Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování žen v oblasti dekorativní kosmetiky

Nákupní chování žen v oblasti dekorativní kosmetiky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Kucharovicová
Šetření:27. 11. 2017 - 02. 12. 2017
Počet respondentů:58
Počet otázek (max/průměr):23 / 20.31
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená slečno/paní,

jsme studenti Mendelovy univerzity v Brně a v tomto dotazníku zkoumáme nákupní chování žen (18-35 let) v oblasti dekorativní kosmetiky. Věděli jste, že Američani minou každý rok víc peněz na kosmetiku jak na vzdělaní?


Pomozte nám tímto dotazníkem zjistit, jak je na tom ČR v oblasti dekorativní kosmetiky. Dotazník je plně anonymní a obsahuje pouze 23 otázek.


Za vyplnění děkujeme!

Odpovědi respondentů

1. 1. Jak často používáte dekorativní kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [každý denotázka č. 2, několikrát za týdenotázka č. 2, jednou týdněotázka č. 2, jen při výjimečných událostech ( svatba, oslava, promoce)otázka č. 2, dekorativní kosmetiku nepoužívámotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den2950 %50 %  
několikrát za týden1525,86 %25,86 %  
jen při výjimečných událostech ( svatba, oslava, promoce)712,07 %12,07 %  
dekorativní kosmetiku nepoužívám46,9 %6,9 %  
jednou týdně35,17 %5,17 %  

Graf

2. 2. Kolik v průměru za měsíc utratíte za dekorativní kosmetiku ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 150 Kč3259,26 %55,17 %  
151 - 300 Kč1527,78 %25,86 %  
301 Kč a více712,96 %12,07 %  

Graf

3. 3. Jak často nakupujete dekorativní kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně často než 1x za měsíc3055,56 %51,72 %  
1x za měsíc1731,48 %29,31 %  
2x za měsíc59,26 %8,62 %  
častěji než 3x za měsíc11,85 %1,72 %  
3x za měsíc11,85 %1,72 %  

Graf

4. 4. Z jakých zdrojů nejčastěji získáváte informace o dekorativní kosmetice? (1-nejčastěji, 5-nejméně často)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
přátelé a rodina2.9812.277
sociální media (Youtube, FB, Instagram, …)2.7962.347
obsluha prodejny3.9811.314
web (blogy, vlastní hledání)2.3891.423
obal produktu2.8521.237

Graf

5. 5. Který z následujících informačních zdrojů využíváte k získání informací o dekorativní kosmetice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hodnocení (recenze na internetu)4175,93 %70,69 %  
Youtube2750 %46,55 %  
beauty/fashion blogy1731,48 %29,31 %  
Facebook1629,63 %27,59 %  
Instagram1527,78 %25,86 %  
Jiná...712,96 %12,07 %  
online zdroje nevyužívám k získávání informací59,26 %8,62 %  
Pinterest47,41 %6,9 %  

Graf

6. 6. Kde nejčastěji nakupujete dekorativní kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
drogerie (DM drogerie, Rossmann, Teta drogerie, …)3462,96 %58,62 %  
online obchod (Notino.cz, ProdejParfemu.cz, …)1120,37 %18,97 %  
parfumerie (Fann Parfumerie, Marionnaud, Douglas, Sephora, …)59,26 %8,62 %  
katalogový prodej (Avon, Oriflame, …)35,56 %5,17 %  
lékárna (Dr. Max, Chytrá lékárna, ...)11,85 %1,72 %  

Graf

7. 7. Seřaďte faktory podle důležitosti (1-nejvíce, 4-nejméně důležitý)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena2.2590.636
značka2.6670.63
kvalita1.3520.45
propagace (reklama, dárky, slevy, …)3.7220.386

Graf

8. 8. Při nákupu produktu dekorativní kosmetiky, upřednostním ověřenou značku před hledáním jiných alternativ

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě anootázka č. 9, spíše anootázka č. 9, spíše neotázka č. 13, určitě neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2851,85 %48,28 %  
určitě ano2037,04 %34,48 %  
spíše ne47,41 %6,9 %  
určitě ne23,7 %3,45 %  

Graf

9. 9. Který z faktorů je dle vašeho názoru nejvíce zodpovědný za to, že jste věrná právě dané značce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita4185,42 %70,69 %  
cena510,42 %8,62 %  
image značky24,17 %3,45 %  

Graf

10. 10. Sledujete svou oblíbenou značku dekorativní kosmetiky na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3266,67 %55,17 %  
ano1633,33 %27,59 %  

