Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Co vás štve na bankách a pojišťovnách?

Co vás štve na bankách a pojišťovnách?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Holota
Šetření:17. 05. 2016 - 23. 05. 2016
Počet respondentů:94
Počet otázek (max/průměr):11 / 9.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

připravuji analýzu současného stavu běžných účtů a dalších finančních produktů. Prosím Vás tedy o vyplnění následujícího dotazníku na základě Vašich zkušeností. Zejména pak prosím i o vyplnění otevřených otázek, protože ty jsou často nejdůležitější.

Odpovědi respondentů

1. Kolik máte běžných účtů?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14143,62 %43,62 %  
22223,4 %23,4 %  
31313,83 %13,83 %  
488,51 %8,51 %  
555,32 %5,32 %  
1011,06 %1,06 %  
1311,06 %1,06 %  
1211,06 %1,06 %  
711,06 %1,06 %  
011,06 %1,06 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.07
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.5
Směrodatná odchylka:1.23
Medián:2
Modus:1

Graf

2. Které z následujících spořících produktů používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spořící účet6165,59 %64,89 %  
Penzijní připojištění4952,69 %52,13 %  
Stavební spoření3840,86 %40,43 %  
Podílové fondy1920,43 %20,21 %  
Investuji samostatně do akcií1617,2 %17,02 %  
Termínované vklady1313,98 %13,83 %  
(investice do akcií není spořící produkt!)11,08 %1,06 %  
Drahé kovy11,08 %1,06 %  
státní dluhopisy11,08 %1,06 %  
Plánuji investovat do podílových fondů11,08 %1,06 %  
nic11,08 %1,06 %  
nemám spořící účet11,08 %1,06 %  
investíční portfolium11,08 %1,06 %  
žádný11,08 %1,06 %  
vkladní knížka11,08 %1,06 %  
zadny11,08 %1,06 %  

Graf

3. Jakou metodu používáte pro evidenci vašich příjmů a výdajů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádnou6067,42 %63,83 %  
Excel1820,22 %19,15 %  
Aplikaci na mém počítači910,11 %9,57 %  
Aplikaci na telefonu22,25 %2,13 %  

Graf

4. Jak často se přihlašujete do internetového bankovnictví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát za měsíc4447,31 %46,81 %  
Jednou za týden2122,58 %22,34 %  
Denně2021,51 %21,28 %  
Jednou za měsíc88,6 %8,51 %  

Graf

5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?

Ohodnoťte prosím následující kategorie hodnotou 1-5 jako ve škole (1 = výborné, 5 = příšerné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Přihlašování1.9891.394
Vytváření příkazu k platbě1.9361.081
Vytváření/změna trvalé platby2.2341.009
Vytváření/změna inkasa2.4891.25
Hledání historických plateb2.2341.264

Graf

6. Zjišťujete pravidelně, zda pojištění, které využíváte je nejlevnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4550 %47,87 %  
Občas3538,89 %37,23 %  
Ano, používám internetové srovnávače910 %9,57 %  
Ano, obejdu pojišťovny sám11,11 %1,06 %  

Graf

7. Zjišťujete pravidelně, zda Vámi používaný poskytovatel služeb (energie, mobilní telefony, kabelová televize atp.) je nejlevnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas4549,45 %47,87 %  
Ne3032,97 %31,91 %  
Ano, aktivně vyhledávám nabídky1010,99 %10,64 %  
Ano, používám ke srovnání internetové srovnávače66,59 %6,38 %  

Graf

8. Používáte smart banking (bankovní aplikaci na chytrém telefonu)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6165,59 %64,89 %  
Ano, ale méně než internetové bankovnictví1617,2 %17,02 %  
Ano, častěji než internetové bankovnictví1617,2 %17,02 %  

Graf

9. Pokud by existoval zdarma dostupný nástroj pro automatickou analýzu Vašich transakcí (tzn. jednou jej nastavíte a potom pracuje naprosto samostatně) využívali byste jej?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5558,51 %58,51 %  
Ano3941,49 %41,49 %  

Graf

10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bezpečnost3181,58 %32,98 %  
Rychlý přehled za co peníze utrácím2257,89 %23,4 %  
Přizpůsobitelnost - chci si nástroj upravit podle sebe1950 %20,21 %  
Automatizace - opravdu nechci nic nikam zadávat1950 %20,21 %  
Použitelnost na mobilním telefonu1436,84 %14,89 %  
Chci, aby automaticky srovnával nabídky pojištění a dalších možností, kde mohu ušetřit1128,95 %11,7 %  
Archivace vyfocených/naskenovaných účtenek821,05 %8,51 %  

Graf

11. Je něco, co Vám na používání internetového nebo mobilního bankovnictví zejména vadí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- přihlašovací SMS - pomalé odezvy systému (ČSOB)

Absence zabezpeceni u mobilniho bankovnictvi.

Ano

Asi ne

Autorizace prikazu pomoci SMS je velmi otravna, jsou jednodussi (a bezpecnejsi) zpusoby

Bezpecnost

Bezpečnostní chyby v protokolech.

Běžný účet používám jeden . Ale můžu mít další 2 ,které nepoužívám .

časté změny v grafice a uspořádání stránky, změny ve fungování bankovnictví, automatické nabízení platby z adresáře

Moc omalovánek. Raději méně hezké, ale účelné.

