Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Demarketing očima spotřebitelů

Demarketing očima spotřebitelů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Viktória Čelovská
Šetření:07. 03. 2021 - 05. 04. 2021
Počet respondentů:358
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

Slyšeli jste už někdy o marketingu, který má za úkol odradit zákazníka od nákupu? Zvláštní? Áno, i o tom je demarketing. 

Cílem výzkumu je zjistit, jak spotřebitelé vnímají demarketingové reklamy. V dotazníku jsou pro účely výzkumu použity fiktivní nebo anonymizované značky. Výsledky průzkumu budou použity primárně pro bakalářskou práci. 

Dotazník je zcela anonymní a v průměru zabere 7 minut. 

Předem děkuji za vyplnění a za váš čas!

 

Viktória Čelovská, Fakulta podnikohospodářská, VŠE

Odpovědi respondentů

Reklama 1 

 

Reklama 2 

1. Nehledě na vzhled reklam a charakter produktů, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu daného produktu? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty produktu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama 228178,49 %78,49 %  
Reklama 17721,51 %21,51 %  

Graf

2. Co podle vás značka Zevo ve svých reklamách nezmiňovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Abychom nakupovali ve výprodejích24768,99 %68,99 %  
Abychom omezovali naši spotřebu a nakupovali méně7922,07 %22,07 %  
Abychom nakupovali ekologické produkty (z recyklovatelných materiálů)277,54 %7,54 %  
Abychom snižovali naši spotřebu a nakupovali méně51,4 %1,4 %  

Graf

3. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle netradiční reklama ve mně určitě vzbudila zájem.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím11732,68 %32,68 %  
Souhlasím8323,18 %23,18 %  
Neutrální postoj6417,88 %17,88 %  
Spíše nesouhlasím5214,53 %14,53 %  
Nesouhlasím4211,73 %11,73 %  

Graf

4. K čemu podle vás značka WEARware ve své reklamně nabádala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Abychom nakupovali méně a jen to, co opravdu potřebujeme31688,27 %88,27 %  
Abychom nakupovali ekologické produkty308,38 %8,38 %  
Abychom nakupovali méně a jen to co opravdu potřebujeme82,23 %2,23 %  
Abychom nakupovali více41,12 %1,12 %  

Graf

5. Jaký dojem na Vás reklama udělala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivní12133,8 %33,8 %  
Pozitivní8624,02 %24,02 %  
Neutrální7320,39 %20,39 %  
Spíše negativní5615,64 %15,64 %  
Negativní215,87 %5,87 %  
Neutrální postoj10,28 %0,28 %  

Graf

6. O značce WEARware je známé, že má výbornou environmentální reputaci a už dlouho se zavazuje k ochraně životního prostředí. S ohledem na reklamní sdělení v předcházející reklamě, jaký byl podle vás záměr dané značky pro využití tohoto druhu reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabádat na snižování konzumu, chránit životní prostředí26774,58 %74,58 %  
Vylepšit image značky, zvýšit profit, získat nové zákazníky6016,76 %16,76 %  
Využít „eko trend“ současné doby na to, aby mohli zvýšit ceny, životní prostředí je nezajímá318,66 %8,66 %  

Graf

7. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy od WEARware o nákupu nějakého kusu oblečení této značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano15944,41 %44,41 %  
Spíše ne13437,43 %37,43 %  
Určitě ne3610,06 %10,06 %  
Určitě ano298,1 %8,1 %  

Graf

8. Značka Clothly je známá slabší environmentální reputací a k ochraně životního prostředí se zavazuje jen krátce. Jaký byl podle vás záměr dané značky oblečení pro využití tohoto druhu reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vylepšit image značky, zvýšit profit, získat nové zákazníky13838,55 %38,55 %  
Nabádat na snižování konzumu, chránit životní prostředí13236,87 %36,87 %  
Využít „eko trend“ současné doby na to, aby mohli zvýšit ceny, životní prostředí je nezajímá8323,18 %23,18 %  
Využít „eko trend“ současné doby na to, aby mohli zvýšit ceny, životní prostředí jich nezajímá51,4 %1,4 %  

Graf

Reklama 1

Reklama 2

9. Nehledě na vzhled reklam, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu u dané značky? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty, kterou značka nabízí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama 121560,06 %60,06 %  
Reklama 214339,94 %39,94 %  