Graf

11. 11. Co byste dělali v případe, že vaše oblíbená značka je vyprodána?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
navštívila jiné nákupní místo (jiná drogerie/parfumerie/online obchod…) s cílem koupit oblíbenou značku2756,25 %46,55 %  
koupila produkt jiné značky1225 %20,69 %  
odložila nákup na později918,75 %15,52 %  

Graf

12. 12. Jaké procentuální zvýšení ceny byste u vaší oblíbené značky akceptovali (=souhlasím) a jaké byste považovali za nepřijatelné a přešli k jiné značce(=nesouhlasím)?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. 13. Jaké faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl (kdysi například „objev“ pěnového makeupu)? (1-nejméně rozhodující, 5-nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.0372.073
složení3.0561.46
přidaná hodnota (např. recyklovatelný obal, určité % z ceny jde na sbírku/nadačnífond…)3.0932.158
známost značky3.0931.64
efektivnost/ účinnost3.0742.883

Graf

14. 14. Jaké další faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

..

aby nebyl testovaný na zvířatech

cena a účinnost

Doporuceni od někoho, většinou novým produktům příliš nedůveruji

Jestli značka testuje na zvířatech (HCS certifikát nebo Leaping bunny), jestli je vegan a má obal šetrný k přírodě.

Obecně je pro mě důležité, aby kosmetika nebyla testovaná na zvířatech a neobsahovala živočišné složky.

Počkám si na zkušenosti známých či recenzí na internetu.

Potřebuji vůbec takový produkt? Doporučují produkt moji známí? Má dobré recenze?

Pouze cena

Preferuji značku, která nepoužívá palmový olej, netestuje na zvířatech a je ekologická. Takových je však málo a navíc je hlavní cena. Nemohu si dovolit řasenku za 1000,- (například). A také je pro mě důležité, aby byla kosmetika běžně dostupná.

Recenze

Složení - nebo certifikace (pŕírodní kosmetika)

Spolehlivost = vydrzi.

účinnost

Začala jsem se zaměřovat na kosmetiku netestovanou na zvířatech, tzn. s certifikátem tzv. hopsajícího králíčka. Proto pokud by nový produkt měl tento certifikát, upřednostnila bych ho před ostatními

Zda mě zaujme. reklama na youtube/fb funguje.

Zda produkt potřebuju nebo by se mi hodil.

15. 15. Co byste dělali v případe, že máte špatnou zkušenost se značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
řekla bych o tom přátelům a blízkým3462,96 %58,62 %  
napsala bych negativní recenzi916,67 %15,52 %  
nesdílela bych svou zkušenost s jinými lidmi814,81 %13,79 %  
Jiná...35,56 %5,17 %  

Graf

16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

17. 17. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5798,28 %98,28 %  
muž11,72 %1,72 %  

Graf

18. 18. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23 - 272237,93 %37,93 %  
18 - 221525,86 %25,86 %  
28 - 32813,79 %13,79 %  
více než 35610,34 %10,34 %  
33 - 3546,9 %6,9 %  
méně než 1835,17 %5,17 %  

Graf

19. 19. Jaký je váš rodinný stav ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zadaná2441,38 %41,38 %  
svobodná2136,21 %36,21 %  
vdaná1017,24 %17,24 %  
Jiné...23,45 %3,45 %  
rozvedená11,72 %1,72 %  

Graf

20. 20. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 001 a více2746,55 %46,55 %  
10 000 - 49 9991424,14 %24,14 %  
do 1 999813,79 %13,79 %  
2 000 - 9 99958,62 %8,62 %  
50 000 - 99 99946,9 %6,9 %  

Graf

21. 21. Jaký je váš pracovní status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [studentotázka č. 22, zaměstnaná (pouze pokud nejste student)otázka č. 23, nezaměstnanáotázka č. 23, OSVČ, nebo jiná forma podnikání a kombinace se zaměstnaneckým poměremotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaná (pouze pokud nejste student)3153,45 %53,45 %  
student2339,66 %39,66 %  
OSVČ, nebo jiná forma podnikání a kombinace se zaměstnaneckým poměrem23,45 %3,45 %  
nezaměstnaná23,45 %3,45 %  

Graf

22. 22. Pracujete při studiu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1356,52 %22,41 %  
ne1043,48 %17,24 %  

Graf

23. 23. Jaký je váš čistý měsíční příjem v Kč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 001 - 20 0001729,31 %29,31 %  
do 5 0001424,14 %24,14 %  
více jak 25 001813,79 %13,79 %  
5 001 - 10 000712,07 %12,07 %  
10 001 - 15 000712,07 %12,07 %  
20 001 - 25 00058,62 %8,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. 2. Kolik v průměru za měsíc utratíte za dekorativní kosmetiku ?

