Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den jsem studentkou České zemědělské univerzity v Praze. Zpracovávám diplomovou práci na téma „ Cyklistika v přírodním parku Prokopského a Dalejského údolí v Praze 5: tento dotazník bude sloužit jako podklad pro DP
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte kolo
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
112
94,92 %
94,92 %
ne
6
5,08 %
5,08 %
2. Jak často jezdíte na kole
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příležitostně
44
37,29 %
37,29 %
pouze v letních měsících
42
35,59 %
35,59 %
pravidelně
15
12,71 %
12,71 %
celoročně pouze za pěkného počasí
12
10,17 %
10,17 %
celoročně za každého počasí
5
4,24 %
4,24 %
3. Využíváte kolo jako dopravní prostředek (například na cestu do zaměstnání, do školy)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
80
67,8 %
67,8 %
ano
38
32,2 %
32,2 %
4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Méně často
21
28,38 %
17,8 %
Méně často
14
18,92 %
11,86 %
Několikrát do týdne
12
16,22 %
10,17 %
Několikrát do měsíce
11
14,86 %
9,32 %
Několikrát do týdne
8
10,81 %
6,78 %
Každý den
4
5,41 %
3,39 %
Několikrát do měsíce
3
4,05 %
2,54 %
Každý den
1
1,35 %
0,85 %
5. Jaké cyklistice dáváte přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rekreační
85
72,03 %
72,03 %
Aktivní v kombinaci s rekreační
12
10,17 %
10,17 %
Aktivní
7
5,93 %
5,93 %
Aktivní v kombinaci s rekreační
7
5,93 %
5,93 %
Aktivní
3
2,54 %
2,54 %
Závodní terénní ( BMX, MTB, cyklokros)
2
1,69 %
1,69 %
Závodní – silniční
1
0,85 %
0,85 %
Závodní terénní ( BMX, MTB, cyklokros)
1
0,85 %
0,85 %
6. Jaký si myslíte, že má vliv cyklistika na životní prostředí
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je šetrná k životnímu prostředí
60
50,85 %
50,85 %
Je šetrná k životnímu prostředí
43
36,44 %
36,44 %
Neprodukuje skleníkové plyny
32
27,12 %
27,12 %
Je vhodná jako dopravní prostředek ve městě
26
22,03 %
22,03 %
Neprodukuje skleníkové plyny
22
18,64 %
18,64 %
Je vhodná jako dopravní prostředek ve městě
16
13,56 %
13,56 %
Není vhodná jako dopravní prostředek ve městě
6
5,08 %
5,08 %
Není vhodná jako dopravní prostředek ve městě
4
3,39 %
3,39 %
Poškozuje životní prostředí
1
0,85 %
0,85 %
7. Jaký si myslíte, že má vliv terénní cyklistika na životní prostředí
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nemá zásadní vliv na životní prostředí
32
27,12 %
27,12 %
Poškozuje částečně
28
23,73 %
23,73 %
Poškozuje částečně
26
22,03 %
22,03 %
Nemá zásadní vliv na životní prostředí
21
17,8 %
17,8 %
Nepoškozuje žádnou ze složek životního prostředí
15
12,71 %
12,71 %
Nepoškozuje žádnou ze složek životního prostředí
5
4,24 %
4,24 %
Poškozuje zásadně
4
3,39 %
3,39 %
Poškozuje zásadně
1
0,85 %
0,85 %
8. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje pozitivně životní prostředí
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
64
54,24 %
54,24 %
nevím
31
26,27 %
26,27 %
ne
23
19,49 %
19,49 %
9. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje negativně životní prostředí
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
69
58,47 %
58,47 %
nevím
27
22,88 %
22,88 %
ano
22
18,64 %
18,64 %
10. Zapojujete aktivně do cyklistiky děti
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
63
60,58 %
53,39 %
ne
41
39,42 %
34,75 %
11. věnujete se v průběhu Vaší dovolené cyklistice
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano rekreačně
67
61,47 %
56,78 %
Ne
31
28,44 %
26,27 %
Ano aktivně
15
13,76 %
12,71 %
12. Uvítali byste rozšíření sítí cyklotras
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
88
74,58 %
74,58 %
nevím
18
15,25 %
15,25 %
ne
12
10,17 %
10,17 %
