Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Čtete tiskoviny?

Čtete tiskoviny?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Vozková
Šetření:14. 03. 2011 - 21. 03. 2011
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):28 / 27.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dotazník bude v mém případě součástí diplomové práce. Budu vděčná všem za jeho vyplnění. Děkuji.

JV

Odpovědi respondentů

1. Čtete noviny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9984,62 %84,62 %  
ne1815,38 %15,38 %  

Graf

2. Čtete časopisy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10287,18 %87,18 %  
ne1512,82 %12,82 %  

Graf

3. Jak často čtete tiskoviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně.5042,74 %42,74 %  
Jednou týdně.2017,09 %17,09 %  
Několikrát měsíčně.2017,09 %17,09 %  
Každý den.1815,38 %15,38 %  
Jednou měsíčně.54,27 %4,27 %  
Méně často.43,42 %3,42 %  

Graf

4. Kupujete si tiskoviny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7160,68 %60,68 %  
ne4639,32 %39,32 %  

Graf

5. Čtete tiskoviny kupované Vaším zaměstnavatelem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7866,67 %66,67 %  
ano3933,33 %33,33 %  

Graf

6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7362,39 %62,39 %  
ano4437,61 %37,61 %  

Graf

7. Čtete tiskoviny nebo časopisy distribuované zdarma (např. Metro)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7866,67 %66,67 %  
ne3933,33 %33,33 %  

Graf

8. Čtete noviny na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.7765,81 %65,81 %  
Někdy.2924,79 %24,79 %  
Ne.65,13 %5,13 %  
Jen některé.54,27 %4,27 %  

Graf

9. Jak často čtete noviny na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den.6858,62 %58,12 %  
Několikrát týdně.2925 %24,79 %  
Méně často.1311,21 %11,11 %  
Jednou týdně.65,17 %5,13 %  

Graf

10. Půjčujete si tiskoviny (např. v rodině)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8774,36 %74,36 %  
ne3025,64 %25,64 %  

Graf

11. Čtete více druhů tiskovin?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10388,03 %88,03 %  
ne1411,97 %11,97 %  

Graf

12. Čtete pravidelně tiskoviny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6454,7 %54,7 %  
ne5345,3 %45,3 %  

Graf

13. Sledujete celé kauzy v tisku dlouhodobě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7564,1 %64,1 %  
ano4235,9 %35,9 %  

Graf

14. Kupujete specificky zaměřené tiskoviny - hobby, sport, zahrada, aj.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6454,7 %54,7 %  
ne5345,3 %45,3 %  

Graf

15. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru zajímavější informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stejně zajímavé.4034,19 %34,19 %  
Kupované.3933,33 %33,33 %  
Internet.3731,62 %31,62 %  
Zdarma distribuované.10,85 %0,85 %  

Graf

16. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru kvalitnější informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kupované.5345,3 %45,3 %  
Stejně kvalitní.4235,9 %35,9 %  
Internet.2117,95 %17,95 %  
Zdarma distribuované.10,85 %0,85 %  

Graf

17. Věříte v tisku uvedeným informacím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Některým.11194,87 %94,87 %  
Všem.65,13 %5,13 %  

Graf

18. Vadí Vám, jak tisk rozebírá různé události a často i z malé věci udělá velkou a dlouhodobou kauzu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8471,79 %71,79 %  
nevím2117,95 %17,95 %  
ne1210,26 %10,26 %  

Graf

19. Vadí Vám, když v tisku redaktoři zmiňují podrobnosti nejen o událostech, ale i o soukromých osobách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.5748,72 %48,72 %  
Vadí mi pouze informace o soukromých osobách.3832,48 %32,48 %  
Ano.1916,24 %16,24 %  
Vadí mi pouze informace o událostech.32,56 %2,56 %  

Graf

20. Platí podle Vašeho názoru tvrzení: "O kom média nemluví, jako by nebyl."?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6051,28 %51,28 %  
ano5748,72 %48,72 %  

