Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čokoláda a její marketingová komunikace

Čokoláda a její marketingová komunikace

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Grauová
Šetření:04. 03. 2013 - 12. 03. 2013
Počet respondentů:193
Počet otázek (max/průměr):38 / 36.39
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím,

věřím, že když jste otevřeli tento dotazník jste milovníci čokolády (kdo by ovšem nebyl, že ano?), protože právě těm jsou tyto otázky určeny.

Neexistují žádné správné odpovědi, jde jen o to, jak se při nákupu čokolády chováte, co cítíte a o čem přemýšlíte.

Budu tedy velmi ráda, když odpovíte podle skutečnosti. Primárně je tento výzkum určen pro moji ročníkovou práci, avšak třeba jednou pomůže i ke skutečné změně propagace nebo nákupní atmosféry v oblasti cukrovinek - zvláště čokolády.

 

Tak s chutí do toho!

Odpovědi respondentů

1. Kupujete čokoládu (tabulková, bonbony,...)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18294,3 %94,3 %  
NE115,7 %5,7 %  

Graf

2. Jíte čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18897,41 %97,41 %  
NE52,59 %2,59 %  

Graf

3. Jak často čokoládu kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1krát v týdnu a častěji7438,34 %38,34 %  
2krát v měsíci5025,91 %25,91 %  
1krát v měsíci3819,69 %19,69 %  
1krát za tři měsíce2311,92 %11,92 %  
1krát za rok52,59 %2,59 %  
1krát za půl roku31,55 %1,55 %  

Graf

4. Seřaďte účely za kterými čokoládu nakupujete.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
jako běžnou pochutinu pro denní spotřebu1.6220.743
jako pochutinu na oslavy, svátky a jiné výjimečné události2.3520.415
jako dárek2.0260.574

Graf

5. Ovlivňují svátky (Vánoce, Velikonoce, rodinné oslavy), kolik čokolády kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, nakupuji více11961,66 %61,66 %  
ne, nakupuji stejně6935,75 %35,75 %  
ano, nakupuji méně52,59 %2,59 %  

Graf

6. Ovlivní váš nákup čokolády informace o jejích pozitivních účincích na zdraví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nakupuji stejně18193,78 %93,78 %  
ano, nakupuji více84,15 %4,15 %  
ano, nakupuji méně42,07 %2,07 %  

Graf

7. Seřaďte v jaké formě kupujete čokoládu.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
kakao3.5081.732
tabulková čokoláda1.5130.644
bonbony3.2120.955
figurky4.3420.774
čokoládové tyčinky2.4251.25

Graf

8. Běžně kupujete čokoládu v ceně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 50 Kč13670,47 %70,47 %  
do 20 Kč4020,73 %20,73 %  
nad 50 Kč178,81 %8,81 %  

Graf

9. Pokud najdete kvalitnější nebo chutnější čokoládu než běžně kupujete jste ochotni za ni více zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 10, NEotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO16484,97 %84,97 %  
NE2915,03 %15,03 %  

Graf

10. O kolik více jste ochotni zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 50 Kč7143,03 %36,79 %  
do 20 Kč6941,82 %35,75 %  
nad 50 Kč2515,15 %12,95 %  

Graf

11. Máte svoji oblíbenou čokoládu nebo čokoládový výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 12, NEotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14776,17 %76,17 %  
NE4623,83 %23,83 %  