13. Kde byste uvítali rozšíření cyklotras
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na okraji města
25
23,58 %
21,19 %
Kombinace předchozích možností
21
19,81 %
17,8 %
Ve volné krajině
19
17,92 %
16,1 %
Kombinace předchozích možností
18
16,98 %
15,25 %
V centru města
17
16,04 %
14,41 %
V centru města
10
9,43 %
8,47 %
Na okraji města
10
9,43 %
8,47 %
Ve volné krajině
9
8,49 %
7,63 %
V městských parcích
7
6,6 %
5,93 %
V městských parcích
2
1,89 %
1,69 %
14. Myslíte si, že je dostatek cyklotras popřípadě vyžití pro cyklisty v místě, kde bydlíte
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
58
49,15 %
49,15 %
ne
47
39,83 %
39,83 %
nevím
13
11,02 %
11,02 %
15. Jaké negativní stránky vidíte pro cyklisty
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žádné
9
7,63 %
7,63 %
nevim
7
5,93 %
5,93 %
auta
3
2,54 %
2,54 %
Automobilová doprava
2
1,69 %
1,69 %
Nerozumím otázce
2
1,69 %
1,69 %
nebezpečí úrazu
2
1,69 %
1,69 %
vysoký provoz motorových vozidel
1
0,85 %
0,85 %
nebezpečí na silnicích pro motorová vozidla
1
0,85 %
0,85 %
velký provoz
1
0,85 %
0,85 %
nejsem až tak aktivní cyklista, abych mohla soudit
1
0,85 %
0,85 %
ostatní odpovědi
není to bezpečné může ho přejet auto Špatný přístup automobilstů, málo cyklotras špatné značení, nepřehlednost v dopravě malá podpora veřejnosti velký provoz autodopravy praha neni pro cyklistiku vhodna, prilis clenita velké nebezpečí od agresivních řidičů vozidel při jízde ve měste inhaluji splodiny vyfukovych pl nevidím nepoužitelné cyklotrasy v centru,bezohlední řidiči žádné nevidím bezohlednost některých řidičů aut bezohlednost řidičů motorových vozidel nebezpečno na silnicích je málo bezpečných cyklotras, hodně vede po silnic Málo cyklotras netolerantní řidiči; řídká sít cyklostezek velmi špatná možnost jízdy centrem krajského města v provozu nebezpečí úrazu ohrožení osobní a nákladní dopravou Neúplné cyklotrasy ve městě Mnoho zákazů pro cyklisty především v horských obl Dost bezohlední řidiči motorových vozidel, vynucují si pozornost a finance na úkor ostatních možnosti zranění v silničním provozu nepřizpůsobení dopravy pro možnost cyklistiky přehuštěný automobilový provoz kde nejsou cyklostezky a musí se jezdit mezi auty V Praze se na kole rozhodně necítím bezpečně překážejí chodcům hustý provoz ve městě a nebezpe, výfukové plyny , ? Silná doprava vysoký počet aut úrazy nebezpečí ze silniční dopravy - auta nákladní NEOHLEDNOST LIDI, NICENI ZANCEK srážka s vozidlem nebo s lidmi (bruslaři) riziko střetu s chodci (ve městech) fyzická námaha množství aut a agresivita některých řidičů zbytečné a předražené cyklostezky Nepokrytí některých frekvent.oblastí cyklotrasami možný střet s vozidlem, výfukové plyny nebezpečí zranění . bezpečnost provozu Eroze půdy při závodech setkávání s dopravou nebezpeci stretu s vozidly nebo chodci pouze letní využívání neohleduplní řidiči ve městech velký provoz, cyklotrasy nejsou odděleny od aut střety s chodci Jízda po rušných komunikacích. Praha - bála bych se jet do práce na kole v běžném přeplněnost cyklostezek, inline bruslaři nedostatečná síť cyklostezek silná automobilová doprava Husty silniční provoz hustota provozu počasí Negativní stránky čeho? Nevím ani v další otázce. trasy na silničních komunikacích- nebezpečí nehody chybějící trasy ve městech hustá doprava vytyčená trasa nemusí odpovídat chtěné destinaci zvýšené nebezpečí úrazu při jízdě na kole městem nic mě nenapadá příliš mnoho automobilů ve městech bezpečnost, bezhlavé upřednostňování automobilismu propojení cyklotras hustota provozu na silnicích lokality bez vymezení jízdního pruhu pro cyklisty auta - možnost sražení z kola Zranění auta, cyklotrasy po silnicích II třídy bezohlední řidičí-jinak v poho Neohleduplnost občanů na cyklostezkách. bezpecnost cyklotrasy vedoucí po silnicích bezpečnost Cesta po městě. Nefungují vyhrazené jízdní pruhy špatná kvalita cyklostezek nebezpečí střetu s vozidly motoristé Odpadky z občerstvení neohleduplnost ze strany ostatních účastníků provo
