Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > CSR v České Republice - její vnímání a vliv na spotřebitelské chování
CSR v České Republice - její vnímání a vliv na spotřebitelské chování
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Stepankova |
---|---|
Šetření: | 16. 04. 2014 - 21. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 165 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 30.52 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.10:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku, který se zabývá vnímáním společenské odpovědnosti firem v České republice a jejím vlivem na spotřebitelské chování.
Děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Co si představíte pod pojmem společenská odpovědnost firem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- neničení životního prostředí, vysoká zaměstnanost a vytváření pracovních míst, sociální zabezpečení zaměstnanců včasným vyplácením mezd, odvod daní...
6e existují určitě skutečnosti za které je firma odpovědná vůči společnosti.
aktivity ktore presahuju primarny ciel ziskovosti a sustreduju su napr. na podporu komunity, rozvoj vzdelavania alebo ekologiu atd.
aktivity společnosti, které vedou ke zlepšení goodwillu v očích veřejnosti / zaměstnanců
aktivity v oblasti udržování kvality života, vztah k okolí, ve kterém firma působí, ekologická odpovědnost firem, správný vztah k zaměstnancům, spravedlivá mzda apod.
aktivity, které nejsou přímo spojeny se společností, ale přinášejí veřejně prospěšný užitek
bevim
Budouvani firemnich hodnot na jinych nez vlastnich produktech a ziscich
co nabízí firma není společensky nebezpečné...nepodněcuje k protiprávnímu jednání
corporate social responsibility
Corporate social responsibility - socialni a eticke chovani firmy, ktera se nestara pouze a jedine o svuj profit, ale zaroven se zabyva blahobytem sveho okolniho prostredi (spolecnost, zivotni prostredi) a lidi, at uz zamestnancu ci person mimo firmu. Duraz se klade take na eticke chovani - ne korupci ci jinym neetickym druhum chovani.
činnosti firmy, které nesouvisí přímo se ziskem a hlavním účelem podnikání, ale pomáhají vytvářet lepší prostředí ze sociálního a ekologického hlediska
do jaké míry daná společnost dbá na pracovní podmínky všech lidí kterí se do produktu/služeb napojili, etické previdlá pri nákupe, správa život. prostredí, jestli pracují deti a pod.
Dobré vztahy ve firmě, dodržování lidských práv, ekologie (výroba), dodržování pracovních postupů..
Dobrovolné jednání podniku, který zásadním způsobem přispívá ke zvyšování důvěryhodnosti podniku v očích zákazníků, obchodních partnerů i společnosti jako celku.
Dobrovolne prispievanie k rozvoju komunity.
Dodržování zákonů a morálních norem jednání
dopad na životní prostředí, obec, kraj či místo podnikání, na lidi a jejich zdraví a životy
Dosahování potřebných výkonů a výsledků bez porušování morálních zásad, s ohledem na životní prostředí. Aby se zaměstnanci nestyděli uvádět kde pracují.
Dove a kampaň za opravdovou krásu
ekologie
ekologie
ekologie etika
ekologie, ochrana práv, etika, dobre jednani
ekologie, pomoc společnosti
Ethika firmy
Etické chování, odpovědnost ke společnosti i životnímu prostředí
Existence firem je predurcena tim, ze generuji zisk. Zalezi v jakem odvetvi firma operuje, ale obvykle dochazi k pozitivnim i negativnim externalitam (vyssi zamestnanost x znecisteni). Obzvlast pokud dochazi k negativnim externalitam, firma ma moznost cast penez investovat do zlepseni podminek (investice do zlepseni zivotniho prostredi, ale i zopdpovednost vuci lidem, zamestanncum atd.)
Fair trade apod.
férové jednání, kvalita služeb a výrobků firmy a 100% upřímnost ke klientům a zákazníkům
Firma bere ohledy na životní prostředí tzn. recyklace, spotřeba vody, alternativní zdroje energie atd.
Firma jedná s respektem se všemi, kdo jsou jakkoliv ovlivněni akcemi této firmy.