Graf

12. Jaký?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Milka1812,16 %9,33 %  
Lindt64,05 %3,11 %  
Lindt, Milka21,35 %1,04 %  
Čokoláda Milka21,35 %1,04 %  
Kinder Bueno21,35 %1,04 %  
Ritter sport21,35 %1,04 %  
Geisha21,35 %1,04 %  
studentská pečeť21,35 %1,04 %  
Lindt excellence10,68 %0,52 %  
RiterSport10,68 %0,52 %  
ostatní odpovědi Milka čokoláda, Studentská pečeť
orion čokoláda s velkými ořechy
cokoli čokoládové od Milky
Milka whole nuts
Rittersport
oříšková Milka
Horká čokoláda se šlehačkou
Milka nuss nougat créme
Hořké kvalitní čokolády
Kofila
Orion pistáciová
Milka tabulkovou čokoládu mléčnou s oříškami
Těch je mnoho - skoro všechny druhy čokoládových tyčinek (Twix, Snickers, Mars, Milky Way, atd.), mám hodně ráda Kinder čokoládu a Milku.
Milka, Geisha
Lindt 85%
ritter sport, s velkými ořechy :-) a mozzartovy koule!!!! :D
Kaštany, Milena, Kofila, Milka s krémovou náplní
Milka Oreo, Lindt Kokos
Je jich spousta
hořká čokoláda
Milka - jogurtová
čokoládu Ritter Sport (dovětek: co se v ČR poslední léta deklaruje jako čokoláda, např. Orion, k ní má setsakramentsky daleko)
tofifee
Studentská pečeť, Karamelová milka
bílá čokoláda, lindt
Lindt horká
Čokoláda Toblerone.
Lindt s mořskou solí
mléčná Milka
Všeobecně mléčná/oříšková čokoláda
lindor
čokoládové kuličky Lindt (červené)
všechny čokoládové tyčinky
Tyčinka Snickers
Tatiana
Baron
oříšková Milka, Kofila, Kit Kat, Gejša, Fidorka.... jeeežiš, těch je
mléčnou
milka, lindt
Figaro hořká s třešňovou příchutí, hořká s mandlemi, pomerančová kůra v hořké čokoládě
Hořká
Godiva
Milku
Milka s celými lískovými oříšky
Marcipánovou a pomerančovou čokoládu.
Milka oříšková
čokolády Ritter Sport
oreo milka, s čokoládovou pěnou
orion
Milka, mléčná čokoláda.
belgická čokoláda/pralinky
Milka, Lindt, Belgická čokoláda
Milka you&me
dobrý
truffles
Milka mléčná, ritter sport mentol
Praskací
Milka se sušenkou
Milka, Studenská pečeť, Mars, Bounty, Twix
Bonboniéra Merci
Mon Chéri
tyčinka Mars
figaro
Milka, Snickers, švýcarská, belgická
kinder čokoládu, belgické pralinky
Ritter Sport marcipánová
Geisha, Milka
Čokoláda Studentská pečeť
Milena, capuccino, griott, studentská pecet, orion bíla
hořká Studentská pečeť
Granko kakao
lindete
ledové kaštany
Snickers
After Eight, Ritter Sport, Lindt
mandle v čokoládě
Milka,Figaro
¨milka
Čokolády značky Milka, Toblerone a Geisha.
Milka, Lind
Jakákoli čokoláda Milka
Milka Chocolate Mousse
Lindt bonbonky
Bílá čokoláda Marks Spencer
Merci, Tatiana
Karamelová Milka
Studentská pečeť, Milka Oreo
všechny čokolády od firmy Lindt
Mars, twix, milka, orion
Margot
milka, oriaon, ritters sport, vysokoprocentní čokol, belgické pralinky, cokoladove bonbony z lidlu s obsahem brandy, různé tyčinky, hlavně deli
orion, margot, snickers
karamelová čokoláda Milka
Schoko bons
toblerone, milka
oříškové Lindt koule
doma dělané pralinky
čokoláda orion - mléčná, nebo figaro - obě tabulkové čokolády, případně čokoládová tyčinka "kaštany"
Milka s celými oříšky, fairtrade 60% čokoláda s rybízem
Pistáciové košíčky Modré z nebe a Studentská pečeť
Orion oříšková
Milka oříšková, studentská pečeť
Lindt - úzké hořké čokolády
Milka, Ritersport
Hořká čokoláda s ovocem (maliny, pomeranč, ...)
Čokoláda Milka - Mléčná
jahodovou čokoládu Milku
milka amavel
orion pistaciová a borůvková
čokoláda Milka s karamelem
11074,32 %56,99 % 