89
75,42 %
75,42 %
16. Jaké pozitivní stránky vidíte pro cyklisty
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
7
5,93 %
5,93 %
Zdraví
3
2,54 %
2,54 %
šetří životní prostředí
2
1,69 %
1,69 %
Nerozumím otázce
2
1,69 %
1,69 %
sportovní vyžití
2
1,69 %
1,69 %
vyhnu se dopravním zácpám
1
0,85 %
0,85 %
narůstající počet cyklostezek
1
0,85 %
0,85 %
nejsem až tak aktivní cyklista, abych mohla soudit
1
0,85 %
0,85 %
dobré pro zdraví
1
0,85 %
0,85 %
cyklotrasy
1
0,85 %
0,85 %
ostatní odpovědi
rychlý a levný dopravní prostředek časová a prostorová nenáročnost je do ní zapojeno spousta lidí rozvoj výstavby cyklotras cyklistika je relax... rychlejší doprava ucpaným městem pohyb prospiva tělu, zdraví víco prostoru pro bězpečnou jízdu zlepšování fyzické kondice zlepší si fyzickou kondici, nepřejede-li je automo zlepšení oproti minulosti zvyšování fyzické i psychické odolnosti vliv na zdraví, psychiku; nezávislost na MHD Šetrnost k životnímu prostředí mimo město prospěšný pohyb na čerstvém vzduchu údržba tělesné kondice ušetří, jezdí v přírodě, sportují že se začínají budovat i když jsou finančně nákla pohyb fyzické zdraví; lepší pracovní výkon kladný vliv na zdraví a psychickou pohodu zvyšování kondice udržování kondice a zdraví šetrná k životnímu prostředí Přece jen se něco dělá nárust počtu cyklotras Sport, zdraví, nezávislost na MHD - pohyb v přírodě,nezávislost na dopr.prostředcích ekologie a rozvoj zdraví zdravý životní styl cyklostojany, cyklomapy Trénink, spojení aktivní rekreace s užitečností pohyb na zdravém vzuchu zvyšování kondice, pobyt na zdravém vzduchu, ? bezpečnější provoz, větší motivace stavbu cyklotras lepší fyzická zdatnost využití volného času - rekreace KOCHANI SE KRAJINOU aktivní doprava vlastní pohon hubnutí zdraví, posilování, cena aktivní pohyb Možnost vyhnout se automob.dopravě apon se hybaji a netloustnou pobyt v přírodě, sport ve zdravém těle, zdravý duch . hodně cyklotras Šetrnost k ŽP a prospěšnost k lidskému zdraví aktivní odpočinek, sport, rozšiřování a výstavba cyklotras snadna doprava v preplnenych ulicich síť cyklostezek začínájí zájem o rozšiřování cyklistiky jsou budovány nové cyklostezky ekologie, flexibilita Aktivní pohyb. zdravější životní styl, nezatěžuje ŽP pohyb, čerstvý vzduch (když nejezdím v Pze), úspor dobře značené stezky aktivní pohyb v přírodě dostatek tras kondice, zdravý životní styl měkký turismus šetrný k životnímu prostředí jízda v přírodě uvolnění zdraví, šetření žp dostatek cyklistických stezek v okolí Větší možnost vyžití pro rodiny s dětmi pobyt v přírodě, zdraví dobré značení tras udržování tělesné kondice bezpečnost při jízdě rychlá přeprava do práce či školy nic mě nenapadá zdravý sport ekologie, úspora času, samostatnost výlety do přírody nespalují se pohonné hmoty nově vznikající cyklotrasy dobré cyklostezky relaxace, uvolnění pohyb pro celé tělo, bohužel žádné Aktivní pohyb v přírodě. sport v přírodě přibývající cyklostezky pohyb, rychlost dopravy Pobyt v přírodě, pohyb, poznávání vlasti životní prostředí, zdraví dostupnost zvolených cílů uvolnění Aktivní odpočinek levná, rychlá a zdravá doprava po městě
97
82,2 %
82,2 %
17. Domníváte se, že je kvalitní značení cyklotras
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
59
50 %
50 %
nevím
32
27,12 %
27,12 %
ne
27
22,88 %
