Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co Vás ovlivňuje při výběru dovolené

Co Vás ovlivňuje při výběru dovolené

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Balvínová
Šetření:02. 05. 2013 - 09. 05. 2013
Počet respondentů:94
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Prosím o vyplnění dotazníku pro svou bakalářskou práci ohledně toho, co Vás ovlivňuje při vybírání dovolené. 

Odpovědi respondentů

1. Při výběru destinace:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zkouším rád nové věci, nevadí mi riskovat novou zemi6164,89 %64,89 %  
rozhoduje u mě hlavně výhodnost pobytu1718,09 %18,09 %  
sázím na jistotu (předchozí dobrá zkušenost)1617,02 %17,02 %  

Graf

2. Ceny v zemi, kam jedu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejsem-li si jistý/á, mohou ceny hrát při výběru roli4042,55 %42,55 %  
jak je v zemi "draho" mě příliš nezajímá2728,72 %28,72 %  
velmi ceny sleduji, vysoké ceny by mě od pobytu odradily2728,72 %28,72 %  

Graf

3. Fakt, že cena dopravy nutné k přemístění z letiště do cílové destinace, je třikrát vyšší, než letenka, na mě působí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi, pokud letenky jsou dost levné, aby se rozdíl vyrovnal5053,19 %53,19 %  
jel/a bych pouze ve větší skupině, kdy by se cena dala rozdělit2425,53 %25,53 %  
takovou dovolenou bych nikdy nepodnikl/a2021,28 %21,28 %  

Graf

4. Jsou-li ceny v zemi, o které uvažuji, považovány za vysoké:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neodradí mě v případě, že o zemi mám opravdu zájem4851,06 %51,06 %  
příliš mě neovlivní, uskromním se a zemi navštívím i tak3234,04 %34,04 %  
raději se rozhodnu pro jinou, levnější zemi1414,89 %14,89 %  

Graf

5. Největší důležitost přikládám cenám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dopravy (letenky, autobusy, taxi...)5861,7 %61,7 %  
službám a výrobkům denní potřeby (hygienické pomůcky, jídlo, pití2728,72 %28,72 %  
cenám "zábavy" (vstupenky do muzeí, na konzerty, do kina, ceny dárků, alhoholu...)99,57 %9,57 %  

Graf

6. Podle čeho nejčastěji vybírám dovolenou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhoduji se nad katalogem nějaké CK, předběžnou představu mám3335,11 %35,11 %  
dám na zkušenost svou nebo známých, přátel...3132,98 %32,98 %  
jiným způsobem (uveďte)77,45 %7,45 %  
Podle toho,co mě zajímá :-)11,06 %1,06 %  
internet11,06 %1,06 %  
vybírám podle toho co chci já, názor ostatních mne vcelku zajímá ale neovlivní11,06 %1,06 %  
podle toho jaká země mě láká, podle vlastního pocitu11,06 %1,06 %  
podle toho, co chci vidět/navštívit11,06 %1,06 %  
Vybírám země, které mě lákají dle vlastního úsudku11,06 %1,06 %  
Vezmu zemi, kterou bych chtěla navštívit a jedu na vlastní pěst.11,06 %1,06 %  
Zkušenosti známých i mně neznámých cestovatelů (internetové cestopisy), momentální finanční možnosti, zájem o zemi, kterou chci navštívit.11,06 %1,06 %  
internet, orbion.cz11,06 %1,06 %  
rezenze na internetu11,06 %1,06 %  
internet, g maps11,06 %1,06 %  
výběr více možností11,06 %1,06 %  
vybírám si podle sebe, vše si sama zařizuji11,06 %1,06 %  
podle toho kam chcu jet11,06 %1,06 %  
Podle toho, kam seženu levné letenky11,06 %1,06 %  
podle toho, kde jsem ještě nebyla11,06 %1,06 %  
Většinou hledám last minute11,06 %1,06 %  
vyhledávám si na netu11,06 %1,06 %  
Dovolenou si naplánuji sám, tak aby vyhovovala mým potřebám. Nevyužívám služby CK.11,06 %1,06 %  
vybírám lokality, které mě zajímají11,06 %1,06 %  
srdcem, kam me to zrovna tahne. Doporuceni pratel hraje take jistou roli.11,06 %1,06 %  
katalog + názor známých + pokud třeba nějaká kniha o tom místě11,06 %1,06 %  
hledám podle destinace klidně i u zahraničních CK11,06 %1,06 %  

