Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > DESIGN

DESIGN

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Dobešová
Šetření:17. 10. 2012 - 24. 10. 2012
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

 

Prosíme vás o vyplnění krátkého dotazníku na téma DESIGN. Jsme studentky ČZU v Praze a zpracováváme projekt na předmět Marketingové řízení.
 

Vaše odpovědi nám velmi pomohou při zpracování výše uvedeného projektu.

Odpovědi respondentů

1. Co si představíte pod pojmem design?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

estetická stránka předmětů, oblečení, nábytku ale i úpravy vzhledu jednotlivců. Výtvarné zpracování a propracování v propojení s praktickým účelem dané věci

1) navrhování tavru, abrvy, celkového vzhledu předmětů 2) něco hrozně exkluzivního, většinou ve vyšší cenové hladině

Celkovy vzhled predmetu

celkový vzhled, dojem

Design je něco, co vytvoří návrhář, umělec.jedná se o originální věc.

Desing je zkloubení funkčnosti a vzhledu.

estetické ztvárnění funkčního předmětu

estetika

forma něčeho (nábytku, metodika atd), ale jak koukám na ty další otázky, tak tohle se asi týká spíš toho nábytku :-)

forma, tvar,

graficke/tvarove a barevne ztvarneni cehokoli netypicky proti zvyklostem

hezky vypadající, ale velmi drahé vybavení, jehož funkce je málokdy lepší než funkce nesesignových tedy cenově dostupných vybavení stejného typu

jak určitá věc vypadá - barva, styl, použitý materiál,...

jedinečnost

koncept; zvláštní koncept

krásu

moderně upravené věci

Moderní řešení, návrh určité věci.

moderní vzhled

moderní vzhled věcí...

myslenka ktera umi udelat hezke veci

Nábytek, vybavení domu, architektura.

nadčasové, moderní ...

nápaditý vzhled

navrh

návrh něčeho

Návrh něčeho,spíše něčeho moderního

návrh podoby něčeho

návrh uměleckého a funkčního předmětu

Návrh, ztvárnění užitného předmětu.

Něco moderního,nového,módního...

Něco netradičního. Něco co jen tak někdo nemám. Vtěšinou je to nadčasové.

Něco nového, hezkého, drahého, moderního ... co zaujme.

něco pěkného a občas i užitečného

nějakou značkovou stylovou věc, která se liší od klasických všude viděných ks zboží

nějaký návrh, který je moderní a hlavně módní

nezvyklé tvary, funkční věci

nové, plast, elegantní, nepřeplácané

Obal, vzhled

originální pojetí/ztvárnění běžných věcí

originální vzhled = originální design věci

proces i konečný vzhled výrobku

proces tvorby konečné podoby výrobku

promyšlený vzhled každého produktu či reklamy

působení daného objektu na vnímání člověka zejména pomocí vzhledu

Slovo design můe označovat činnosz návrháře či výsledný produkt jeho činnosti.

Styl

Styl, originální forma.

styl, stvárnění věci

Styl, vkus, propagace, reklama, prezentace a jiné.

styl, vzhled

styl,provedení

styling

technické a vizuální zpracování určité věci

tvar, farby, celkovo ako objekt vyzera

tvar, vzhled, návrh

tvary

umělecké ztvárnění věci

Umění

umění, styl, nápad

Určitý styl, vzhled věcí, který není konvenční. Spíše se jedná o umělecké dílo než mainstreamový produkt.

Určitý tvůrčí proces nebo jeho výsledek.

užitná hodnota

vec se zajimavym vzhledem (nekdy na ukor prakticnosti)

výsledné řešení vizuálně vnímané

Vytvareni obyčejných věci s důrazem na jejich vzhledovou originalitu a esteticnost.

vzhled

vzhled

Vzhled a vlastnost produktu

vzhled nějakého objektu

vzhled určitého výrobku

vzhled, neotřelý nápad, originální věc

vzhled, vkus, nekonvenční řešení

vzhled, způsob vyjádření osobnosti na fyzickém objektu

Vzhled,prostorové uspořádání,zatřîděnî do určitého stylu.

zajímavý tvar

zajímavý vzhled výrobku, který je nezaměnitelný s konkurencí, ale který by neměl přicházet o svoji funkčnost