22,88 %
18. Domníváte se, že jsou v Praze z hlediska provozu bezpečné cyklotrasy
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
54
49,09 %
45,76 %
ne
41
37,27 %
34,75 %
ano
15
13,64 %
12,71 %
19. Myslíte si, že je ve městě dostatek stojanů na kola
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
78
66,1 %
66,1 %
nevím
32
27,12 %
27,12 %
ano
8
6,78 %
6,78 %
20. Kolik najezdíte průměrně km/ rok
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
736.53
Minimum:
2
Maximum:
5000
Variační rozpětí:
4998
Rozptyl:
1048390.76
Směrodatná odchylka:
1023.91
Medián:
300
Modus:
100
21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Značeným cyklotrasám mimo město
58
49,15 %
49,15 %
Přírodním stezkám
39
33,05 %
33,05 %
Jízdnímu pruhu pro cyklisty odděleného od komunikace pro motorová vozidla
35
29,66 %
29,66 %
Přírodním stezkám
30
25,42 %
25,42 %
Cyklotrasám s asfaltovým povrchem ve městě
25
21,19 %
21,19 %
Značeným cyklotrasám ve městě
23
19,49 %
19,49 %
Komunikacím pro motorová vozidla s vyznačeným jízdním pruhem pro cyklisty
14
11,86 %
11,86 %
V městských parcích
11
9,32 %
9,32 %
V městských parcích
9
7,63 %
7,63 %
Komunikacím pro motorová vozidla bez vyznačeného pruhu pro cyklisty
7
5,93 %
5,93 %
22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Značeným cyklotrasám mimo město
43
36,44 %
36,44 %
Přírodním stezkám
37
31,36 %
31,36 %
Přírodním stezkám
29
24,58 %
24,58 %
Komunikacím pro motorová vozidla bez vyznačeného pruhu pro cyklisty
26
22,03 %
22,03 %
Značeným cyklotrasám ve městě
20
16,95 %
16,95 %
Jízdnímu pruhu pro cyklisty odděleného od komunikace pro motorová vozidla
18
15,25 %
15,25 %
Cyklotrasám s asfaltovým povrchem ve městě
18
15,25 %
15,25 %
V městských parcích
11
9,32 %
9,32 %
Komunikacím pro motorová vozidla s vyznačeným jízdním pruhem pro cyklisty
9
7,63 %
7,63 %
V městských parcích
3
2,54 %
2,54 %
23. Jezdíte na kole po lesních stezkách a polních cestách
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
57
48,31 %
48,31 %
Občas
52
44,07 %
44,07 %
Ne
9
7,63 %
7,63 %
24. Jezdíte na kole v Prokopském a Dalejském údolí
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
93
78,81 %
78,81 %
Občas
18
15,25 %
15,25 %
Ano pravidelně
7
5,93 %
5,93 %
25. V Prokopském a Dalejském údolí
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jezdím po označených cyklotrasách
14
36,84 %
11,86 %
Jezdím po označených cyklotrasách
14
36,84 %
11,86 %
Jezdím po lesních stezkách
9
23,68 %
7,63 %
Jezdím po lesních stezkách
8
21,05 %
6,78 %
Jezdím po polních cestách
8
21,05 %
6,78 %
Jezdím po polních cestách
7
18,42 %
5,93 %
Provozuji terénní cyklistiku
4
10,53 %
3,39 %
nic
3
7,89 %
2,54 %
26. Účastníte se nějakých cyklistických závodů
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
92
86,79 %
77,97 %
ano
14
13,21 %
11,86 %
27. Jezdíte na kole v městských parcích
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
57
48,31 %
48,31 %
Občas
49
41,53 %
41,53 %
Ano často
12
10,17 %
10,17 %
28. Myslíte si, že v městských parcích je cyklistika oblíbená
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
54
45,76 %
45,76 %
ano
50
42,37 %
42,37 %
ne
14
11,86 %
11,86 %
29. Domníváte se, že cyklistika v městských parcích může škodit životnímu prostředí
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 35, Ne → otázka č. 30].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
109
92,37 %
92,37 %
Ano
9
7,63 %
7,63 %
30. Myslíte si, že jsou dobře zajištěné podmínky pro cyklistiku v Praze
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
75
68,81 %
63,56 %
ano
34
31,19 %
28,81 %