Graf

10. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle reklama, by mě motivovala k omezení nakupování.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím12133,8 %33,8 %  
Souhlasím8523,74 %23,74 %  
Neutrální postoj8122,63 %22,63 %  
Spíše nesouhlasím4612,85 %12,85 %  
Nesouhlasím256,98 %6,98 %  

Graf

11. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy o nákupu nějakého produktu od značky X?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne16044,69 %44,69 %  
Spíše ano15342,74 %42,74 %  
Určitě ano236,42 %6,42 %  
Určitě ne226,15 %6,15 %  

Graf

12. Pokud máte zájem, slovně popište váš názor na předcházející reklamu (nebo na jinou z reklam v dotazníku).

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ani jedna z nich mne nezaujala. Nic bych si na jejich základě nekoupila a stejně tak bych nezměnila své nákupní chování. Šla bych nakupovat něco jiného jinam.

Black Friday nevyhledávám a ani mu nepodléhám, tudíž mám k reklamě neutrální postoj.

Docela mě zaujalo, že ve všech třech reklamách "ekologických" značek (WEARware, Clothly i značky X) jsou hrubé pravopisné chyby :D :D Zřejmě nějaké zelené zatemnění :D

Ekologie je byznys. A také velká politika. "Zelené šílenství" nemá s ochranou přírody nic společného. Kolik z těch gretéňanů, kteří v pátek nechodili do školy, udělal něco pro životní prostředí? Třeba místo stávkování a chození po ulicích v plynových maskách pomáhal s čištěním lesa nebo vysazováním stromků? Uvedu dva příklady dnešní nesmyslné zelené demagogie: Bojujeme za bezuhlíkový svět a proti plastům. Zakazují se tašky, kelímky, lžičky a brčka z plastu a nahrazují je papírové. Papírová taška se po jednom nákupu zničí, papírové brčko se rozmočí, ještě než dopijeme limonádu. A papír se dělá z dřeva, ze stromů, plic naší planety. Přitom moderní chemie dokáže vytvořit plasty, které jsou odolné, pevné, ale časem se rozloží. Organická chemie nás učí, že svět kolem nás tvoří především 4 prvky: uhlík, kyslík, vodík, dusík. Z nich jsme stvořeni my stejně jako plasty. Jak bude vypadat bezuhlíkový svět, o kterém dnes všichni básní? Takový bezuhlíkový svět je třeba Měsíc. Mrtvý kus kamene - i když i tam se uhlík najde. Tohle chceme mít v roce 2050? Nahradíme spalovací motory v autech elektromotory. Také hezké, ale... Dokud je většina elektrické energie vyráběna z uhlí, jenom vyměňujeme jedno znečištění za druhé. Pouze nám nebudou kouřit výfuky našich aut, ale komíny elektráren. A umíme šetrně, čistě nahradit současné elektrárny s jejich gigawatty výkonu něčím jiným? Teď nemám na mysli pole, která nerodí obilí ani se na nich nepasou zvířata, protože jsou plná slunečních kolektorů. Nebo na nich stojí velké větrníky, které vyhánějí ptactvo a narušují svými infrazvuky psychiku nejen zvířat, ale i lidí. Čistá a bezpečná energie? Když nám zelení zakazují jádro? Nemluvě o tom, že elektromobily jsou výrazně dražší než klasická auta a čistý e-vůz (teď nemyslím hybrid) je dobrý tak jedině na jízdy po městě. Dokážete si představit takovou cestu na dovolenou, kde pořád stojíte u nějaké "pumpy" a dobíjíte? Navíc při dnešní hustotě dobíjecích stanic? Soudruzi z KSČ nám kdysi říkali, že osobní automobily jsou buržoazní přežitek a že socialismu budeme všichni jezdit levnou a dostupnou hromadnou dopravou. Stejně tak nám říkali, že osobní počítače jsou výstřelek kapitalismu, protože budoucnost patří velkým výpočetním centrům. A už zase nám dnešní "soudruzi" něco říkají. Jen červená jim vybledla a nějak zezelenali.

Ekošílenství je bohužel módní vlna, kterou si musíme odžít, než bude zase klid.

Chápu pointu. Boj s fenoménem BF je ale prohraný. Reklama mě zaujala, překlikla bych se na stránky.