2. Vlastníte nějaký designový výrobek? V případě, že ano, zvolte odpověď "Ano" a do "Jiná odpověď" napište, o jaký výrobek se jedná.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4861,54 %61,54 %  
Nevím1721,79 %21,79 %  
Ne1215,38 %15,38 %  
váza33,85 %3,85 %  
lampa22,56 %2,56 %  
Umyvadlo, pytel na sezení, stojací lampa atp.11,28 %1,28 %  
nábytek do ložnice11,28 %1,28 %  
zidle11,28 %1,28 %  
šperky11,28 %1,28 %  
koloběžku11,28 %1,28 %  
Philips fidelio11,28 %1,28 %  
oblečení11,28 %1,28 %  
květináč11,28 %1,28 %  
iphone11,28 %1,28 %  
umyvadlo11,28 %1,28 %  
Flakóny různých parfémů.11,28 %1,28 %  
za poslednich par tydnu porizeno napriklad: hrnek Magisso, lampa suck UK book rest, textil z Marimekka11,28 %1,28 %  
škoda favorit11,28 %1,28 %  
brože11,28 %1,28 %  
budík11,28 %1,28 %  
vázu a svícen od Bořka Šípka11,28 %1,28 %  
snazim se prosadit vlasni projekty11,28 %1,28 %  
kabelka11,28 %1,28 %  
odšťavovač na citrusové plody11,28 %1,28 %  
Designový nábytek 11,28 %1,28 %  
téměř všechno má design, že...11,28 %1,28 %  
dekorativní skleněná mísa ze které vyrůstá olivová ratolest11,28 %1,28 %  
Ručně vyráběná mísa na ovoce, vlastní realizovaný návrh atypického nábytku, osvětlení, šperky, oblečení apod. 11,28 %1,28 %  
produkty od Apple a Qubus11,28 %1,28 %  
doplnky do kuchyně11,28 %1,28 %  
nabytek11,28 %1,28 %  
vše (nábytek, technika, oblčení, ...)11,28 %1,28 %  
obrazy, šperkovnička, bytová dekorace11,28 %1,28 %  

Graf

3. Navštívil/a jste někdy designový obchod nebo výstavu? Který/kterou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Naoko3342,31 %42,31 %  
DesignBlok2228,21 %28,21 %  
ne1823,08 %23,08 %  
DesignOutlet45,13 %5,13 %  
nenavštívila33,85 %3,85 %  
žádnou22,56 %2,56 %  
nenavštívil22,56 %2,56 %  
Scandium Interiors22,56 %2,56 %  
nenavstivila22,56 %2,56 %  
ano, ale nepamatuji si název11,28 %1,28 %  
v zahraničí ano, výstavy cíleně nenavštevuji11,28 %1,28 %  
vystavu zadnou, hledam na internetu nbo v obchodech v zahranici11,28 %1,28 %  
art deco11,28 %1,28 %  
v Bratislavě na Slovensku11,28 %1,28 %  
Ano11,28 %1,28 %  
Qubus11,28 %1,28 %  
HomeMagic11,28 %1,28 %  
popout.cz11,28 %1,28 %  

Graf

4. Která lampa se vám na první pohled líbí více?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


Lampa č. 1 - květina

Lampa č. 2 - rozlitá barva

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lampa č. 1 - květina4863,16 %61,54 %  
Lampa č. 2 - rozlitá barva2836,84 %35,9 %  

Graf

5. Jaké požadavky byste si kladl/a na stolní lampu kromě toho, aby svítila?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aby byla dostatečně flexibilní, polohovatelná

aby byla flexibilne nastavitelna a uspořádání.

aby byla hezká, a hodila si mi do pokoje

aby byla hezká, decentní, česká

aby byla neshoditelná mou kočkou

aby byla otočná

aby byla polohovatelna

aby byla prostorově skladná, dal se dobře utírat na ni prach, aby byla originalni

aby byla vzhledová

aby dobře vypadala

Aby hezky zapadala do interiéru pokoje ve kterem ji budu mít

aby krásně zapadla do interiéru a měla rozumnou cenu

aby ladila ke zbytku pokoje

Aby ladila s interiérem a celkově zapadla do prostředí, byla určitým způsobem zajímavá.

aby ladila s ostatními věcmi v pokoji

aby ladila s předměty na stole a okolí

aby měla vhodnou barvu světla, jednoduše se ovládala, byla vyrobena z kvalitního materiálu, a vzhledovězapadala do celkového interiéru

Aby mi ladila s celkovým vzhledem bytu.

aby mi zapadala do mého interiéru,takže podle toho,jak bych měla zařízený pokoj,bych si kladla požadavky na stolní lampu...