Firma odpovídá, za to, co lidem sdělí pomocí nějakého media. Jako např. poplašné zprávy, co je škodlivé a co ne. Reklama firmy, že firma produkuje nejkvalitnější výrobky.
Firma se chová odpovědně vůči společnosti.
Firma si uvědomuje, že má vliv na své okolí (ať už znečišťováním prostředí, tak filosofií apod.) a ví, že může nejen pro své klienty udělat něco dobrého, že může jít příkladem a dokázat, že jí nejde jen o zisk - do jisté míry si tím společnost dělá reklamu a dobré jméno. V tomto případě, když se firma chová odpovědně, ji neodsuzuji za takový marketingový tah.
Firmě nejde jen o zisk ale i o něco jiného, např. životní prostředí, recyklace materiálů, snižování materiálové náročnosti atd
Firmu, které záleží na lidech (zákaznících, zaměstnancích). Starající se o okolí, ve kterém vyrábí i prodává své produkty, a o životní prostředí. Prodávající kvalitní a nezávadné výrobky.
firmy i jednotlivci zodpovídají za své jednání hromadně
Firmy se zabivaj nejenom ziskami, ale taky spolecnosti, rozvijej a doplnuji spolecnost.
firmy se zajímají např. o to, jak poškozují živ. prostředí
Charita
Charita, filantropie, rozvoj mistniho prostredi, transparentni vlastnicka struktura firem, negativni vymezeni se proti offshorove danove politice, podpora kulturnich aktivit, tvorba harmonickeho pracovniho prostredi a kolektivu, ochrana a diskretni nakladani s osobnimi udaji/zakaznickymi daty, vymahatelnost spotrebitelskych prav (reklamace...), pozitivni postoj vuci ochrane zivotniho prostredi, pouziti marketingovych a reklamnich metod v souladu s etickym mezinarodnim kodexem ICC (International Chamber of Commerce)
charitativní podpora např. chráněných dílen s mentálně postiženými zaměstnanci, podpora domovů pro seniory, podpora nemocných dětí apod.
Chování firmy v souvislosti s jejím působením na společnost.
Chování firmy vůči okolí, lidem, přírodě.
chovani se firem společensky odpovědně k lidem a přírodě a taky být etický
chrání životní prostředí v oblast, zlepšují životní úroveň svých pracovníků
jak se firma chova k zamestnancum i spolecnosti jako takove; vztahy na pracovisti, k zamestnancum, atd.
jak se chovají ke svým zaměstnancům uvnitř i vně. Počítá se do toho i například nějaká humanitní pomoc (nejen při přírodních katastrofách) např. zaměstnávání postižených lidí, aj., také ekologická umírněnost
Jakou funkci maji firmy vuci obcanum, jestli je spravne ovlivnuji (napr motivace k recyklaci apod.)
Je to odpovědnost vůči životnímu prostředí-neničit přírodu při podnikání, výrobě. Dále odpovědnost vůči zaměstnancům-jsou fyzicky přetěžování, a psychicky "zneužívaní" tím, že při výkonu práce prožívají stres z ukonč. pracovního poměru např. bez možnosti odstupného. Dále odpovědnost vůči zdraví zaaměstnanců-financovat ozdravné a rekreační pobyty, sportovní vyžití. Odpov. za vzdělávání-kurzy podle výběru zaměstnanců placené firmou...
Jednání společnosti v rámci společenských a environmentálních hledisek
každá společnost by se měla nějakým způsobem reprezentovat
Keď firme nezáleži len na zisku, ale stará sa o záujmy a spokojnosť svojích zamestnancov, a klientov.
Kvalitní a bezpečné produkty a služby, obchodní etika, péče o zaměstnance, vytváření zisku, poctivá a transparentní obchodní politika, péče o inovaci, nezhoršování životního prostředí
měly by dbát na ochranu životního prostředí
Myslím, že firmy žádnou společenskou odpovědnost dneska v podstatě nemají... ovšem až na drobné výjimky
N/A
nám představu ale nevím jak to popsat
Neco, cim muze prispet svemu okoli, svym zamestnancum, spolecnosti celkove...
nedokážu formulovat ale ponětí mám
Nemám tušení. Nikdy jsem se s tímto termínem nesetkala.