31. Byl/a by jste ochotný/á přispět jednorázovou částkou na zlepšení podmínek pro cyklisty ( např. rozvoj cyklotras a cyklostezek a jejich značení, oddělování cyklistických jízdních pruhů od automobilové dopravy, zajištění stojanů apod
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 32, Ne → otázka č. 32].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
69
63,3 %
58,47 %
Ano
40
36,7 %
33,9 %
32. Prosím uveďte, zda jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pracující
79
72,48 %
66,95 %
Student
18
16,51 %
15,25 %
Na mateřské popř. rodičovské dovolené
9
8,26 %
7,63 %
Důchodce
3
2,75 %
2,54 %
33. Prosím uveďte, zda jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
63
57,8 %
53,39 %
muž
46
42,2 %
38,98 %
34. Prosím uveďte Váš věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Využíváte kolo jako dopravní prostředek (například na cestu do zaměstnání, do školy)
odpověď ano:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát do týdne na otázku 4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
6. Jaký si myslíte, že má vliv cyklistika na životní prostředí
odpověď Je šetrná k životnímu prostředí:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoškozuje žádnou ze složek životního prostředí na otázku 7. Jaký si myslíte, že má vliv terénní cyklistika na životní prostředí
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často na otázku 4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na okraji města na otázku 13. Kde byste uvítali rozšíření cyklotras
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát do měsíce na otázku 4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kombinace předchozích možností na otázku 13. Kde byste uvítali rozšíření cyklotras
odpověď Neprodukuje skleníkové plyny:
3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi V městských parcích na otázku 22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
odpověď Je šetrná k životnímu prostředí:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jezdím po označených cyklotrasách na otázku 25. V Prokopském a Dalejském údolí
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemá zásadní vliv na životní prostředí na otázku 7. Jaký si myslíte, že má vliv terénní cyklistika na životní prostředí
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často na otázku 4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi V městských parcích na otázku 21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
odpověď Přírodním stezkám:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přírodním stezkám na otázku 22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
odpověď Značeným cyklotrasám mimo město:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značeným cyklotrasám mimo město na otázku 22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
odpověď Přírodním stezkám:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přírodním stezkám na otázku 21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
31. Byl/a by jste ochotný/á přispět jednorázovou částkou na zlepšení podmínek pro cyklisty ( např. rozvoj cyklotras a cyklostezek a jejich značení, oddělování cyklistických jízdních pruhů od automobilové dopravy, zajištění stojanů apod
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 14. Myslíte si, že je dostatek cyklotras popřípadě vyžití pro cyklisty v místě, kde bydlíte
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vlastníte kolo
2. Jak často jezdíte na kole
3. Využíváte kolo jako dopravní prostředek (například na cestu do zaměstnání, do školy)
4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
5. Jaké cyklistice dáváte přednost
6. Jaký si myslíte, že má vliv cyklistika na životní prostředí