aby na mě příjemně působila vzhledově a zároveň měla praktické ovládání

Aby nesvítila když potřebuji:) Hlavní požadavek je odolnost a stabilita..

aby nezabírala moc místa na stole, aby doplňovala a oživovala prostor, aby se dala jednoduše zhasnout a rozsvítit

aby se hodila do bytu a na dany ucel (cteni, dekoraticni osvetleni...) prakticke pozadavky: aby se neprehrivalo stinitko, nastavitelny smer sviceni, dostupny vypinac (tedy ne na kabelu na zemi).

aby se hodila do interiéru a svítila dobře

aby se hodila do interiéru, ve kterém má být - vhodný tvar, zpracování celé lampy, její velikost, barva a originatita je také fajn

Aby se hodila k celkovému stylu interiéru.

Aby se mi hodila do interieru, svítila žlutým (ne kancelářsky bílým) světlem.

Aby se mi hodila k ostatnímu nábytku, k barvám pokoje a byla zajímavá svým vzhledem.

aby se mi líbila a mohla jsem si jí dovolit

aby se mi líbila, ladila v interiéru, měla odpovídající velikost a tvar

Aby se vzhledově hodila do interiéru a hlavně, aby se mi líbila.

aby tvořila módní doplněk bytu

aby vypadala hezky a ladila s pokojem

aby zapadla do interiéru, aby ladila, aby byla funkční, aby se dobře naštelovala, ohýbala

barva, styl

bezpečnost, nastavitelnost

byla dobre udrzovatelná (prach)

Design, barva, délka kabelu, max. možný výkon žárovky, flexibilita (naklápění apod.).

Dotykové vypínání a zapínání ( např.poklepáním na klobouku lampy) nebo jiný zvláštní typ ovládaní (potleskem) a ne jen klasický vypínač.

elegantní, ale zároveň dominanta, která zaujme na první pohled

estetické

Jak vypadá,jak se mi bude hodit do bytu

jak vypadá,kvalitu světla,jednoduchost ovládání

kvalita, design, barva

materiál, kvalita, vzhled

možnost nastavitelnosti směru svícení, dotykové ovládání, aby ve tmě nemusela hledat tlačítko, romantický design

musí být funkční a vhodně doplňovat prostor.

musí se mi líbit

Musí vypada hezky. Musí mít vypínač "po ruce" a musí hodně svítit (dobré světlo).

musi vypadat, ladit s celkovou vyzdobou nebo byt originalni

Musí zapadat do interieru, možnost upravovat svícení.

na design :o)

nenápadnost

nevim

Nezabirala moc mista

nízká spotřeba, kvalitní materiál, pěkný vzhled, nápaditost a snadné ovládání

no prave ten dobrej design

pohyblivost - aby se dalo nastavit svícení bodové, dále vzhled, který by se mi měl hodit k interiéru

Praktická na ovládáni a aby se hodila do interieru

praktičnost (snadno naleznutelné zapínání), přijemný vzhled, dobré světelné vlastnosti :-)

prijemne svetlo (farba svetla), vzhlad, moznost nastavenia uhlu a intenzity

samozřejmě vzhled a vhodnost k danému interiéru, výhodou by byly různé stupně intenzity světla

snadná údržba - povrch stíratelný kvůli prachu; žárovky snadno dostupné všude, dostatečně dlouhá šňůra k zásuvce.

spotřeba energie

spotřeba, barva, celkově jak vypadá.

tvar, barva

Velikost, vzhled, míra osvětlení

Vhodně doladila interier a působila příjemným dojmem...

Vhodnost v kontextu celkového interiéru, praktičnost - délka kabelu, samotný vzhled výrobku.

vzhľad

vzhled, praktičnost při údržbě

zadne specialny

zajímavá, nápaditá, hodící se do prostoru

zajímavý ale zároveň vkusný vzled (neměla by být příliš nápadná, aby nerušila a nestrhávala na sebe příliš pozornosti). Nastavitelná hlava. Nepříliš velká. Preferovala bych světlé barvy a kovový podstavec

zajímavý vzhled, barevnost zapadající do zbytku interiéru, možnost nastavení směru světla

Zajimavy vzhled, vhodna do interieru

Žádné zbytečnosti ani výstřednosti, čisté tvary, funkčnost (tzn. aby nepadala, pokud má klouby, tak aby pevně držely, aby se dobře zapínala a vypínala a aby měla vhodné stínítko, ideálně aby se dala regulovat intenzita světla).

