Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Crowdfunding v oblasti kreativní kultury
Crowdfunding v oblasti kreativní kultury
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Natálie Malioska |
---|---|
Šetření: | 07. 05. 2013 - 22. 05. 2013 |
Počet respondentů: | 333 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.74 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 81,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou 3. ročníku oboru Arts management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Dotazník, který se chystáte vyplnit, je součástí mého výzkumu k bakalářské práci na téma Crowdfunding – Nový fenomén fundraisingu v oblasti kreativní kultury.
Dotazník je určen pravidelným uživatelům internetu.
Cílem tohoto dotazníkového šetření je zjistit míru povědomí o tomto novém způsobu financování a jeho atraktivitu pro danou skupinu lidí.
Veškeré informace, které zde poskytnete, jsou anonymní.
Velmi děkuji za Vaší ochotu a čas.
Natálie Maliosová
Odpovědi respondentů
1. Jak často využíváte internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Každý den | 329 | 98,8 % | 98,8 % |
2 – 3x týdně | 3 | 0,9 % | 0,9 % |
Jednou měsíčně | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
2. Jak často využíváte sociální sítě (Facebook, Twitter apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Každý den | 292 | 87,69 % | 87,69 % |
2 – 3x týdně | 22 | 6,61 % | 6,61 % |
Méně než jednou měsíčně | 15 | 4,5 % | 4,5 % |
Jednou týdně | 2 | 0,6 % | 0,6 % |
Jednou měsíčně | 2 | 0,6 % | 0,6 % |
3. Přispíváte na neziskové projekty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nepřispívám. | 170 | 51,05 % | 51,05 % |
Ano, přispívám na charitativní projekty. | 123 | 36,94 % | 36,94 % |
Ano, přispívám na kulturní projekty. | 53 | 15,92 % | 15,92 % |
Ano, jiné. | 32 | 9,61 % | 9,61 % |
Ano, přispívám na volnočasové a sportovní projekty. | 19 | 5,71 % | 5,71 % |
4. Působil/a jste někdy jako dobrovolník?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 190 | 57,06 % | 57,06 % |
Ne | 143 | 42,94 % | 42,94 % |
5. Znáte pojem Crowdfunding?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 210 | 63,06 % | 63,06 % |
Ano | 123 | 36,94 % | 36,94 % |
6. Odkud jste se o crowdfundingu dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Z internetu | 78 | 63,41 % | 23,42 % |
Od známých | 41 | 33,33 % | 12,31 % |
Ze sociálních sítí | 40 | 32,52 % | 12,01 % |
Z médií | 26 | 21,14 % | 7,81 % |
Jiné | 10 | 8,13 % | 3 % |
7. Přispěl/a jste již někdy skrze crowdfundingový portál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, ještě jsem nepřispěl/a. | 81 | 65,85 % | 24,32 % |
Ano, přispěl/a jsem na kulturní projekt. | 38 | 30,89 % | 11,41 % |
Ano, přispěl/a jsem na charitativní projekt. | 10 | 8,13 % | 3 % |
Ano, přispěl/a jsem na volnočasový a sportovní projekt. | 7 | 5,69 % | 2,1 % |
Ano, přispěl/a jsem - jiné. | 6 | 4,88 % | 1,8 % |
Následující text je určen těm, kteří v otázce č. 5 - Znáte pojem Crowdfunding? - označili možnost "Ne".
Crowdfunding je nový způsob zajišťování financí potřebných pro realizaci různých projektů, zejména z oblasti kreativní kultury. Česky by se dal tento pojem přeložit jako „davové financování“. Funguje na bázi sbírání menších finančních obnosů od většího počtu přispěvovatelů.
Crowdfunding probíhá na crowdfundingových portálech, které uživateli umožňují stát se jak autorem projektu, tak jeho donátorem (přispěvovatelem).
Donátor finančně podporuje projekty, za což obdrží různorodé, tematicky laděné odměny.
Autorem projektu se může stát každý, kdo splní podmínky daného crowdfundingového portálu.
Hlavní podmínky:
• Podrobný popis projektu a způsob využití nasbíraných finančních prostředků.
• Natočení videa o projektu.
• Určení minimální finanční hranice, při které je možné projekt zrealizovat.
• Specifikace a doba dodání odměn.
Crowdfundingová kampaň je zpravidla časově omezena (cca 40 dní). Pokud se podaří za tuto dobu nasbírat alespoň minimální finanční hranici, je tato částka odevzdána autorovi projektu. V opačném případě se finanční příspěvky beze zbytku vrací přispěvovatelům.
8. Domníváte se, že je crowdfunding efektivnější způsob financování kreativních projektů než využití tradičních metod fundraisingu (např. oslovení komerčních subjektů, využití dotací, grantů apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 199 | 59,76 % | 59,76 % |
Spíše ne | 93 | 27,93 % | 27,93 % |
Určitě ano | 39 | 11,71 % | 11,71 % |
Určitě ne | 2 | 0,6 % | 0,6 % |
9. Co by Vás motivovalo k finanční podpoře určitého projektu?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Samotný obsah projektu | 3.372 | 1.069 |
Autor projektu (známá osobnost, osoba blízká) | 2.625 | 0.889 |
Zajímavé video o projektu | 2.399 | 0.792 |
Doporučení od známých | 2.489 | 0.664 |
Nabízená odměna | 2.264 | 0.861 |
10. Do které oblasti byste nejspíše přispěl/a?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Hudba | 2.82 | 1.025 |
Film | 2.643 | 0.95 |
Výtvarné umění a design | 2.61 | 1.055 |
Sport | 2.286 | 1.234 |
Divadlo | 2.536 | 0.941 |
Literatura | 2.536 | 1.074 |
Hry (PC, Smartphone apod.) | 1.831 | 1.24 |
Technologie | 2.326 | 1.283 |
11. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 224 | 67,27 % | 67,27 % |
Muž | 109 | 32,73 % | 32,73 % |
12. Kolik je Vám let:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-25 let | 224 | 67,27 % | 67,27 % |
26-35 let | 67 | 20,12 % | 20,12 % |
36-45 let | 18 | 5,41 % | 5,41 % |
do 18 let | 11 | 3,3 % | 3,3 % |
46-55 let | 10 | 3 % | 3 % |
nad 55 let | 3 | 0,9 % | 0,9 % |
13. Vaše současné trvalé bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 189 | 56,76 % | 56,76 % |
Malé město (2 001 – 50 000 obyvatel) | 76 | 22,82 % | 22,82 % |
Vesnice (do 2 000 obyvatel) | 26 | 7,81 % | 7,81 % |
Větší město (50 001 – 100 000 obyvatel) | 23 | 6,91 % | 6,91 % |
Velkoměsto (100 001 a více obyvatel) | 19 | 5,71 % | 5,71 % |
14. Jaké je Vaše současné ekonomické postavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 195 | 58,56 % | 58,56 % |
Zaměstnanec | 92 | 27,63 % | 27,63 % |
Živnostník, podnikatel | 30 | 9,01 % | 9,01 % |
V domácnosti (mateřská, invalida) | 7 | 2,1 % | 2,1 % |
Nezaměstnaný | 6 | 1,8 % | 1,8 % |
Důchodce | 3 | 0,9 % | 0,9 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.