Chtěla bych se podívat, zda tam mají něco kvalitního a potřebného pro mne

I když jsou dané reklamy myšlené na snížení množství nakupování, tak mě nezaujali neboť nejsou designově atraktivní. Nicméně, kdyby byly více atraktivní, pravděpodobně bych změnila názory!

Inovatívní reklama, budoucnost marketingu.

Jako člověka, který má ohledně konzumní společnosti ujasněné názory, mě málokterá "klasická" reklama ovlivní. Ale pokud by existovala nějaká značka jako WearWare a splňovala to, co hlásá v té fiktivní reklamě, tak takovou reklamou bych se k dané značce možná přitáhnout nechal a až bych potřeboval nějaký kus oděvu, který bych nebyl schopný sehnat v sekáči, možná bych ho koupil u nich.

Jakoby mi rikali ze jejich produkt je stejne zbytecny jako jine

Je kontroverzní, ale mám ji ráda

je ok, ale v duchu motta bych si koupila něco jen, pokud bych to potřebovala

Je to úsměvné. Mám-li snížit spotřebu, nekoupím si právě teď nic od firmy, která snížení spotřeby propaguje.

K následující otázce ("Zajímáte se o životní prostředí a ekologii?"): Nijak zvlášť se o ekologii nezajímám, ale snažím se (v rámci své lenosti) šetřit životní prostředí - třídím odpad, šetřím vodou, nenechávám po sobě venku odpadky, nakupuju jen to, co potřebuju, pořád všechno vypínám a zhasínám... ;) Jsou to jen zcela základní věty, proto o sobě nemůžu říct, že bych skutečně "aktivně přispívala k ochraně ŽP". Text v závorce té odpovědi ale převážně odpovídá.

K prvním pytlům na odpad: Argument o silném plastu a větší nosnosti pytlů vs. recyklovatelnost. Silný plast mi přijde jako špatný argument. Silný může znamenat tlustší, a tedy sice spotřebbuju míň pytlů, ale každý je z většího množství plastu. Vůbec nemám jistotu, že ve výsledku je to méně plastu. Silný by ale taky mohlo znamenat pevný. To ale taky neodpovídá na otázku, zda takové pytle skutečně znamenají méně plastu. Recyklovatelné pytle jsou sice fajn, ale vůbec by to nepomohlo s plasty na skládkách odpadu. Protože tam se ten pytel stejně nerecykluje. Ale koupil bych si takové pytle spíš, protože bych je mohl použít na sběr plastu. Byl bych si jistější, že se takové pytle (hozené do žlutého kontejneru) spíše zrecyklují, na rozdíl od jiných folií, jen spálí.

každá reklama jistý způsobem šokuje a to je dobře, lebo lidé začnou přemýšlet a klást si otázky, co chtěl tým básnik říct...

Komunikace těchto značek na mě působí občas působí lehce agresivně, případně výchovně - a to mě od nich odrazuje bez ohledu na to, jak bohulibé jsou jejich činy. Zákazník je zákazník, ne dítě, co potřebuje usměrnit.

konkrétně u té poslední (black friday) bych nejspíš uposlechla a skutečně nic nekoupila. sice má skvělé poselství, ale zároveň odradí uvědomělé zákazníky od nákupu v tomto obchodě.

Kupuji to, co potřebuji a kdy to potřebuji. Sleva / akce mě může motivovat udělat to dřív, vysoká cena zase nalézt alternativu, ale to je tak všechno. Ekologické věci bývají často velice neekologické. Biopotraviny v konečném důsledku nejsou ekologické, stejně tak bezobalové nakupování.

Líbí se mi myšlenka odbourat konzumní styl života, ale před tímto dotazníkem jsem se s podobnými reklamními spoty jsem se setkala jen zřídka. To je škoda

mám pocit, že jde často hlavně o virtue signalling, ovšem reklama na oblečení, které lze vracet k recyklaci mne zaujala

Mám z ni pozitivní dojmy, přesvědčila mě o tom, abych si zjistila více informaci

Myslím, že já se tak už léta chovám a došla jsem k tomu vlastním rozumem. Mám obavu, že typ lidí " konzumenti" tyto reklamy moc neosloví...To by musely se takto začít chovat především ty mainstreamové značky, které oni znají. Ale třeba se mýlím a svět a lidi jsou ve skutečnosti lepší :-)