6. Kolik byste byl/a ochotný/a investovat do stolní lampy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 1 000,- Kč2937,18 %37,18 %  
Do 3 000,- Kč2633,33 %33,33 %  
Do 500,- Kč1316,67 %16,67 %  
Nezáleží na ceně, když se mi bude líbit, koupím si ji.67,69 %7,69 %  
Do 5 000,- Kč22,56 %2,56 %  
když se mi bude libit rada bych si ji koupila ale s cenou nebudu prehanet, nemam na to11,28 %1,28 %  
do dvou tisíc korun11,28 %1,28 %  

Graf

7. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6380,77 %80,77 %  
Muž1519,23 %19,23 %  

Graf

8. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 – 26 let5367,95 %67,95 %  
27 – 40 let1721,79 %21,79 %  
41 – 60 let78,97 %8,97 %  
Do 15 let11,28 %1,28 %  

Graf

9. Kde žijete většinu roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha5469,23 %69,23 %  
Středočeský kraj67,69 %7,69 %  
Jihomoravský kraj56,41 %6,41 %  
Moravskoslezský kraj22,56 %2,56 %  
Zlínský kraj22,56 %2,56 %  
Vysočina11,28 %1,28 %  
Liberecký kraj11,28 %1,28 %  
Ústecký kraj11,28 %1,28 %  
Jihočeský kraj11,28 %1,28 %  
Karlovarský kraj11,28 %1,28 %  
Plzeňský kraj11,28 %1,28 %  
SR11,28 %1,28 %  
Slovenská republika11,28 %1,28 %  
Pardubický kraj11,28 %1,28 %  

Graf

10. Jaké je vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou3139,74 %39,74 %  
Vyšší odborné vzdělání, vysokoškolské do úrovně Bc.2430,77 %30,77 %  
Vysokoškolské (Ing., Mgr., PhD. atp.)2126,92 %26,92 %  
Základní vzdělání11,28 %1,28 %  
Vyučen/a bez maturity11,28 %1,28 %  

Graf

11. Do které skupiny ekonomické aktivity byste se zařadil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec3241,03 %41,03 %  
Pracující student2329,49 %29,49 %  
Student1215,38 %15,38 %  
Nezaměstnaný67,69 %7,69 %  
pracujúci študent22,56 %2,56 %  
Podnikatel, OSVČ11,28 %1,28 %  
zaměstnanec na půl úvazku11,28 %1,28 %  
zaměstnanec na DPČ11,28 %1,28 %  

Graf

12. Jaký je váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5001,- Kč – 10 000,- Kč1823,08 %23,08 %  
0,- Kč – 5000,- Kč1519,23 %19,23 %  
15 001,- Kč – 20 000,- Kč1417,95 %17,95 %  
Nechci uvádět911,54 %11,54 %  
10 001,- Kč – 15 000,- Kč78,97 %8,97 %  
20 001,- Kč – 25 000,- Kč67,69 %7,69 %  
25 001,- Kč – 30 000,- Kč45,13 %5,13 %  
Více jak 35 001,- Kč33,85 %3,85 %  
30 001,- Kč – 35 000,- Kč22,56 %2,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Vlastníte nějaký designový výrobek? V případě, že ano, zvolte odpověď "Ano" a do "Jiná odpověď" napište, o jaký výrobek se jedná.

3. Navštívil/a jste někdy designový obchod nebo výstavu? Který/kterou?

4. Která lampa se vám na první pohled líbí více?

6. Kolik byste byl/a ochotný/a investovat do stolní lampy?

7. Jste:

8. Jaký je váš věk?

9. Kde žijete většinu roku?

10. Jaké je vaše vzdělání?

11. Do které skupiny ekonomické aktivity byste se zařadil/a?

12. Jaký je váš čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Vlastníte nějaký designový výrobek? V případě, že ano, zvolte odpověď "Ano" a do "Jiná odpověď" napište, o jaký výrobek se jedná.

3. Navštívil/a jste někdy designový obchod nebo výstavu? Který/kterou?

4. Která lampa se vám na první pohled líbí více?

6. Kolik byste byl/a ochotný/a investovat do stolní lampy?

7. Jste:

8. Jaký je váš věk?

9. Kde žijete většinu roku?

10. Jaké je vaše vzdělání?

11. Do které skupiny ekonomické aktivity byste se zařadil/a?

12. Jaký je váš čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dobešová, Z.DESIGN (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://design.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.