7. Jaký si myslíte, že má vliv terénní cyklistika na životní prostředí
8. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje pozitivně životní prostředí
9. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje negativně životní prostředí
10. Zapojujete aktivně do cyklistiky děti
11. věnujete se v průběhu Vaší dovolené cyklistice
12. Uvítali byste rozšíření sítí cyklotras
13. Kde byste uvítali rozšíření cyklotras
14. Myslíte si, že je dostatek cyklotras popřípadě vyžití pro cyklisty v místě, kde bydlíte
17. Domníváte se, že je kvalitní značení cyklotras
18. Domníváte se, že jsou v Praze z hlediska provozu bezpečné cyklotrasy
19. Myslíte si, že je ve městě dostatek stojanů na kola
20. Kolik najezdíte průměrně km/ rok
21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
23. Jezdíte na kole po lesních stezkách a polních cestách
24. Jezdíte na kole v Prokopském a Dalejském údolí
25. V Prokopském a Dalejském údolí
26. Účastníte se nějakých cyklistických závodů
27. Jezdíte na kole v městských parcích
28. Myslíte si, že v městských parcích je cyklistika oblíbená
29. Domníváte se, že cyklistika v městských parcích může škodit životnímu prostředí
30. Myslíte si, že jsou dobře zajištěné podmínky pro cyklistiku v Praze
31. Byl/a by jste ochotný/á přispět jednorázovou částkou na zlepšení podmínek pro cyklisty ( např. rozvoj cyklotras a cyklostezek a jejich značení, oddělování cyklistických jízdních pruhů od automobilové dopravy, zajištění stojanů apod
32. Prosím uveďte, zda jste
34. Prosím uveďte Váš věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vlastníte kolo
2. Jak často jezdíte na kole
3. Využíváte kolo jako dopravní prostředek (například na cestu do zaměstnání, do školy)
4. V případě, že využíváte kolo jako dopravní prostředek jak často
5. Jaké cyklistice dáváte přednost
6. Jaký si myslíte, že má vliv cyklistika na životní prostředí
7. Jaký si myslíte, že má vliv terénní cyklistika na životní prostředí
8. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje pozitivně životní prostředí
9. Myslíte si, že výstavba cyklotras a cyklostezek ovlivňuje negativně životní prostředí
10. Zapojujete aktivně do cyklistiky děti
11. věnujete se v průběhu Vaší dovolené cyklistice
12. Uvítali byste rozšíření sítí cyklotras
13. Kde byste uvítali rozšíření cyklotras
14. Myslíte si, že je dostatek cyklotras popřípadě vyžití pro cyklisty v místě, kde bydlíte
17. Domníváte se, že je kvalitní značení cyklotras
18. Domníváte se, že jsou v Praze z hlediska provozu bezpečné cyklotrasy
19. Myslíte si, že je ve městě dostatek stojanů na kola
20. Kolik najezdíte průměrně km/ rok
21. Jakým cyklotrasám dáváte přednost
22. Jaké cyklotrasy nejčastěji využíváte
23. Jezdíte na kole po lesních stezkách a polních cestách
24. Jezdíte na kole v Prokopském a Dalejském údolí
25. V Prokopském a Dalejském údolí
26. Účastníte se nějakých cyklistických závodů
27. Jezdíte na kole v městských parcích
28. Myslíte si, že v městských parcích je cyklistika oblíbená
29. Domníváte se, že cyklistika v městských parcích může škodit životnímu prostředí
30. Myslíte si, že jsou dobře zajištěné podmínky pro cyklistiku v Praze
31. Byl/a by jste ochotný/á přispět jednorázovou částkou na zlepšení podmínek pro cyklisty ( např. rozvoj cyklotras a cyklostezek a jejich značení, oddělování cyklistických jízdních pruhů od automobilové dopravy, zajištění stojanů apod
32. Prosím uveďte, zda jste
34. Prosím uveďte Váš věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
ala_t@anawe.cz: A taky hodnocení dostatečnosti cyklostras v Praze - jsem nepražák. Ale hodně úspěchů. Pardón za odeslání první části zprávy entrem. :-) A hodně úspěchů. A.P. Litvínov