Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čtete letáky?

Čtete letáky?

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniela Bienková
Šetření:28. 09. 2009 - 28. 10. 2009
Počet respondentů:187
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:30,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

 

Říká se, že průměrnému letáku trvá 7 sekund než se ze schránky dostane do koše. Tento průzkum má za úkol zjistit co si lidé opravdu myslí o letácích, jestli je čtou a co je důvodem proč je nečtou. Předem moc děkuji všem, kteří mi odpoví. Vyplňování by nemělo zabrat víc než 4 minuty.

Odpovědi respondentů

1. Podle čeho si vybíráte místo svého nákupu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poloha11963,64 %63,64 %  
Cena10656,68 %56,68 %  
Šíře nabídky9751,87 %51,87 %  
Kvalita zboží9249,2 %49,2 %  
Dopravní spojení7238,5 %38,5 %  
Akce v akčním letáku4825,67 %25,67 %  
Personál189,63 %9,63 %  

Graf

2. Kdo ve vaší domácnosti nejčastěji vybírá poštovní schránku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Partner6443,54 %34,22 %  
Partnerka4832,65 %25,67 %  
Děti3523,81 %18,72 %  

Graf

3. Čtete si akční letáky, které dostanete do schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, všechnyotázka č. 4, Ano, některéotázka č. 4, Ne, ale vezmu je domůotázka č. 9, Ne, rovnou je vyhazujiotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, některé11159,36 %59,36 %  
Ne, rovnou je vyhazuji3116,58 %16,58 %  
Ne, ale vezmu je domů2412,83 %12,83 %  
Ano, všechny2111,23 %11,23 %  

Graf

4. Jak podrobně si čtete akční leták?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec, jenom ho zběžně prolistuji a podívám se jestli mě něco na první pohled nezaujme.5642,42 %29,95 %  
Prohlédnu všechny nabízené položky a popisek si přečtu jen u těch co mě zajímají 4332,58 %22,99 %  
Prohlédnu všechny nabízené položky a popisek si přečtu jen u těch co mě zajímají 3022,73 %16,04 %  
Pečlivě pročtu celý leták včetně všech detailů32,27 %1,6 %  

Graf

5. Všímáte si i grafických prvků a textů, které přímo nesouvisí s akční nabídkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7657,58 %40,64 %  
Ne5642,42 %29,95 %  

Graf

6. Děláte si do letáku poznámky? (kroužkování, zaškrtávání)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11083,33 %58,82 %  
Ano2216,67 %11,76 %  

Graf

7. Píšete si nákupní seznam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, podle toho co mi doma chybí6650 %35,29 %  
Ne3728,03 %19,79 %  
Ano a přidávám tam i položky v akci2921,97 %15,51 %  

Graf

8. Sledujete akční letáky i na internetu (případně si je necháváte zasílat na mail)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9672,73 %51,34 %  
ano3627,27 %19,25 %  

Graf

9. Je nějaké zboží, které si koupíte jenom-je li v akci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9258,97 %49,2 %  
Ne6441,03 %34,22 %  

Graf

10. Jaké?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogistické zboží7480,43 %39,57 %  
Nápoje3639,13 %19,25 %  
Trvanlivé potraviny2729,35 %14,44 %  
Mléčné výrobky1010,87 %5,35 %  
Maso99,78 %4,81 %  
Pečivo77,61 %3,74 %  

Graf

11. Už se Vám někdy stalo, že by zboží, které jste si vybrali nebylo na prodejně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13687,18 %72,73 %  
Ne2012,82 %10,7 %  

Graf

12. Řešili jste to potom nějak?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, to se stane5642,75 %29,95 %  
Ne, ale řekl jsem to svým známým4232,06 %22,46 %  
Ne, ale už tam nepůjdu1612,21 %8,56 %  
Ano, stěžoval jsem si na prodejně118,4 %5,88 %  
Ano, volal jsem na infolinku64,58 %3,21 %  

Graf

13. Jak často chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 týdně10556,15 %56,15 %  
3-5 týdně5529,41 %29,41 %  
1-2 měsíčně158,02 %8,02 %  
Každý den126,42 %6,42 %  

Graf

14. Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14376,47 %76,47 %  
Muž4423,53 %23,53 %  

Graf

15. Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-3014979,68 %79,68 %  
30-453217,11 %17,11 %  
45-6042,14 %2,14 %  
60 a více21,07 %1,07 %  

Graf

16. Jste?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student11662,03 %62,03 %  
Pracující6032,09 %32,09 %  
Ekonomicky neaktivní94,81 %4,81 %  
Důchodce21,07 %1,07 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Čtete si akční letáky, které dostanete do schránky?

  • odpověď Ano, některé:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec, jenom ho zběžně prolistuji a podívám se jestli mě něco na první pohled nezaujme. na otázku 4. Jak podrobně si čtete akční leták?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Všímáte si i grafických prvků a textů, které přímo nesouvisí s akční nabídkou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, stěžoval jsem si na prodejně na otázku 12. Řešili jste to potom nějak?

6. Děláte si do letáku poznámky? (kroužkování, zaškrtávání)

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 7. Píšete si nákupní seznam?

9. Je nějaké zboží, které si koupíte jenom-je li v akci?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drogistické zboží na otázku 10. Jaké?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky na otázku 10. Jaké?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nápoje na otázku 10. Jaké?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Trvanlivé potraviny na otázku 10. Jaké?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Podle čeho si vybíráte místo svého nákupu

2. Kdo ve vaší domácnosti nejčastěji vybírá poštovní schránku?

3. Čtete si akční letáky, které dostanete do schránky?

4. Jak podrobně si čtete akční leták?

5. Všímáte si i grafických prvků a textů, které přímo nesouvisí s akční nabídkou?

6. Děláte si do letáku poznámky? (kroužkování, zaškrtávání)

7. Píšete si nákupní seznam?

8. Sledujete akční letáky i na internetu (případně si je necháváte zasílat na mail)?

9. Je nějaké zboží, které si koupíte jenom-je li v akci?

10. Jaké?

11. Už se Vám někdy stalo, že by zboží, které jste si vybrali nebylo na prodejně?

12. Řešili jste to potom nějak?

13. Jak často chodíte nakupovat?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. Jste?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Podle čeho si vybíráte místo svého nákupu

2. Kdo ve vaší domácnosti nejčastěji vybírá poštovní schránku?

3. Čtete si akční letáky, které dostanete do schránky?

4. Jak podrobně si čtete akční leták?

5. Všímáte si i grafických prvků a textů, které přímo nesouvisí s akční nabídkou?

6. Děláte si do letáku poznámky? (kroužkování, zaškrtávání)

7. Píšete si nákupní seznam?

8. Sledujete akční letáky i na internetu (případně si je necháváte zasílat na mail)?

9. Je nějaké zboží, které si koupíte jenom-je li v akci?

10. Jaké?

11. Už se Vám někdy stalo, že by zboží, které jste si vybrali nebylo na prodejně?

12. Řešili jste to potom nějak?

13. Jak často chodíte nakupovat?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. Jste?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bienková, D.Čtete letáky? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://ctete-letaky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.