Netuším...
nevím
nevim
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevim
nevím
NEVIM
nevim
nevim
nevim
nevim
nevím asi nic
nic
nic
Not poisonong your consumers, employees or the environment
odpovědné chování firem vůči jejich okolí
odpovědné chování firmy k zaměstnancům, životnímu prostředí, obchodním partnerům, dodavatelům, dodržování morálních a etických kodexů, budování dobré pověsti, získávání důvěry lidí
odpovědné chování firmy vzhledem k jejímu okolí
odpovědné chování ke komunitám a životnímu prostředí které by mělo vést k udržitelnosti
odpovědné chování vuci komunite
odpovědnost firem např. za poskytování pravdivých informací společnosti / zákazníkům
odpovědnost firem za jejíchování k ŽP, k zaměstnnacům, šetrná výroba, kvalitní výrobky (služby) - tedy odpovědnost ke spolešnosti
Odpovednost firem za to co a jakym zpusobem produkuji, prodavaji a nabizeji a vliv na spotrebitele.
Odpovědnost firmy za kvalitu svých výrobků, neohrožování životního prostředí.
odpovednost firmy ve vztahu s jejimi zamestanci v ramci dodrzovani smluv a smluvnich pracovnich podminek, take pak kontrola vlivu cinnosti na jeji bezprostredni okoli a komunitu ve ktere se nachazi
Odpovědnost firmy vůči ekologické zátěži, sociální odpovědnost vůči zaměstnancům
Odpovědnost firmy vůči jejím stakeholderům nad rámec zákonem daných pravidel. Účast firmy na aktivním rozvoji společnosti.
Odpovědnost firmy vůči životnímu prostředí.
odpovědnost firmy za její vliv na společnost a prostředí
Odpovědnost v oblasti životního prostředí a sociálního dopadu jejího fungování
odpovednost voci okoli
Odpovědnost vůči zaměstnancům, životnímu prostředí...
odpovědnost vůči životnímu prostředí, společnosti
Odpovědnost vznikající z titulu toho, že jsem se stal velkým hráčem na trhu, který by neměl mít jako jediné kritérium zisk, ale také jak přispět společnosti, když ji byla dána šance něco změnit. To právě díky společnosti, díky obyčejným lidem, životnímu prostředí, ve kterém žiju, zaměstnancům a mnoha dalšímu jsem se stal velkým hráčem a to by měl každý úspěšný podnikatel cítit jako jakýsi morální dluh.
Odpovědnost za dopad činnosti firmy na okolí, společnost, životní prostředí, obyvatelstvo, z hlediska dlouhodobého rozvoje
odpovědnost za dopady na společnost
ohleduplnost vůči životnímu prostředí, vůči zaměstnancům apod.
Ochrana životního prostředí, ekologické aktivity
ochrana životního prostředí, podpora rozvoje města a aktivit obyvatel, odpovědné chování vůči zaměstnancům
pece o zamestnance, okoli a komunity..
pece o zivotni prostreti a komunity ze strany firem
péče o životní prostředí, a etické chování
Pod pojmem CSR si představuji
podpora zivotni prostredi, komunit, minorit, charitativni akce, pece o sve zamestnane i zakazniky
pochybné nadační fondy
pomáhání při ochraně životního prostředí
pomahani spolecnosti, rozdpovednost, environmentalismus
pomoc komunitám a životnímu prosrředí
pomoc komunitám, chování se zodpovědně
pomoc komunitám, životnímu prostředí, chování se odpovedně aby to vedlo k udrzitelnosti
pomoc při rozvoji komunit a péče o životní prostředí
pomoc při společenských problémech a etické chování
pomoc životnímu prostředí
popravdě, nevím
Postoj firmy k otazkam ktore nie su nutne spojene s privatnym rozvojom alebo vyhodou pre firmu samotnu ale na rozdiel pre spolocnost per se.
Práce mojí přítelkyně
pravdivost, etika, rovnoprávnost
predstavím si pod tým produkciu výrobkov, ktoré sú pre ľudí bezpečné a pri výrobe ktorých sa čo najmenej zaťažuje životné prostredie
průhlednost firem, odpovědnost za poskytované služby
Představuji si, že firma by měla brát ohled na kulturu a okolí ve kterém podniká.
