Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čtenost denního tisku v ČR

Čtenost denního tisku v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Tošnarová
Šetření:01. 03. 2010 - 18. 03. 2010
Počet respondentů:59
Počet otázek (max/průměr):22 / 22.34
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v současné době zpracovávám diplomovou práci na téma Měření účinnosti reklamy v denním tisku. Prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku, který by vám měl zabrat asi 5 minut. Děkuji vám za váš čas. 

Odpovědi respondentů

1. Jak často si kupujete denní tisk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za týden1728,33 %28,81 %  
každý den1423,33 %23,73 %  
1x za 3 týdny a méně1321,67 %22,03 %  
2x-5x týdně711,67 %11,86 %  
1x za 14 dní58,33 %8,47 %  
1x za 3 týdny a méně46,67 %6,78 %  

Graf

2. Jak často čtete denní tisk? (nejen ten, který si koupíte sami, ale např.i půjčený od kolegy)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den2440 %40,68 %  
2x-5x týdně2033,33 %33,9 %  
1x za týden1321,67 %22,03 %  
1x za 3 týdny a méně23,33 %3,39 %  
1x za 14 dní11,67 %1,69 %  

Graf

3. Jak dlouhou dobu zpravidla strávíte čtením výtisku novin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-30 minut2440 %40,68 %  
do 15 minut1830 %30,51 %  
31 -45 minut1016,67 %16,95 %  
46 a více minut610 %10,17 %  
31 -45 minut23,33 %3,39 %  

Graf

4. Kolik lidí si zpravidla přečte u vás doma jeden výtisk novin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22135 %35,59 %  
31931,67 %32,2 %  
11525 %25,42 %  
4 a více58,33 %8,47 %  

Graf

5. Máte předplacený nějaký denní tisk?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4981,67 %83,05 %  
ano1118,33 %18,64 %  

Graf

6. Vracíte se opakovaně k výtisku novin?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3151,67 %52,54 %  
ne2948,33 %49,15 %  

Graf

7. Který deník čtete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MF Dnes3456,67 %57,63 %  
Lidové noviny915 %15,25 %  
Hospodářské noviny610 %10,17 %  
Právo46,67 %6,78 %  
Blesk35 %5,08 %  
Regionální Deník35 %5,08 %  
Sport11,67 %1,69 %  

Graf

8. Považujete se za čtenáře věrného svému oblíbenému deníku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3151,67 %52,54 %  
ne2440 %40,68 %  
nevím58,33 %8,47 %  

Graf

9. Jaké informace nejčastěji vyhledáváte ve svých novinách? (seřaďte následovně- 1. -čtu nejčastěji, 7- čtu nejméně často)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Zprávy z domova1.9671.966
Zprávy ze světa32.3
Kulturní zpravodajství3.652.194
Sportovní zpravodajství5.2673.596
Informace z mého regionu3.2671.796
Zajímavosti ze života slavných5.6832.283
TV program5.1672.272

Graf

10. Které z následujících rubrik čtete v novinách pravidelně? (možno více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zpravodajství z domova a ze světa3660 %61,02 %  
Kultura3456,67 %57,63 %  
Regionální přílohy2745 %45,76 %  
Ekonomika /business2135 %35,59 %  
Cestování1931,67 %32,2 %  
Bydlení1728,33 %28,81 %  
Zdraví 1423,33 %23,73 %  
Sport1321,67 %22,03 %  
Zaměstnání1220 %20,34 %  
Zpravodajství z domova a ze světa1118,33 %18,64 %  
Auto-moto46,67 %6,78 %  

Graf

11. Kde získáváte nejčastěji informace o aktuálním dění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4880 %81,36 %  
TV813,33 %13,56 %  
Tisk23,33 %3,39 %  
rádio23,33 %3,39 %  

Graf

12. Je podle vás reklama v tisku důvěryhodná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2338,33 %38,98 %  
nevím1525 %25,42 %  
spíše souhlasím1220 %20,34 %  
nesouhlasím915 %15,25 %  
souhlasím11,67 %1,69 %  

Graf

13. Je podle vás tisk médium přesycené reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2846,67 %47,46 %  
souhlasím1525 %25,42 %  
spíše nesouhlasím1016,67 %16,95 %  
nevím610 %10,17 %  
nesouhlasím11,67 %1,69 %  

Graf

14. Je podle vás značka zárukou kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3253,33 %54,24 %  
spíše nesouhlasím1423,33 %23,73 %  
nesouhlasím711,67 %11,86 %  
nevím610 %10,17 %  
souhlasím11,67 %1,69 %  

Graf

15. Co je pro vás při výběru zboží nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
užitná hodnota výrobku2440 %40,68 %  
kvalita výrobku2338,33 %38,98 %  
Cena výrobku711,67 %11,86 %  
design / image výrobku610 %10,17 %  

