Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čtenost tiskových médií

Čtenost tiskových médií

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Feltl
Šetření:30. 10. 2014 - 12. 11. 2014
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Snaha zjistit preference tiskových médií pro účely Diplomové Práce. 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7356,59 %56,59 %  
Muž5643,41 %43,41 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-255643,41 %43,41 %  
31 a výše3426,36 %26,36 %  
26-302418,6 %18,6 %  
15-201511,63 %11,63 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou4333,33 %33,33 %  
Vysoké bakalářské4031,01 %31,01 %  
Vysoké magisterské3124,03 %24,03 %  
Základní64,65 %4,65 %  
Střední s bez maturity64,65 %4,65 %  
Vyšší odborné32,33 %2,33 %  

Graf

4. Jaká tisková média čtete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Noviny celostátní4534,88 %34,88 %  
Časopisy měsíční3325,58 %25,58 %  
Letáky1914,73 %14,73 %  
Časopisy týdenní1813,95 %13,95 %  
Noviny regionální118,53 %8,53 %  
žádná10,78 %0,78 %  
x10,78 %0,78 %  
Metro10,78 %0,78 %  

Graf

5. Jak často čtete tisková média (noviny, časopisy, letáky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát týdně5139,53 %39,53 %  
Párkrát měsíčně4031,01 %31,01 %  
Denně2116,28 %16,28 %  
Méně často1713,18 %13,18 %  

Graf

6. Která tisková média převážně čtete? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Seriózní deníky (Mladí Fronta, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Právo)8264,06 %63,57 %  
Specializované a odborné časopisy (Sport, Zbraně, Elektro)6349,22 %48,84 %  
Bulvár (Aha, Blesk, Šíp, Spy, Bravo)1814,06 %13,95 %  

Graf

7. Jakou formu tiskových médií preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tištěnou podobu6852,71 %52,71 %  
Elektronickou podobu (v podobě chytrých telefonů, tabletů a počítačů)6147,29 %47,29 %  

Graf

8. Ovlivnila nová média (počítač, internet, tablety, chytré telefony, atp.) Vaši čtenost klasických tištěných médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, čtu tištěná média méně8565,89 %65,89 %  
Ne, neovlivnila4232,56 %32,56 %  
Tištěná média s výjimkou letáků už nečtu.10,78 %0,78 %  
Ano, ovlivnila a právě proto teď čtu více tištěné, abych nemusela pořád hledět do monitoru.10,78 %0,78 %  

Graf

9. Máte předplatné tištěných médií nebo elektronických?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ani jedno9372,09 %72,09 %  
Ano, tištěných médií2519,38 %19,38 %  
Ano, elektronických médií86,2 %6,2 %  
Ano, oboje32,33 %2,33 %  

Graf

10. Co je pro Vás pohodlnější či příjemnější číst?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasická tištěná média (noviny, časopisy ve fyzické podobě)7658,91 %58,91 %  
Tištěná média v podobě elektronické (počítač)3023,26 %23,26 %  
Tištěná média v podobě elektronické mobilní (telefon nebo tablet)2317,83 %17,83 %  

Graf

11. Myslíte si, že tištěná média (noviny, časopisy...) budou nahrazena médii v elektronické podobě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, díky nákladům5038,76 %38,76 %  
Ne, díky zvyklosti3325,58 %25,58 %  
Ne, díky hmatatelnosti2015,5 %15,5 %  
Ano, díky nepraktičnosti1813,95 %13,95 %  
Ano, díky rychlému opotřebení32,33 %2,33 %  
Změní se poměr, ale nezaniknou zcela.10,78 %0,78 %  
Nemyslím si, že budou nahrazeny.10,78 %0,78 %  
doufám, že nebudou10,78 %0,78 %  
Nevím10,78 %0,78 %  
to nemůžu řict 10,78 %0,78 %  

Graf

12. Myslíte si, že budoucnost tisku je v elektronické podobě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano díky nižším nákladům3728,68 %28,68 %  
Ano díky rostoucím prodejům chytrých telefonů a tabletů2519,38 %19,38 %  
Ne díky zvyklosti2317,83 %17,83 %  
Ano díky praktičnosti1813,95 %13,95 %  
Ano díky jednoduchosti118,53 %8,53 %  
Ne díky hmatatelnosti107,75 %7,75 %  
Myslím, že to tak dopadne, ale radost z toho nemám.10,78 %0,78 %  
Ano, díky ELEKTRONICKÝM ČTEČKÁM - koho zajímají tablety a mobily, na tom se číst nedá10,78 %0,78 %  
Ne10,78 %0,78 %  
nedokážu odhadnout10,78 %0,78 %  
to nemůžu řict10,78 %0,78 %  