Přesnou představu nemám - např. aby firmy zbytečně neničily životní prostředí, zaměřovaly se ve svých regionech na podporu zaměstnanosti, podporovaly české výrobky...
Řízení firmy takovým způsobem, aby byla prospěšná pro své okolí nejen ekonomicky.
Slušnost k zákazníkovi
snaha dospet k trvale udrzitelnemu rozvoji
Snažit se, co nejlépe zlepšovat lidský život ve všech oblastech
solidní jednání, dodržování smluv, platební morálka
Spolupráci, zisk, vztah se zaměstnanci, zákazníky, kvalitu
Spravny pristup firem k prirode a lidem a ruzne druhy darcovstvi.
starost o životní prostředí,
strategie firmy
Súhrn morálneho prístupu spoločnosti k ostatným členom spoločnosti a životnému prostrediu
sustainability
to, že se starají o svoje okolí - životní prostředí, lidi okolo a i o svoje zaměstnance
Uvedomeni firmy, ze je soucast vetsiho celku, a snaha byt zodpovedna v tomto konextu.
uvedomeni si plneho dopadu sveho cinnosti na spolecnost, snaha vratit ji zpet vic nez podle zakona musi; marketing
v oblasti životního prostředí, jsou firmy zodpovědné,jaké zplodiny a odpady produkují
v podstatě dobrovolný závazek vytvářet lepší zítřky určitým chováním a politikou, např. v oblasti životního prostředí
Využití profitu společnosti do nejen platů a dividend, ale i do vylepšení firmy samotného, jejího růstu, investice do okolí a životního prostředí, ve kterém působí, do lepších pracovních podmínek zaměstnanců, případně další aktivity jako charita atd.
vztah firem k jejich dopadu na životní prostředí a bezpečnost a nezávadnost své produkce
Vztah firmy k sociálním a kulturním tématům.
Záruky za reklamace, storno poplatky, odpovědnost k dodavatelům i odběratelům, odpovědnost za vztahy na pracovišti, odpovědnost vůči komunitě
Znám význam.
zodpovědné chování společností vůči okolí:-)
Zodpovednosť firiem za spoločnosť, v ktorej žijeme. A následná investícia do určitej oblasti spoločenského života, ktorá pomôže skvalitneniu prostredia a životných podmienok ľudí a celej spoločnosti.
zodpovednost vuci zivotnimu prostredi a lidem
zodpovednost za dosledky voci okoliu(sirokemu i blizkemu), vytvorene ich (firemnym) konanim
Zodpovednost za ekonomicke podnikanie firiem, s tym, ze podnik pri riadeni dba aj na environmentalnu a socialnu oblast v ramci svojej politiky.
Že firmy se zajímají o společenský dopad své činnosti a snaží se pomáhat tam, kde je to možné, např. charitativními projekty nebo podporou komunit.
