Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, jehož data budou sloužit jako podklad pro vypracování mé bakalářské práce na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně jejíž oficiální téma zní: "Děti jako cílová skupina mediální persvaze".
Cílem dotazníku je specifikovat různé způsoby vnímání reklamy dětmi a jejich rodiči. Má reklama vliv na dětská přání? Do jaké míry ovlivňuje jejich přání a potřeby? Je reklama opravdu manipulací?
Dotazník je anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem vnímáte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Beru ji jako nutnost, nevadí mi
102
45,54 %
45,95 %
Sabotuji ji, např. přepínám televizní program nebo přetáčím stránky v časopise
84
37,5 %
37,84 %
Inspiruje mne, vůbec mi nevadí
23
10,27 %
10,36 %
Reklama mi přijde zajímavá, baví mne
15
6,7 %
6,76 %
2. Jak na Vás působí postava dítěte v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklamu vnímám jako kteroukoliv jinou
96
43,05 %
43,24 %
Reklama se mi zdá manipulativní
77
34,53 %
34,68 %
Zpozorním, reklama s dětmi mne zajímá
33
14,8 %
14,86 %
Reklamu nesleduji
17
7,62 %
7,66 %
3. Zaujala Vás některá z reklam, v nichž jsou hlavními účinkujícími děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
154
69,06 %
69,37 %
Ne
69
30,94 %
31,08 %
4. Vybavíte si, na který produkt je zaměřena reklama, v níž často zaznívá "Má mě rád, nemá mě rád....?"
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Granko
158
70,85 %
71,17 %
Nevybavím
36
16,14 %
16,22 %
Nemůžu si vzpomenout, ale reklamu určitě znám
20
8,97 %
9,01 %
Kofola
9
4,04 %
4,05 %
5. Která z forem reklamy dle Vašeho názoru k Vašemu dítěti nejčastěji promlouvá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televizní reklama
201
90,13 %
90,54 %
Reklama v časopisech
19
8,52 %
8,56 %
Internetová reklama
2
0,9 %
0,9 %
Reklama v rádiu
1
0,45 %
0,45 %
6. Které z médií Vaše dítě upřednostňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televize
172
77,13 %
77,48 %
Časopisy pro děti a mládež
27
12,11 %
12,16 %
Internet
24
10,76 %
10,81 %
7. Jak často sleduje Vaše dítě televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 1 hodiny denně
120
53,81 %
54,05 %
2 - 4 hodiny denně
81
36,32 %
36,49 %
Dítě televizi nesleduje
17
7,62 %
7,66 %
Více než 4 hodiny denně
3
1,35 %
1,35 %
Dítě tráví u televize prakticky celý den
2
0,9 %
0,9 %
8. Sleduje Vaše dítě reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, ale pouze v rámci dětských vysílacích bloků
130
58,3 %
58,56 %
Ano, dokonce je vyhledává
51
22,87 %
22,97 %
Ne
42
18,83 %
18,92 %
9. Vyžaduje Vaše dítě časopisy s motivy oblíbených postaviček?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, ale jde spíše o nárazové potřeby
111
49,78 %
50 %
Ne, dítě tyto druhy časopisů nevyhledává
87
39,01 %
39,19 %
Ano, pravidelně, má své oblíbené hrdiny
25
11,21 %
11,26 %
10. Který prvek reklamy Vaše dítě zaujme zpravidla nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Průvodní melodie
117
52,47 %
52,7 %
Rychlý obrazový sled - děj
43
19,28 %
19,37 %
Aktéři reklamy
33
14,8 %
14,86 %
Dítě zaujme pouze samotný produkt, který reklama prezentuje
30
13,45 %
13,51 %
11. Zdá se Vašemu dítěti zboží zobrazované v reklamě lákavé?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, dítěti se líbí spíše děj, který se na obrazovce odehrává
88
39,46 %
39,64 %
Ano, zdá,ale dítě nevyžaduje vše, co vidí
72
32,29 %
32,43 %
Ano, velmi lákavé, mají to jiní, chce to také
38
17,04 %
17,12 %
Ne, dítě ví, že ne vše, co reklama prezentuje, je to nejlepší
25
11,21 %
11,26 %
12. Myslíte si, že reklama ovlivňuje chování Vašeho dítěte v průběhu nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, dítě reaguje na známé věci
117
52,47 %
52,7 %
Ne, dítě se nenechá ovlivnit reklamou
53
23,77 %
23,87 %
Ano, dítě vyžaduje to, co zná z reklamy
28
12,56 %
12,61 %
Dítě se neúčastní nákupů ( z jakéhokoliv důvodu)
24
10,76 %
10,81 %
Ano, dítě vyžaduje to, co znhá z reklamy
1
0,45 %
0,45 %
13. Která z reklam, dle Vašeho názoru, může mít na Vaše dítě největší vliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama na hračky
