Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dentální hygiena u nevidomého klienta

Dentální hygiena u nevidomého klienta

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:petra Jetelová
Šetření:03. 08. 2014 - 31. 08. 2014
Počet respondentů:38
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:36,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je určen dentálním hygienistkám nebo zubním asistentkám

Cílem tohoto dotazníku je zjistit  zkušenosti s ošetřováním klientů se zrakovým postižením

Odpovědi respondentů

1. Vaše profese:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dentální hygienistka2155,26 %55,26 %  
zubní asistentka1128,95 %28,95 %  
student některého z těchto oborů615,79 %15,79 %  

Graf

2. Setkal/a jste se již v praxi s nevidomým klientem?

vyplňte ano, i pokud jste klienta neošetřoval/a osobně

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy1847,37 %47,37 %  
ano, ojediněle1539,47 %39,47 %  
ano, máme více registrovaných nevidomých klientů513,16 %13,16 %  

Graf

3. Ošetřoval/a jste již nevidomého klienta /klienta se zbytky zraku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2257,89 %57,89 %  
ano1642,11 %42,11 %  

Graf

4. Používáte při ošetřování těchto klientů speciální pomůcky?

(jiné než při oštř, vidícího klienta)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1694,12 %42,11 %  
ano15,88 %2,63 %  

Graf

5. Prosím uveďte o jaké pomůcky se jedná

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

6. Setkal/a jste se někdy se speciálními pomůckami pro slepce?

použitelnými v ordinaci

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2670,27 %68,42 %  
ano1129,73 %28,95 %  

Graf

7. jaké máte zkušenosti s těmito pomůckami

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze teoretické - z nabídky prodejce, dealera apod. -osobní zkušenost nemám1184,62 %28,95 %  
aktivně je používáme pro nevidomé klienty215,38 %5,26 %  

Graf

8. Myslíte si, že je k dispozici dostatek pomůcek použitelných při motivaci a instruktáži klientů se zbytky zraku /slepými?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, protože lze dobře využít stávající pomůcky pro vidící klientyotázka č. 9, ano, k dispozici je dostatek speciálních pomůcekotázka č. 9, ne, těchto pomůcek je málootázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, těchto pomůcek je málo1847,37 %47,37 %  
ano, protože lze dobře využít stávající pomůcky pro vidící klienty1231,58 %31,58 %  
ano, k dispozici je dostatek speciálních pomůcek821,05 %21,05 %  

Graf

9. Jaké pomůcky podle Vás chybí v nabídce dent. firem ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

Atlas

atlas pro nevidomé

Atlas pro nevidome

chrup s ukázkou jak vypadá plak, jak zubní kámen, jaký je ústup dásní..

informační brožury pro nevidomé

informační letáky v braillovo písmu

Mikroskopy

motivační atlas

motivační atlas, zvukový záznam instrukcí

Mozno motivacny atlas s Braillovym pismom?

Naučný atlas pro nevidici klienty

Nechybi

Nemám pocit, že by takové pomůcky chyběly.

nenapadá mě

nesetkala jsem se s takto postiženým pac.,nemohu to posoudit

neviem

Neviem posúdiť, zatiaľ som nezisťovala ponuku

nevím

nevím

nevím

Nevím o ničem, co by mi chybělo.

nevím,nemám tolik zkušeností s nevidomými klienty

Nic

Nic mě nenapadá,jaké pomůcky by v nabídce chyběly.Každá firma má v nabídce jiné pomůcky,takže nedokážu posoudit.

pasta na chodidla

pohmatové modely, příručky ve slepeckém písmě

pomůcky pro hendikepované klienty

pro slepce - nemám přehled, nemůžu hodnotit

reliefní (hmatové)zobrazení zubních problémú o kterých dotyčnému vyprávím

rozlišovače, atlas

Spec zub kartacky pro nevidomme, ale nevim jak by mely vypadat:-)

Velke fantomy s hmatatelnym dasnovym zlabkem a s pritomnym zubnim kamenem

velky 3D model zubu + s mezizubnim prostorem a MZ kartackem vetsi velikosti pro nacviceni prace s MZ kartacky

žádné

žádné

10. Pokud by Vám byly nabídnuty pomůcky pro klienty se zbytky zraku, využili byste je v praxi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, takovéto pomůcky by se hodily2155,26 %55,26 %  
ne, nemám klienty s tímto postižením1436,84 %36,84 %  
ne, pro klienty s tímto postižením mi stačí stávající pomůcky37,89 %7,89 %  

Graf

11. V čem podle Vás vyžadují klienti se zbytky zraku zcela odlišný přístup v ošetřování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dokonaly verbalni popis veci, postupu a staly komentar pri praci schopnost kontaktu s takovym clovekem, odvedeni k vytahu, ke kreslu, nechat osahat, kde co je, atd...

.

.

dostatečný čas

Hodně využívám obrázky k vysvětlení vzniku gingivitidy a parodontitidy - zde je u nevidomých složitější popis situace. Ale myslím, e je možné si poradit na různých příměrech z běžného života :-)

Je to velice individualni. Nekdy zdravy pacient je mene zrucny nez nevidomy pac.

jiná motivace a instruktáž

Komunikace personálu, uspořádání ordinace, světelné pomůcky...

komunikace, pomalejší postup, vše nechat osahat-"prohlédnout"

Komunikácia! Každý krok ošetrenia treba dopredu dopodrobna opísať. Dôkladná inštruktáž v DÚ pacienta.

musejí se více soustředit jak pečovat o chrup, když nemají kontrolu zraku a při ošetřování asi více informovat o prováděném zákroku

názorné vedení ruky..naznačení jakou silou si čistit..daleko větší a jasnější slovní zásobu

Nedokáží si spoustu věcí představit (jak vypadá plak, jak zubní kámen, jak závažné můžou být následky..)

nejsou

nelze použít motivační atlas

nevidí

Nevidi musi slyset hodne informaci

Nikdy jsem se v praxi s nevidomým nesetkala,takže si vůbec nedokážu představit jejich ošetřování.

Podle mě je velmi důležitá komunikace - mnohem důležitější než u vidících klientů.

Pomalejsi provedeni instruktaze v dutine ustni. Klienti musi cistit pocitove.

pro pacienty s tímto postižením,bysme si měli vymezit více času,být tolerantní a trpěliví

přesný popis postupu

Převážně vše postupně krok po kroku vysvětlit co se bude následně dít.Jelikož nevidí co dělají naše ruce nebo co jim pohyby naznačujeme.

ruzne

Trpelive vysvetlovani a popisovani, delsi nacvik cisteni. Vetsi casovy interval na instruktaz a motivaci!

V celkovém přístupu, v množství a způsobu podaných informací. Vzdělanost personálu

v komunikaci s pacientem, upozorňování co se kdy bude dít, co ho čeká, celkově předem vysvětlit postup apod.

V motivaci a instruktáži

v ničem

ve všem

Ve všem, způsob komunikace, ošetření, motivace..

viac komunikácie

více času, potřebují si pomucku uchopit ,osahat a následně je nainstruovat tak, aby jí uměli použít. Vidícímu ukáži obrázek, ale nevidícímu to je potřeba popsat, aby to pochopil.

více slovní komunikace

Vse si musi osahat

Vyskusat - "ukazat cistenie zubov s kyretami na prste", dotknut sa, hmatat, pri kazdom postupe v osetrovani a pri oboznamovani sa s ambulanciou

Vyžadujú si to od spoločnosti, očakávajú to aj od svojho lekára.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Jetelová, p.Dentální hygiena u nevidomého klienta (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://dent-hygiena-u-nevidomeho-kl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.