Graf

13. Je běžně k sehnání v obchodních řetězcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13691,89 %70,47 %  
NE128,11 %6,22 %  

Graf

14. Rozhodujete se o koupi čokolády podle značky čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO15881,87 %81,87 %  
NE3518,13 %18,13 %  

Graf

15. Rozhodujete se o koupi čokolády podle země výroby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE13167,88 %67,88 %  
ANO6232,12 %32,12 %  

Graf

16. Co vás přiměje koupit jinou čokoládu, než kupujete běžně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nová příchuť10453,89 %53,89 %  
doporučení známého10453,89 %53,89 %  
sleva7639,38 %39,38 %  
novinka na trhu5126,42 %26,42 %  
ochutnávka na místě4523,32 %23,32 %  
zajímavý obal2915,03 %15,03 %  
znalost z reklamy2613,47 %13,47 %  
nižší cena10,52 %0,52 %  
vlastní rozmar10,52 %0,52 %  
kvalita10,52 %0,52 %  
nevím10,52 %0,52 %  
instinkt, důvěryhodný výrobce10,52 %0,52 %  
obsah 10,52 %0,52 %  
obsah kakaa10,52 %0,52 %  
chuť na čokoládu10,52 %0,52 %  
momentální nápad10,52 %0,52 %  
nic10,52 %0,52 %  
nic,kupuji stále stejnou10,52 %0,52 %  
složení 10,52 %0,52 %  

Graf

17. Co vás přesvědčí v obchodě k neplánovanému nákupu čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleva9147,15 %47,15 %  
nová příchuť8141,97 %41,97 %  
ochutnávka5025,91 %25,91 %  
umístění – když na ni „náhodou narazím“, tak už ji koupím3819,69 %19,69 %  
vidím ji v regálu a myslím, že čokoláda se může vždycky hodit3518,13 %18,13 %  
zajímavý obal2512,95 %12,95 %  
dostanu na ni chuť21,04 %1,04 %  
nic21,04 %1,04 %  
prostě dostanu chuť10,52 %0,52 %  
chuť, když ji vidím10,52 %0,52 %  
když na ni dostanu chut, když ji vidím10,52 %0,52 %  
náhlá chuť na čokoládu10,52 %0,52 %  
sleva kvalitní, mně známé čokolády; slěvněný nekvalitní humus si nekoupím10,52 %0,52 %  
chuť na čokoládu10,52 %0,52 %  
momentální nápad10,52 %0,52 %  
Kupuju pokaždé10,52 %0,52 %  
Když na ni dostanu chuť10,52 %0,52 %  
děti10,52 %0,52 %  
nic,pokud mám, doma dostatek10,52 %0,52 %  
když mám na ni chuť10,52 %0,52 %  
špatná nálada10,52 %0,52 %  
nic, pokud jí nejdu cíleně koupit tak si to v obchodě nerozmyslím10,52 %0,52 %  
Chuť na ni10,52 %0,52 %  
složení10,52 %0,52 %  

Graf

18. Kde běžně kupujete čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních řetězcích19198,96 %98,96 %  
od soukromého výrobce (čokoládovna)168,29 %8,29 %  
ve specializovaném e-shopu52,59 %2,59 %  
od soukromého dovozce52,59 %2,59 %  
ve specializovaných kamenných obchodech10,52 %0,52 %  
ve specializovaném kamenném obchodu10,52 %0,52 %  
marks spencer10,52 %0,52 %  
v malém obchodě, stánku s pochutinami apod.10,52 %0,52 %  
škola10,52 %0,52 %  
čajovna nebo obchod se zdrav. výživou10,52 %0,52 %  