Myslím, že je zbytečné, aby prodejci zboží odrazovali zákazníky od nákupu zboží a výzývali je k nižší spotřebě. To mají dělat jiné instituce ve společnosti. Recyklovaný, recyklovatelný, opravitelný nebo trvanlivější výrobek mají svou přidanou hodnotu a na tu může samozřejmě prodejce upozornit a svézt se tak na moderních trendech. Přílišné zdůrazňování zájmu o ekologii (až vychovávání spotřebitele a snaha vyvolat v něm černé svědomí za spotřebu) ale působí od obchodníka/výrobce směšně. U pytlů na odpadky je to navíc ošemetné, protože je to produkt zcela zbytný, nahraditelný opakovaně použitelnými, vymyvatelnými nádobami (běžná praxe ještě třeba před 20 lety) nebo použitými obaly.

Na první reklamu: Kupovat pytle jen proto, aby se vyhazovaly, je absurdní. Normální je vysypat koš (vyložený např. starými novinami) do popelnice a ne spotřebovávat pytle koupené jen proto, aby se vyhodily.

nakupuji to, co potřebuji, reklama mě zas tolik nezajímá.

Nakupuji, co potřebuji. Patřím do kategorie chudých lidí, takže neutrácím jak je rok dlouhý. Naopak tedy Black Friday vždy vítám, protože si můžu koupit to, na co jinak nemám. Je to milé pro spotřebitele a dobré pro obchodníky... Nejsem tedy vůbec cílovka této reklamy viz výše.

Nenutí mě do nesmyslných nebo falešných slevových akcí. To se mi líbí. Jinak se chovám čistě ekonomicky, ale s přihlédnutím k opravitelnosti, trvanlivosti, vlastnostem, ceně a vzhledu, ekologie pro mě není nijak důležitá.

nepodlézá, informuje, je racionální, avšak může vypadat i populisticky

Nepotřebují prodat za každou cenu

O demarketingu jsem dosud neslyšel (ač v rodině výzkumník trhu). Nicméně zajímavý nápad. Zajímalo by mě, jak moc/zde je tento koncept reálný (= opravdu užívaný) a dlouhodobě udržitelný. A navíc, jak by demarketing fungoval u "ne eko" témat, kde je jeho aplikace možná jednodušší díky současnému "planet-friendly" trendu.

Osobně si myslím, že tato reklama je dost výstižná, lidé nakupují kraviny jen z důvodu toho, že jsou ve slevě.

Osobne si neviem predstavit, ze ziadna reklama nesmeruje cielene k tomu, ze ma sluzit na podporu predaja. Hocako sa v nej bude miesat goodwill. Aj nakup s rozumom je nakup.

Otravují s reklamou a ani nenabízí slevu. Člověk už si ani nemůže koupit toaletní papír, aby nebyl bombardován marketingem o zachraňování planety.

Plne súhlasím so znením reklamy na extrémne plytvanie zdrojmi značky X. Dnešná materialisticky orientovaná spoločnosť si neuvedomuje, aký majú vplyv svojím nákupným správaním na životné prostredie. Nakupujú len preto, aby sa vyrovnali svojím rovesníkom a aby dosiahli/udržali si svoje sociálny status.

Podobne reklamy jsou uplne k nicemu. Plytvani penez pro znacku a plytvani penez pro spotrebitele. Pokud produkt potrebuji, tak si ho chci koupit za co nejlepsich podminek. Pokud ho nepotrebuji, tak je reklama irelevantni a zbytecna, protoze ho nepotrebuji.

Pokud by značka X měla to, co potřebuji, tak bych o nákupu ovažovala.

Poslední rok se snažím minimalizovat, takže je mi toto téma blízké.

Pozérské a nadřazené.

Pri reklame Wearware sa mi nepáčia všetky vety začínajúce "Vy"... nepáči sa mi, že mi kážu čo mám robiť. Pôsobí to na mňa útočne.

Příliš dlouhé texty, ty málokdo čte.

Reklama Clothly na mě rozhodně působí lépe WearWare. Na Clothly bych alespoň koukla, zda tam nemají něco zajímavého.