Graf

21. Sledujete v tisku dlouhodobější události typu: nákup Grippenů, život některé slavné osobnosti, letecké neštěstí u Smolensku aj.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaznamenám, ale nesleduji.6958,97 %58,97 %  
Ano.3328,21 %28,21 %  
Ne.1512,82 %12,82 %  

Graf

22. Jsou podle Vás lepší (vhodnější, příjemnější, podrobnější) informace v tisku nebo na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obojí stejně.4235,9 %35,9 %  
Na internetu.4135,04 %35,04 %  
V tisku.3429,06 %29,06 %  

Graf

23. Vyhovuje Vám formát tiskovin - počet stran, rozměry, aj.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8976,07 %76,07 %  
ne2823,93 %23,93 %  

Graf

24. Pokud Vám formát tiskoviny nevyhovuje, můžete uvést proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Časopisy ok, ale noviny jsou příliš rozměrné, což je nepraktické, stává se mi, že se při manipulaci rozsype vazba. Vadí mi také různé reklamní přílohy v novinách, které se z nich sem tam sypou.

Jsou moc velké. Zmenšit formát.

Jsou příliš velké

Klasický novinový mě nevyhovuje je neskladný formát časopisu a4 mě vyhovuje

moc velké

moc velké rozměry

na internetu jsou informace logicky aktuálnější, ale další den si je přečtu v novinách

Nejsou skladné a snadno čitelné třeba v mhd.

Nevyhovuje mi rozdělení novin do několika samostatně ložených sešitů za sebou. Celé číslo by bylo pohodlnější číst sepnuté v jeden celek.

nevyhovující rozměry

noviny by mohly být menší s pevnou vazbou, např.

Počet sešitů ve formátu A4 u některých titulů není praktický.

Problematický v MHD, jednotlivé listy nejsou spojeny, když člověk hledá jednu konkrétní sekci - například obchodování, tak pokud nemá ,,gryf", musí ostatní dočasně odložit, mohou mu padat na zem apod. Plně rozložené noviny citlivé na počasí, nepraktické za deště, větru.

Příliš velký počet stran

Tiskoviny jsou moc velké a špatně se v nich listuje např. při cestě do práce či do školy v MHD

Tiskoviny zabírají místo, občas může člověk koupit zajíce v pytli, nutná recyklace...

velké rozměry, mj. i proto čtu na internetu

velké, nepehledné, z 90% reklama zabírající místo pro informace

velký formát

VElký formát, špatný papír,...

většinou jsou noviny příliš velké

Vyhovuje mi počet stran Práva,HN, MF Dnes má zbytečně moc stran...bulvár má také vyhovující formát. Týdeníky rovněž

záleží jak kterých tiskovin, ale některé noviny jsou moc velké a proto se s nimi špatně manipuluje

záleží jakých tiskovin, nechápu otázku

Záleží na tom, o jaké noviny se jedná. Ale velké noviny poslední dobou přistoupily na taktiku, kdy se skládají z mnoha tématických okruhů a "nedrží pohromadě". Pokud je pak člověk čte v MHD, rozpadají se mu pod rukama.

25. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena.7967,52 %67,52 %  
Muž.3832,48 %32,48 %  

Graf

26. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let6656,41 %56,41 %  
26 - 35 let4437,61 %37,61 %  
36 - 45 let43,42 %3,42 %  
46 - 55 let32,56 %2,56 %  

Graf

27. Velikost Vašeho bydliště (obec):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 50000 obyvatel5849,57 %49,57 %  
do 5000 obyvatel2924,79 %24,79 %  
5000 - 10000 obyvatel1411,97 %11,97 %  
10000 - 25000 obyvatel97,69 %7,69 %  
25000 - 50000 obyvatel65,13 %5,13 %  
10000 - 25000              10000 - 25000      end_of_the_skype_highlighting obyvatel10,85 %0,85 %  

Graf

28. Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VOŠ a VŠ5547,01 %47,01 %  
5547,01 %47,01 %  
75,98 %5,98 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Kupujete si tiskoviny?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Kupujete si tiskoviny?