Graf

19. Kde sháníte čokoládu pro výjimečné příležitosti (např. jako dárek)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních řetězcích15781,35 %81,35 %  
od soukromého výrobce (čokoládovna)5427,98 %27,98 %  
ve specializovaném e-shopu2211,4 %11,4 %  
od soukromého dovozce73,63 %3,63 %  
v shopu s dárkovými cukrovinkami10,52 %0,52 %  
Fairtrade obchod.10,52 %0,52 %  
specializovaném klasickém obchodě10,52 %0,52 %  
ve specializovaném kamenném obchodě10,52 %0,52 %  
ve specializovaném kamenném obchodu10,52 %0,52 %  
v pralinkárně10,52 %0,52 %  
v čokoládovně 10,52 %0,52 %  
v oblíbených osvědčených prodejnách10,52 %0,52 %  

Graf

20. Jste ochotni strávit víc času nákupem, jen abyste sehnali čokoládu, která Vám chutná? (např. nutnost navštívit jiný obchod)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12263,21 %63,21 %  
ANO7136,79 %36,79 %  

Graf

21. Je pro vás důležitá atmosféra v místě prodeje, když kupujete čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE15278,76 %78,76 %  
ANO4121,24 %21,24 %  

Graf

22. Co ovlivňuje, jak se v místě prodeje cítíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost v klidu si vybrat13770,98 %70,98 %  
množství lidí13469,43 %69,43 %  
kvalita vzduchu7538,86 %38,86 %  
velikost prostoru4824,87 %24,87 %  
hudba3819,69 %19,69 %  
vůně21,04 %1,04 %  
nic21,04 %1,04 %  
obsluha21,04 %1,04 %  
velkej výber10,52 %0,52 %  
teplota prodejny10,52 %0,52 %  

Graf

23. Využili jste někdy služeb čokoládovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12363,73 %63,73 %  
ANO7036,27 %36,27 %  

Graf

24. Využili jste někdy služeb soukromého dovozce čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE17490,16 %90,16 %  
ANO199,84 %9,84 %  

Graf

25. Využili jste někdy služeb e-shopu s čokoládou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE16686,01 %86,01 %  
ANO2713,99 %13,99 %  

Graf

26. Navštívili jste někdy výrobnu čokolády (v soukromé čokoládovně nebo u velkého výrobce např. Lindt v zahraničí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nic takového neznám (kdybych znal/a, navštívil/a bych)8745,08 %45,08 %  
ne, nemám o takovou návštěvu zájem4322,28 %22,28 %  
ne, ale chystám se4020,73 %20,73 %  
ano2311,92 %11,92 %  

Graf

27. Navštívili jste někdy muzeum čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nic takového neznám (kdybych znal/a, navštívil/a bych)8745,08 %45,08 %  
ne, ale chystám se4925,39 %25,39 %  
ne, nemám o takovou návštěvu zájem3819,69 %19,69 %  
ano199,84 %9,84 %  

Graf

28. Navštívili jste někdy veletrh nebo výstavu čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nic takového neznám (kdybych znal/a, navštívil/a bych)10051,81 %51,81 %  
ne, nemám o takovou návštěvu zájem5629,02 %29,02 %  
ne, ale chystám se2814,51 %14,51 %  
ano94,66 %4,66 %  

Graf

29. Je pro vás konzumace čokolády spojena s emocemi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 30, NEotázka č. 33].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12966,84 %66,84 %  
NE6433,16 %33,16 %  

Graf

30. Které z těchto pocitů ve vás čokoláda vyvolává?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uklidnění10883,72 %55,96 %  
zisk energie6550,39 %33,68 %  
štěstí6449,61 %33,16 %  
výčitky svědomí3930,23 %20,21 %  
nostalgie1410,85 %7,25 %  
vzrušení96,98 %4,66 %  
chuťový požitek10,78 %0,52 %  
stres10,78 %0,52 %  
Především požitek z chuti.10,78 %0,52 %  
pochutnání10,78 %0,52 %  
radost, klid10,78 %0,52 %  

