Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > DESIGN- postoje obyvatel ČR k designu
DESIGN- postoje obyvatel ČR k designu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Porkertová |
---|---|
Šetření: | 16. 01. 2009 - 30. 01. 2009 |
Počet respondentů: | 154 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 20.1 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 33 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení,
Obracím se na Vás s prosbou o vyplnění několika otázek, které se týkají Vašich názorů a postojů k designu. V dnešní době je slovo design často vyslovované i když málokdo ví, co vlastně znamená. Všudypřítomnost designu způsobila to, že je jako pečeť kvality bez výběru „natištěn“ na všechny možné věci, za účelem zvýšení jejich prodejnosti. Vše začíná být designové. Chci se tímto problémem zabývat v mé Bakalářské práci a proto Vás prosím o vyplnění následujícího dotazníku.
Dotazník vyplňujte podle instrukcí u každé otázky. Výsledky budou sloužit pro vypracování mé Bakalářské práce.
Děkuji Vám za spolupráci. Andrea Porkertová
Odpovědi respondentů
1. Víte co je design?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 152 | 98,7 % | 98,7 % |
NE | 2 | 1,3 % | 1,3 % |
2. Jak často chodíte na výstavy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x za půl roku | 56 | 36,36 % | 36,36 % |
Nechodím na výstavy | 45 | 29,22 % | 29,22 % |
1x ročně | 37 | 24,03 % | 24,03 % |
1x měsíčně | 16 | 10,39 % | 10,39 % |
3. Ovlivňuje Vás design (obal, barva, materiál, tvar apod.) produktů při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 145 | 94,16 % | 94,16 % |
Ne | 9 | 5,84 % | 5,84 % |
4. V případě, že nakupujete, jste ochotni zaplatit větší částku za „designový“ produkt nebo se spokojíte se standardem za standardní cenu? Víte, že oba produkty mají stejnou funkčnost.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Designový produkt, vyšší cena | 82 | 53,25 % | 53,25 % |
Standardní produkt, standardní cena | 72 | 46,75 % | 46,75 % |
5. Jaké jsou podle Vašeho názoru hlavní funkce designu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Symbolické, estetické, praktické, technické | 89 | 57,79 % | 57,79 % |
Estetické | 62 | 40,26 % | 40,26 % |
Praktické, technické | 3 | 1,95 % | 1,95 % |
6. Jaký význam má podle Vašeho názoru design v současné době v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dosti velký | 76 | 49,35 % | 49,35 % |
Velký | 65 | 42,21 % | 42,21 % |
Nějaký má, ale ne moc velký | 8 | 5,19 % | 5,19 % |
Nemám na to názor | 5 | 3,25 % | 3,25 % |
7. Kdybyste se znovu rozhodoval(a) o svém příštím povolání, chtěl(a) byste být designérem(kou) z povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 52 | 33,77 % | 33,77 % |
Docela ano | 41 | 26,62 % | 26,62 % |
Nevím | 27 | 17,53 % | 17,53 % |
Určitě ne | 22 | 14,29 % | 14,29 % |
Ano velmi | 12 | 7,79 % | 7,79 % |
8. Proč byste chtěl(a)/nechtěl(a) být designérkou? Vypište.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám talent | 4 | 4,88 % | 2,6 % |
nebavilo by mě to | 2 | 2,44 % | 1,3 % |
Zajímavá práce | 2 | 2,44 % | 1,3 % |
je to velice perspektivní povolání | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
sou v tom dobrý prachy | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
nemám na to čuch neboli nadání :) | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
velká možnost uplatnění a velký plat | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
Co by si pak dělala ty? | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
asi by mě to nebavilo | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
Zajímavá a kreativní práce, ale velmi NÁROČNÁ ! | 1 | 1,22 % | 0,65 % |
ostatní odpovědi | 67 | 81,71 % | 43,51 % |
9. Práce designéra(ky) je podle Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Docela fajn | 84 | 54,55 % | 54,55 % |
Skvělá | 31 | 20,13 % | 20,13 % |
Jde to | 26 | 16,88 % | 16,88 % |
Nic moc | 8 | 5,19 % | 5,19 % |
Hrůza | 5 | 3,25 % | 3,25 % |
10. Vlastníte Vy nebo Vaše rodina nějaký umělecký předmět, který má nějakou hodnotu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 87 | 56,49 % | 56,49 % |
Ne | 67 | 43,51 % | 43,51 % |
11. 11. Otázka pro ty, kdo v otázce č. 10 odpověděli ANO: Jak jste tento předmět získali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dědictví | 29 | 33,72 % | 18,83 % |
Dar | 29 | 33,72 % | 18,83 % |
Koupě | 21 | 24,42 % | 13,64 % |
Jinak | 7 | 8,14 % | 4,55 % |
12. Je podle Vašeho názoru design součástí marketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 150 | 97,4 % | 97,4 % |
Ne | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
13. Co je podle Vás marketingová komunikace? Vypište.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
??
