Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Děti, pohádky a reklama

Děti, pohádky a reklama

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Přečková
Šetření:13. 11. 2010 - 19. 11. 2010
Počet respondentů:84
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.93
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je určen pouze rodičům dětí od 3 do 10 let. Patříte-li mezi ty šťastlivce, kterých se to týká, pohodlně se usaďte a dejte se do toho. Bude to krátké a doufám, že i příjemné. Předmětem mého zájmu bude pár souvislostí mezi reklamou a pohádkami . Svými odpověďmi mi pomůžete při následné tvorbě experimentu, v rámci kterého bych mezi dětmi ve školce chtěla zjistit, jak vnímají a jak je ovlivňuje použití pohádkových motivů v reklamě.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pokud máte doma více dětí ve věku od 3 do 10 let, odpovídejte prosím za nejstarší z nich.

 

Odpovědi respondentů

1. Všimli jste si někdy, že si Vaše dítě spletlo reklamu s pohádkou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6071,43 %71,43 %  
ano2428,57 %28,57 %  

Graf

2. Má Vaše dítě rádo pohádky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano84100 %100 %  

Graf

3. Jak často čtete nebo vyprávíte pohádky svému dítěti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den5059,52 %59,52 %  
často, ale ne každý den2934,52 %34,52 %  
občas (méně než 1 krát za týden)44,76 %4,76 %  
výjimečně (méně než 1 krát za měsíc)11,19 %1,19 %  

Graf

4. Jak často se Vaše dítě dívá na pohádky v TV, na DVD či videu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
často, ale ne každý den4250 %50 %  
každý den3440,48 %40,48 %  
občas (méně než 1 krát za týden)67,14 %7,14 %  
výjimečně (méně než 1 krát za měsíc)22,38 %2,38 %  

Graf

5. Jak často poslouchá Vaše dítě pohádky z rádia nebo z přehrávače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečně (méně než 1 krát za měsíc)2226,19 %26,19 %  
občas (méně než 1 krát za týden)2023,81 %23,81 %  
nikdy1821,43 %21,43 %  
často, ale ne každý den1720,24 %20,24 %  
každý den78,33 %8,33 %  

Graf

6. Které z těchto tradičních pohádek Vaše dítě určitě zná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
O Červené karkulce7994,05 %94,05 %  
O perníkové chaloupce7386,9 %86,9 %  
O Smolíčkovi5970,24 %70,24 %  
O Budulínkovi5666,67 %66,67 %  
O koblížkovi4755,95 %55,95 %  

Graf

7. Líbí se Vašemu dítěti reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5565,48 %65,48 %  
nevím2529,76 %29,76 %  
ne44,76 %4,76 %  

Graf

8. Co podle Vás Vaše dítě na reklamě nejvíce zajímá?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Animace - kreslené postavičky, zvířátka, věci, ...6785,9 %79,76 %  
Hudba3342,31 %39,29 %  
Děj reklamy - příběh1721,79 %20,24 %  
Nabízené výrobky1519,23 %17,86 %  
Vtipná situace1519,23 %17,86 %  
reaguje hlavně na reklamy s hračkami11,28 %1,19 %  
netuším11,28 %1,19 %  
jakékoli malé děti v reklamě11,28 %1,19 %  
Lidé11,28 %1,19 %  
pokud vystupují v reklamě děti11,28 %1,19 %  
Pamatuje si doslova texty - sucha pokozka, apod.11,28 %1,19 %  
nemáme TV, čili je nezná11,28 %1,19 %  
efekty, hlasitost11,28 %1,19 %  
jiné děti11,28 %1,19 %  
rychlá akce11,28 %1,19 %  
zvířata11,28 %1,19 %  

Graf

9. Představte si, že jste s dítětem v obchodě. Něco se mu zalíbí a začne na Vás intenzivně naléhat, abyste mu tu úžasnou věcičku koupili. Co uděláte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodnu se podle okolností 7185,54 %84,52 %  
Určitě ji nekoupím1214,46 %14,29 %  

Graf

10. Co ovlivní Vaše rozhodnutí, zda požadovanou věcičku koupíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- samozná věc - způsob požádání (když začne ječet já to chcíííííííí a dupat nožičkou tak má na 99,99% smůlu a z obchodu odcházíme se slzičkama a bez požadované věci) - finance - celkově konkrétní situace

aktualni nalada, povaha veci

buď ji potřebujeme nebo prostě udělám dítěti radost, ne každý den :o)

Cena, jak je syn hodný, jestli si danou věc zaslouží.