Graf

31. Pocit luxusu ve vás vyvolá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečná příležitost, kdy je čokoláda konzumována5844,96 %30,05 %  
nic, pocit luxusu ve mně čokoláda nevyvolává5341,09 %27,46 %  
cena čokolády1813,95 %9,33 %  

Graf

32. Liší se vaše emoce a asociace podle druhu čokolády? (např. mléčná připomene dětství, hořká připomene svátky a Vánoce atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8666,67 %44,56 %  
ANO4333,33 %22,28 %  

Graf

33. Vzpomenete si, v jakém médiu (televize, rádio, tisk, plakát…) vás naposledy zaujala reklama na čokoládu? Pokud ano, kde?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize5327,46 %27,46 %  
ne3317,1 %17,1 %  
TV2110,88 %10,88 %  
Internet52,59 %2,59 %  
nevzpomenu42,07 %2,07 %  
nevím42,07 %2,07 %  
Ne.31,55 %1,55 %  
plakát31,55 %1,55 %  
v TV31,55 %1,55 %  
nikde31,55 %1,55 %  
ostatní odpovědi Televízia
nevzpomínám si
v televizi
na nic si nemohu vzpomenout
reklamní leták, televize
televize, Milka
televize nova
http://www.youtube.com/watch?v=WfNI1baIhWo toto je fakt čokoládový orgasmus :D hudba, herci, ve vzduchu ta erotika, fakt pořádná reklama
docela často mě zaujmou plakáty či videa (přijde chuť), ale nevzpomenu si na nic konkrétního
vzpomínám si jenom na TV
Televize - reklama na Milku
Nevzpomenu si
Muzeum čokolády, Praha, Celetní (u Staromáku), má hezký plakát a webstránku
nevzpomenu, asi TV
nevim, obal...
Ani ne.
Plakát v metru.
nevzpomínám
v televizi - důraz na vizuál (tekoucí čokoláda, křupavá čokoláda apod.)
"Give a bit of hmm to me, and I give a bit of hmm to you " :)
Orion, televize
asi ne
televize, stojan v obchodě
reklama v TV na Milku
televize, reklama....
Bohužel nevzpomenu.
reklamy téměř nesleduji
Ne nezaujala
Nevzpomínám si.
nerozhoduji se podle reklamy
---
.
Nevím, určitě něco v televizi dávali, ale nepamatuju se :-D
nevím, asi TV
internet, množství
nevybavuji si
kmn,
...
metro - milka caramel
Nezaujala me prostrednictvim media zadna cokolada
Televizní reklama na Milku
?
v TV limitovana edice studentske peceti
TV, tisk
nezaujala
V televizi, ale už si přesně nepamatuji na co byla.
televize - reklama Milka
facebook
ano, televize
figaro - čokoladova hvezda - predevsim visici v oknech, milka - vesela krava v televizi, darkove predmety
vanicni hvezda orion v TV
film Karlík a továrna na čokoládu
TV, milka
televize čokoláda Orion
ano, v televizi na Milku
orion cokolada - televize, to jejich cokoladove mestecko
v televizy
televize, časopisy
6131,61 %31,61 % 

Graf

34. Jaký obsah (prostředí, náladu) by podle vás měla mít reklama na čokoládu, aby byla přesvědčivá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vizuální zpracování např. výroby čokolády11961,66 %61,66 %  
zdůraznění dobré nálady, pozitivních emocí10755,44 %55,44 %  
humor6031,09 %31,09 %  
rodinná atmosféra5025,91 %25,91 %  
sex2613,47 %13,47 %  
doporučení slavnou osobností – celebritou X odborníkem105,18 %5,18 %  