Graf

16. Pomáhá vám reklama při orientaci na trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2643,33 %44,07 %  
ano2338,33 %38,98 %  
nevím1118,33 %18,64 %  

Graf

17. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4270 %71,19 %  
Muž1830 %30,51 %  

Graf

18. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15- 25 let4168,33 %69,49 %  
26-35 l1321,67 %22,03 %  
36- 45 let46,67 %6,78 %  
46- 55 let23,33 %3,39 %  

Graf

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 000 obyvatel2745 %45,76 %  
bydlím v Praze1525 %25,42 %  
více než 100 000 obyvatel813,33 %13,56 %  
51 000 - 100 000 obyvatel610 %10,17 %  
21 000- 50 000 obyvatel46,67 %6,78 %  

Graf

20. Jaký je váš zaměstnanecký poměr?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3965 %66,1 %  
zaměstnanec1423,33 %23,73 %  
podnikatel / živnostník610 %10,17 %  
důchodce/ nepracující11,67 %1,69 %  

Graf

21. Kolik členů má vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42236,67 %37,29 %  
31525 %25,42 %  
21118,33 %18,64 %  
1610 %10,17 %  
5 a více610 %10,17 %  

Graf

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2746,55 %45,76 %  
2339,66 %38,98 %  
813,79 %13,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak často čtete denní tisk? (nejen ten, který si koupíte sami, ale např.i půjčený od kolegy)

  • odpověď každý den:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi každý den na otázku 1. Jak často si kupujete denní tisk?

10. Které z následujících rubrik čtete v novinách pravidelně? (možno více odpovědí)

  • odpověď Zpravodajství z domova a ze světa:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sportovní zpravodajství=5 na otázku 9. Jaké informace nejčastěji vyhledáváte ve svých novinách? (seřaďte následovně- 1. -čtu nejčastěji, 7- čtu nejméně často)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za 3 týdny a méně na otázku 1. Jak často si kupujete denní tisk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často si kupujete denní tisk?

2. Jak často čtete denní tisk? (nejen ten, který si koupíte sami, ale např.i půjčený od kolegy)

3. Jak dlouhou dobu zpravidla strávíte čtením výtisku novin?

4. Kolik lidí si zpravidla přečte u vás doma jeden výtisk novin?

5. Máte předplacený nějaký denní tisk?

6. Vracíte se opakovaně k výtisku novin?

7. Který deník čtete nejčastěji?

8. Považujete se za čtenáře věrného svému oblíbenému deníku?

9. Jaké informace nejčastěji vyhledáváte ve svých novinách? (seřaďte následovně- 1. -čtu nejčastěji, 7- čtu nejméně často)

10. Které z následujících rubrik čtete v novinách pravidelně? (možno více odpovědí)

11. Kde získáváte nejčastěji informace o aktuálním dění?

12. Je podle vás reklama v tisku důvěryhodná?

13. Je podle vás tisk médium přesycené reklamou?

14. Je podle vás značka zárukou kvality?

15. Co je pro vás při výběru zboží nejdůležitější?

16. Pomáhá vám reklama při orientaci na trhu?

17. Jaké je vaše pohlaví?

18. Jaký je váš věk?

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém žijete?

20. Jaký je váš zaměstnanecký poměr?

21. Kolik členů má vaše domácnost?

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často si kupujete denní tisk?

2. Jak často čtete denní tisk? (nejen ten, který si koupíte sami, ale např.i půjčený od kolegy)

3. Jak dlouhou dobu zpravidla strávíte čtením výtisku novin?

4. Kolik lidí si zpravidla přečte u vás doma jeden výtisk novin?

5. Máte předplacený nějaký denní tisk?

6. Vracíte se opakovaně k výtisku novin?

7. Který deník čtete nejčastěji?

8. Považujete se za čtenáře věrného svému oblíbenému deníku?

9. Jaké informace nejčastěji vyhledáváte ve svých novinách? (seřaďte následovně- 1. -čtu nejčastěji, 7- čtu nejméně často)

10. Které z následujících rubrik čtete v novinách pravidelně? (možno více odpovědí)

11. Kde získáváte nejčastěji informace o aktuálním dění?

12. Je podle vás reklama v tisku důvěryhodná?

13. Je podle vás tisk médium přesycené reklamou?

14. Je podle vás značka zárukou kvality?

15. Co je pro vás při výběru zboží nejdůležitější?

16. Pomáhá vám reklama při orientaci na trhu?

17. Jaké je vaše pohlaví?

18. Jaký je váš věk?

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém žijete?

20. Jaký je váš zaměstnanecký poměr?

21. Kolik členů má vaše domácnost?

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tošnarová, K.Čtenost denního tisku v ČR (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://ctenost-denniho-tisku-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.