Cena, jestli se mi líbí...

cena, potřebnost

Cena, příležitost (je nějaký důvod, proč mu to koupit - např. za odměnu, k blížícím se narozeninám atd.). Rozhoduje i to, o jaký druh produktu jde - je-li to "jen" hračka, spíše odolám, je-li to něco tvůrčího, většinou koupím (malování, stavebnice, hudební nástroje,skládání, doplňování). Je-li to kniha, koupím vždy, není-li příliš drahá. V tom případě koupí jinou s podobnou tématikou.

Cena, užitečnost

cena, zda to neni blbost,jestli neco podobneho uz nema, ale vetsinou si to necha rozmluvit s tim ze se to koupi az budou narozeniny a tak podobne

cena; zda se i mně požadovaný výrobek líbí; zda je v blízké budoucnosti možnost ji dítěti dát jako dárek (vánoce, narozeniny ...)

cena; zda jsem chtěla věc už dříve koupit; zda je věc praktická a kreativní

či ju ma alebo nie,ci sa hodí,cena požadovanej vecičky

dle potřeby

druh veci, cena

důležitost věci,cena,zásluhy ke koupi

Finance, podobné věci již doma,kvalita věci, zda věc pomůže vývoji dítěte.

Funkce výrobku, cena výrobku, účel koupě

Hafo veci, zejmena ale to, jestli bych ji koupil i bez nalehani.

Hračky nekupuji. Většinou se jedná o jídlo, pití. Koupím jen to, co považuji momentálně za adekvátní vzhledem k tomu, jak malá ten den jedla a jak se chovala. A snažím se ji "ošulit" např. tím, že když chce sladkost, koupím müsli-tyčinku nebo rýžový chlebíček apod...

Charakter věci, kterou chtějí.Cena apod.

chovani ditete behem dne, me vlastni rozpolozeni, cena

jeho způsob naléhání - pokud je slušný, hezky poprosí a je v klidu, domluvíme se, že ji třeba někdy za odměnu koupíme nebo ji nezapomeneme uvést v dopise Ježíškovi, vysvětlím mu, že nemůžeme v každém obchodě něco koupit, že bychom za chvíli byli bez peněz - na svém rozhodnutí trvám - pokud naléhá drze, vzteká se, křičí, určitě ji nekoupím, nesmlouvám, nedomlouvám se - pokud je slušný s kouzelným slůvkem prosím - vím, že byl dnes vyjímečně hodný a šikovný a hračka nebo věc není příliš drahá a velká, koupím ji přímo hned s tím, že mu vysvětlím, proč jsem to tentokrát udělala

Její vhodnost pro dítě - zdravotní nezávadnost, potřebnost, edukativní přínos.

Jestli jsem ji zamýšlela koupit již předtím.

jestli věc potřebuje, jestli na to mám...

Kupuji věci za odměnu a za přijatelnou cenu, vyhýbám se kupování nekvalitních drobností, které dítě ocení jen chvilku.

Kvalita hračky, zda je na opakované, delší použití, zda přispěje k tvořivosti, zda se s ní něco naučí. V neposlední řadě cena.

kvalita, materiál, cena

momentální potřebnost a finanční situace

Můj vlastní selský rozum (kombinace: potřebujeme to? dohodli jsme se předem na tom že to koupíme?)

např. když jdu do hračkářství, musím předpokládat, že bude něco chtít, když nechci nic kupovat, tak do takového obchodu nelezu. Dále když už tam vlezu :-) tak mám představu několika věcí, které chce/potřebuje a snažím se o domluvu/kompromis. Ale nenechám se ovlivňovat a v 99% před vstupem do takového obchodu se domluvíme (synovi je 4,5 roku), že se nic nekoupí, nebo jen bombén, nebo jen malý Spiderman,...a z toho neslevím.

naše potřeba

Peníze, hodnota produktu a zda jí chce jen tak nebo je to opravdu něco, co neodloží za dva dy, ale využije opravdu delší dobu

podle reklamy se nerozhoduji, rozhodnutí ovlivňuje charakter věci, funkčnost a potřebnost věci.

podle toho, zda je např. naučná nebo zajímavá

pokud je to neco rozumneho, co ho nejak rozvine, zdraveho vetsinou ale vec nekoupim

Pokud jsem sla do obchodu s cilem tu vec koupit tak ano. Jinak zasadne nevyhovuji nalehani.