4. "P" marketingového mixu - propagace - různé reklamy, PR apod.
alfa a omega marketingu
analýzy, výzkumy, prezentace v souvislosti s reklamou a s cílem lépe prodat
Andrejko, mě se to nechce psat, ale studujem to, tak to vime :) tak si udelej carku v kolonce "ví co je MK" :)
hovno
i moje práce - někdy i obtížný hmyz....
Je to způsob, jak komunikovat se zákazníky například pomocí reklamy, výstav, veletrhů,...
jedno z 5P marketingu, viz. např Kotler.
komunikace a spolupráce více firem na jedné věci?
komunikace marketingového oddělení s potencionálními zákazníky
komunikace mezi firmou a zakaznikem
komunikace mezi prodejcem a kupujícím prostřednictvím reklamy
komunikace mezi prodejcem/vyrobcem a zakaznikem/zamestnancem
komunikace mezi účastníky marketingu
komunikace pomoci marketingovych prostredku
komunikace prostřednictvím různých marketingových nastrojů (přímá i nepřímé formy - př. product placement) s různými subjekty trhu - zákazníky, dodavateli, veřejností jako takovou (PR) atd.
Komunikace v oblasti, ve které se nevyyznám.
komunikace, která je zaměřena na reklamu, předvedení určitého předmětu společnosti (v TO2 jde především o zavedení nové služby nebo nového produktu)
Koukej si vzít tu pěkně navoněnou sračku, támhle polož prachy a koukej vypadnout.....
Marketingová komunikace je jedna z částí obchodní činnosti, která přispívá k vyššímu zisku společnosti.Marketing usměrňuje tok výrobků a služeb např. zkoumáním poptávky po výrobku. Cílem marketingu je mít prodej ze ziskem.
Marketingová komunikace je nástroj marketingu k propagaci výrobků/služeb. Jejím cílem je zákazníka obeznámit s existencí produktu/ služby a přesvědčit ho k nákupu. Možností, jak komunikovat je hodně a možností, jak přesvědčovat taky. Jednou z těch posledních je kvalita a image značky nebo produktu, kde design může hrát opravdu důležitou roli.
Marketingová komunikace je něco, co je mi naprosto cizí. Jsem špatnej zákazník, kterej jde jen po tom, co chce a nenechá se ovlivnit reklamou atp.
Marketingové komunikace je termín pro obor i činnosti zabývající se komunikací komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových prostředků. Marketingové komunikace se dělí na podlinkové a nadlinkové. Neprávem jsou marketingové komunikace zužovány na reklamu.
Nemam tuseni.
netušim
Neverbální komunikace mezi subjekty trhu.
nevím
nevím
nevím
obchodně reklamní jednání
obor který studuju
oslovení spotřebitelů a také zpětná vazba
oslovování zákazníků za různými účely skrze různé prostředky (průzkumy, testování v terénu, výstavy, kontaktování stálých zákazníků, reklama apod.)
ovlivňování lidí (s nadsázkou)
podpora prodeje, komunikace se zákazníky či klienty
Prodávající se snaží kupujícímu osvětlit výhody toho, když si zvolí zrovna jeho výrobek... asi...:-)
promotion
propagace především, cena, místo, kvalita
propagace výrobku mediální cestou
reklama
Reklama
Reklamní sdělení v jakékoli podobně (včetně budování image firmy atd.)
Snaha firmy oslovit zákazníka určité cílové skupiny, zaujmout ho a prodat mu nabízený produkt.
snaha o maximalizaci zisku
Soubor činností, které pomáhají prodat produkty a služby
soubor zp§sobů jak přenést k zákazníkovi informace o produktu
to bych popisovala dlouho - je to např. "cesta" mezi výrobcem a spotřebitelem (výrobcův produkt je pomocí marketingové komunikace nabízen spotřebiteli). má mnoho nástrojů, metod, způsobů - reklama, podpora prodeje, public relation...
