Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Další vzdělávání pedagogů - podpora formou supervize
Další vzdělávání pedagogů - podpora formou supervize
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ivana Marášková |
---|---|
Šetření: | 26. 06. 2009 - 12. 07. 2009 |
Počet respondentů: | 3 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníkového šetření je zmapování zájmu pedagogů o další vzdělávání a jinou formu podpory - podpůrnou supervizi.
Supervize představuje důležitou oblast profesního růstu a je dnes běžnou součástí nejen poradenství a sociální práce, ale má své místo také v medicíně, managementu, v pracovních týmech a organizacích.
Co je to supervize?
Supervize je forma podpory, vzdělávání, psychohygieny a prevence vyhoření pracovníků v pomáhajících profesích (tedy i pedagogů). Supervize je činnost, při které prostřednictvím zaměřeného pozorování a cílených otázek uvažujeme nad kvalitou práce s klientem (žákem) a zvyšujeme pracovníkovu schopnost reflexe vlastní práce a sebereflexe.Supervize je vedena supervizorem, nezávislým odborníkem.
Je zaměřena na práci s emocemi, se vztahy, ale také výuku, konzultování a dodávání zdrojů. Získává tím jak podpůrný, tak vzdělávací aspekt.
Co je účelem supervize?
Účelem je povzbuzení pedagoga, překonávání překážek, budování dobrého vztahu a atmosféry v kolektivu, posílení pedagoga, podpora reflexe a sebereflexe, zlepšení odborných kompetencí při práci s žáky.
Supervize pomáhá pedagogům při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a všude tam, kde se objeví vztahové problémy, problémy v chování, šikana. Supervize dokáže podpořit vzájemnou komunikaci učitelů.
Jaké jsou typy supervize?
Supervize může být zaměřená
- na organizaci – vyladění pravidel fungování a řízení školy
- na zaměstnance – udržení úrovně motivace pedagogů a naplnění jejich potřeb ve vztahu k práci,
- na případ – hledání postupu, metodiky, řešení, přístupu k danému žákovi (nejznámější je Bálintovská skupina)
Supervize můžeme být prováděna individuálně, skupinově nebo přímo v průběhu vyučovacího procesu.
„Supervize je zaklínadlo dobré praxe a péče o sebe i klienty“
Odpovědi respondentů
1. Využíváte nabídku dalšího vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
málo | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
ano | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
2. Jaký typ dalšího vzdělávání využíváte? (např. přednášky, semináře, výcviky apod.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
přednášky, semináře
semináře
žádný
3. Jak často se účastníte dalšího vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 1 | 50 % | 33,33 % |
dvakrát ročně | 1 | 50 % | 33,33 % |
4. Co Vám v nabídce dalšího vzdělávání chybí? Co byste přivítali?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
distanční formy
nic
přednášky zaměřené na komunikaci se současnou mládeží, psychologie v pedagogickém procesu se zaměřením na konkrétní předmět
5. Jaká témata v nabídce postrádáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Moderní vyučovací metody v předmětu... (český jazyk a literatura, ZSV,...) Jak zaujmout současného studenta v předmětu... Efektivní příprava studentů ke státní maturitě z českého jazyka
pedagogické metody
žádná
6. Máte zkušenosti se supervizí? Jaké?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano, touto metodou sice rychle ubhá čas, ale množství předaných informací je malé
nemám
pouze se supervizí v sociální práci, nikoli supervizí pedag.procesu. Zkušenosti jsou dobré i špatné, v závislosti na osobě supervizora
7. Měli byste zájem o supervize?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ani ne, spíše o klasické přednášky a semináře
ano
ne
8. Jak často by pro Vás byly supervize přijatelné?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
1x 2 měsíce | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
jednou za dva roky | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
9. V čem vidíte možný přínos supervizí pro Vás osobně?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
naučit se některou z metod, která by se následně dala praktikovat přímo ve vyučování
profesní růst, zpětná vazba, sebereflexe,
žádný
10. Co by vás o supervizi dále zajímalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
nic
11. Pohlaví a věk pedagoga
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
m 32 | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
žena 35 | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
žena, 28let | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
12. Kraj
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pce | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
MSK | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
Vysočina | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
13. Počet let v pedagogické profesi
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6 | 2 | 66,67 % | 66,67 % |
3 roky | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
14. Počet integrovaných žáků ve třídě
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dva | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
VŠ | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
30 | 1 | 33,33 % | 33,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.