Graf

35. Který z těchto prvků si z reklam na čokoládu vybavujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vizuální zpracování např. výroby čokolády12162,69 %62,69 %  
zdůraznění dobré nálady, pozitivních emocí8845,6 %45,6 %  
rodinná atmosféra8745,08 %45,08 %  
sex3819,69 %19,69 %  
humor157,77 %7,77 %  
doporučení slavnou osobností – celebritou X odborníkem115,7 %5,7 %  

Graf

36. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16384,46 %84,46 %  
muž3015,54 %15,54 %  

Graf

37. Ve věku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 2916987,56 %87,56 %  
30 – 45189,33 %9,33 %  
46 – 5942,07 %2,07 %  
60 a víc21,04 %1,04 %  

Graf

38. Zaměstnání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student13972,02 %72,02 %  
pracující3317,1 %17,1 %  
podnikatel84,15 %4,15 %  
nezaměstnaný63,11 %3,11 %  
na mateřské dovolené52,59 %2,59 %  
v důchodu21,04 %1,04 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Seřaďte účely za kterými čokoládu nakupujete.

  • odpověď jako běžnou pochutinu pro denní spotřebu=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení slavnou osobností – celebritou X odborníkem na otázku 35. Který z těchto prvků si z reklam na čokoládu vybavujete?

7. Seřaďte v jaké formě kupujete čokoládu.

  • odpověď tabulková čokoláda=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kakao=2 na otázku 7. Seřaďte v jaké formě kupujete čokoládu.

16. Co vás přiměje koupit jinou čokoládu, než kupujete běžně?

  • odpověď doporučení známého:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nostalgie na otázku 30. Které z těchto pocitů ve vás čokoláda vyvolává?

19. Kde sháníte čokoládu pro výjimečné příležitosti (např. jako dárek)?

  • odpověď od soukromého výrobce (čokoládovna):
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi od soukromého výrobce (čokoládovna) na otázku 18. Kde běžně kupujete čokoládu?

23. Využili jste někdy služeb čokoládovny?

  • odpověď ANO:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi od soukromého výrobce (čokoládovna) na otázku 18. Kde běžně kupujete čokoládu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kupujete čokoládu (tabulková, bonbony,...)?

2. Jíte čokoládu?

3. Jak často čokoládu kupujete?

4. Seřaďte účely za kterými čokoládu nakupujete.

5. Ovlivňují svátky (Vánoce, Velikonoce, rodinné oslavy), kolik čokolády kupujete?

6. Ovlivní váš nákup čokolády informace o jejích pozitivních účincích na zdraví?

7. Seřaďte v jaké formě kupujete čokoládu.

8. Běžně kupujete čokoládu v ceně:

9. Pokud najdete kvalitnější nebo chutnější čokoládu než běžně kupujete jste ochotni za ni více zaplatit?

10. O kolik více jste ochotni zaplatit?

11. Máte svoji oblíbenou čokoládu nebo čokoládový výrobek?

12. Jaký?

13. Je běžně k sehnání v obchodních řetězcích?

14. Rozhodujete se o koupi čokolády podle značky čokolády?

15. Rozhodujete se o koupi čokolády podle země výroby?

16. Co vás přiměje koupit jinou čokoládu, než kupujete běžně?

17. Co vás přesvědčí v obchodě k neplánovanému nákupu čokolády?

18. Kde běžně kupujete čokoládu?

19. Kde sháníte čokoládu pro výjimečné příležitosti (např. jako dárek)?

20. Jste ochotni strávit víc času nákupem, jen abyste sehnali čokoládu, která Vám chutná? (např. nutnost navštívit jiný obchod)

21. Je pro vás důležitá atmosféra v místě prodeje, když kupujete čokoládu?

22. Co ovlivňuje, jak se v místě prodeje cítíte?

23. Využili jste někdy služeb čokoládovny?

24. Využili jste někdy služeb soukromého dovozce čokolády?

25. Využili jste někdy služeb e-shopu s čokoládou?

26. Navštívili jste někdy výrobnu čokolády (v soukromé čokoládovně nebo u velkého výrobce např. Lindt v zahraničí)?

27. Navštívili jste někdy muzeum čokolády?

28. Navštívili jste někdy veletrh nebo výstavu čokolády?

29. Je pro vás konzumace čokolády spojena s emocemi?

30. Které z těchto pocitů ve vás čokoláda vyvolává?

31. Pocit luxusu ve vás vyvolá:

32. Liší se vaše emoce a asociace podle druhu čokolády? (např. mléčná připomene dětství, hořká připomene svátky a Vánoce atd.)