  • odpověď méně než 150 Kč:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často než 1x za měsíc na otázku 3. 3. Jak často nakupujete dekorativní kosmetiku?

15. 15. Co byste dělali v případe, že máte špatnou zkušenost se značkou?

  • odpověď řekla bych o tom přátelům a blízkým:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Make-up=spíše ano na otázku 16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?

16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?

  • odpověď Rtěnky, lesk na rty=určitě ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi online obchod (Notino.cz, ProdejParfemu.cz, …) na otázku 6. 6. Kde nejčastěji nakupujete dekorativní kosmetiku?

21. 21. Jaký je váš pracovní status?

  • odpověď student:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. 22. Pracujete při studiu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 22. 22. Pracujete při studiu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 5 000 na otázku 23. 23. Jaký je váš čistý měsíční příjem v Kč?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. 1. Jak často používáte dekorativní kosmetiku?

2. 2. Kolik v průměru za měsíc utratíte za dekorativní kosmetiku ?

3. 3. Jak často nakupujete dekorativní kosmetiku?

4. 4. Z jakých zdrojů nejčastěji získáváte informace o dekorativní kosmetice? (1-nejčastěji, 5-nejméně často)

5. 5. Který z následujících informačních zdrojů využíváte k získání informací o dekorativní kosmetice?

6. 6. Kde nejčastěji nakupujete dekorativní kosmetiku?

7. 7. Seřaďte faktory podle důležitosti (1-nejvíce, 4-nejméně důležitý)

8. 8. Při nákupu produktu dekorativní kosmetiky, upřednostním ověřenou značku před hledáním jiných alternativ

9. 9. Který z faktorů je dle vašeho názoru nejvíce zodpovědný za to, že jste věrná právě dané značce?

10. 10. Sledujete svou oblíbenou značku dekorativní kosmetiky na sociálních sítích?

11. 11. Co byste dělali v případe, že vaše oblíbená značka je vyprodána?

12. 12. Jaké procentuální zvýšení ceny byste u vaší oblíbené značky akceptovali (=souhlasím) a jaké byste považovali za nepřijatelné a přešli k jiné značce(=nesouhlasím)?

13. 13. Jaké faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl (kdysi například „objev“ pěnového makeupu)? (1-nejméně rozhodující, 5-nejvíc)

15. 15. Co byste dělali v případe, že máte špatnou zkušenost se značkou?

16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?

17. 17. Jaké je vaše pohlaví?

18. 18. Jaký je váš věk?

19. 19. Jaký je váš rodinný stav ?

20. 20. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

21. 21. Jaký je váš pracovní status?

22. 22. Pracujete při studiu?

23. 23. Jaký je váš čistý měsíční příjem v Kč?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. 1. Jak často používáte dekorativní kosmetiku?

2. 2. Kolik v průměru za měsíc utratíte za dekorativní kosmetiku ?

3. 3. Jak často nakupujete dekorativní kosmetiku?

4. 4. Z jakých zdrojů nejčastěji získáváte informace o dekorativní kosmetice? (1-nejčastěji, 5-nejméně často)

5. 5. Který z následujících informačních zdrojů využíváte k získání informací o dekorativní kosmetice?

6. 6. Kde nejčastěji nakupujete dekorativní kosmetiku?

7. 7. Seřaďte faktory podle důležitosti (1-nejvíce, 4-nejméně důležitý)

8. 8. Při nákupu produktu dekorativní kosmetiky, upřednostním ověřenou značku před hledáním jiných alternativ

9. 9. Který z faktorů je dle vašeho názoru nejvíce zodpovědný za to, že jste věrná právě dané značce?

10. 10. Sledujete svou oblíbenou značku dekorativní kosmetiky na sociálních sítích?

11. 11. Co byste dělali v případe, že vaše oblíbená značka je vyprodána?

12. 12. Jaké procentuální zvýšení ceny byste u vaší oblíbené značky akceptovali (=souhlasím) a jaké byste považovali za nepřijatelné a přešli k jiné značce(=nesouhlasím)?

13. 13. Jaké faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl (kdysi například „objev“ pěnového makeupu)? (1-nejméně rozhodující, 5-nejvíc)

15. 15. Co byste dělali v případe, že máte špatnou zkušenost se značkou?

16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?

17. 17. Jaké je vaše pohlaví?

18. 18. Jaký je váš věk?

19. 19. Jaký je váš rodinný stav ?

20. 20. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

21. 21. Jaký je váš pracovní status?

22. 22. Pracujete při studiu?

23. 23. Jaký je váš čistý měsíční příjem v Kč?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kucharovicová, Z.Nákupní chování žen v oblasti dekorativní kosmetiky (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://dekorativni-kosmetika-brand.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.