2. Zlepšování kvality života společnosti a našeho životního prostředí by měla být zodpovědnost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Státu | 145 | 87,88 % | 87,88 % |
Obyvatel, včetně mě | 135 | 81,82 % | 81,82 % |
Firem | 112 | 67,88 % | 67,88 % |
Nevím | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
3. Které z uvedených témat společenské odpovědnosti jsou podle vás nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalitní a bezpečné výrobky | 126 | 76,36 % | 76,36 % |
Podpora životního prostředí | 119 | 72,12 % | 72,12 % |
Transparentnost/obchodní etika | 100 | 60,61 % | 60,61 % |
Vztahy se zaměstnanci | 97 | 58,79 % | 58,79 % |
Vztahy se zákazníky | 85 | 51,52 % | 51,52 % |
Podpora komunity | 84 | 50,91 % | 50,91 % |
Pravdivá reklama | 71 | 43,03 % | 43,03 % |
Zisk a návratnost investice firmy | 59 | 35,76 % | 35,76 % |
Firemní filantropie | 47 | 28,48 % | 28,48 % |
Nevím, nezajímám se. | 3 | 1,82 % | 1,82 % |
4. Nejdůležitější pro firmu by mělo být navyšování zisku. Odpovědnost firem by se neměla vztahovat na ochranu životního prostředí a kvalitu života společnosti. Zisk je jediné, o čem obchod je.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 91 | 55,15 % | 55,15 % |
spíše nesouhlasím | 40 | 24,24 % | 24,24 % |
souhlasím | 24 | 14,55 % | 14,55 % |
spíše souhlasím | 8 | 4,85 % | 4,85 % |
nevím | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
5. Firmy mají povinnost přispět k dobru komunit a prostředí, ve kterém fungují a měly by být ze zákonu povinné tak činit.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 62 | 37,58 % | 37,58 % |
spíše souhlasím | 53 | 32,12 % | 32,12 % |
spíše nesouhlasím | 32 | 19,39 % | 19,39 % |
nesouhlasím | 10 | 6,06 % | 6,06 % |
nevím | 8 | 4,85 % | 4,85 % |
6. Podpora společenské odpovědnosti je důležitou nutností ze strany firem, ale měla by být dobrovolná.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 75 | 45,45 % | 45,45 % |
spíše souhlasím | 46 | 27,88 % | 27,88 % |
spíše nesouhlasím | 18 | 10,91 % | 10,91 % |
nesouhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
nevím | 9 | 5,45 % | 5,45 % |
7. Jediná zodpovědnost firmy je chování v rámci zákonů a regulací. Nic víc by nemělo být po firmách vyžadováno.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 63 | 38,18 % | 38,18 % |
nesouhlasím | 46 | 27,88 % | 27,88 % |
souhlasím | 33 | 20 % | 20 % |
spíše souhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
nevím | 6 | 3,64 % | 3,64 % |
8. Stát je jediná instituce, která by se měla starat o kvalitu života společnosti a životního prostředí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 103 | 62,42 % | 62,42 % |
spíše nesouhlasím | 35 | 21,21 % | 21,21 % |
souhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
spíše souhlasím | 8 | 4,85 % | 4,85 % |
nevím | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
9. Společenskou odpovědnost českých firem chápu jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jako účinnou pomoc v oblastech, které stát často neřeší/nezvládá řešit. | 101 | 61,21 % | 61,21 % |
Marketingový nástroj firem pro vlastní prospěch. | 72 | 43,64 % | 43,64 % |
Nejsem informovaný o situaci v České republice. | 48 | 29,09 % | 29,09 % |
Toto téma mě nezajímá. | 5 | 3,03 % | 3,03 % |
10. O tématech společenské odpovědnosti se dozvídáte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše náhodně. | 119 | 72,12 % | 72,12 % |
Získáváním informací z tisku a médií. | 51 | 30,91 % | 30,91 % |
Toto téma mě nezajímá. | 16 | 9,7 % | 9,7 % |
Sám si vyhledávám informace. | 16 | 9,7 % | 9,7 % |
11. Setkali jste se někdy osobně s příkladem společenské odpovědnosti firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 100 | 60,61 % | 60,61 % |
Ne | 65 | 39,39 % | 39,39 % |
12. Jestli ANO, prosím specifikujte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
charita pro děti s leukémií
-
ano, z vlastní zkušenosti z mé práce, v pozitivním zmyslu
bertici
bertici albert
bertíci v albertu
BERTÍCI V ALBERTU
bertici v albertu
bertika albert
BIO vyrobky
bio výrobky
CSOB - osobni zkusenost z meho okoli- spolecnost se zabiva financni gramotnosti
den země, recyklování na pracovišti
den země:-)
dobrovolné akce na podporu životního prostředí v podobě teambuildingu
Dobrým příkladem a aktuálním tématem je například projekt Fair Trade.
Dove, Avon, Coca Cola, Nike
firemní aktivity
Firma, ve ktere pracuji se snazi setrit zivotni prostredi, neplytva materialy, recykluje, stara se o zamestnance a jejich balance v zivote.