Potřebnost a stav peněženky.

potřebnost, finanční situace

příežitost, narozeniny, svátek, odměna

psychický stav dítěte, stav peněženky a zda je to výchovné, nemůžu přece na všechno jen kývnout a koupit

smysluplnost

souvislost predmetu s momentalnimi zajmy ditete kvalita zpracovani a material - kupujeme pouze hracky z prirodnich materialu, deti to zatim respektuji cena vetsinou koupi uspesne rozmluvim, ale snazim se o dohodu s rozumnymi argumenty z obou stran, pripadne navrhnu nahradu, ci vysvetlim, ze nejsou penize.

To, jestli je pro něj vhodná, jestli si ji zaslouží a jestli na ni mám finance. Ale často tuto situaci nezažíváme.

To, že bych ji stejně někdy později koupila, dále to, že věc považuju za dobrou, nebo k ní mám sama osobní vztah, samozřejmě i momentální stav financí

typ hračky

Ucel a cena.

upotřebení, cena, "zásluhy" - dítě je nutno motivovat...

užitečnost věci; zda dá dítěti něco pozitivního; když je to zbytečnost - jestli opravdu dítě potěší a přitom to není drahé; zda jsem něco podobného plánovala koupit, i když třeba od jiného výrobce

V případě, že se mi věc líbí a příjde mi vhodná ke hře a zároveň k rozvoji dítěte, tak jí ráda zakoupím.

Věcičku nekoupím, a nebo ji koupím později k nějaké příležitosti.

většinou cena a kvalita věci

vhodnost pro dítě, poměr cena/užitek, naučnost pro dítě,

Viz. odpověď výše. Rozhodnu se podle okolností. Ale abych vše upřesnila. Syn se téměř nedívá na dopolední víkendové dětské programy, tudíž ty děsné reklamy na hračky nevidí a můžu říci, že si hračky vybírá podle pohádek tzn. Mašinka Tomáš, Cars, tzn. že je nejvíce ovlivněn filmy, ne reklamou. A věc mu samozřejmě koupím podle toho, jak se chová, podle toho, kolik mám pravě peněz. A snažím se s ním nad hračky diskutovat.

Vlastní rozum

Vliv na rozvoj osobnosti dítěte.

Záleží na té věci, na způsobu, jak si o ní dítě řekne a na ceně.

zda bych mu jí stejně chtěla koupit, a zdali je to slíbená odměna za něco.

Zda jde o relativne dobrou vec, napr. jogurtovy vyrobek nebo hloupost (bonbony, zbytecnosti).

Zda je daná věc zdravá ( pokud jde o jídlo ), a případně míra mé únavy a odolnosti vůči přemlouvání. U nás jde většinou o sladkosti. Ostatní věci ( např.hračky ) zásadně nekupuji. Podíváme se, pohladíme hračku, rozloučíme se s ní a jdeme pryč.

Zda je nutné ji opravdu koupit.

zda je pro něj vhodná (čili užitečná, zdravá pro jeho vývoj) + cena

Zda se jedná o věc, s kterou by si opravdu hrál a která by mu "pomohla" ve vývinu a cena.

zda zlobil či nikoliv, samozřejmě také cena požadované hračky

že uznám za vhodné, že je to dobrá věc a ne další nesmysl do malého pokoje.

11. Podle čeho si myslíte, že si Vaše dítě tuto věcičku, bez které se prostě domů nedá odejít, vybralo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zná ji od kamarádů3845,78 %45,24 %  
Nezná ji, ale líbí se mu3744,58 %44,05 %  
Kupujeme ji pravidelně, má ji rádo2631,33 %30,95 %  
Zná ji z reklamy2327,71 %27,38 %  
ruzne.....z reklamy urcite ne, na tv nekoukame 11,2 %1,19 %  
poustime jen dvd11,2 %1,19 %  
obsahuje hračku jako bonus např. cereálie, časopis11,2 %1,19 %  
zná z kina11,2 %1,19 %  
dost časton chce zvířátka-ty miluje11,2 %1,19 %  
tento problém nemáme11,2 %1,19 %  
Podle toho co chce dělat, zda skládat puzzle, atd.11,2 %1,19 %  
zaleží na tom, co chce11,2 %1,19 %  
da se odejit i bez ni11,2 %1,19 %  
Veci spojene s chodem domacnosti, napr. pracka, 11,2 %1,19 %  
zehlicka - potrebuje vlastni11,2 %1,19 %  
nestava se mi to,snazimse,aby deti reklamu nevidel11,2 %1,19 %  
prostě něco chce a tohle mu padlo do oka11,2 %1,19 %  
Podle zájmů.11,2 %1,19 %  
zna ji z pohadky11,2 %1,19 %  

