Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dědičnost vysokoškolského oboru na VŠE

Dědičnost vysokoškolského oboru na VŠE

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Faustenová
Šetření:17. 04. 2012 - 29. 04. 2012
Počet respondentů:127
Počet otázek (max/průměr):8 / 6.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

tento dotazník je určen pro studenty všech ročníků a fakult Vysoké školy ekonomické v Praze. Slouží pro účely mé seminární práce a zabývá se dědičností vysokoškolského oboru a vlivem na jeho výběr. Dotazník je velmi krátký a rychlý. Prosím o jeho vyplnění, velmi mi tím pomůžete s mou prací. Děkuji :-)

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9272,44 %72,44 %  
Muž3527,56 %27,56 %  

Graf

2. Jakou fakultu VŠE studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fakulta financí a účetnictví3325,98 %25,98 %  
Fakulta informatiky a statistiky2620,47 %20,47 %  
Fakulta mezinárodních vztahů2519,69 %19,69 %  
Národohospodářská fakulta2418,9 %18,9 %  
Fakulta podnikohospodářská2116,54 %16,54 %  

Graf

3. Jaký obor na Vámi zvolené fakultě studujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aplikovaná informatika

Aplikovaná informatika

aplikovaná informatika

Arts mngmnt

Bankovnictví

Bankovnictví a pojišťovnictví

Bankovnictví a pojišťovnictví

Bankovnictví a pojištovnictví

cestovní ruch

Cestovní ruch a regionální rozvoj

Cestovní ruch, Auditing

diplomacie

diplomacie

Ekonomická demografie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie

Ekonomie a hospodarska sprava

Ekonomie a Management

Finance

Finance

finance

Finance

Finance

Finance

Finance

finance

Finance

FIS - Informační management F1 - Finanční účetnictví a řízení podniku

Hospodářská politika

informacni systemy a technologie

informační management

Informační systémy a technologie

Informatika

Informatika

Informatika

informatika

Informatika

Informatika

Informatika

Informatika

IT

Matematické metody v ekonomii

Matematické metody v ekonomii

Matematické metody v ekonomii

Mezinarodni a diplomaticka studia

Mezinárodní obchod

mezinárodní obchod

Mezinárodní obchod

Mezinárodní obchod

Mezinárodní obchod

Mezinárodní obchod

mezinárodní obchod

Mezinárodní obchod

Mezinárodní studia - diplomacie

Mezinárodní studia - diplomacie

Mezinárodní studia - diplomacie

Mezinárodní studia, diplomacie

MO

multimédia v ekonomické praxi

Národní hospodářství

Národní hospodářství

Národní hospodářství

Národní hospodářství

Národní hospodářství

Národní hospodářství

PE a mangment

podnikani a pravo

podnikání a právo

podnikání a právo

podnikání a právo

Podnikání a právo

Podniková ekonomie a management

Podniková ekonomie a management

podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

podniková ekonomika a management

podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a management

podniková ekonomika a management

podniková ekonomika a management

Podniková ekonomika a mangement

Podniková ekonomika a mng

podniková ekonomika a mng

Podnikovou ekonomiku a management

politologie

Regionální studia

Sociálně ekonomická demografie

statistické metody v ekonomii

Statistické metody v ekonomii

Statistika a ekonometrie

Ucetnictvi a financni rizeni podniku

Účenictví a finanční řízení podniku

účetnictví a finanční řízení podniku

účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Učetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

Účetnictví a finanční řízení podniku

účto

už jsem to zapoměl

Veřejná správa

Veřejná správa & regionální rozvoj

Veřejná správa a regionální rozvoj

Veřejná správa a regionální rozvoj

Zdanění a daňová politika

Zdanění a daňová politika

Zdanění a daňová politika

znalostni technologie

4. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání Vašich rodičů?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

5. Uveďte obor nejvyššího dosaženého vzdělání Vašich rodičů. Prosím piště nejprve obor matky, poté obor otce.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Daně, Informatika

Dětská zdravotní sestra, lesař

Doktorka Pedagogiky, Inženýr (CVUT)