33. Vzpomenete si, v jakém médiu (televize, rádio, tisk, plakát…) vás naposledy zaujala reklama na čokoládu? Pokud ano, kde?

34. Jaký obsah (prostředí, náladu) by podle vás měla mít reklama na čokoládu, aby byla přesvědčivá?

35. Který z těchto prvků si z reklam na čokoládu vybavujete?

36. Jste

37. Ve věku:

38. Zaměstnání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kupujete čokoládu (tabulková, bonbony,...)?

2. Jíte čokoládu?

3. Jak často čokoládu kupujete?

4. Seřaďte účely za kterými čokoládu nakupujete.

5. Ovlivňují svátky (Vánoce, Velikonoce, rodinné oslavy), kolik čokolády kupujete?

6. Ovlivní váš nákup čokolády informace o jejích pozitivních účincích na zdraví?

7. Seřaďte v jaké formě kupujete čokoládu.

8. Běžně kupujete čokoládu v ceně:

9. Pokud najdete kvalitnější nebo chutnější čokoládu než běžně kupujete jste ochotni za ni více zaplatit?

10. O kolik více jste ochotni zaplatit?

11. Máte svoji oblíbenou čokoládu nebo čokoládový výrobek?

12. Jaký?

13. Je běžně k sehnání v obchodních řetězcích?

14. Rozhodujete se o koupi čokolády podle značky čokolády?

15. Rozhodujete se o koupi čokolády podle země výroby?

16. Co vás přiměje koupit jinou čokoládu, než kupujete běžně?

17. Co vás přesvědčí v obchodě k neplánovanému nákupu čokolády?

18. Kde běžně kupujete čokoládu?

19. Kde sháníte čokoládu pro výjimečné příležitosti (např. jako dárek)?

20. Jste ochotni strávit víc času nákupem, jen abyste sehnali čokoládu, která Vám chutná? (např. nutnost navštívit jiný obchod)

21. Je pro vás důležitá atmosféra v místě prodeje, když kupujete čokoládu?

22. Co ovlivňuje, jak se v místě prodeje cítíte?

23. Využili jste někdy služeb čokoládovny?

24. Využili jste někdy služeb soukromého dovozce čokolády?

25. Využili jste někdy služeb e-shopu s čokoládou?

26. Navštívili jste někdy výrobnu čokolády (v soukromé čokoládovně nebo u velkého výrobce např. Lindt v zahraničí)?

27. Navštívili jste někdy muzeum čokolády?

28. Navštívili jste někdy veletrh nebo výstavu čokolády?

29. Je pro vás konzumace čokolády spojena s emocemi?

30. Které z těchto pocitů ve vás čokoláda vyvolává?

31. Pocit luxusu ve vás vyvolá:

32. Liší se vaše emoce a asociace podle druhu čokolády? (např. mléčná připomene dětství, hořká připomene svátky a Vánoce atd.)

33. Vzpomenete si, v jakém médiu (televize, rádio, tisk, plakát…) vás naposledy zaujala reklama na čokoládu? Pokud ano, kde?

34. Jaký obsah (prostředí, náladu) by podle vás měla mít reklama na čokoládu, aby byla přesvědčivá?

35. Který z těchto prvků si z reklam na čokoládu vybavujete?

36. Jste

37. Ve věku:

38. Zaměstnání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Grauová, L.Čokoláda a její marketingová komunikace (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://cokolada-a-jeji-marketingova.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.