Umět se pohybovat na trhu a komunikovat se spotřebiteli, aby se zvýšilo povědomí o naší značce a produktech, aby se zvýšil jejich prodej.
veškerá komunikace se zákazníkem. Počínaje reklamou a konče besedami.
Vnutit mi vlastní představu o mých potřebách a estetice, v rámci výrobku.
Vyrobit takový produkt, který si zákazníci žádají.
Způsob komunikace od prodejce k zákazníkovi (B2B i B2C), pomocí které jej přesvědčuje o kvalitách svých či svého produktu.
14. Měly by firmy spolupracovat při tvorbě nových produktů s designéry, aby se odlišily od konkurence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 150 | 97,4 % | 97,4 % |
Ne | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
15. Jaká barva je Vám nejblíže?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Modrá | 45 | 29,22 % | 29,22 % |
Černá | 36 | 23,38 % | 23,38 % |
Červená | 28 | 18,18 % | 18,18 % |
Zelená | 19 | 12,34 % | 12,34 % |
Žlutá | 11 | 7,14 % | 7,14 % |
Bílá | 9 | 5,84 % | 5,84 % |
Hnědá | 6 | 3,9 % | 3,9 % |
16. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 108 | 70,13 % | 70,13 % |
Muž | 46 | 29,87 % | 29,87 % |
17. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 | 100 | 64,94 % | 64,94 % |
15-17 | 22 | 14,29 % | 14,29 % |
26-35 | 17 | 11,04 % | 11,04 % |
36-45 | 7 | 4,55 % | 4,55 % |
46-55 | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
56 a více | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
18. Dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 79 | 51,3 % | 51,3 % |
Vysokoškolské | 40 | 25,97 % | 25,97 % |
Základní | 26 | 16,88 % | 16,88 % |
Výuční list | 5 | 3,25 % | 3,25 % |
Vyšší odborné | 2 | 1,3 % | 1,3 % |
Výuční list s maturitou | 2 | 1,3 % | 1,3 % |
19. Studijní obor (fakulta, škola):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
gymnázium | 6 | 5,83 % | 3,9 % |
marketingová komunikace | 5 | 4,85 % | 3,25 % |
VŠE | 4 | 3,88 % | 2,6 % |
VšFs, Marketingová komunikace | 3 | 2,91 % | 1,95 % |
všeobecné gymnázium | 2 | 1,94 % | 1,3 % |
marketing a PR, Vysoká škola veřejných vztahů Prah | 1 | 0,97 % | 0,65 % |
MFF UK | 1 | 0,97 % | 0,65 % |
reklamni grafika | 1 | 0,97 % | 0,65 % |
FMK, UTB | 1 | 0,97 % | 0,65 % |
Dřevíčkář | 1 | 0,97 % | 0,65 % |
ostatní odpovědi | 78 | 75,73 % | 50,65 % |
20. Kraj stálého bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 57 | 37,01 % | 37,01 % |
Moravskoslezský | 18 | 11,69 % | 11,69 % |
Středočeský | 17 | 11,04 % | 11,04 % |
Ústecký | 13 | 8,44 % | 8,44 % |
Jihomoravský | 11 | 7,14 % | 7,14 % |
Královehradecký | 7 | 4,55 % | 4,55 % |
Olomoucký | 7 | 4,55 % | 4,55 % |
Liberecký | 6 | 3,9 % | 3,9 % |
Zlínský | 5 | 3,25 % | 3,25 % |
Vysočina | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
Jihočeský | 4 | 2,6 % | 2,6 % |
Plzeňský | 2 | 1,3 % | 1,3 % |
Pardubický | 2 | 1,3 % | 1,3 % |
Karlovarský | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
21. Velikost obce (města) Vašeho stálého bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100.001 a více | 77 | 50 % | 50 % |
10.001-20.000 | 19 | 12,34 % | 12,34 % |
50.001-100.000 | 14 | 9,09 % | 9,09 % |
501-2.000 | 13 | 8,44 % | 8,44 % |
2.001-5.000 | 8 | 5,19 % | 5,19 % |
5.001-10.000 | 8 | 5,19 % | 5,19 % |
do 500 obyvatel | 8 | 5,19 % | 5,19 % |
20.001-50.000 | 7 | 4,55 % | 4,55 % |
22. Do jaké skupiny (finanční zajištěnosti) byste se zařadili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední | 82 | 53,25 % | 53,25 % |
Vyšší střední | 37 | 24,03 % | 24,03 % |
Nechci udávat | 19 | 12,34 % | 12,34 % |
Nižší | 15 | 9,74 % | 9,74 % |
Vysoká | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.