Graf

7. Jak moc mě při vybírání ovlivňuje "obecné mínění" o dané zemi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
beru ho na vědomí (je dobré vědět, "na co se připravit"), víc se jím ovlivňovat nenechávám6367,02 %67,02 %  
má-li země špatnou pověst (terorismus, negativní charakter lidí, chudoba...), zemi nenavštívím1920,21 %20,21 %  
na obecné mínění nedávám, názor si utvořím sám1212,77 %12,77 %  

Graf

8. Způsob, jakým je země prezentována v prostředku, podle kterého se rozhoduji (katalog, webová stránka...):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tím se nenechám ovlivnit, vím, že obrázky v katalogu jsou často udělány "aby se líbily"4244,68 %44,68 %  
mohu k tomu přihlédnout, nejsem-li si jistý o výběru země3941,49 %41,49 %  
je jeden z rozhodujících (nelíbí-li se mi na obrázku, ani tam nepojedu)1313,83 %13,83 %  

Graf

9. Kdyby byla země, o které jsem doposud z jistých důvodů vůbec neuvažoval, prezentována např. v katalogu velmi atraktivně, pak bych:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejprve potřeboval/a víc informací a nějaký čas na rozhodnutí7478,72 %78,72 %  
nenechal/a bych se tím nijak ovlivnit1111,7 %11,7 %  
začal/a vážně přemýšlet o této zemi jako o volbě99,57 %9,57 %  

Graf

10. Kdyby byla taková země dobře prezentována a propagována, třeba i na základě zkušeností lidí, co jí navštívili, uvažoval bych o návštěvě i v případě, že u letní dovolené preferuji sázky na jistotu jako Itálie, Řecko:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uvažoval/a6569,15 %69,15 %  
vážně bych uvažoval/a2223,4 %23,4 %  
vůbec neuvažoval/a77,45 %7,45 %  

Graf

11. Vím-li, že některá země, o které třeba uvažuji, má vážné problémy s imigrací:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
budu mít obavy, ale "risknu" to i tak4143,62 %43,62 %  
nenechávám se tím ovlivňovat3234,04 %34,04 %  
z důvodů bezpečnosti jí raději nenavštívím2122,34 %22,34 %  

Graf

12. Problém imigrace, konrétně v Anglii, považuji za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímám se o to4446,81 %46,81 %  
vážný4143,62 %43,62 %  
velmi vážný99,57 %9,57 %  

Graf

13. Skutečnost, zda ovládám nebo neovládám jazyk země, kam uvažuji jet, je pro mě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepodstatná - nějak se domluvím vždycky5861,7 %61,7 %  
může mě nakonec ovlivnit, zejména nejsem-li si jistý/á mezi dvěma zeměmi3537,23 %37,23 %  
zpravidla necestuji do zemí, jejichž řeč neznám11,06 %1,06 %  

Graf

14. Charakter země je pro mě při rozhodování:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důležitější je pro mě nová zkušenost, každý národ má své pro a proti4750 %50 %  
nejsou pro mě důležité, rozhoduji se podle jiného hlediska2425,53 %25,53 %  
velmi důležitý, dávám přednost jistým typům (temperamentní středomořské, odtažité severské...)2324,47 %24,47 %  

Graf

15. Pokud mám rád jeden typ dovolené (např. vždy k Jadranu nebo vždy k co nejlevnějšímu moři), možnost, že bych se rozhodl pro něco jiného, je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [závisí na tom, jak atraktivní by se mi dovolená zdálaotázka č. 17, možnost je téměř nulová, svoje zvyky neměnímotázka č. 17, mám sice oblíbený druh dovolené, ale rád/a vyzkouším něco novéhootázka č. 17, důvod by musel být hodně přesvědčivýotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám sice oblíbený druh dovolené, ale rád/a vyzkouším něco nového5255,32 %55,32 %  
závisí na tom, jak atraktivní by se mi dovolená zdála3739,36 %39,36 %  
důvod by musel být hodně přesvědčivý44,26 %4,26 %  
možnost je téměř nulová, svoje zvyky neměním11,06 %1,06 %  