Reklama stale vyuziva znamy pojem black friday, i kdyz ve smyslu "negativni reklamy"

Reklama, kde je vykřičník, mi něco přikazuje... Já si ráda volím sama doma a sebe, takže tohle je trochu přehnané.

Reklamní sdělení značky X je vtipné

Reklamy (skoro všechny) obsahují zbytečné množství textu. Tohle jako reklamní sdělení žádný mainstreamový spotřebitel číst nebude.

Reklamy se mi jeví, že se snaží zaujmout konzumenta reklamy jiným způsobem, než ty, které vídáme každý den. Snaží se zaujmout naší pozornost tím, že používají odlišný způsob reklamy, a tím vzbudit naši zvědavost. Ať už daným firmám jde o ekologii nebo ne, tak se snaží zaujmout právě tímto ekologickým trendem. Konzument reklamy si většinou řekne: "Takže tomuto prodejci jde hlavně o životní prostředí, když používá tuto reklamu." A v tomto pocitu pokračuje na stránky daného prodejce s vědomím, že zrovna tento prodejce prodává ekologicky šetrné zboží, ať už to je či není pravda.

S ohledem na to, že všechny nabádají k šetření, bych si dvakrát rozmyslela cokoliv kupovat, ale když už, bylo by to asi od nich, i když jsem o nich zatím slyšela jen párkrát.

Sám se snažím každý nákup si zdůvodnit oprávněnou potřebou, používat věci co nejdéle, nekupovat zbytečnosti nebo nové věci jen proto že jsou lepší než staré,když i staré ještě fungují. Snažím se k tomu vést i své děti. Pokud za reklamou stojí firma, která něco vyrábí a prodává, proč propaguje omezení spotřeby? Je to podezřelé, sleduje tím svůj vlastní cíl, získání nových zákazníků a maximalizaci vlastního zisku, není to důvod, proč bych takovou značku preferoval, jen kvůli reklamě. Jiné instituce a organizace by měly vzdělávat lidi k minimalizaci spotřeby. To, že nějaká firma má úspěšnou a líbivou a "morální" reklamu nemusí nutně znamenat, že se tak opravdu chová, že její výrobky opravdu splňují co slibuje v reklamě.

Slevové 'hurá' akce vyplývají z povahy cílové skupiny... boužel to indikuje úroveň společnosti, kde jsme jako dav schopni kvůli (dost často i 'zavádějící') slevě ignorovat zásady slušnosti....

Šaškárna

Takoveto reklamy vnimam zmatecne. Na prvni pohled na me nepusobi jako reklama, ale spise jako nejake prohlaseni nebo vyjadreni, coz tedy muze byt lehce manipulativni.

Těší mě.

to, že reklama nabádá k šetrnosti, mě nemotivuje kupovat zboží dané společnosti

U většiny položek mi nevyhovovala ani jedna odpověď - byl jsem tlačen si vyberu "menšího zla".

U všech reklam (kromě značky Clothly) mě odrazuje přílišné množství textu na letáku. Dále mi vadí, že některé texty jsou s gramatickými chybami.

U všech reklam vřele doporučuji jazykovou korekturu - reklamy plné chyb působí naprosto neprofesionálně.

velký obsah textu v reklamách vyššie je obrovské mínus. Clothly to vymyslelo zaujímavo, veľmi jednoducho +. Black friday reklama - cool - zaujalo aj bez čítania textu

Velmi zajímavý dotazník, reklamy a téma. Překvapily pravopisné chyby v textu inzerátů - to by chtělo ještě "vymazlit" od nějakého češtináře :-).

Všade sú príliš dlhé texty, reklama má byť ihneď zaujímavá , nie až keď dočítame .

všechny reklamy se mi nelíbí, vyhýbám se jim, ignoruju je, v počítači blokuju, v záznamu z tv přeskakuju... nejsem ovce, co se nechá ovlivňovat nějakou přiblblou reklamou nemám ve zvyku komukoli cokoli doporučovat

Wearware - to je napodobenina Patagonie?

Z mého pohledu jsou tyto reklamy absolutně špatně vytvořené. Lidé jsou otrávení ze všech eko věcí, zákazů, black lives, meetoo a podobných sraček. Negativní reklama, taky reklama. Ale rozhodně je lepší pozitivní motivace. Reklama by měla zajistit MUST HAVE efekt, toto rozhodně tento efekt nezpůsobuje !

zaujala mě pouze reklama WEARware

Zaujalo mě to, že reklama nabádá k přemýšlení. Vtěšina reklam nabádá k nákupu bez rozmyslu, jejich styl je "kup jedině náš produkt!!"

