Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co vás štve na bankách a pojišťovnách?
Co vás štve na bankách a pojišťovnách?
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lukáš Holota |
---|---|
Šetření: | 17. 05. 2016 - 23. 05. 2016 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 9.66 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
připravuji analýzu současného stavu běžných účtů a dalších finančních produktů. Prosím Vás tedy o vyplnění následujícího dotazníku na základě Vašich zkušeností. Zejména pak prosím i o vyplnění otevřených otázek, protože ty jsou často nejdůležitější.
Odpovědi respondentů
1. Kolik máte běžných účtů?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 41 | 43,62 % | 43,62 % |
2 | 22 | 23,4 % | 23,4 % |
3 | 13 | 13,83 % | 13,83 % |
4 | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
5 | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
10 | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
13 | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
12 | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
7 | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
0 | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.07 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.5 |
Směrodatná odchylka: | 1.23 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
2. Které z následujících spořících produktů používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spořící účet | 61 | 65,59 % | 64,89 % |
Penzijní připojištění | 49 | 52,69 % | 52,13 % |
Stavební spoření | 38 | 40,86 % | 40,43 % |
Podílové fondy | 19 | 20,43 % | 20,21 % |
Investuji samostatně do akcií | 16 | 17,2 % | 17,02 % |
Termínované vklady | 13 | 13,98 % | 13,83 % |
(investice do akcií není spořící produkt!) | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
Drahé kovy | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
státní dluhopisy | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
Plánuji investovat do podílových fondů | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
nic | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
nemám spořící účet | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
investíční portfolium | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
žádný | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
vkladní knížka | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
zadny | 1 | 1,08 % | 1,06 % |
3. Jakou metodu používáte pro evidenci vašich příjmů a výdajů?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádnou | 60 | 67,42 % | 63,83 % |
Excel | 18 | 20,22 % | 19,15 % |
Aplikaci na mém počítači | 9 | 10,11 % | 9,57 % |
Aplikaci na telefonu | 2 | 2,25 % | 2,13 % |
4. Jak často se přihlašujete do internetového bankovnictví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Několikrát za měsíc | 44 | 47,31 % | 46,81 % |
Jednou za týden | 21 | 22,58 % | 22,34 % |
Denně | 20 | 21,51 % | 21,28 % |
Jednou za měsíc | 8 | 8,6 % | 8,51 % |
5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?
Ohodnoťte prosím následující kategorie hodnotou 1-5 jako ve škole (1 = výborné, 5 = příšerné)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Přihlašování | 1.989 | 1.394 |
Vytváření příkazu k platbě | 1.936 | 1.081 |
Vytváření/změna trvalé platby | 2.234 | 1.009 |
Vytváření/změna inkasa | 2.489 | 1.25 |
Hledání historických plateb | 2.234 | 1.264 |
6. Zjišťujete pravidelně, zda pojištění, které využíváte je nejlevnější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 45 | 50 % | 47,87 % |
Občas | 35 | 38,89 % | 37,23 % |
Ano, používám internetové srovnávače | 9 | 10 % | 9,57 % |
Ano, obejdu pojišťovny sám | 1 | 1,11 % | 1,06 % |
7. Zjišťujete pravidelně, zda Vámi používaný poskytovatel služeb (energie, mobilní telefony, kabelová televize atp.) je nejlevnější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 45 | 49,45 % | 47,87 % |
Ne | 30 | 32,97 % | 31,91 % |
Ano, aktivně vyhledávám nabídky | 10 | 10,99 % | 10,64 % |
Ano, používám ke srovnání internetové srovnávače | 6 | 6,59 % | 6,38 % |
8. Používáte smart banking (bankovní aplikaci na chytrém telefonu)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 61 | 65,59 % | 64,89 % |
Ano, ale méně než internetové bankovnictví | 16 | 17,2 % | 17,02 % |
Ano, častěji než internetové bankovnictví | 16 | 17,2 % | 17,02 % |
9. Pokud by existoval zdarma dostupný nástroj pro automatickou analýzu Vašich transakcí (tzn. jednou jej nastavíte a potom pracuje naprosto samostatně) využívali byste jej?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 55 | 58,51 % | 58,51 % |
Ano | 39 | 41,49 % | 41,49 % |
10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bezpečnost | 31 | 81,58 % | 32,98 % |
Rychlý přehled za co peníze utrácím | 22 | 57,89 % | 23,4 % |
Přizpůsobitelnost - chci si nástroj upravit podle sebe | 19 | 50 % | 20,21 % |
Automatizace - opravdu nechci nic nikam zadávat | 19 | 50 % | 20,21 % |
Použitelnost na mobilním telefonu | 14 | 36,84 % | 14,89 % |
Chci, aby automaticky srovnával nabídky pojištění a dalších možností, kde mohu ušetřit | 11 | 28,95 % | 11,7 % |
Archivace vyfocených/naskenovaných účtenek | 8 | 21,05 % | 8,51 % |
11. Je něco, co Vám na používání internetového nebo mobilního bankovnictví zejména vadí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- přihlašovací SMS - pomalé odezvy systému (ČSOB)
Absence zabezpeceni u mobilniho bankovnictvi.
