechám se ovlivňovat a nesnáším reklamu.
nenechám si nasrat do hlavy
není to důležité
neverim tomu
nevidím důvod proč by mě měl někdo nutit kupovat něco co nechci
nevím
Nikdy mě to zatím nezaujalo.
pokud je to produkt, který mi vážně nechutná, tak mě nic nepřesvědčí o opaku
Proto že kupuji jen to co potřebuji.
Výrobky nestály za koupi.
10. Co by měla nabízet podpora prodeje, aby Vás dokázal/a přesvěčit ke koupi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výhodnější cena při koupi většího množství | 126 | 53,85 % | 52,94 % |
Možnost vyzkoušet výrobek doma - vzorek | 118 | 50,43 % | 49,58 % |
Možnost výrobek vyzkoušet před koupí - ochutnávka, převáděcí akce | 104 | 44,44 % | 43,7 % |
Možnost získat odměnu za opakované nákupy (za věrnost) | 89 | 38,03 % | 37,39 % |
Slevový kupon | 73 | 31,2 % | 30,67 % |
Možnost získat slevu po zaslání účtenky výrobci | 22 | 9,4 % | 9,24 % |
Možnost zůčastnit se soutěže | 13 | 5,56 % | 5,46 % |
11. Stal/a jste se za poslední tři měsíce zákazníkem hypermarketu Globus?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 142 | 60,68 % | 59,66 % |
Ne | 92 | 39,32 % | 38,66 % |
12. Zaregistroval/a jste věrnostní program Globus na 50% slevu na nádobí Tefal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 75 | 52,82 % | 31,51 % |
Ano | 67 | 47,18 % | 28,15 % |
13. Zůčastnil/a jste se tohoto věrnostního programu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 42 | 62,69 % | 17,65 % |
Ne | 25 | 37,31 % | 10,5 % |
14. Ohodnoťe tento věrnostní program jako ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 26 | 38,81 % | 10,92 % |
2 | 20 | 29,85 % | 8,4 % |
3 | 18 | 26,87 % | 7,56 % |
4 | 2 | 2,99 % | 0,84 % |
5 | 1 | 1,49 % | 0,42 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.92 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.68 |
Směrodatná odchylka: | 0.82 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
15. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 171 | 71,85 % | 71,85 % |
Muž | 67 | 28,15 % | 28,15 % |
16. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-24 | 127 | 53,36 % | 53,36 % |
25-34 | 51 | 21,43 % | 21,43 % |
35-44 | 26 | 10,92 % | 10,92 % |
55 a více | 23 | 9,66 % | 9,66 % |
45-54 | 11 | 4,62 % | 4,62 % |
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Maturita | 145 | 60,92 % | 60,92 % |
Vysokoškolské | 54 | 22,69 % | 22,69 % |
Vyučen/a | 23 | 9,66 % | 9,66 % |
Základní | 16 | 6,72 % | 6,72 % |
18. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10 000 Kč | 133 | 55,88 % | 55,88 % |
10 001 - 16 000 Kč | 49 | 20,59 % | 20,59 % |
16 001 - 22 000 Kč | 34 | 14,29 % | 14,29 % |
28 001 Kč a více | 11 | 4,62 % | 4,62 % |
22 001 - 28 000 Kč | 11 | 4,62 % | 4,62 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (65 %)
- facebook.com (10,4 %)
- search.seznam.cz (5,9 %)
- google.cz (4,3 %)
- vyplnto.cz (3,9 %)
- vseborec.cz (2 %)
- redir.netcentrum.cz (2 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.