12. Čtete pravidelně tiskoviny?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

13. Sledujete celé kauzy v tisku dlouhodobě?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často. na otázku 9. Jak často čtete noviny na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Čtete noviny?

2. Čtete časopisy?

3. Jak často čtete tiskoviny?

4. Kupujete si tiskoviny?

5. Čtete tiskoviny kupované Vaším zaměstnavatelem?

6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

7. Čtete tiskoviny nebo časopisy distribuované zdarma (např. Metro)?

8. Čtete noviny na internetu?

9. Jak často čtete noviny na internetu?

10. Půjčujete si tiskoviny (např. v rodině)?

11. Čtete více druhů tiskovin?

12. Čtete pravidelně tiskoviny?

13. Sledujete celé kauzy v tisku dlouhodobě?

14. Kupujete specificky zaměřené tiskoviny - hobby, sport, zahrada, aj.?

15. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru zajímavější informace?

16. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru kvalitnější informace?

17. Věříte v tisku uvedeným informacím?

18. Vadí Vám, jak tisk rozebírá různé události a často i z malé věci udělá velkou a dlouhodobou kauzu?

19. Vadí Vám, když v tisku redaktoři zmiňují podrobnosti nejen o událostech, ale i o soukromých osobách?

20. Platí podle Vašeho názoru tvrzení: "O kom média nemluví, jako by nebyl."?

21. Sledujete v tisku dlouhodobější události typu: nákup Grippenů, život některé slavné osobnosti, letecké neštěstí u Smolensku aj.?

22. Jsou podle Vás lepší (vhodnější, příjemnější, podrobnější) informace v tisku nebo na internetu?

23. Vyhovuje Vám formát tiskovin - počet stran, rozměry, aj.?

25. Jste:

26. Váš věk:

27. Velikost Vašeho bydliště (obec):

28. Vaše dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Čtete noviny?

2. Čtete časopisy?

3. Jak často čtete tiskoviny?

4. Kupujete si tiskoviny?

5. Čtete tiskoviny kupované Vaším zaměstnavatelem?

6. Kupujete si pravidelně tiskoviny?

7. Čtete tiskoviny nebo časopisy distribuované zdarma (např. Metro)?

8. Čtete noviny na internetu?

9. Jak často čtete noviny na internetu?

10. Půjčujete si tiskoviny (např. v rodině)?

11. Čtete více druhů tiskovin?

12. Čtete pravidelně tiskoviny?

13. Sledujete celé kauzy v tisku dlouhodobě?

14. Kupujete specificky zaměřené tiskoviny - hobby, sport, zahrada, aj.?

15. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru zajímavější informace?

16. Které tiskoviny mají podle Vašeho názoru kvalitnější informace?

17. Věříte v tisku uvedeným informacím?

18. Vadí Vám, jak tisk rozebírá různé události a často i z malé věci udělá velkou a dlouhodobou kauzu?

19. Vadí Vám, když v tisku redaktoři zmiňují podrobnosti nejen o událostech, ale i o soukromých osobách?

20. Platí podle Vašeho názoru tvrzení: "O kom média nemluví, jako by nebyl."?

21. Sledujete v tisku dlouhodobější události typu: nákup Grippenů, život některé slavné osobnosti, letecké neštěstí u Smolensku aj.?

22. Jsou podle Vás lepší (vhodnější, příjemnější, podrobnější) informace v tisku nebo na internetu?

23. Vyhovuje Vám formát tiskovin - počet stran, rozměry, aj.?

25. Jste:

26. Váš věk:

27. Velikost Vašeho bydliště (obec):

28. Vaše dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vozková, J.Čtete tiskoviny? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ctete-tiskoviny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.