Heineken - Bakalářka - CSR ohledně alkoholismu
charita
charita
charita v prácí
charitativní akce ve firme
charitativní projekty
charitativní sbírky
charitativní sbírky, komunitní práce
chození sbírat odpadky na den země
I have worked in an advertising agency and have read the codes of ethics of my client companies.
jistý pan XY měl firmu, podporoval zaměstnance, vzdělával je, budoval dobré vztahy s dodavateli, přátelil se s konkurencí, vždy každému vyhověl - zemřel, přišli dědicové a vše skončilo na úkor ..... zisku.
Mnohokrát u mnoha firem, nelze vypsat vše. Pokud firmy CSR praktikují, patřičně to marketingově využívají.
Nadace, ekologické projekty atd.
např fair trade výrobky
Například svoz odpadů od zákazníků a jejich následná recyklace.
například Vodafone.
nesetkala jsem se
nestle, okd, skoda, dick smith
nevím
nevím
nevím
Nike dela maratony, Velke firmy podpory chudym statum. atd
Papírové tašky v obchodě namísto igelitových. Produkty fair trade,animal friendly, organické produkty atd. Johnson&Johnson aplikuje politiku zaměstnanosti tím, že zachovává neziskové útvary společnosti,aby nemuseli propouštět zaměstnance atp.
péče o zaměstnance, péče o okolí firmy, na vlastní náklady výpomoc obcím ve kterých fungují apod.
podpora charitativních projektů ve skolečenosti
podpora charitativních projektů, péče o životní prostředí, den země
podpora charity
podpora chráněné dílny v mém zaměstnání a odběr výrobků z této dílny
podpora kulturního a sportovního života města
Podpora lokalnich spolecenskych a sportovnich akci mistnimi podnikately
Pokud jsem správně pochopila náplň testu-slevy na výrobky pro zaměstnance, příspěvky na důchod zaměstnancům, fin. "odměny" podle odprac. let, jazykový kurs
Pomoc zamestnancov v domove dochodcov, strihanie krikov v okoli firmy...
Pracuji ve firmě, která je společensky zodpovědná
pracuji ve společnosti, která ač nemá ochranu životního prostředí ve své činnosti, tak životní prostředí šetříme, třídí se odpad, používají se ekologické prostředky, dále se zabýváme a pomáháme zdravotně znevýhodněným lidem, i je zaměstnáváme
Pracuji ve společnosti, která se zabývá zlepšováním kvality výroby elektrické energie s ohledem na životní prostředí
sbírky na děti, zaměstnanecké benefity, zákaznické vztahy, den země
sbírky obnošeného šatstva ve firme pro uprchlicke tabory
sbírky pro děti
sbírky pro děti na vánoce, konání akcí pro děti v domovech a ve školách
sbírky pro děti na vánoce, zamestnanecne benefity
sbírky pro deti z detského domova na vánoce
sbírky pro děti, a na různé charitativní projekty
sbírky starého oblečení pro děti, zaměstnanecké benefity...poukázky na jídlo u nás ve firmě, podpora charitativních projektů
skoda auto
skoda auto
skoda auto vysadba stromu
skoda auto vysazovani stromu, sbírky pro deti, sbírky starého obleceni
Společnost kde pracuji založila fond na rozvoj sousedství apodporuje kulturní rozvoj města, ve kterém sídlí.
Spolupracoval jsem na projektu implementace CSR jako marketingoveho nastroje aktivace
Starbucks
Starbucks - hodnota "Naše okolí"
Starbucks - pomahananie roznym neziskovym organizaciam, dobrovolnicke prace, vztah ku zamestnancom & zakaznikom..
Starbucks sám vyhledává příležitosti, kde by jeho pomoc mohla být potřebná a podle toho jedná. Nákup fairtrade kávy a její prezentace.
ŠA výsadba stromů
ŠA vysadí za každé prodané auto v ČR jeden strom.
škoda auto
Škoda auto, sázení stromů
Škoda auto, vysazování stromů za každé prodané auto
škoda vysadí strom za každé prodané auto
V základní míře v americké společnosti Starbucks, kde můžete vymyslet projekt, který pomůže okolí a oni ho dokáží zrealizovat. Berou to zároveň jako vlastní reklamu a nevydávají veliké částky na reklamu.