Ekonomická střední škola Elektrotechnická střední škola

Ekonomická účetní, Mlynář

Ekonomický, Architektura

ekonomie ekonomie

ekonomie, ekonomie

ekonomie, ekonomie

Ekonomie, Elektrotehnika

ekonomie, strojírenství

Ekonomika průmyslu; Strojírenské technologie

ekonomika vnitřního obchodu

ekonomika, mechanizátor

elektro, elektro

elektrotechnika, vysokonapěťové rozvodné sítě

filozofická fakulta UK - pedagog CJ a DEJ elektrotechnická fak. CVUT

finance, elektrotechnika

Germanistika, ekonomie

Gymnázium Automechanik

gymnázium, strojařství a vinařství

gymnázium, střední odborné učiliště lesnické

gymnázium, technický obor

Hotelnictví a turismus, Obchod

hudební konzervatoř, hudební konzervatoř

chemické inženýrství, medicína

Chemie, rostlinolékařství

Knihařka, nevím

kuchař/číšník, opravář strojů

Kybernetika, aplikovaná matematika

logistika, doprava

marketing, automechanik

Matka - ekonomie. Otec - polygrafie.

matka - ing. ekonomie foter - statik

Matka - Matematicko-fyzikální Otec - chemický

matka - obecné vzdělání, nedokončená VŠE otec - stavebnictví

matka - plánování národního hospodářství (nebo tak nějak...na univerzitě v Kyjevě) otec neznámý

Matka - střední škola stavební, Otec - střední škola zemědělská

matka - textilní průmysl otec - zemědělství

matka - vnitřní obchod na vše - ing, otec - mezinárodní obchod na vše - ing

matka - všeobecné otec - technické

matka - základní otec - střední s maturitou

Matka - zdravotná sestra Ozec - Obor podnikovohospodárstva

matka-pedagogika, tata-strojirenstvi

Matka-Střední škola pedagogická Otec-Střední průmyslová škola sdělovací techniky

matka: agroekonomie VŠ otec: nejsem si jista, neco technickeho, jen SŠ

matka: Filologie - ruština, bulharština otec: střední průmyslovka

matka: VOŠ - zdravotní sestra, otec: chemik

medicína - stomatologie, dřevařství

medicína; strojní mechanik

mgr. - učitelka ing. - strojař

mikrobiologická laborantka inseminační technik

Multimedialne telekomunikacie Umela inteligencia

nevím, těžko říct

nízkoproudová elektrikářka, nic

oba ekonomický obor na VŠCHT (ekonomie řízení nebo tak něco)

Oba mají cestovní ruch

Oba: Ekonomika a management v energetice, ČVUT

Obcodní akademie, obchodní akademie

obchod elektro

obchodka průmyslovka - strojař

obchodní akademie strojní inženýrství

obchodní akademie MBA

Obchodní akademie, Ekonomika průmyslu

obchodní akademie, průmyslová škola

obchodní akademie, stavební průmyslovka

obchodní akademie, technický obor

obchodní akademie, zemědělství

optička, lesnická škola

pedagogická, ekonomická

pedagogické, pedagogické

Pedagogigka základní školy- aprobace hudební výchova, národní hospodářství

Pedagogika

pedagogika pro první stupeň základních škol ; kriminalistika a právo

Pedagogika, Elektrotechnika

Pedagogika, Matematika

Pedagogika, stavební.

pedagogika, strojírenství

Poštovní služby Automechanik

právo, sociologie

právo, zemědělské inženýrství

Prekladatelstvi a tlumocnistvi - francouzstina a rustina, Statistika

prodavač automechanik

prodavačka automechanik

Prodavačka Stření policejní škola

prodavačka- obchod / informatika - vývoj informačních systémů

prodavačka, elektrotechnik

prodavačka, kuchař-čišník

prodavačka, lodník

prodavačka, prodavač

průmyslová škola, chemické inženýrství

předškolní a mimoškolní pedagogika učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Sekretářka Voják z povolání - logistika a zabezpečení daného sektoru