111
49,78 %
50 %
Reklama se známou melodií
40
17,94 %
18,02 %
Reklama s veselým dějem
29
13 %
13,06 %
Reklama, v níž účinkují děti
27
12,11 %
12,16 %
Reklama na sladkosti
16
7,17 %
7,21 %
14. Myslíte si, že reklama může mít pozitivní vliv na Vaše dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
112
50,22 %
50,45 %
Nevím
58
26,01 %
26,13 %
Ano, ale záleží na konkrétní reklamě
50
22,42 %
22,52 %
Ano, jsem o tom přesvědčen/a
3
1,35 %
1,35 %
15. Je Vaše dítě
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dívka
115
51,57 %
51,8 %
Chlapec
108
48,43 %
48,65 %
16. Kolik let je Vašemu dítěti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0 - 3 roky
100
44,84 %
45,05 %
4 - 6 let
79
35,43 %
35,59 %
7 - 12 let
37
16,59 %
16,67 %
13 let a více
7
3,14 %
3,15 %
17. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
210
94,17 %
94,59 %
Muž
13
5,83 %
5,86 %
18. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30 - 39 let
145
65,02 %
65,32 %
20 - 29 let
64
28,7 %
28,83 %
40 - 49 let
11
4,93 %
4,95 %
50 let a více
3
1,35 %
1,35 %
19. Jaké máte vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Úplné střední s maturitou
119
53,36 %
53,6 %
Vysokoškoleské/jste studentem VŠ
91
40,81 %
40,99 %
Vyučen
10
4,48 %
4,5 %
Základní
3
1,35 %
1,35 %
20. Bydlíte v obci o počtu obyvatel.........
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 20 000 obyvatel
86
38,57 %
38,74 %
bydlíte v Praze
48
21,52 %
21,62 %
nad 100 000 obyvatel
33
14,8 %
14,86 %
50 000 - 100 000 obyvatel
29
13 %
13,06 %
20 000 - 50 000 obyvatel
27
12,11 %
12,16 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
10. Který prvek reklamy Vaše dítě zaujme zpravidla nejvíce?
odpověď Průvodní melodie:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama se známou melodií na otázku 13. Která z reklam, dle Vašeho názoru, může mít na Vaše dítě největší vliv?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jakým způsobem vnímáte reklamu?
2. Jak na Vás působí postava dítěte v reklamě?
3. Zaujala Vás některá z reklam, v nichž jsou hlavními účinkujícími děti?
4. Vybavíte si, na který produkt je zaměřena reklama, v níž často zaznívá "Má mě rád, nemá mě rád....?"
5. Která z forem reklamy dle Vašeho názoru k Vašemu dítěti nejčastěji promlouvá?
6. Které z médií Vaše dítě upřednostňuje?
7. Jak často sleduje Vaše dítě televizi?
8. Sleduje Vaše dítě reklamy?
9. Vyžaduje Vaše dítě časopisy s motivy oblíbených postaviček?
10. Který prvek reklamy Vaše dítě zaujme zpravidla nejvíce?
11. Zdá se Vašemu dítěti zboží zobrazované v reklamě lákavé?
12. Myslíte si, že reklama ovlivňuje chování Vašeho dítěte v průběhu nákupu?
13. Která z reklam, dle Vašeho názoru, může mít na Vaše dítě největší vliv?
14. Myslíte si, že reklama může mít pozitivní vliv na Vaše dítě?
15. Je Vaše dítě
16. Kolik let je Vašemu dítěti?
17. Jste:
18. Kolik Vám je let?
19. Jaké máte vzdělání?
20. Bydlíte v obci o počtu obyvatel.........
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jakým způsobem vnímáte reklamu?
2. Jak na Vás působí postava dítěte v reklamě?
3. Zaujala Vás některá z reklam, v nichž jsou hlavními účinkujícími děti?
4. Vybavíte si, na který produkt je zaměřena reklama, v níž často zaznívá "Má mě rád, nemá mě rád....?"
5. Která z forem reklamy dle Vašeho názoru k Vašemu dítěti nejčastěji promlouvá?
6. Které z médií Vaše dítě upřednostňuje?
7. Jak často sleduje Vaše dítě televizi?
8. Sleduje Vaše dítě reklamy?
9. Vyžaduje Vaše dítě časopisy s motivy oblíbených postaviček?
10. Který prvek reklamy Vaše dítě zaujme zpravidla nejvíce?
11. Zdá se Vašemu dítěti zboží zobrazované v reklamě lákavé?
12. Myslíte si, že reklama ovlivňuje chování Vašeho dítěte v průběhu nákupu?
13. Která z reklam, dle Vašeho názoru, může mít na Vaše dítě největší vliv?
14. Myslíte si, že reklama může mít pozitivní vliv na Vaše dítě?
15. Je Vaše dítě
16. Kolik let je Vašemu dítěti?
17. Jste:
18. Kolik Vám je let?
19. Jaké máte vzdělání?
20. Bydlíte v obci o počtu obyvatel.........
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.