Graf

13. Mělo by předplatné v elektronických médií stát méně než u tištěné verze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10984,5 %84,5 %  
Ne1914,73 %14,73 %  
mám obavu, že předplatné nebude vůmec10,78 %0,78 %  

Graf

14. Máte v oblibě komunikaci prostřednictvím tištěných letáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6852,71 %52,71 %  
Nevadí mi4434,11 %34,11 %  
Ano1713,18 %13,18 %  

Graf

15. Co se Vám na letácích líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavé akce či nabídky5744,19 %44,19 %  
Stručné informace o společnosti/výrobku/službě2922,48 %22,48 %  
nic1612,4 %12,4 %  
Rychlý zdroj komunikace129,3 %9,3 %  
nélíbí se mi 21,55 %1,55 %  
nelibi21,55 %1,55 %  
-10,78 %0,78 %  
Létaky nejak nevnímám,žádné informace mi neposkytuji.10,78 %0,78 %  
Nic.10,78 %0,78 %  
nevím10,78 %0,78 %  
<->10,78 %0,78 %  
Nelíbí se mi.10,78 %0,78 %  
letáky nepřijímám do poštovní schránky10,78 %0,78 %  
letáky nečtu. rovnou je vyhazuji10,78 %0,78 %  
jako podestýlka či na podpal kotle jsou výborné10,78 %0,78 %  
Hmatatelnost10,78 %0,78 %  
x10,78 %0,78 %  

Graf

16. Co se Vám na letácích nelíbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zbytečné plýtvání papíru7356,59 %56,59 %  
Forma podávání letáků3124,03 %24,03 %  
Obsahuje nepotřebné informace a údaje1713,18 %13,18 %  
nic....nemám zájem o letáky10,78 %0,78 %  
Vše10,78 %0,78 %  
je jich hodně10,78 %0,78 %  
Nehmatatelnost10,78 %0,78 %  
Dělají nepořádek na ulicích.10,78 %0,78 %  
libi se mi10,78 %0,78 %  
nic 10,78 %0,78 %  
Nelíbí se mi z čeho jsou vyráběny (přírodní zdroje. Dokud jsou vyráběny, číst je budu, jako jedinec stejně nic neovlivním, ale pokud by se přestaly tisknout, kvůli ochraně životního prostředí, jsem jedině pro.10,78 %0,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jakou formu tiskových médií preferujete?

  • odpověď Elektronickou podobu (v podobě chytrých telefonů, tabletů a počítačů):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tištěná média v podobě elektronické mobilní (telefon nebo tablet) na otázku 10. Co je pro Vás pohodlnější či příjemnější číst?

14. Máte v oblibě komunikaci prostřednictvím tištěných letáků?

  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 15. Co se Vám na letácích líbí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jaká tisková média čtete nejčastěji?

5. Jak často čtete tisková média (noviny, časopisy, letáky)?

6. Která tisková média převážně čtete? (více možných odpovědí)

7. Jakou formu tiskových médií preferujete?

8. Ovlivnila nová média (počítač, internet, tablety, chytré telefony, atp.) Vaši čtenost klasických tištěných médií?

9. Máte předplatné tištěných médií nebo elektronických?

10. Co je pro Vás pohodlnější či příjemnější číst?

11. Myslíte si, že tištěná média (noviny, časopisy...) budou nahrazena médii v elektronické podobě?

12. Myslíte si, že budoucnost tisku je v elektronické podobě?

13. Mělo by předplatné v elektronických médií stát méně než u tištěné verze?

14. Máte v oblibě komunikaci prostřednictvím tištěných letáků?

15. Co se Vám na letácích líbí?

16. Co se Vám na letácích nelíbí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jaká tisková média čtete nejčastěji?

5. Jak často čtete tisková média (noviny, časopisy, letáky)?

6. Která tisková média převážně čtete? (více možných odpovědí)

7. Jakou formu tiskových médií preferujete?

8. Ovlivnila nová média (počítač, internet, tablety, chytré telefony, atp.) Vaši čtenost klasických tištěných médií?

9. Máte předplatné tištěných médií nebo elektronických?

10. Co je pro Vás pohodlnější či příjemnější číst?

11. Myslíte si, že tištěná média (noviny, časopisy...) budou nahrazena médii v elektronické podobě?

12. Myslíte si, že budoucnost tisku je v elektronické podobě?

13. Mělo by předplatné v elektronických médií stát méně než u tištěné verze?

14. Máte v oblibě komunikaci prostřednictvím tištěných letáků?

15. Co se Vám na letácích líbí?

16. Co se Vám na letácích nelíbí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Feltl, M.Čtenost tiskových médií (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://ctenost-tiskovych-medii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.