Ano
Asi ne
Autorizace prikazu pomoci SMS je velmi otravna, jsou jednodussi (a bezpecnejsi) zpusoby
Bezpecnost
Bezpečnostní chyby v protokolech.
Běžný účet používám jeden . Ale můžu mít další 2 ,které nepoužívám .
časté změny v grafice a uspořádání stránky, změny ve fungování bankovnictví, automatické nabízení platby z adresáře
Moc omalovánek. Raději méně hezké, ale účelné.
Možnost nabourání do účtu hackerem.
ne
Ne
NE
Ne
ne
někde je to nepřehlednost a zbytečná složitost IB, jinak zdržování plateb (D+1, nebo mezi vlastními účty), některá plnohodnotná IB nefungují v mobilu, mobilní aplikace mají omezené funkcionality ad.5_každé IB je jíné=prudí něčím jiným ad.6_mám pouze pov.ručení na auto
Nemožnost připojení se na každém PC. (KB a jejich debilní certifikáty)
není to v reálném čase
nepřehlednost
Nic mi nevadí.
obava ze zneužití
obavy o bezpečnost
omezená funkčnost mobilní verze stránek IB u mBank, např. nemožnost si změnit limity na platební kartě
omezenost archivu transakcí
Podléhání módním trendům, snižování přehlednosti, ubývání možnosti využívat klávesové zkratky.
Preferuji mobilní bankovnictví
rizika možného zneužití osobních údajů k vytunelování mého účtu ( proto používám jen a jen výhradně zabezpečeného počítače v bance - na ovládání mého účtu )
security theatre
složitost, nepřehlednost a nebezpečí napadení hackery a taky že je potřeba mít mobilní telefon, když mi ho někdo ukradne, tak se k penězům nedostanu, zejména když nemám simku na smlouvu ale na dobíjení, tím pádem už nedostanu se stejným číslem ale s jiným, to některé banky nechápou, částečně je to způsobeno i nekvalitním personálem bank,viz mladé holky relativně mentálně a inteligenčně zaostalé, nicméně to už je jiný problém
U většiny bank absence Windows Phone aplikace (světlá výjimka je skvělá aplikace od Air Bank). Nemožnost nastavit si heslo delší než 12 znaků (KB). Nutnost hledat certifikát (KB). Nutnost vyplňovat otravné 3D Secure (Air Bank).
UniCredit Bank- internetová bankovnictví je zastaralé Equa Bank- občas pomalé přesuny peněz mezi vlastními účty
V současnosti nefungující součinnost s bezpečnostní ochranou Eset - připojí přibližně jedno z deseti přihlášení.
vadí mi trend vytváření "portálů", kdy banky ve snaze prodat další produkty předělávají jendoduché internetové bankovnctví sloužící k platbám na monstra hlavaně za účelem prodat další produkty ... Takto tu udělali ING bank, mbank, Poštovní spořitelna ...
Vadí mi, že banky nie sú univerzálne, každá má nejaký dobrý produkt a k tomu kopec hrozných. Preto mám už účet skoro v každej banke (cca 13) a v každej využijem len niečo. Keby mala jedna banka všetky super služby čo využívam, tak by to bolo dokonalé, kludne zbytok zruším. Čo sa týka internetového a mobilného bankovníctva, v každom sa dá nejak časom vyznať, takže to neni až taký problém...
vnucená mobilní verze IB při přístupu z mobilu (např. UnicreditBank), přitom z iPhonu lze přistupovat do plného IB v drtivé většině bez problémů
webové rozhraní
zabezpečení, přihlašování
Zejména ne.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.