Možnost nabourání do účtu hackerem.

ne

Ne

NE

Ne

ne

někde je to nepřehlednost a zbytečná složitost IB, jinak zdržování plateb (D+1, nebo mezi vlastními účty), některá plnohodnotná IB nefungují v mobilu, mobilní aplikace mají omezené funkcionality ad.5_každé IB je jíné=prudí něčím jiným ad.6_mám pouze pov.ručení na auto

Nemožnost připojení se na každém PC. (KB a jejich debilní certifikáty)

není to v reálném čase

nepřehlednost

Nic mi nevadí.

obava ze zneužití

obavy o bezpečnost

omezená funkčnost mobilní verze stránek IB u mBank, např. nemožnost si změnit limity na platební kartě

omezenost archivu transakcí

Podléhání módním trendům, snižování přehlednosti, ubývání možnosti využívat klávesové zkratky.

Preferuji mobilní bankovnictví

rizika možného zneužití osobních údajů k vytunelování mého účtu ( proto používám jen a jen výhradně zabezpečeného počítače v bance - na ovládání mého účtu )

security theatre

složitost, nepřehlednost a nebezpečí napadení hackery a taky že je potřeba mít mobilní telefon, když mi ho někdo ukradne, tak se k penězům nedostanu, zejména když nemám simku na smlouvu ale na dobíjení, tím pádem už nedostanu se stejným číslem ale s jiným, to některé banky nechápou, částečně je to způsobeno i nekvalitním personálem bank,viz mladé holky relativně mentálně a inteligenčně zaostalé, nicméně to už je jiný problém

U většiny bank absence Windows Phone aplikace (světlá výjimka je skvělá aplikace od Air Bank). Nemožnost nastavit si heslo delší než 12 znaků (KB). Nutnost hledat certifikát (KB). Nutnost vyplňovat otravné 3D Secure (Air Bank).

UniCredit Bank- internetová bankovnictví je zastaralé Equa Bank- občas pomalé přesuny peněz mezi vlastními účty

V současnosti nefungující součinnost s bezpečnostní ochranou Eset - připojí přibližně jedno z deseti přihlášení.

vadí mi trend vytváření "portálů", kdy banky ve snaze prodat další produkty předělávají jendoduché internetové bankovnctví sloužící k platbám na monstra hlavaně za účelem prodat další produkty ... Takto tu udělali ING bank, mbank, Poštovní spořitelna ...

Vadí mi, že banky nie sú univerzálne, každá má nejaký dobrý produkt a k tomu kopec hrozných. Preto mám už účet skoro v každej banke (cca 13) a v každej využijem len niečo. Keby mala jedna banka všetky super služby čo využívam, tak by to bolo dokonalé, kludne zbytok zruším. Čo sa týka internetového a mobilného bankovníctva, v každom sa dá nejak časom vyznať, takže to neni až taký problém...

vnucená mobilní verze IB při přístupu z mobilu (např. UnicreditBank), přitom z iPhonu lze přistupovat do plného IB v drtivé většině bez problémů

webové rozhraní

zabezpečení, přihlašování

Zejména ne.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?

  • odpověď Přihlašování=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hledání historických plateb=1 na otázku 5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?
  • odpověď Vytváření příkazu k platbě=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vytváření/změna trvalé platby=1 na otázku 5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vytváření/změna inkasa=1 na otázku 5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?
  • odpověď Vytváření/změna trvalé platby=1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vytváření/změna inkasa=1 na otázku 5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?

9. Pokud by existoval zdarma dostupný nástroj pro automatickou analýzu Vašich transakcí (tzn. jednou jej nastavíte a potom pracuje naprosto samostatně) využívali byste jej?

  • odpověď Ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automatizace - opravdu nechci nic nikam zadávat na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezpečnost na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chci, aby automaticky srovnával nabídky pojištění a dalších možností, kde mohu ušetřit na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Použitelnost na mobilním telefonu na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přizpůsobitelnost - chci si nástroj upravit podle sebe na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlý přehled za co peníze utrácím na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?
  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Denně na otázku 4. Jak často se přihlašujete do internetového bankovnictví?

10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?

  • odpověď Bezpečnost:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Použitelnost na mobilním telefonu na otázku 10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik máte běžných účtů?

2. Které z následujících spořících produktů používáte?

3. Jakou metodu používáte pro evidenci vašich příjmů a výdajů?

4. Jak často se přihlašujete do internetového bankovnictví?

5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?

6. Zjišťujete pravidelně, zda pojištění, které využíváte je nejlevnější?

7. Zjišťujete pravidelně, zda Vámi používaný poskytovatel služeb (energie, mobilní telefony, kabelová televize atp.) je nejlevnější?

8. Používáte smart banking (bankovní aplikaci na chytrém telefonu)?

9. Pokud by existoval zdarma dostupný nástroj pro automatickou analýzu Vašich transakcí (tzn. jednou jej nastavíte a potom pracuje naprosto samostatně) využívali byste jej?

10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik máte běžných účtů?

2. Které z následujících spořících produktů používáte?

3. Jakou metodu používáte pro evidenci vašich příjmů a výdajů?

4. Jak často se přihlašujete do internetového bankovnictví?

5. Je pro vás použivání internetového bankovnictví příjemné?

6. Zjišťujete pravidelně, zda pojištění, které využíváte je nejlevnější?

7. Zjišťujete pravidelně, zda Vámi používaný poskytovatel služeb (energie, mobilní telefony, kabelová televize atp.) je nejlevnější?

8. Používáte smart banking (bankovní aplikaci na chytrém telefonu)?

9. Pokud by existoval zdarma dostupný nástroj pro automatickou analýzu Vašich transakcí (tzn. jednou jej nastavíte a potom pracuje naprosto samostatně) využívali byste jej?

10. Jaké vlastnosti by pro Vás u takového nástroje byly nejzajímavější?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Holota, L.Co vás štve na bankách a pojišťovnách? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://co-vas-stve-na-bankach-a-poj.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.