Graf

12. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje televizní reklama?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
zásadně vs. vůbec1-2-3-4-53.4621.377

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

13. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje tištěná reklama (inzeráty v časopisech či novinách, letáky, plakáty apod.)?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
zásadně vs. vůbec1-2-3-4-53.9131.03

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

14. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje rozhlasová reklama?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
zásadně vs. vůbec1-2-3-4-54.6360.725

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

15. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje reklama na internetu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
zásadně vs. vůbec1-2-3-4-54.6920.726

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

16. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
máma7792,77 %91,67 %  
táta67,23 %7,14 %  

Graf

17. Počet Vašich dětí

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25569,62 %65,48 %  
11924,05 %22,62 %  
345,06 %4,76 %  
411,27 %1,19 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.81
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.21
Směrodatná odchylka:0.46
Medián:2
Modus:2

Graf

18. Věk Vašeho dítěte (kterého se týkaly Vaše odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42732,53 %32,14 %  
31821,69 %21,43 %  
51416,87 %16,67 %  
689,64 %9,52 %  
878,43 %8,33 %  
933,61 %3,57 %  
233,61 %3,57 %  
1411,2 %1,19 %  
711,2 %1,19 %  
4.511,2 %1,19 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.59
Minimum:3
Maximum:8
Variační rozpětí:5
Rozptyl:2.13
Směrodatná odchylka:1.46
Medián:4
Modus:4

Graf

19. Bylo snadné vyplnit tento dotazník?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7995,18 %94,05 %  
ne44,82 %4,76 %  

Graf

20. Měl(a) jste s jeho vyplněním nějaký problém? Jaký?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, odpovědět na otázku 11. Syn si vybírá, podle toho, co chce právě dělat, tvořit, kreslit, hrát pexeso, skládat puzzle, stavět, atd.

bez problému

dítě není s reklamou příliš v kontaktu, některá věci tedy nemohu posoudit

dotaz 7, těžké rozlišit zda se mu líbí, nebo ho spíše zaujmou.. U reklam je asi důležité, že jsou více nahlas a tím přitáhnou pozornost dítěte..

I když se synovi něco v obchodě líbí a má o to velký zájem, dokážeme mu rozumně vysvětlit, že to nekoupíme a proč a málokdy by tato situace byla spojena s nějakou špatnou reakcí syna.

Jedná se o můj subjektivní pocit, dítě může mít jiné pohnutky.

Moje dítě se nedívá na televizi, pouze na pohadky na dvd, tudíž do kontaktu s reklamou prijde jen velmi malo. Nektere otazky byly tim padem pro nas divne formulovane.

Naše dítě nenaléhá v obchodě a paradoxně nechce kupovat nové věci

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne :-)

Ne, zadny.

NE.

Nekoukáme moc na TV, pouštíme jenom večerníček či pohádku na DVD, takže se naše dítě s reklamou v TV moc nesetkává (jen výjimečně).

nemame TV, takze deti neznaji TV reklamu ;)

nemela

Neměla jsem problém

neměla jsem žádný problém s vyplněním :o)

nie

No, nevím, co bych vyplnila, kdybych měla 3 děti a u kolonky je napsáno, že tam musí být kladné číslo. A kdyby dcerka byla o 4 měsíce starší, tak ta 5 by tam taky moc nepasovala... :-) Ale vzhledem k tomu, že mám děti 2 a dcerce jsou ještě chvilku 4, tak problém s vyplněním jsem neměla žádný, bavilo mě to, ráda vyplňuju ankety... :-)

odpovědi se týkají mého prvního dítěte, ale často jsem váhala, protože jsempřesvědčená, že mé druhé dítě nám teprve ukáže, kdo a jak v obchodě bude rozhodovat o koupi hraček... prostě to bude tvrdší oříšek a tudíž odpovědi by byly pravděpodobně dost odlišné :-)

Otázka 18 - odpovídala jsem za dvě děti, ale mohla jsem zvolit pouze jedno číslo

Problém, zadání věku dítěte. Odpovědi se týkali dvou děti. Tj. dva věky.

