Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování žen v oblasti dekorativní kosmetiky
Nákupní chování žen v oblasti dekorativní kosmetiky
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Kucharovicová |
---|---|
Šetření: | 27. 11. 2017 - 02. 12. 2017 |
Počet respondentů: | 58 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 20.31 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 56,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená slečno/paní,
jsme studenti Mendelovy univerzity v Brně a v tomto dotazníku zkoumáme nákupní chování žen (18-35 let) v oblasti dekorativní kosmetiky. Věděli jste, že Američani minou každý rok víc peněz na kosmetiku jak na vzdělaní?
Pomozte nám tímto dotazníkem zjistit, jak je na tom ČR v oblasti dekorativní kosmetiky. Dotazník je plně anonymní a obsahuje pouze 23 otázek.
Za vyplnění děkujeme!
Odpovědi respondentů
1. 1. Jak často používáte dekorativní kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [každý den → otázka č. 2, několikrát za týden → otázka č. 2, jednou týdně → otázka č. 2, jen při výjimečných událostech ( svatba, oslava, promoce) → otázka č. 2, dekorativní kosmetiku nepoužívám → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 29 | 50 % | 50 % |
několikrát za týden | 15 | 25,86 % | 25,86 % |
jen při výjimečných událostech ( svatba, oslava, promoce) | 7 | 12,07 % | 12,07 % |
dekorativní kosmetiku nepoužívám | 4 | 6,9 % | 6,9 % |
jednou týdně | 3 | 5,17 % | 5,17 % |
2. 2. Kolik v průměru za měsíc utratíte za dekorativní kosmetiku ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 150 Kč | 32 | 59,26 % | 55,17 % |
151 - 300 Kč | 15 | 27,78 % | 25,86 % |
301 Kč a více | 7 | 12,96 % | 12,07 % |
3. 3. Jak často nakupujete dekorativní kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často než 1x za měsíc | 30 | 55,56 % | 51,72 % |
1x za měsíc | 17 | 31,48 % | 29,31 % |
2x za měsíc | 5 | 9,26 % | 8,62 % |
častěji než 3x za měsíc | 1 | 1,85 % | 1,72 % |
3x za měsíc | 1 | 1,85 % | 1,72 % |
4. 4. Z jakých zdrojů nejčastěji získáváte informace o dekorativní kosmetice? (1-nejčastěji, 5-nejméně často)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
přátelé a rodina | 2.981 | 2.277 |
sociální media (Youtube, FB, Instagram, …) | 2.796 | 2.347 |
obsluha prodejny | 3.981 | 1.314 |
web (blogy, vlastní hledání) | 2.389 | 1.423 |
obal produktu | 2.852 | 1.237 |
5. 5. Který z následujících informačních zdrojů využíváte k získání informací o dekorativní kosmetice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hodnocení (recenze na internetu) | 41 | 75,93 % | 70,69 % |
Youtube | 27 | 50 % | 46,55 % |
beauty/fashion blogy | 17 | 31,48 % | 29,31 % |
16 | 29,63 % | 27,59 % | |
15 | 27,78 % | 25,86 % | |
Jiná... | 7 | 12,96 % | 12,07 % |
online zdroje nevyužívám k získávání informací | 5 | 9,26 % | 8,62 % |
4 | 7,41 % | 6,9 % |
6. 6. Kde nejčastěji nakupujete dekorativní kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
drogerie (DM drogerie, Rossmann, Teta drogerie, …) | 34 | 62,96 % | 58,62 % |
online obchod (Notino.cz, ProdejParfemu.cz, …) | 11 | 20,37 % | 18,97 % |
parfumerie (Fann Parfumerie, Marionnaud, Douglas, Sephora, …) | 5 | 9,26 % | 8,62 % |
katalogový prodej (Avon, Oriflame, …) | 3 | 5,56 % | 5,17 % |
lékárna (Dr. Max, Chytrá lékárna, ...) | 1 | 1,85 % | 1,72 % |
7. 7. Seřaďte faktory podle důležitosti (1-nejvíce, 4-nejméně důležitý)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 2.259 | 0.636 |
značka | 2.667 | 0.63 |
kvalita | 1.352 | 0.45 |
propagace (reklama, dárky, slevy, …) | 3.722 | 0.386 |
8. 8. Při nákupu produktu dekorativní kosmetiky, upřednostním ověřenou značku před hledáním jiných alternativ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 9, spíše ano → otázka č. 9, spíše ne → otázka č. 13, určitě ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 28 | 51,85 % | 48,28 % |
určitě ano | 20 | 37,04 % | 34,48 % |
spíše ne | 4 | 7,41 % | 6,9 % |
určitě ne | 2 | 3,7 % | 3,45 % |
9. 9. Který z faktorů je dle vašeho názoru nejvíce zodpovědný za to, že jste věrná právě dané značce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita | 41 | 85,42 % | 70,69 % |
cena | 5 | 10,42 % | 8,62 % |
image značky | 2 | 4,17 % | 3,45 % |
10. 10. Sledujete svou oblíbenou značku dekorativní kosmetiky na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 32 | 66,67 % | 55,17 % |
ano | 16 | 33,33 % | 27,59 % |
11. 11. Co byste dělali v případe, že vaše oblíbená značka je vyprodána?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
navštívila jiné nákupní místo (jiná drogerie/parfumerie/online obchod…) s cílem koupit oblíbenou značku | 27 | 56,25 % | 46,55 % |
koupila produkt jiné značky | 12 | 25 % | 20,69 % |
odložila nákup na později | 9 | 18,75 % | 15,52 % |
12. 12. Jaké procentuální zvýšení ceny byste u vaší oblíbené značky akceptovali (=souhlasím) a jaké byste považovali za nepřijatelné a přešli k jiné značce(=nesouhlasím)?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
13. 13. Jaké faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl (kdysi například „objev“ pěnového makeupu)? (1-nejméně rozhodující, 5-nejvíc)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 3.037 | 2.073 |
složení | 3.056 | 1.46 |
přidaná hodnota (např. recyklovatelný obal, určité % z ceny jde na sbírku/nadačnífond…) | 3.093 | 2.158 |
známost značky | 3.093 | 1.64 |
efektivnost/ účinnost | 3.074 | 2.883 |
14. 14. Jaké další faktory jsou pro vás nejvíce rozhodující při nákupu produktu, který předtím na trhu vůbec nebyl?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
..