silikáty, informatika a teoretická kybernetika

slavistika, elektroinženýrství

Statistika, pedagogika

stavební inženýr, stavební inženýr

stredni stavebni skola, CVUT

strojní inženýrství,strojní inženýrství

střední bez maturity, s maturitou

Střední ekonomická škola Automechanik

střední zdravotní

STU Geodézia Obchodná akadémia

šička, mechanik

švadlena truhlář

technický

textilní, sociální věci

účetnictví, kriminalistika

Účetnictví, zemědělství

učitelka mateřské školy, opravář zemědělských strojů

Učitelství 1. stupně + školský management (matka) otec - neznámo

Učitelství, Technologie masa

Učiteľstvo - matematika a základy techniky, Gymnázium

UK-doktorka, CVUT - strojni inzenyr

uzenářka obráběč kovů

veřejná správa instalatér

Veterinární prevence, Traktorista-mechanizátor

vnitrostátní obchod, gymnázium

Vodní hospodářství (ČVUT); elektrikář

Všeobecné gymnázium, Právnická fakulta UK

všeobecné gymnázium, sociologie

Výpočetní technika, automechanik

vzdělávání, strojírenství

základní škola Pozemní stavitelství

Zdravotní sestra, automechanik

zdravotní sestra, stavební technik

železniční doprava, železniční doprava

6. Kdo a nakolik Vás ovlivnil při výběru oboru Vašeho vysokoškolského vzdělání? (pokud Vás daná osoba neovlivnila, napiště 0 %, dohromady by Vaše odpovědi měli dát 100 %)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Pokud jste v předchozí otázce přiřadili nějaký vliv jiné osobě, napište prosím o jakou osobu se jednalo.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

5258

bratr

Bratr mé spolužačky z gymplu, který MO studoval.

celková společnost (doba si to vyžaduje)

Ja sama som sa rozhodla

Kamarádi

Matka

matka mého přítele

nejlepší kamarád

Oba rodiče

poradce pro vzdělání na gymnáziu

Přednášející na střední škole, externista

přítelův otec

Robert Kiyosaki

soused mé tety, který pracoval jako inžernýr ve výzkumu v jednom z ústavů Akademie věd ČR

šéf a známá účetní-auditorka

verejne osoby, ekonomovia,...

Známy, kteří také studují na VŠE.

žádná konkrétní, byly to osoby, které se pohybují v mnou zvoleném oboru v profesním životě

8. Na kolik Vás tato osoba ovlivnila? (vypiště prosím procento, pokud jste v otázce číslo 6 přiřadili nějaký vliv jiné osobě)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10646,15 %4,72 %  
20215,38 %1,57 %  
60215,38 %1,57 %  
45217,69 %0,79 %  
8017,69 %0,79 %  
4017,69 %0,79 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:30
Minimum:10
Maximum:80
Variační rozpětí:70
Rozptyl:660
Směrodatná odchylka:25.69
Medián:20
Modus:10

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jakou fakultu VŠE studujete?

  • odpověď Fakulta financí a účetnictví:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi účetnictví a finanční řízení podniku na otázku 3. Jaký obor na Vámi zvolené fakultě studujete?
  • odpověď Fakulta podnikohospodářská:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podniková ekonomika a management na otázku 3. Jaký obor na Vámi zvolené fakultě studujete?

6. Kdo a nakolik Vás ovlivnil při výběru oboru Vašeho vysokoškolského vzdělání? (pokud Vás daná osoba neovlivnila, napiště 0 %, dohromady by Vaše odpovědi měli dát 100 %)

  • odpověď Kamarádi=0 %:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Já sám/sama=100 % na otázku 6. Kdo a nakolik Vás ovlivnil při výběru oboru Vašeho vysokoškolského vzdělání? (pokud Vás daná osoba neovlivnila, napiště 0 %, dohromady by Vaše odpovědi měli dát 100 %)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jakou fakultu VŠE studujete?

3. Jaký obor na Vámi zvolené fakultě studujete?

4. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání Vašich rodičů?

6. Kdo a nakolik Vás ovlivnil při výběru oboru Vašeho vysokoškolského vzdělání? (pokud Vás daná osoba neovlivnila, napiště 0 %, dohromady by Vaše odpovědi měli dát 100 %)

8. Na kolik Vás tato osoba ovlivnila? (vypiště prosím procento, pokud jste v otázce číslo 6 přiřadili nějaký vliv jiné osobě)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jakou fakultu VŠE studujete?

3. Jaký obor na Vámi zvolené fakultě studujete?

4. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání Vašich rodičů?

6. Kdo a nakolik Vás ovlivnil při výběru oboru Vašeho vysokoškolského vzdělání? (pokud Vás daná osoba neovlivnila, napiště 0 %, dohromady by Vaše odpovědi měli dát 100 %)

8. Na kolik Vás tato osoba ovlivnila? (vypiště prosím procento, pokud jste v otázce číslo 6 přiřadili nějaký vliv jiné osobě)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Faustenová, K.Dědičnost vysokoškolského oboru na VŠE (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://dedicnost-vysokoskolskeho-ob.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.