Zeleni zmrdi....komunisti a omezovaci svobody!!! Odvezt na mesic!

ZEVO "běžící lidi" je odpuzující v obou variantách. Reklama není cesta. COVID nám docela dobře ukázal, o všechno nepotřebujeme nakupovat.

13. Zajímáte se o životní prostředí a environmentalistiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano, aktivně přispívám k ochraně ŽP (např. třídění odpadu, šetření vody, nákup biopotravin nebo bezobalové nakupování)18651,96 %51,96 %  
Spíše ano, zajímá mě problematika, ale aktivně se do ochrany nezapojuji (max. občas třídím odpad)14640,78 %40,78 %  
Spíše ne, moc mě životní prostředí nebere143,91 %3,91 %  
Určitě ano, aktivně přispívám k ochraně ŽP (napr. třídění odpadu, šetření vody, nákup biopotravin nebo bezobalové nakupování)82,23 %2,23 %  
Určitě ne, mám jiné starosti41,12 %1,12 %  

Graf

14. Nakupujete ekologicky šetrné výrobky? (např. vyrobené z recyklovaných nebo znovu použitelných materiálů)

Ekologické výrobky jsou výrobky, které nepoškozují životní prostředí, ať už při jejich výrobě, používání nebo likvidaci. Tyto produkty pomáhají chránit životní prostředí tím, že významně snižují znečištění, které by mohly způsobit.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale ne vždy22161,73 %61,73 %  
Spíše ne, není to u mě priorita10228,49 %28,49 %  
Určitě ano, pokud mám na výběr, kupuji jen eko produkty328,94 %8,94 %  
Určitě ne, takové produkty mně nezajímají30,84 %0,84 %  

Graf

15. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Je pro mě důležité, aby produkty, které kupuji a užívám nebyly škodlivé pro životní prostředí.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím14741,06 %41,06 %  
Neutrální postoj10228,49 %28,49 %  
Souhlasím8022,35 %22,35 %  
Spíše nesouhlasím226,15 %6,15 %  
Nesouhlasím71,96 %1,96 %  

Graf

16. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Problém nadměrné spotřeby, konzumní způsob života a materialismus dnešní doby vnímám jako hrozbu pro životní prostředí.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím21560,06 %60,06 %  
Spíše souhlasím9426,26 %26,26 %  
Neutrální postoj226,15 %6,15 %  
Spíše nesouhlasím164,47 %4,47 %  
Nesouhlasím113,07 %3,07 %  

Graf

17. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Mám obavy, že plýtvání přírodními zdroji a znečisťování bude mít vážný dopad na planetu.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím24067,04 %67,04 %  
Spíše souhlasím9225,7 %25,7 %  
Neutrální postoj154,19 %4,19 %  
Spíše nesouhlasím61,68 %1,68 %  
Nesouhlasím51,4 %1,4 %  

Graf

18. Vyberte z možností věkovou kategorii, do které patříte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-4026172,91 %72,91 %  
Více než 407922,07 %22,07 %  
Méně než 20102,79 %2,79 %  
21-4171,96 %1,96 %  
20 a méně10,28 %0,28 %  

Graf

19. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena25170,11 %70,11 %  
muž10729,89 %29,89 %  

Graf

20. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání19353,91 %53,91 %  
Středoškolské vzdělání s maturitou14941,62 %41,62 %  
Středoškolské vzdělání bez maturity113,07 %3,07 %  
Základní vzdělání51,4 %1,4 %  

Graf

21. Do jaké příjmové skupiny vy jako jednotlivec patříte (čistý příjem v Kč/měsíc)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 10 0005515,36 %15,36 %  
10 000 – 19 0004612,85 %12,85 %  
Nemám příjem4312,01 %12,01 %  
20 000 – 29 0004011,17 %11,17 %  
20 000 – 29 9993910,89 %10,89 %  
10 000 – 19 9993610,06 %10,06 %  
30 000 – 39 000318,66 %8,66 %  
50 000 a více277,54 %7,54 %  
30 000 – 39 999267,26 %7,26 %  
40 000 – 49 000102,79 %2,79 %  
40 000 – 49 99951,4 %1,4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nehledě na vzhled reklam a charakter produktů, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu daného produktu? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty produktu)