aby nebyl testovaný na zvířatech
cena a účinnost
Doporuceni od někoho, většinou novým produktům příliš nedůveruji
Jestli značka testuje na zvířatech (HCS certifikát nebo Leaping bunny), jestli je vegan a má obal šetrný k přírodě.
Obecně je pro mě důležité, aby kosmetika nebyla testovaná na zvířatech a neobsahovala živočišné složky.
Počkám si na zkušenosti známých či recenzí na internetu.
Potřebuji vůbec takový produkt? Doporučují produkt moji známí? Má dobré recenze?
Pouze cena
Preferuji značku, která nepoužívá palmový olej, netestuje na zvířatech a je ekologická. Takových je však málo a navíc je hlavní cena. Nemohu si dovolit řasenku za 1000,- (například). A také je pro mě důležité, aby byla kosmetika běžně dostupná.
Recenze
Složení - nebo certifikace (pŕírodní kosmetika)
Spolehlivost = vydrzi.
účinnost
Začala jsem se zaměřovat na kosmetiku netestovanou na zvířatech, tzn. s certifikátem tzv. hopsajícího králíčka. Proto pokud by nový produkt měl tento certifikát, upřednostnila bych ho před ostatními
Zda mě zaujme. reklama na youtube/fb funguje.
Zda produkt potřebuju nebo by se mi hodil.
15. 15. Co byste dělali v případe, že máte špatnou zkušenost se značkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
řekla bych o tom přátelům a blízkým | 34 | 62,96 % | 58,62 % |
napsala bych negativní recenzi | 9 | 16,67 % | 15,52 % |
nesdílela bych svou zkušenost s jinými lidmi | 8 | 14,81 % | 13,79 % |
Jiná... | 3 | 5,56 % | 5,17 % |
16. 16. Jste ochotna v uvedených kategoriích zkoušet nové značky?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
17. 17. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 57 | 98,28 % | 98,28 % |
muž | 1 | 1,72 % | 1,72 % |
18. 18. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 - 27 | 22 | 37,93 % | 37,93 % |
18 - 22 | 15 | 25,86 % | 25,86 % |
28 - 32 | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
více než 35 | 6 | 10,34 % | 10,34 % |
33 - 35 | 4 | 6,9 % | 6,9 % |
méně než 18 | 3 | 5,17 % | 5,17 % |
19. 19. Jaký je váš rodinný stav ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zadaná | 24 | 41,38 % | 41,38 % |
svobodná | 21 | 36,21 % | 36,21 % |
vdaná | 10 | 17,24 % | 17,24 % |
Jiné... | 2 | 3,45 % | 3,45 % |
rozvedená | 1 | 1,72 % | 1,72 % |
20. 20. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100 001 a více | 27 | 46,55 % | 46,55 % |
10 000 - 49 999 | 14 | 24,14 % | 24,14 % |
do 1 999 | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
2 000 - 9 999 | 5 | 8,62 % | 8,62 % |
50 000 - 99 999 | 4 | 6,9 % | 6,9 % |
21. 21. Jaký je váš pracovní status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [student → otázka č. 22, zaměstnaná (pouze pokud nejste student) → otázka č. 23, nezaměstnaná → otázka č. 23, OSVČ, nebo jiná forma podnikání a kombinace se zaměstnaneckým poměrem → otázka č. 23].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnaná (pouze pokud nejste student) | 31 | 53,45 % | 53,45 % |
student | 23 | 39,66 % | 39,66 % |
OSVČ, nebo jiná forma podnikání a kombinace se zaměstnaneckým poměrem | 2 | 3,45 % | 3,45 % |
nezaměstnaná | 2 | 3,45 % | 3,45 % |
22. 22. Pracujete při studiu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 56,52 % | 22,41 % |
ne | 10 | 43,48 % | 17,24 % |
23. 23. Jaký je váš čistý měsíční příjem v Kč?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 001 - 20 000 | 17 | 29,31 % | 29,31 % |
do 5 000 | 14 | 24,14 % | 24,14 % |
více jak 25 001 | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
5 001 - 10 000 | 7 | 12,07 % | 12,07 % |
10 001 - 15 000 | 7 | 12,07 % | 12,07 % |
20 001 - 25 000 | 5 | 8,62 % | 8,62 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.