Graf

16. Jaký důvod by vás přesvědčil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Opravdu výhodná cena pro tuto destinaci250 %2,13 %  
Atraktivní propagace125 %1,06 %  
Kladné zkušenosti a nadšení turistů125 %1,06 %  

Graf

17. Jste muž, nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7882,98 %82,98 %  
muž1617,02 %17,02 %  

Graf

18. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-25 let5760,64 %60,64 %  
26-35 let2223,4 %23,4 %  
36-45 let99,57 %9,57 %  
46-60 let66,38 %6,38 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při výběru destinace:

2. Ceny v zemi, kam jedu:

3. Fakt, že cena dopravy nutné k přemístění z letiště do cílové destinace, je třikrát vyšší, než letenka, na mě působí:

4. Jsou-li ceny v zemi, o které uvažuji, považovány za vysoké:

5. Největší důležitost přikládám cenám:

6. Podle čeho nejčastěji vybírám dovolenou:

7. Jak moc mě při vybírání ovlivňuje "obecné mínění" o dané zemi:

8. Způsob, jakým je země prezentována v prostředku, podle kterého se rozhoduji (katalog, webová stránka...):

9. Kdyby byla země, o které jsem doposud z jistých důvodů vůbec neuvažoval, prezentována např. v katalogu velmi atraktivně, pak bych:

10. Kdyby byla taková země dobře prezentována a propagována, třeba i na základě zkušeností lidí, co jí navštívili, uvažoval bych o návštěvě i v případě, že u letní dovolené preferuji sázky na jistotu jako Itálie, Řecko:

11. Vím-li, že některá země, o které třeba uvažuji, má vážné problémy s imigrací:

12. Problém imigrace, konrétně v Anglii, považuji za:

13. Skutečnost, zda ovládám nebo neovládám jazyk země, kam uvažuji jet, je pro mě:

14. Charakter země je pro mě při rozhodování:

15. Pokud mám rád jeden typ dovolené (např. vždy k Jadranu nebo vždy k co nejlevnějšímu moři), možnost, že bych se rozhodl pro něco jiného, je:

17. Jste muž, nebo žena?

18. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při výběru destinace:

2. Ceny v zemi, kam jedu:

3. Fakt, že cena dopravy nutné k přemístění z letiště do cílové destinace, je třikrát vyšší, než letenka, na mě působí:

4. Jsou-li ceny v zemi, o které uvažuji, považovány za vysoké:

5. Největší důležitost přikládám cenám:

6. Podle čeho nejčastěji vybírám dovolenou:

7. Jak moc mě při vybírání ovlivňuje "obecné mínění" o dané zemi:

8. Způsob, jakým je země prezentována v prostředku, podle kterého se rozhoduji (katalog, webová stránka...):

9. Kdyby byla země, o které jsem doposud z jistých důvodů vůbec neuvažoval, prezentována např. v katalogu velmi atraktivně, pak bych:

10. Kdyby byla taková země dobře prezentována a propagována, třeba i na základě zkušeností lidí, co jí navštívili, uvažoval bych o návštěvě i v případě, že u letní dovolené preferuji sázky na jistotu jako Itálie, Řecko:

11. Vím-li, že některá země, o které třeba uvažuji, má vážné problémy s imigrací:

12. Problém imigrace, konrétně v Anglii, považuji za:

13. Skutečnost, zda ovládám nebo neovládám jazyk země, kam uvažuji jet, je pro mě:

14. Charakter země je pro mě při rozhodování:

15. Pokud mám rád jeden typ dovolené (např. vždy k Jadranu nebo vždy k co nejlevnějšímu moři), možnost, že bych se rozhodl pro něco jiného, je:

17. Jste muž, nebo žena?

18. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Balvínová, B.Co Vás ovlivňuje při výběru dovolené (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://co-vas-ovlivnuje-pri-vyberu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.