V zamestnani.
ve firme delame charitativni projekty
Vodafone, zelená energie
zamestnanecke benefity
zaměstnanecké benefity, eticke kodexy na pracovisti, recyklování, různé akce typu den země atd
zapojení v jak interních tak externích csr v naší firmě:-)
13. Jak často kupujete výrobky, které jsou spojené se společenskou odpovědností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka | 116 | 70,3 % | 70,3 % |
Pravidelně | 27 | 16,36 % | 16,36 % |
Nikdy | 22 | 13,33 % | 13,33 % |
14. Za výrobek od společensky odpovědné firmy:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám ponětí a výrobcích od společensky odpovědných firem ale kupuji je jen občas. Cena je pro mě hlavním kritériem. | 71 | 43,03 % | 43,03 % |
Jsem ochoten si připlatit | 45 | 27,27 % | 27,27 % |
Nezajímám se o společensky odpovědné firmy a jejich produkty | 28 | 16,97 % | 16,97 % |
Jsem ochoten změnit lokalitu a jít do jiného obchodu než kde běžně nakupuji | 21 | 12,73 % | 12,73 % |
15. Jsem ochotný si připlatit za produkt, který je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je spojen se společenským problémem, který se shoduje s mým přesvědčením nebo se mě přímo dotýká | 99 | 60 % | 60 % |
Spojen s ochranou životního prostředí. | 96 | 58,18 % | 58,18 % |
Spojen s charitativním projektem pomoci dětem/starým lidem/nemocným, | 90 | 54,55 % | 54,55 % |
Je od společnosti, která má dobrou pověst a je známá svým odpovědným chováním | 68 | 41,21 % | 41,21 % |
Spojen s podporou rozvoje komunit, | 35 | 21,21 % | 21,21 % |
Spojen s organizací společenských/sportovních/kulturních událostí, | 33 | 20 % | 20 % |
Nekupuji společensky odpovědné výrobky. | 20 | 12,12 % | 12,12 % |
16. Při nákupu jsou pro mě důležité následující faktory:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Cena vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 4.073 | 1.073 |
Kvalita vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 4.558 | 0.598 |
Potřeba vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 4.309 | 1.014 |
Šetrnost k životnímu prostředí vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 3.212 | 0.967 |
Podpora charitativního projektu spojená s výrobkem vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 2.752 | 1.362 |
Reputace společnosti od které výrobek pochází vs. 5 - nejdůležitější | 1-2-3-4-5 | 3.206 | 1.121 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
17. Společenská odpovědnost ovlivňuje moje mínění o dané firmě/značce.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 124 | 75,15 % | 75,15 % |
nevím | 28 | 16,97 % | 16,97 % |
nesouhlasím | 13 | 7,88 % | 7,88 % |
18. Mám dobré mínění o firmách, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 129 | 78,18 % | 78,18 % |
nevím | 28 | 16,97 % | 16,97 % |
nesouhlasím | 8 | 4,85 % | 4,85 % |
19. Společensky nezodpovědné chování firem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Negativně ovlivní mé vnímání a reputaci firmy. | 90 | 54,55 % | 54,55 % |
Mi vadí, ale neodradí mě od nákupu jejich výrobku, pokud splňuje moje očekávání ohledně ceny a kvality. | 65 | 39,39 % | 39,39 % |
Mě odradí od nákupu jejich výrobku. | 55 | 33,33 % | 33,33 % |
Mi nevadí a nepřikládám jí zvláštní důležitost. | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
Bez odpovědi. | 10 | 6,06 % | 6,06 % |
20. Je pro mě důležité, aby firma, od které kupuji výrobky, měla obecně dobré veřejné mínění a znepokojilo by mě, kdyby se zapojila do nezodpovědných praktik.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 116 | 70,3 % | 70,3 % |
nevím | 32 | 19,39 % | 19,39 % |
nesouhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