Syn zatím respektuje naše "NE, nekoupíme" v obchodě, takže pokud je v obchodě věc, která se mu líbí, tak ji zná od kamarádů či ze školky a dosud nebylo nikdy nutné tu věc koupit..

Uvědomit si, jak vlastně dítě reklamu vnímá a co na reklamě nejvíc sleduje, jaká reklama ho nejvíc upoutává, protože já sama už reklamy nevnímám.

vadilo mi,ze pri otazce, jak casto se diva dite na televizi nebyla otazka smerovana na cas straveny u televize ja jsem podle pravdy odpovedela kazdy den, ale je to jen deset minut - Vecernicek myslim, ze je to hodne zkreslujici a take mi chybela otazka, jestli se mi reklamy u detskych programu libi - nelibi, primo ji nasnasim, i treba v detskych casopisech - Slunicko,apod. zda se mi to neeticke a podpasove u otazky c.7 bych vyplnila "NEKTERE"


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Všimli jste si někdy, že si Vaše dítě spletlo reklamu s pohádkou?

2. Má Vaše dítě rádo pohádky?

3. Jak často čtete nebo vyprávíte pohádky svému dítěti?

4. Jak často se Vaše dítě dívá na pohádky v TV, na DVD či videu?

5. Jak často poslouchá Vaše dítě pohádky z rádia nebo z přehrávače?

6. Které z těchto tradičních pohádek Vaše dítě určitě zná?

7. Líbí se Vašemu dítěti reklamy?

8. Co podle Vás Vaše dítě na reklamě nejvíce zajímá?

9. Představte si, že jste s dítětem v obchodě. Něco se mu zalíbí a začne na Vás intenzivně naléhat, abyste mu tu úžasnou věcičku koupili. Co uděláte?

11. Podle čeho si myslíte, že si Vaše dítě tuto věcičku, bez které se prostě domů nedá odejít, vybralo?

12. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje televizní reklama?

13. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje tištěná reklama (inzeráty v časopisech či novinách, letáky, plakáty apod.)?

14. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje rozhlasová reklama?

15. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje reklama na internetu?

16. Jste

17. Počet Vašich dětí

18. Věk Vašeho dítěte (kterého se týkaly Vaše odpovědi)

19. Bylo snadné vyplnit tento dotazník?

20. Měl(a) jste s jeho vyplněním nějaký problém? Jaký?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Všimli jste si někdy, že si Vaše dítě spletlo reklamu s pohádkou?

2. Má Vaše dítě rádo pohádky?

3. Jak často čtete nebo vyprávíte pohádky svému dítěti?

4. Jak často se Vaše dítě dívá na pohádky v TV, na DVD či videu?

5. Jak často poslouchá Vaše dítě pohádky z rádia nebo z přehrávače?

6. Které z těchto tradičních pohádek Vaše dítě určitě zná?

7. Líbí se Vašemu dítěti reklamy?

8. Co podle Vás Vaše dítě na reklamě nejvíce zajímá?

9. Představte si, že jste s dítětem v obchodě. Něco se mu zalíbí a začne na Vás intenzivně naléhat, abyste mu tu úžasnou věcičku koupili. Co uděláte?

11. Podle čeho si myslíte, že si Vaše dítě tuto věcičku, bez které se prostě domů nedá odejít, vybralo?

12. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje televizní reklama?

13. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje tištěná reklama (inzeráty v časopisech či novinách, letáky, plakáty apod.)?

14. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje rozhlasová reklama?

15. Jak si myslíte, že chování Vašeho dítěte v obchodě ovlivňuje reklama na internetu?

16. Jste

17. Počet Vašich dětí

18. Věk Vašeho dítěte (kterého se týkaly Vaše odpovědi)

19. Bylo snadné vyplnit tento dotazník?

20. Měl(a) jste s jeho vyplněním nějaký problém? Jaký?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Přečková, L.Děti, pohádky a reklama (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://deti-pohadky-a-rekla.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.