2. Co podle vás značka Zevo ve svých reklamách nezmiňovala?

3. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle netradiční reklama ve mně určitě vzbudila zájem.“

4. K čemu podle vás značka WEARware ve své reklamně nabádala?

5. Jaký dojem na Vás reklama udělala?

6. O značce WEARware je známé, že má výbornou environmentální reputaci a už dlouho se zavazuje k ochraně životního prostředí. S ohledem na reklamní sdělení v předcházející reklamě, jaký byl podle vás záměr dané značky pro využití tohoto druhu reklamy?

7. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy od WEARware o nákupu nějakého kusu oblečení této značky?

8. Značka Clothly je známá slabší environmentální reputací a k ochraně životního prostředí se zavazuje jen krátce. Jaký byl podle vás záměr dané značky oblečení pro využití tohoto druhu reklamy?

9. Nehledě na vzhled reklam, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu u dané značky? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty, kterou značka nabízí)

10. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle reklama, by mě motivovala k omezení nakupování.“

11. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy o nákupu nějakého produktu od značky X?

13. Zajímáte se o životní prostředí a environmentalistiku?

14. Nakupujete ekologicky šetrné výrobky? (např. vyrobené z recyklovaných nebo znovu použitelných materiálů)

15. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Je pro mě důležité, aby produkty, které kupuji a užívám nebyly škodlivé pro životní prostředí.“

16. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Problém nadměrné spotřeby, konzumní způsob života a materialismus dnešní doby vnímám jako hrozbu pro životní prostředí.“

17. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Mám obavy, že plýtvání přírodními zdroji a znečisťování bude mít vážný dopad na planetu.“

18. Vyberte z možností věkovou kategorii, do které patříte.

19. Pohlaví

20. Nejvyšší dosažené vzdělání

21. Do jaké příjmové skupiny vy jako jednotlivec patříte (čistý příjem v Kč/měsíc)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nehledě na vzhled reklam a charakter produktů, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu daného produktu? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty produktu)

2. Co podle vás značka Zevo ve svých reklamách nezmiňovala?

3. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle netradiční reklama ve mně určitě vzbudila zájem.“

4. K čemu podle vás značka WEARware ve své reklamně nabádala?

5. Jaký dojem na Vás reklama udělala?

6. O značce WEARware je známé, že má výbornou environmentální reputaci a už dlouho se zavazuje k ochraně životního prostředí. S ohledem na reklamní sdělení v předcházející reklamě, jaký byl podle vás záměr dané značky pro využití tohoto druhu reklamy?

7. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy od WEARware o nákupu nějakého kusu oblečení této značky?

8. Značka Clothly je známá slabší environmentální reputací a k ochraně životního prostředí se zavazuje jen krátce. Jaký byl podle vás záměr dané značky oblečení pro využití tohoto druhu reklamy?

9. Nehledě na vzhled reklam, které reklamní sdělení by vás více přesvědčilo k nákupu u dané značky? (Hodnoťte na základě vámi vnímané přidané hodnoty, kterou značka nabízí)

10. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Tahle reklama, by mě motivovala k omezení nakupování.“

11. Uvažovali byste po zhlédnutí reklamy o nákupu nějakého produktu od značky X?

13. Zajímáte se o životní prostředí a environmentalistiku?

14. Nakupujete ekologicky šetrné výrobky? (např. vyrobené z recyklovaných nebo znovu použitelných materiálů)

15. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Je pro mě důležité, aby produkty, které kupuji a užívám nebyly škodlivé pro životní prostředí.“

16. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Problém nadměrné spotřeby, konzumní způsob života a materialismus dnešní doby vnímám jako hrozbu pro životní prostředí.“

17. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: „Mám obavy, že plýtvání přírodními zdroji a znečisťování bude mít vážný dopad na planetu.“

18. Vyberte z možností věkovou kategorii, do které patříte.

19. Pohlaví

20. Nejvyšší dosažené vzdělání

21. Do jaké příjmové skupiny vy jako jednotlivec patříte (čistý příjem v Kč/měsíc)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Čelovská, V.Demarketing očima spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://demarketing-ocima-spotrebite.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.