21. Zakoupení výrobku od společensky odpovědné firmy, mi přináší pocit dobrého skutku a věřím, že podporuji dobrou věc.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 122 | 73,94 % | 73,94 % |
nevím | 28 | 16,97 % | 16,97 % |
nesouhlasím | 15 | 9,09 % | 9,09 % |
22. Od nákupu mě dokáže odradit chování firmy spojeno s:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nepoměrem kvality a ceny výrobku | 125 | 75,76 % | 75,76 % |
Znečišťováním životního prostředí | 113 | 68,48 % | 68,48 % |
Lživou reklamou | 99 | 60 % | 60 % |
Testováním výrobků na zvířatech | 91 | 55,15 % | 55,15 % |
Netransparentním chováním/korupcí | 84 | 50,91 % | 50,91 % |
Špatným zákaznickým servisem | 82 | 49,7 % | 49,7 % |
Porušováním právních zákonů | 79 | 47,88 % | 47,88 % |
Špatným chováním vůči zaměstnancům | 56 | 33,94 % | 33,94 % |
Nezapojováním do společensky odpovědných aktivit | 14 | 8,48 % | 8,48 % |
Při nákupu se nestarám se o tyto faktory | 8 | 4,85 % | 4,85 % |
23. Znepokojilo by mě, kdyby firma, od které kupuji výrobky, byla zapojena do nezodpovědného chování.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 125 | 75,76 % | 75,76 % |
nevím | 23 | 13,94 % | 13,94 % |
nesouhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
24. Zakoupení produktu od společensky nezodpovědné firmy, nevidím jako přímou podporu jejího nesprávného chování.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 74 | 44,85 % | 44,85 % |
souhlasím | 55 | 33,33 % | 33,33 % |
nevím | 36 | 21,82 % | 21,82 % |
25. Věřím, že zakoupením výrobku od společensky odpovědné firmy přispívám ke zlepšení kvality života naší společnosti a prostředí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 124 | 75,15 % | 75,15 % |
nevím | 24 | 14,55 % | 14,55 % |
nesouhlasím | 17 | 10,3 % | 10,3 % |
26. Společenská odpovědnost je jedním z faktorů, který do jisté míry ovlivňuje mé nákupní rozhodnutí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 97 | 58,79 % | 58,79 % |
ne | 40 | 24,24 % | 24,24 % |
nevím | 28 | 16,97 % | 16,97 % |
27. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 103 | 62,42 % | 62,42 % |
Muž | 62 | 37,58 % | 37,58 % |
28. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 30 | 86 | 52,12 % | 52,12 % |
46 - 60 | 59 | 35,76 % | 35,76 % |
31 - 45 | 15 | 9,09 % | 9,09 % |
61 - více | 5 | 3,03 % | 3,03 % |
29. Jaké je vaše nejvyšší ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VOŠ/VŠ | 107 | 64,85 % | 64,85 % |
SŠ | 53 | 32,12 % | 32,12 % |
Vyučený | 3 | 1,82 % | 1,82 % |
dva falosne cervene diplomy | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
Ph.D. | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
30. Jaké je vaše povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnanec v privátním sektoru | 58 | 35,15 % | 35,15 % |
Student | 47 | 28,48 % | 28,48 % |
Zaměstnanec ve veřejném sektoru | 24 | 14,55 % | 14,55 % |
OSVČ | 22 | 13,33 % | 13,33 % |
Nezaměstnaný | 9 | 5,45 % | 5,45 % |
V důchodu | 5 | 3,03 % | 3,03 % |
31. Kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 106 | 64,24 % | 64,24 % |
Středočeský kraj | 10 | 6,06 % | 6,06 % |
Moravskoslezský kraj | 9 | 5,45 % | 5,45 % |
Ústecký kraj | 7 | 4,24 % | 4,24 % |
Liberecký kraj | 7 | 4,24 % | 4,24 % |
Plzeňský kraj | 5 | 3,03 % | 3,03 % |
Jihomoravský kraj | 5 | 3,03 % | 3,03 % |
Královéhradecký kraj | 4 | 2,42 % | 2,42 % |
Jihočeský kraj | 3 | 1,82 % | 1,82 % |
Olomoucký kraj | 3 | 1,82 % | 1,82 % |
Vysočina | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
Pardubický kraj | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
Zlínský kraj | 2 | 1,21 % | 1,21 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.